Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Saa nähä onko koo kauppa ollenkaan... Tuntuu se viime kesän duuni kuiteski houkuttelevammalta, joten kattoo ny meenkö mieluummin myymää lihiksiä ;)

Miksi nää et mene parempipalkkaiseen työhön ? Henkilöstöpalvelut ottavat mielellään nuoria, öh naisia , rivistöihinsä.;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi hyvä vinkki on, että hakee paikkoja myös sellaisista paikoista jotka eivät näkyvästi kesätyöläisiä haekkaan. Eipä ainakaan huku niin helposti hakemustulvaan. Aloittaa vaikkapa keltaisilta sivuilta katselemaan itselleen mielenkiintoisia paikkoja lähialueeltaan. Lähes jokainen hieman isompi firma kumminkin tarvitsee kesälomatuuraajia, joten paikkoja riittää.

Tsemppiä työnhakuun!

En tiiä meneekö aivan metsään, mutta muistelisin, että kerroit jossain threadissa ollessi pankissa dunnissa ja siinä samalla hankkinu meklaritutkinnon. Oliko tää kesäduuni, vai mikä ja onko tietoo ottaako pankit töihin ilman, että olis kesätyöntekijä ja minkälaisiin hommiin? Kattelin Nordean sivuilta ja kesätyöntekijälle olis toimenkuvassa tällästä:

Kesäharjoittelijat työskentelevät pääosin konttoreissamme kassa-, neuvonta- ja myyntitehtävissä sekä pääkaupunkiseudun keskitetyissä yksiköissä erilaisissa toimistotehtävissä.

Kesällä en pääse töihin koska olen Vekaralla metsiä samoomassa, mutta kiinnostas, sitte puolen vuoden tai vuoden päästä.

En tiiä meneekö aivan metsään, mutta muistelisin, että kerroit jossain threadissa ollessi pankissa dunnissa ja siinä samalla hankkinu meklaritutkinnon. Oliko tää kesäduuni, vai mikä ja onko tietoo ottaako pankit töihin ilman, että olis kesätyöntekijä ja minkälaisiin hommiin? Kattelin Nordean sivuilta ja kesätyöntekijälle olis toimenkuvassa tällästä:

Kesäharjoittelijat työskentelevät pääosin konttoreissamme kassa-, neuvonta- ja myyntitehtävissä sekä pääkaupunkiseudun keskitetyissä yksiköissä erilaisissa toimistotehtävissä.

Kesällä en pääse töihin koska olen Vekaralla metsiä samoomassa, mutta kiinnostas, sitte puolen vuoden tai vuoden päästä.

Se paikka tuli kyllä suhteiden kautta. Lukion 3-4 vuoden välissä kesätöihin pääsin käytännössä tekemään uusasiakashankintaa puhelimitse (varailin tapaamisia jne.). Syksyllä ja seuraavana keväänä sitten pääsin jo tuurailemaan kaupankäynnissä esim. safkiksien aikaan jne. Eipä siinä duunissa ollut mitään hohdokasta loppujen lopuksi vitutti soitella ihmisille joista tietää että 90% ei asia kiinnosta. Kaupankäyntikin oli monitorien tujottelua ja toimeksiantojen näpyttelyä. Palkka oli tosin ihan hyvän ja bileet vielä parempia ja sai ainakin hyvän kokemuksen mitä esim. meklarin työ voi olla. Huonoina aikoina helvetin moinen stressi ja hyvinä aikoina euforia. Harva jaksaa painaa perus meklarin työtä 10 vuotta kuempaa vaan siirtyy muihin tehtäviin. Työaika 09-19 ja pukupakko keskikesällä ei myöskään olleet mitään herkkuja...

Itse olin työssä aivan paskaan aikaan 2001-2002 jolloin koko pörssi laski aivan saatanasti teknohuuman huipuista.

Miksi nää et mene parempipalkkaiseen työhön ? Henkilöstöpalvelut ottavat mielellään nuoria, öh naisia , rivistöihinsä.;)

Koska tykkäsin hirveästi tän kyseisen kesäkahvilan henkilöstöstä, työajat oli joustavat ja tiedän työnkuvan tarkalleen. Ja tänään varmistinkin että sieltä mut ens kesänä löytää :)

OK, lähinnä aattelin, että jostain tollasesta vois olla jotain hyötyyki jatkossa ja sen kehtais rustata jonnekkin hakemukseen ylös. Eipä siinä, voittaa tuokin miinuksistaan huolimatta kevyesti oman viime kesän duunin.. työaika 22:00-06:00 seisot kahdeksan tuntia paikallasi ja isket lakanoita mankeliin. Vitutus käyrä meni yli asteikon ja alko mietityttää, että tätäkö haluaa painaa seuraavat 50 vuotta, niinku jotku siellä.

Yhen kesänhä sitä kyllä tekee ihan mitä vain, mutta mukavempaa olis jos ala kiinnostas ees vähä tai työtä ois muuten vaa mukava tehdä. En vaan nähnyt tekeväni kummoista uraa pesulassa.

Joo täytän 18 enne kesää ja Storalle tarvitaan suhteita, sen verran olen päässyt asiasta perille.
Pitäs lähtee viim. ens kuussa ettimään töitä ja sitä enne aattelin laittaa netin kautta hakemuksii mihi pystyy ja sit paikan päälle hakemaa.
Melkeinpä joka duunipaikkaan tarvitaan suhteita, mut onneks se ei tarkota sukulais tms. -suhteita, vaan niitä pystyy itsekkin luomaan:)

Itse oon ollu Ovakolla yhden kesän automaatioasentajana, sinne pääsin pelkällä hakemuksen täytöllä. Storalla on useampi kesä tullut vietettyä, sinne auttoi pääsemään hakemuksen lisäksi amiksen työharjoittelu ja puhelinkeskustelu työhönottajan kanssa.

