Kesäkuntoon 2016

Peili, mitta ja vaaka toimii erittäin hyvin, kun on treenit, syömiset ja muut vakioitu. Muutos on tärkeintä, ja sitä noilla on hyvä seurata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä meikäläisen tilanne. Helmikuusta lähtien pidetty pientä dieettiä. Voimat tallella joten luulis että on ihan oikein sitä tehty. Tarkoitus ois jatkaa kesäkuuhun asti ja sit loputon clean bulki päälle :D Ja mites porukka veikkais paljon nyt rasva % ? Ite ainakin veikkaisin että joku 12%, mut mites te viisammat ?

Liitteet

• Progress.png
    Progress.png
    617,8 KB · Katsottu: 1 154
Tässä meikäläisen tilanne. Helmikuusta lähtien pidetty pientä dieettiä. Voimat tallella joten luulis että on ihan oikein sitä tehty. Tarkoitus ois jatkaa kesäkuuhun asti ja sit loputon clean bulki päälle :D Ja mites porukka veikkais paljon nyt rasva % ? Ite ainakin veikkaisin että joku 12%, mut mites te viisammat ?
Niin yksilöllistä mihin kukin sen rasvansa kerää, mutta ei tuosta kymppi kovin kaukana ole.

Dieetti lykkäänty täällä aikalailla kun tuli sairastelut ja harkkamatsissa pientä vammaa. Noo nyt on kuukauden verran päästy takoon kunnolla, yks keittoreissukin mahtuu sekaan. Muuten oon tyytyväinen, mutta keskivartalossa oisin oottanu vähä enemmän tapahtuvan jo. Maltti on kaiketi valttia. " Lihat " säilynyt toistaiseksi hyvin. Mitäs lottootte rasvaprossaks? Ite oon pyöritelly jotain 12-15 väliin tällä hetkellä,

Liitteet

• 20160213_145022.jpg
    20160213_145022.jpg
    2,8 MB · Katsottu: 773
Dieetti lykkäänty täällä aikalailla kun tuli sairastelut ja harkkamatsissa pientä vammaa. Noo nyt on kuukauden verran päästy takoon kunnolla, yks keittoreissukin mahtuu sekaan. Muuten oon tyytyväinen, mutta keskivartalossa oisin oottanu vähä enemmän tapahtuvan jo. Maltti on kaiketi valttia. " Lihat " säilynyt toistaiseksi hyvin. Mitäs lottootte rasvaprossaks? Ite oon pyöritelly jotain 12-15 väliin tällä hetkellä,

Liitteet

• IMG-20160419-WA0010.jpg
    IMG-20160419-WA0010.jpg
    173,2 KB · Katsottu: 882
Itekin aloitin maanantaina kuorimaan päällimäisiä paskoja pois. Vajaat 8 viikkoa olisi tarkoitus kiristellä ja dieetti päättyy ulkomaanmatkaan. Jos sais sellasen kunnon, että kehtais biitsillä ottaa paitaa pois. Kalorit pudotin kertarykäisyllä 2000/2700 tasolle ja näillä varmasti menee nätisti koko jakso kun kalorit ennen tiputusta olivat 3100/3500/3700. Parin viikon välein saatan fiiliksen mukaan napata jonkun puoli kiloa hiilaria normisapuskojen päälle.

Täällä on kauhisteltu isohkojen miesten pieniä kaloreita. Itse melkein kauhistelen kaikkien isoja kaloreita. :D Omat mitat 188/89 nyt. Kalorit pyörii päivittäin jossain alle 2000 kcal, pl. sunnuntait, jolloin saattaa mennä ylikin ja tulee mätettyä enimmäkseen hiilareita.

Mutta mitä väliä jos ei ole nälkä ja reeni kulkee ja sitä rataa.

Tossa hommassa voi vaan sit käydä niin, että kun rasvanpoltto pysähtyy ni ei oo varaa kaloreita enään laskea ja seinä tulee vastaan.

Tossa hommassa voi vaan sit käydä niin, että kun rasvanpoltto pysähtyy ni ei oo varaa kaloreita enään laskea ja seinä tulee vastaan.

Niin siis missä hommassa? Tottakai seinä tulee vastaan jossain vaiheessa ja ennen pitkään pitääkin tulla. Lienee fysiikan peruslaeista johdettavissa.

