Kesäkuntoon 2016

Itsellä toistaiseksi toiminut tosi hyvin se että ei tiedä kalorimäärist yhtään mitään. Syönyt vain vähemmän kuin normaalisti. Paino putosi alussa 700g viikkotahdilla ja nyt menty n. 500g viikko. Paino pudonnut vajaa 2kk aikana 6kg eikä ole nälkä. Tuloksetkin pysynyt salilla ihan hyvin :) Lähtöpaino oli 92.5kg ja rasvat 24.4% ja tänään paino oli 86.5kg :) Kaippa se yleinen 500kcal miinusta on ihan hyvä. Alkuun vaikka siistit ruokavaliostas turhat paskat pois ja siitä seurailet tilannetta .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä toistaiseksi toiminut tosi hyvin se että ei tiedä kalorimäärist yhtään mitään. Syönyt vain vähemmän kuin normaalisti. Paino putosi alussa 700g viikkotahdilla ja nyt menty n. 500g viikko. Paino pudonnut vajaa 2kk aikana 6kg eikä ole nälkä. Tuloksetkin pysynyt salilla ihan hyvin :) Lähtöpaino oli 92.5kg ja rasvat 24.4% ja tänään paino oli 86.5kg :) Kaippa se yleinen 500kcal miinusta on ihan hyvä. Alkuun vaikka siistit ruokavaliostas turhat paskat pois ja siitä seurailet tilannetta .

Juuri tuohon itsekin haluasin! On nimittäin tullut aikoinaan laskettua niin paljon ja millin tarkalleen joka jyvä, ja siihen en mielellään enään lähtisi:S

Kerro nyt huviksesi mitä olet syönyt ja kuinka paljon ? Entä liikunta määrät ?

Juuri tuohon itsekin haluasin! On nimittäin tullut aikoinaan laskettua niin paljon ja millin tarkalleen joka jyvä, ja siihen en mielellään enään lähtisi:S

Kerro nyt huviksesi mitä olet syönyt ja kuinka paljon ? Entä liikunta määrät ?

Aivan normi kotiruokaa olen vedellyt mutta vähentänyt silmämääräisesti vain hiilarin lähteistä eli pastasta ja riisistä yms.. Kakkua tullut syötyä myöskin välillä mutta silloin olen katsonut että vähentää muun päivän hiilareista jonkunverran veks. Täysin stressitöntä ollut kun ei oo tarvinnut kaloreita sen kummemmin miettiä. Toimii paremmin kuin aikaisempi dieetti tarkoilla kaloreilla :) Liikuntamäärät täysin samat kuin ennenkin eli salilla 2on1off meiningillä ja normi nelijakoinen ohjelma. Nyt lisännyt vain jalkajumpan päälle 20min kuntopyörää ja hyvin kulkee.

Noin se pitäiskin mennä. Ja tolla meiningillä vedin itsekin sinne n. 7 % rasvoihin tulosten jopa vähän parantuessa. Vähemmän stressiä on enemmän jotain muuta. Samalla opettavainen kokemus, niin osaa jatkossakin arvioida syömisiään laskematta entistä paremmin.

Huomasin edellisen dieetin jälkeen kun lopetti kaloreiden tarkkailun että oli hirveän vaikeaa oikeasti tietää kuinka paljon syö. Sitä vain söi "paljon" koska isotkin pojat syö "paljon" mutta läskikshän siinä hieman meni. Paljon fiksumpaa harrastelijatasolla jos on niin opetella se silmämääräinen arviointi kuinka paljon syödä että paino pysyy esimerkiksi samassa ja lisää siihen sit sen ylimääräisen rahkapurkin vaikka lisäksi. Jos se paino nyt pysyy vaikka viikon tai 2 siinä samassa lukemassa niin se nyt ei merkitse yhtään mitään kunhan pitkällä aikavälillä paino nousee. Meni herkästi itsellä siihen että väkisin yritti nostaa sitä painoa ylöspäin. Mielummin pikkuhiljaa kyllä jatkossa nostaa sitä painoa sen sijaan että otetaan kunnon bulkit päälle ja ollaan kerran vuodessa 5 kuukauden dieetillä :D Maltti on valttia. Jos nyt "mutu" dieetillä lähtee se 50g enemmän lihasta verrattuna siihen jos olisi tarkkaillut syömisiään todella tarkasti niin haittaako tuo nyt yhtään mitään kun ei kisoihin olla kuitenkaan menossa. Äkkiäkös ne kadonneet lihat sitten hankkii takaisin kun alkaa syömään enemmän. Olen itse herkkä sen suhteen, että jos tarpeeks kauan orjallisesti noudattaa jotain tiettyä ruokavaliota niin on todella vaikea päästä siitä ajatusmallista eroon :)

Huomasin edellisen dieetin jälkeen kun lopetti kaloreiden tarkkailun että oli hirveän vaikeaa oikeasti tietää kuinka paljon syö. Sitä vain söi "paljon" koska isotkin pojat syö "paljon" mutta läskikshän siinä hieman meni. Paljon fiksumpaa harrastelijatasolla jos on niin opetella se silmämääräinen arviointi kuinka paljon syödä että paino pysyy esimerkiksi samassa ja lisää siihen sit sen ylimääräisen rahkapurkin vaikka lisäksi. Jos se paino nyt pysyy vaikka viikon tai 2 siinä samassa lukemassa niin se nyt ei merkitse yhtään mitään kunhan pitkällä aikavälillä paino nousee. Meni herkästi itsellä siihen että väkisin yritti nostaa sitä painoa ylöspäin. Mielummin pikkuhiljaa kyllä jatkossa nostaa sitä painoa sen sijaan että otetaan kunnon bulkit päälle ja ollaan kerran vuodessa 5 kuukauden dieetillä :D Maltti on valttia. Jos nyt "mutu" dieetillä lähtee se 50g enemmän lihasta verrattuna siihen jos olisi tarkkaillut syömisiään todella tarkasti niin haittaako tuo nyt yhtään mitään kun ei kisoihin olla kuitenkaan menossa. Äkkiäkös ne kadonneet lihat sitten hankkii takaisin kun alkaa syömään enemmän. Olen itse herkkä sen suhteen, että jos tarpeeks kauan orjallisesti noudattaa jotain tiettyä ruokavaliota niin on todella vaikea päästä siitä ajatusmallista eroon :)

Kelle sopii ja kelle ei vaakatouhut mutta itsellä se on jotenkin täysin automaattista enkä stressaa vaikka lähestulkoot kaikki ruoka kulkee puntarin kautta, toisaalta ei minun elämä siihen kaadu vaikka kerran viikossa vetäsee hamppariaterian sisuksiin.
Toisaalta tuo automaattinen sapuskan puntarointi helpottaa dietin ja offinkin kanssa kun helppo lisätä/vähentää ruokaa, lisäksi jos mentaliteetti on että ruoka on vain polttoainetta niin jauhelihaa ja riisiä voi syödä parikin kuukautta putkeen :)

Joillekkin sopii ja taas toisille ei. Kunhan löytää sen oman tavan mikä toimii :) Punnitseminen menee kyllä melkoisen vaikeaksi jos syö muutakin välillä kuin riisiä ja kanaa. Siihen minä en halua ryhtyä kuitenkaan enään. :D

Päivitelläänpä edistystä: Painoa tullut reilut 5 kiloa alaspäin ja vyötäröltä lähteny 7 cm. Alavatsalla vielä löysää, mut pikkuhiljaa kiristyy kiristyy...

Alkaa tämä kesäkondis projekti lähetä päätöstä. Vaaka näytti tänä aamuna 78 kiloa, joten semmonen reilu 8 kiloa oli loppu lukema vyötäröltä hävinny semmonen kymmenkunta senttiä joten ihan tyytyväinen olen. Painon pudotusta tärkeämpänä pidän sitä että tuli taas opittua uutta kropasta, kropan kuuntelusta ja dieetistä: Selvästi rupes hyytymään tuo painon putoaminen loppua kohti ja kaloreita en uskaltanu enempää laskea. Ens kerralla sitten rohkeasti isommilla lähtökaloreilla liikkeelle niin on varaa tiputella jos junnaa.

Uskalsin ottaa aamusalin jälkeen pullistelukuvaa, kun yksin pukkarissa olin :david:

upload_2016-8-8_14-42-20.png

Tulevaisuuden suunnitelmissa maltilla kaloreita ja painoa ylöspäin. Tavoiteena ois siisti kunto pitää syksyn/talven yli. Mutta seuraavaksi saunomaan rantasaunaan ja aionpa nauttia hyvällä omallatunnolla muutaman oluen.:rock:

Preppaako muut safkoja valmiiksi ? Miten toimii esim tollanen kana riisi setti ja heittäisi pakkaseen ja ottaisi sieltä sitä mukaaan kun tarvis ?