Eipä varmaan kannata rajata hakemuksiaan pelkästään automaatio -tai sähköalalle Imatran suunnalla, paikkoja on kuitenkin melko rajallisesti tarjolla. Automaatiokoulutus on kuitenkin hyvä pohja moneen teolliseen ammattiin.

Mä oon niin kiinni nykyisessä työssä etten luultavasti tänäkään vuonna viitsi hakea kesätöitä, vaikka pitäisi. Olen opiskellut nykyistä alaa kohta 4 vuotta, enkä ole päivääkään tehnyt kyseisen alan töitä. Pitäis pikkuhiljaa alkaa luomaan suhteita jos meinaa omalta alalta töitä saada kun joskus valmistuu.
Toisaalta viihdyn ihan hyvin nykyisessä duunissa, sinne on lyhyt matka ja muutenkin vaan olen niin tottunut siihen, etten osaa päästää irti. Kaikki on niin helppoa näin.
Potkikaa joku mua perseelle pliis :whip:

Siinä teille huippu duuni.. tai ainakin on panostettu ilmoitukseen :D

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=6865692&index=0&anchor=6865692

ASIAKASHANKKIJA, 2 paikkaa, Acalla Oy, Turku
Tavallinen ja tylsä telemarkkinointitalo etsii aivan tavallista ja tylsää asiakashankkijaa niin pitkäksi aikaa kuin jaksat olla. Koska olemme myyneet tuotettamme jo noin 5 vuotta ja aina se menee samalla tylsällä tavalla kaupaksi, niin emme jaksa enää maksaa palkkoja provisioina vaan ihan tavallisesti tuntipalkkana.

Meillä ei myöskään ole karaoketunteja, ryhmäjumppaa tai shiatsu-terapiaa. Meillä on taukoina vain kahvia ja pullaa - joskus joku jaksaa kyllä hakea hedelmiäkin.

Koska kukaan meistä ei jaksa kytätä toistensa työntekoa, meillä on vapaat työajat. Toivomme kuitenkin että jaksat keskittyä työntekoon ainakin 4 tuntia päivässä, loput me muutkin vietämme jossain muualla.

Tuskin kiinnostuit, mutta mikäli sinulla ei ole muuta elämää, soittele.

Jaa niin... Jo et jaksa aloittaa kuin vasta kesällä, sekin käy. Mainitsethan soittaessasi hakevasi kesätyötä. Ja jos lusit yliopistolla tai muualla valtaosan ajastasi, tee töitä sen verran kuin jaksat...

Koska tykkäsin hirveästi tän kyseisen kesäkahvilan henkilöstöstä, työajat oli joustavat ja tiedän työnkuvan tarkalleen. Ja tänään varmistinkin että sieltä mut ens kesänä löytää :)

Hmm...onko siellä hyvät lihikset ? Saanko tulla maistamaan ? :D

http://www.aarresaari.net/tyopaikkalinkit.htm

Tuolta löytyy melko paljon työpaikkoja.. On varmasti kesätöitä ja vakituisia..

Joku puhu stuuralle hommiin menemisestä niin ainakin alan koulutus, tulityö-,työturvallisuus- ja EA-kortit auttavat asiaa.. Itse pääsin koulun kautta kesätöihin alan hommiin..

E. Missä päin suomea Mayflower tekee lihiksiä? Jos sattuu reitin varrelle niin käyn syömässä :)

Viimme vuodelta olis kesäpaikka turvattu, mutta jotenkin ei huvita yhtään mennä leikkaamaan nurmikkoja taas koko kesäksi vaikka työpartneri onkin parhaasta päästä. Pitää vissiin hakea johonkin puualan firmaan, rautakauppaan tai markettiin.
Puupuolella kun olen opiskelija tällä hetkellä.

:kuola: No hyvä. Saat tulla katsomaan kun ajan trukilla varastomiehenä. Unohtumaton kokemus.
Se on hienoa ajaa muuten trukilla :D Oma saldo viime vuodelt:
- Yks kolari toisen trukin kanssa (tultiin mutkaan vähä lujasti :evil:)
- Pari kertaa hankeen kiinni
- Kolmella renkaalla ajoa hetken verra..
+ muuta pientä kohellusta

Se on hienoa ajaa muuten trukilla :D Oma saldo viime vuodelt:
- Yks kolari toisen trukin kanssa (tultiin mutkaan vähä lujasti :evil:)
- Pari kertaa hankeen kiinni
- Kolmella renkaalla ajoa hetken verra..
+ muuta pientä kohellusta

Jotain johon voisin samaistua :D

Sieltä 10 metristä piti semmosia lavoja nostella (pari metriä korkeita, täynnä pahvilaatikoita, kelmutettu tietty), niin yks kaatu kivasti, onneks oli seinä toisella, jäi sitten siihen ja toisen trukin avustuksella nätisti kaikki ehjänä alas. Jos se ois jostain muusta kohdasta vetäny, niin ois mitälie muovipalikoita päihin sadellu :D Jäi paska fiilis hommasta, oli sen verran tylsää että lopetin reilun parin viikon jälkeen.

Jotain roskiksia yms muita tuli kanssa teilailtua, kun hätäseen pakitti ja kääntyili.

Itekkin pitäs kesätyöpaikkaa hakeee..Eli ikää 18, ja oon automaatioalan opiskelija...Eli oisko tampereen suunnalla jtn mihin pääsis hyvin?joitakin hakemuksia tullu jätettyä...

Minkäänlaista koulutusta yhtään mihinkään en omista, joten (hyväpalkkaiset) paikat on melko vähässä...

Todennäkösesti kauppaan pääsen osastolle, parempi siellä kun kassalla :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom