kysymys?
Itse olen aloittanut nyt elämäni ensimmäisen dietin, ja tuntuu tehot treenamiseen tippuivat kuin seinään.
Takana nyt 8kk suht säännölistä treenaamista, taisin pitää yhden kuukauden tauon tuossa tosin. Muuten olen nyt elämässäni ensimmäsitä kertaa treennannut tuon 7kk säännöllisesti. Nyt tuli sitten innostus, että kesäksi vähän kiristellä kuntoa, mutta kun ei ole minkäänlaista kokemusta dieteistä. Olen 27 vuotias 182cm pitkä ja painan 103kg. käväisin tuossa Joulukuun alussa kehonkoostumus mittauksessa vähän ottamassa ennakko lähtökohtia ja suunnittelemassa tavoitteita. Rasva% oli 19,7 ja rasvaton massa 84kg, aamupaino tuolloin 104kg.
Nyt mietityttää kovasti, kun kolme viikkoa olen pihistellyt syömisissä ja tuntuu ettei treeni kulje enää ollenkaan. En ole ikinä syönyt oikein mitään lisäravinteita, kun olen lyhyiden kokeilujen jälkeen todennut ne itselle hyödyttömiksi, mutta nyt tämän dietin aikana olen alkanut pähkäilemään olisiko jostain lisäravinteista hyötyä näin dietillä treenitehojen nostoon? Pelkään että rasvaton massa hupenee täysin, kun treenit eivät kulje.
Syömisistäni sen verran etten laske mitään kaloreita, vaan vedän tuntumalla. Syön kun nälkä on, kuitenkin pyrin näin dietillä syömään kerralla vähemmän ja katsomaan mitä suuhuni pistän. Hiilareita syön maltillisesti, ja pyrin hiilareita tankkaamaan ennen jälkeen treenin. Silti tuntuu että tämä miinuksilla olo syö kaiken tehon, tämä on varmaan kuitenkin suhteellisen normaalia.
Kysymys olisikin kannataisiko minun syödä esimerkiksi kreatiinia, jos sillä saisin treeni tehoja takaisin?
Tavoitteet olisi saada rasva% tuonne 10-12% tietämille, eli saada noin 8kg pois läskiä menettämättä kuitenkaan kovin paljon rasvatonta massaa, jos se edes on mahdollista.