Preppaako muut safkoja valmiiksi ? Miten toimii esim tollanen kana riisi setti ja heittäisi pakkaseen ja ottaisi sieltä sitä mukaaan kun tarvis ?
Leskisen Jari ainakin tähän tyyliin vetää ja kyllä se ilmeisesti toimii. Itse en välttämättä riisiä tai pastaa pakastaisi mutta kokeilemalla sekin selviää.

Tehdääs pientä päivitystä. 92.5kg oli lähtö 15.6. ja nyt tänä aamuna paino 84.3kg. Vyötäröltä lähtenyt samanverran kuin kilojakin eli 8 senttiä. Voimatasot pysyneet suhteellisen hyvinä, joissakin liikkeissä jopa parantunut. n. 700g-1kg viikkotasolla menty täysin ruokamääriä punnitsematta ja kummempia miettimättä. Tavoitepaino 78kg. Mitä mieltä ihmiset on, että kannattaisiko syömisiä hieman nostaa kun ollaan rasvaprosentin suhteen n. 10-15% lukemissa ettei suurempaa lihaskatoa pääsisi syntymään?

Nyt olis tääki urakka loppumassa. 15 kiloa lähti vajaassa puolessa vuodessa ja vyötäröltä 12cm. Alavatsaan jäi edelleen selvää läskiä, mutta ehkä seuraavalla dieetillä niistäkin pääsee eroon. Viimesen kuukauden kokeilin ekaa kertaa ketoosia ja toimi ihan hyvin. Näläntunnetta ei ollut vaikka kalorit oli jo aika alhaiset ja jonkun verran sai viellä fläsää pois.

http://i730.photobucket.com/albums/ww304/harvort83/vertailu.jpg

Nyt olis tääki urakka loppumassa. 15 kiloa lähti vajaassa puolessa vuodessa ja vyötäröltä 12cm. Alavatsaan jäi edelleen selvää läskiä, mutta ehkä seuraavalla dieetillä niistäkin pääsee eroon. Viimesen kuukauden kokeilin ekaa kertaa ketoosia ja toimi ihan hyvin. Näläntunnetta ei ollut vaikka kalorit oli jo aika alhaiset ja jonkun verran sai viellä fläsää pois.

http://i730.photobucket.com/albums/ww304/harvort83/vertailu.jpg

On kyllä hieno muutos. Onnittelut :)

Ok kesäkunto putkahti vasta nyt syksyllä, mutta suunta on oikea. Vajaan kolmen vuoden lähes totaalisen liikkumattomuuden ja päin persettä syömisen jälkeen päätin ottaa itteäni niskasta kiinni ja toukokuun alusta aloin diettaamaan ja liikkumaan. Kunnon salitreenit aloitin vasta heinäkuun lopulla ja suht nopeasti lähti kroppa muuttumaan lihasmuistin ansiosta. Harmittaa kun ei tullut aloituskuvia otettua, mutta mitat on muuttuneet toukokuun alusta paino 96,6kg->83kg ja vyötärö 98cm->82cm. Kuvat on parin viikon takaa. Talvea kohti pikkuhiljaa lisäilen kaloreita niin jos vaikka pikkasen lihaakin tarttuis.

Liitteet

• IMG_7807.JPG
    IMG_7807.JPG
    120,2 KB · Katsottu: 1 209
Rapsakka kunto. Kuis paljon miehellä pituutta?
Ajattelin vaan, kun itse olen 173cm ja 80kg ja melko helvetin kaukana tollasesta kireydestä. Joudun varmaan vetään jonnekin 75kg ja alle, et samois rasvois.

Päivitellääs tänne omaakin painonpudotusta. Tänään paino napsahti mukavasti alle 80kg (79.9kg) ja 92.5kg lähettiin 24.4% rasvoista.. Pikkuhiljaa alkaa absit kuoriutumaan esille. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa mennä uudestaan inbody mittaukseen mahdollisimman samanlaisella valmistautumisella kuin miten tuo edellinen mittaus on tehty. Kaippa ne rasvat jossain 12-13% hujakoilla on, jos kerran ihannepaino ollut mittausten mukaan 81.9kg joka on vissiinkin tuo 15%. Pari kiloa vielä veks ja sit lihasten metsästykseen uudestaan hieman rauhallisemmalla painonnousutahdilla :)

Tässä oma kesäkuntoon projekti, aikaa meni noin 5-6kk. Lähtöpaino taisi olla 83, loppupaino noin 74. Rasvoista en tiedä, ei tullut koskaan mitattua.

Liitteet

• Diet.jpg
    Diet.jpg
    62,1 KB · Katsottu: 654

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom