Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noniin, ois ensimmäinen dieetti edessä. Kaipais vähän neuvoja ja vinkkejä tähän touhuun.
Eli lähtökohdat ovat siis 103kg ja 184cm, rasvaprosentti 23%. Ihanteellinen tavoite olisi +kympin rasvat, eli aikaa pitää varata varmaan minimissään se 3-4kk? Tällähetkellä ravinnot: kalorit 3000, prode 220g, hiilihydraatit 410 ja rasvat about 100g.
Mitä lähteä lisäämään/pudottamaan? Hiilihydraatit, tuleeko ihan liikaa? Ns. lepo aineenvaihdunta on mittauksen mukaan 2400kcal, päivällä ei tule juurikaan kun koulussa käveltyä ja 4 kertaa salia viikossa, ainakin kahdesti viikossa 15-20min suht kevyt aerobinen stepperissä reenin päätteks ja lauantaina 1h sählyvuoro. Tosin ajattelin luultavasti vaihtaa madcowin 5x5 ohjelmaan.
..........Alla mun ruokavalio mitä aloin noudattamaan tuossa 14.2.2016..........
........Korjattavaa? Treenipäivinä eli ma, ke, pe otan lisäksi palautusjuoman jossa 30g heraa, 50g malto, 5g kreatiini ja 10g glutamiini......
Aloitit vasta 4 päivää sitten joten ei voi vielä sanoa onko kalorit ok. Katso tilanne kuunvaihteessa, onko paino pudonnut yhtään ja jaksatko treenata noin vähillä hiilareilla? Jos treenaat usein/kovaa, voi 1900kcal olla karvan verran alakanttiin? Toisaalta voi sitten syödä joskus vähän enemmän ns. tankata jos tuntuu että voimat loppuu.
Rasvan määrä ok.
Jos jotain muuttaisin niin hiilareita lisäisin ja proteiinia riittäisi sinun painollesi joku 140-150g. Toki proteiini pitää paremmin nälkää ja jos tuo toimii niin älä muuta! Lisäksi en vetäisi heraa noin paljoa, vaan käyttäisin ensisijaisesti ruokaa proteiininlähteenä esim. raejuustoa puuroon.
Mutta kokonaisuutena ihan ok ruokavalio.
Olen koittanu karsia maitotuotteita vähemmälle kun tuntuu että vatsa menee sekaisin niistä. Ainakin keho tuntuu toimivan paremmin kun maitoa en käytä enään kuin kahvissa laktoositonta ja 1 purkin päivässä rahkaa. Kanamuniahan tietty vois syödä aamulla puuron kera mut siinäkin tulee sit rasvaa lisää ellei ala erotteleen keltuaisia.
Mitä olette mieltä? Pitäisikö jotain muuttaa tai lisätä? Asiallisia kommentteja odotellen!!!
Tässä aloittelen kiristämistä kesäkuntoon 2016. Salilla käyntiä on takana 2 vuotta (aktiivista). 5 päivää viikossa teen fyysistä työtä ja neljä kertaa viikkoon salia. Saliohjelmani on nelijakoinen. Pituutta minulla on 194 cm ja paino täällä hetkellä 100 kg ja rasvat n.19. Tavoitteena oli päästä matalampiin rasvoihin kesäksi kuitenkaan hirveästi lihasta menettäen.Täällä viikolla aloitin uudella ruokavaliolla. Syön 5 krt päivässä ja päivän makrot ovat lepopäivänä: P239g, H139g R64,7 Kalorit 2175,8. Treenipäivänä makrot ovat hieman korkeammat sillä palautusjuoma ja iltapalan yhteydessä otettava yöprode nostaa hieman. Eli treenipäivänä makrot: P327,6 H176,6g R74,1 Kalorit 2766,8.
Mitä olette mieltä? Pitäisikö jotain muuttaa tai lisätä? Asiallisia kommentteja odotellen!!!
Kalorit ovat aivan järjettömän alhaalla. Oot kuitenkin iso kaveri, joka tekee fyysistä työtä. Lepopäivälle voi helposti heittää 1000 kaloria lisää, samoin treenipäivälle +500 kcal. Kyllä tolla kulutuksella mä laittaisin kalorit sinne 3000+.[/
Kalorit ovat aivan järjettömän alhaalla. Oot kuitenkin iso kaveri, joka tekee fyysistä työtä. Lepopäivälle voi helposti heittää 1000 kaloria lisää, samoin treenipäivälle +500 kcal. Kyllä tolla kulutuksella mä laittaisin kalorit sinne 3000+.
Miten fyysistä työtä sä oikeen teet? 2100kcal saattais olla sopiva määrä vapaapäivälle, jolloin et juuri sohvalta siirry jääkaappia kauemmas. Noissa mitoissa mä lähtisin varmaan kokeilemaan aluksi tuolla 2700kcal(lepopäivänä) ja treenipäivinä palkkarit siihen lisäksi ja seuraisin, tippuuko paino turhankin nopeasti.
Laitan viä tähän listan päivän ruuista mitä tulee vedettyä. Voitte asiallisesti laittaa ehdotuksia mitä voisi muuttaa ja mitä lisätä jotta rasvat saisi alas ja kalorit kuitenkin nousisi
1 Ateria: 230g rahkaa, Marjoja 100g, Kaurahiutale 50g, Hera 50g, 1 Banaani (blenderillä sekasin)
2 Ateria: Jauheliha 9.5% 150g, makaroni 80g (raakapaino), vihannekset 50g
3 Ateria Nuudeli 85g, Tonnikala 150g
4 Ateria: Sama kuin 2 ateria
5 Ateria: 4 valkuaista, Ruisleipä 70g, Juusto 16% 20g (Treenipäivinä yöprode 40g)
Treenin jälkeen palkkarina Whey-80 50g ja Gainer 50g
Mitä muutoksia olisi hyvä tehdä?