Juu ei siinä sitten mitää jos pääset tavotteisiisi niin hieno homma. :love:

Ei fittu kyl mää lähre tähän rojektiin mukaan. Kevyt fäti, 176/88 oli lähtö, nyt reilun viikon puotellut nesteitä, paino jossain 86 nurkilla. 82-80:een tms jos sais kohtuudella puttoomaan taas. Siitä kireämmäksi tässä iässä, pff. No katotaan. Mutta mukana matkassa!

Jaahas tarttiskoha sitä itekki alkaa panostamaan taas dieettiin vai onkohan toivotonta päästä kuntoon ? Painoo olis sellanen 98kg ja pituutta 179cm.. Salil kyl käyny monta vuotta, et kyl siel pitäis lihaaki olla jonnin verran tulosten perusteel... Oiskoha realistista 8kg pois juhannukseen mennes ? Treenit on 4-6x sali + 3 cardioo / viikko. Kalorit 2700...

Olen kerrankin mukana tässä projektissa! Yleensähän olen treenikaudet, treenitauot ja dieetit/bulkit onnistunut ajoittamaan niin, että paras kunto tammi/helmikuussa ja sitten kesää kohden vähemmän tikissä tai jopa ihan aito sohvaperuna.

Nainen 171 cm, paino tänään 67,3 kg. Lukemassa lienee mukana vielä bulkin pöhötystä. Sinänsä kuitenkin ihan siisti kunto rasvaprosentin ollessa n. 18. Tavoitteena tiristellä rasvoja nelisen pinnaa alemmas. Käytännössä tarkoittanee tavoitepainon osalta sitä, että kun vaaka näyttää n. 62,5 kg säännöllisesti, niin valmista on.

Olen kerrankin mukana tässä projektissa! Yleensähän olen treenikaudet, treenitauot ja dieetit/bulkit onnistunut ajoittamaan niin, että paras kunto tammi/helmikuussa ja sitten kesää kohden vähemmän tikissä tai jopa ihan aito sohvaperuna.

Nainen 171 cm, paino tänään 67,3 kg. Lukemassa lienee mukana vielä bulkin pöhötystä. Sinänsä kuitenkin ihan siisti kunto rasvaprosentin ollessa n. 18. Tavoitteena tiristellä rasvoja nelisen pinnaa alemmas. Käytännössä tarkoittanee tavoitepainon osalta sitä, että kun vaaka näyttää n. 62,5 kg säännöllisesti, niin valmista on.

Se on jo tiukka kunto naiselle, jos lähelle todellista mennään. Tsemppiä.

Se on jo tiukka kunto naiselle, jos lähelle todellista mennään. Tsemppiä.

Mittaustulosten (toteutuneen rasvaprosentin) faktisuudesta on toki mielipiteitä, itse kun mittautan ne InBodylla. Keskimäärin konsensus kai lienee, että suunnilleen noissa prossissa naisella mennään, kun olkapäät säikeillä, palikat esillä 24/7, suonet puskee kunnolla pintaan pumpissa ja muutenkin erottuvuus jo ok. Keskimäärin toki sekään ei välttämättä enää edes terveellinen peruskunto naiselle ole.

Aikaisempiin kireäksi menemisiin perustuen itsellä vain vaikuttaisi ns. bodyfat setpoint olevan melko alhainen ja salliva, eli siis ei tarvi mennä hormonitoiminnan tai kilpirauhasarvojen kustannuksella. Tietenkin ainahan voi olla että jokin onkin muuttunut, eli että rasva ei pala yhtä helposti, joten kiitos tsempistä :)

Pienten vastoinkäymisten jälkeen projekti lipuu hitaasti eteenpäin. Painossa on päästy 79 kilon puolelle ja viimeiseen pihtimittaukseen olisi aikaa reilu 2 viikkoa. Suoraan sanottuna välillä koko dieettailu alkaa kyllästyttää, vaatteet on isoja, peilistä ei koskaan mitään mullistavia muutoksia näe, nivelet kipuilee välistä ja näin 5kk hitaan dieettailun jälkeen voimatuloksetkin alkaa tippua. Toisaalta liikkuminen on kevyttä, läskit ei ahdista kumartuessa ja ruokavaliokin on huomattavasti terveellisempi kuin ennen. Suunnitelmissa olisi siirtyä tästä ensimmäiselle järkevälle massakaudelle ja pysytellä ainakin valtaosan ajasta 10-15 % välisissä rasvoissa.

Alan Thrallilta tuli pari päivää sitten hyvä video vesipunnituksella tehdystä rasvaprosenttimittauksista, joka saattaa kiinnostella tämänkin threadin väkeä. Itsellä meni kyllä monen henkilön prosentin arvaaminen ihan metsään.
Hyvä video. Varsinkin tuossa 12 minuutin kohdalla oli hyvä esimerkki, miten eri tavalla rasvat jakautuvat ihmisillä. Tosin tuosta vatsalihasten näkymättömyydestä olen osittain eri mieltä. Eiköhän ne tarpeeksi alhaalla näy kaikilla jollain tavalla ja lihaksia nekin on, mitä voi kasvattaa. Ainakin noin mä itselleni uskottelen, kun aloitan dieetin jälkeen panostamaan enemmän vatsoihin..

Pienten vastoinkäymisten jälkeen projekti lipuu hitaasti eteenpäin. Painossa on päästy 79 kilon puolelle ja viimeiseen pihtimittaukseen olisi aikaa reilu 2 viikkoa. Suoraan sanottuna välillä koko dieettailu alkaa kyllästyttää, vaatteet on isoja, peilistä ei koskaan mitään mullistavia muutoksia näe, nivelet kipuilee välistä ja näin 5kk hitaan dieettailun jälkeen voimatuloksetkin alkaa tippua. Toisaalta liikkuminen on kevyttä, läskit ei ahdista kumartuessa ja ruokavaliokin on huomattavasti terveellisempi kuin ennen. Suunnitelmissa olisi siirtyä tästä ensimmäiselle järkevälle massakaudelle ja pysytellä ainakin valtaosan ajasta 10-15 % välisissä rasvoissa.

Hyvä video. Varsinkin tuossa 12 minuutin kohdalla oli hyvä esimerkki, miten eri tavalla rasvat jakautuvat ihmisillä. Tosin tuosta vatsalihasten näkymättömyydestä olen osittain eri mieltä. Eiköhän ne tarpeeksi alhaalla näy kaikilla jollain tavalla ja lihaksia nekin on, mitä voi kasvattaa. Ainakin noin mä itselleni uskottelen, kun aloitan dieetin jälkeen panostamaan enemmän vatsoihin..
Itse aivan vastaavassa tilanteessa:D.Noin 5kk kans diietillä oltu ja kuukauden ajattelin vielä riipasta loppukiriksi,jotta saisi "puskuria" tulevaa todella maltillista massakautta varten.Nivelet kans itellä välillä kipuillu,mutta hyvillä lämmöillä ja nivelvalmisteilla nyt ok.Jos saa kysyä aloititko mistä mitoista?Millaisilla kaloreilla oot menny?

Itse aivan vastaavassa tilanteessa:D.Noin 5kk kans diietillä oltu ja kuukauden ajattelin vielä riipasta loppukiriksi,jotta saisi "puskuria" tulevaa todella maltillista massakautta varten.Nivelet kans itellä välillä kipuillu,mutta hyvillä lämmöillä ja nivelvalmisteilla nyt ok.Jos saa kysyä aloititko mistä mitoista?Millaisilla kaloreilla oot menny?
Moi, aloitusmitat olivat 87,9kg ja vyötärö leveimmästä kohtaa 96cm ja kapeimmasta 87,5cm, rasva % 20,3 pihdeillä mitattuna. Viimeksi pari kuukautta sitten (ennen kuin tuli vastoinkäymisiä) mitat olivat 82,2kg ja vyötärö 81,5cm/88,5cm, rasva % 11,2.
Kävin tuossa viime kuussa inbodyssakin, jossa aamiaisen jälkeisellä painolla 81,9kg sain rasva % 11,5. Inbody kiinnosti senkin takia, että vajaa pari vuotta sitten viskeraalirasvat olivat reilusti viitearvojen yläpuolella, vaikka rasva % ei ollut kuin 17.2. Tästä saa kiittää ihan einesruokia päivittäin sisältävää ruokavaliota ja roskaruokaa useita kertoja viikossa. Nyt ollaan vuorostaan reilusti alapuolella. Tosin keskivartalo oli silti inbodyn mielestä 13 % rasvaisempi muihin samankokoisiin saman rasvaprosentin omaaviin verrattaessa..

Kalorit olivat alussa suunnilleen vapaapäivinä 2400kcal ja treenipäivinä 2600kcal. Siitä on sitten raavittu hiilareita pois, varmaan jossain päälle 2000kcal mennään ja treenipäivinä palkkari päälle. Vain 3 salitreeniä viikossa + matalasykkeiset aerobiset nyt loppuajasta 3x viikossa. Muuta kuluttavaa aktiviteettia pahemmin tällä hetkellä ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom