Katselin Excel-taulukkoani ja totesin, että vasta viime viikolla tiputin kalorit tasolle -600 (sikäli kun kulutusta pystyy tarkasti laskemaan). Olen ajatellut, että näin loppua kohden voisin kiristää ruuvia ihan siekailematta (esim. -700 tai -800), niin ei tarvitse koko kesää kituuttaa dieetillä..
Mitkä ne sun laskennalliset miinukset siis oli aiemmin? Ihan turhaanhan ei _liikaa_ kannata ruuvia kiristää. Jos tossa nyt oikein laskin, niin sulla on painoa pudonnut n. 0,4 kg/vko (6 kg jaettuna 14:sta). Sekin sitten on tietty aina asia erikseen, mikä on kenties kevyemmästä/fiksummasta/vähähiilarisemmasta ruokavaliosta seurannutta nesteen vähentymistä, ja mikä oikeaa rasvan palamista.
Mihin liittyen, niin mä olen nyt huomannut, että paras väline oman dieetin seurantaan on valmiiksi itsellä vähärasvaisin paikka, eli käsivarret. Kyynärtaipeissa ja ranteissa on jo useamman vuoden olleet suonet pinnassa aina, mutta tässä dieetillä on ollut hauska huomata, miten ne päivä päivältä lähestyvät toisiaan, ja nytkin näen ne jo kautta matkan, ja eilen pumpissa olivat kokonaan pinnassa. Dieetin päätteeksi ne on siinä tod. näk. 24/7. Myös lantiolta bongasin yhden minisuonen.
Hiton hyvä, että on seurantaan tuo. Vaikka tässä nyt dieettejä jo jokunen alla, ja melko tutuksi on tullut se, miten oma kroppa funkkaa silloin, niin kyllä se naista syö ja houkutus on suuri lisätä miinuksia, kun painon putoaminen on itsellä kaikkea muuta kuin lineaarista. Jopa päinvastoin, eli vähän alas, viikon tai pari jopa nousee, ja sitten taas isompi liikahdus alaspäin. Ja siis kun mähän vetelen tosi pienellä miinuksella, niin että laskennallisen keskiarvo on 200, koska lepopäivinä syön yleensä plusmiinusnolla. Toteutunut silti lienee isompi, koska taklaan mahdollista laskuvirhettä niin, että lasken ruoat lähes grammalleen mutta liikunnat alakanttiin. Koko ajalta vaakalukema, eli -3.3 kg/ 6 vkoa tukee myös jälkimmäistä (osa toki nesteitä tuossakin).
Ja se varsinainen syy tähän tälläiseen melko tarkkaan laskemiseen, ja rasvan pois kihnuttamiseen on a. mukavuudenhalu (mikä lienee inhimillistä) mutta vielä tärkeämpänä b. eli oma ihmiskoe. Jos ja kun saan kropan luovuttamaan rasvaa, vaikka kalorit on yhä keskimäärin 2k, eikä ylipainoa ollut dieetin alussakaan, niin imho siinä on hyvä aineenvaihdunnallinen pohjustus syksylle, kun taas siirryn plussalle.