Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Itsehän olin 17-kesäisenä leipomoavustajana Vaasan&Vaasan tehtaalla, ja voin sanoa, että se oli niin perseestä kun olla ja voi. Joka päivä joutui jäämään ylitöihin, ja katso vaan kun edessä kulkee liukuhihnaa pitkin noin 14000 kranssia, ja sitten kun ne alkaa tulee vielä uniinkin mukaan, niin paketti oli aika kasassa.

18-vuotiaana, eli viime kesänä olin Helsingin Liikuntavirastolla, ja voin sanoa, että ihan vitun hyvä työ. Ei oo niin totista, ei oo semmosta kiirettä, ulkoilmatyötä ja enimmäkseen rentoa jengiä. Palkka ei oo hyvä, mut se, että työntää ruohonleikkuria ilman paitaa auringossa, ei kovin paha juttu olekkaan. Sisäänpääsy voi olla vaikeaa, ja enimmäkseen pääsee suhteilla, mutta suosittelen kokeilemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime kesän olin paikallisella sementtivalimolla hommissa. Kaverin kanssa väsättiin yks elementti per päivä ja loppupäivä siivottiin, istuttiin ja leikittiin nosturilla. Työ oli lepposaa ja palkka kesätyöksi ihan ok.
Päivä alko kuudelta ja loppu joskus yhen kahen aikoihin. Ehti vielä hyvin rannalle ja salille iltapäivällä.
Pidin, tulevana kesänä vois mennä uudestaan jos vaan pääsee.

Mitä luulette että onko paikalliselle liikuntahallille mahkuja päästä ilman suhteita?

Joo, tänään kysyn kun menen salilla käymään. Halusin vaan "etukäteistietoja":rolleyes:

Jostain kumman syystä mäkin voisin tulla niitä lihiksiä vääntämään.. :D

Haha:D Mayflowerille riittää vientiä täällä:D

Koko kesäksi on töitä >> suuri helpotus! Ja vielä omalta alalta ja just sieltä, minne halusinki. :) Äkkiä opintopisteitä keräämään, että palkka nousee.

Hehe, miulla on iha hauskaa täällä :D

Se kesäkahvila missä oon on yleensä ollu aika naisvoimainen työporukan puolesta... Miun ois tarkoitus kohta kirjottaa ulos Lyseosta.

Miksi ette katso niiden itseänne kiinnostavien yritysten nettisivuja?
Monikaan ei ole laittanut paikkoja yleiseen hakuun.

Katsotte vaan Rekrytointi tai Työpaikat tai Avoimet paikat ja katsotte mitä ne hakee. Jos sivukartassa ei näy noita avainsanoja mutta löytyy hakupalkki, kirjoittakaa siihen sana työpaikat tai työpaikka.
Olen löytänyt montakin paikkaa joka vuosi sillä tavalla.

Toinen hyvä keino on vaan yksinkertaisesti "kuuklettaa" sillä työnimikkeellä johon haluaa esim. laboratorio. Silloin löytyy laboratorioalan firmoja ja niitä klikkaamalla pääsee näkemään mitä labrahommaa niissä oikein tehdäänkään ja oisko niillä avoimia paikkoja.

Omille kakaroilleni olen suositellut hakeutumaan rohkeasti muuallekin Suomeen vaikkapa noihin isoihin huvittelukeskuksiin. Ei muuta kuin kaverin kanssa hakemaan ja sitten etsimään majapaikka ko. alueelta. Aina joku tietää jonkun mummon aitan tai mökin, jossa voi pari työssäkäyvää yöpyä ilman mukavuuksia. Mökkeilystä käy silloin.

Katsokaa vaikka Lintsi, Korkeasaari, Huimala, wasalandia ja mitä kaikkia niitä onkaan eli sellaisia jotka hakee nuoria. Kukapa ei olisi haaveillut toimivansa jossain vaiheessa elämäänsä ihka aitona kummitusjunan kuljettajana?! Tai pyörittävänsä kiljuvia mukeloita karusellissa? Tai olevansa se jumalan kaltainen olento, joka käy tarkistamassa että turvalaitteet on kytketty vauhtiautoradalla? Jumalan kaltaiseksi hänet tekee se, että aina löytyy joku napero joka haluaa uhmata auktoriteettia :)

Ne jotka uskoo pärjäävänsä edes alkeellisella ruotsilla, menkää Ahvenanmaalle. Siellä tarvitaan kesäisin runsaasti suomenkielen ja englanninkielen taitoisia asiakaspalvelijoita. Samoin Ruotsin leirintäalueilla.
Täs suora linkki Ahvenanmaan työvoimatoimistoon:

http://www.komhem.nu/ovrig/lediga_platser.html

Ja muistakaa: kaikki paikat eivät tosiaankaan ole mantereellakaan julkisessa haussa.

Tässä vielä pohjoismainen haku:

http://www.nordjobb.net/FI/index.html

Onko kukaan ollut töissä kirjastontätinä? Millaista siellä on ollut?
Itse mietin mahdollisuutta mennä kirjoja paimentamaan.

Nykynuoriso on kyllä aivan helvetin uusavutonta vätys-sakkia. Systerikin kun "etsii" kesäduunia niin eihän tuosta tule mitään, mikään ei tunnu kelpaavan ja jos vaikka kelpaisi niin siitä maksetaan liian vähän, mieluummin on sitten tekemättä mitään kuin on duunissa jossa vaikka saa 850e/kk (Savonlinnassa). Tuo on hyvä palkka siellä tuollaiselle pikku-paskalle.

Saatanan vätykset, hakisivat töitä ajoissa ja kelpuuttaisivat minkä työn vain. Itse olin töissä räntäsateessa kantamassa/lajittelemassa LAUTOJA perkele 25mk/h. Nyt ei kelpaa nuorisolle vaikkapa museolaivan työ olla esittelijänä ja seilata sisävesillä. Hohhoijaa :jahas:

Tehtaista ei suostuta edes kysymään koska ei ole "cuulia" olla jossain UPM-kymmenellä duunissa. Voi helvetti!

Jos jollain on tiedossa sisäpiirin kautta kesäduunia toukokuussa 18 täyttävälle tytölle Savonlinnan seudulla niin kertokaa vaikka privalla?

Pystyykö VoimaSuomi yhtään vihjaamaan, että mihin firmoihin E-Suomessa pääsee 18 vuotiaat, kun lemminkäisellä suhtauduttiin vähän nyrpeesti??:(
Taitaa mennä enemmänkin suhteiden kautta :(
Olisin itse kuvitellut, että Lemminkäinen ottaa, kun on kuitenkin Suomen isoin asfalttiyritys...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom