Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
No mun speksit varmaan sopii aika moneen muuhunkin täällä, aika mediaanitapaus fyysisten mittojen suhteen. :D

Pitipä vielä mainita että aloituspaino taisi olla 97 brutto ja nyt välipaino 91 brutto. Tuo luku nyt heittää pari kiloa suuntaansa vähän vaatteiden ja viimehetkisten syöminkien ja hydraation tason mukaan. :D

Siis aloin suunnillee samaa aikaa ja sama verran tippunu :D Tosin 86 -->80

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kysymys?

Itse olen aloittanut nyt elämäni ensimmäisen dietin, ja tuntuu tehot treenamiseen tippuivat kuin seinään.

Takana nyt 8kk suht säännölistä treenaamista, taisin pitää yhden kuukauden tauon tuossa tosin. Muuten olen nyt elämässäni ensimmäsitä kertaa treennannut tuon 7kk säännöllisesti. Nyt tuli sitten innostus, että kesäksi vähän kiristellä kuntoa, mutta kun ei ole minkäänlaista kokemusta dieteistä. Olen 27 vuotias 182cm pitkä ja painan 103kg. käväisin tuossa Joulukuun alussa kehonkoostumus mittauksessa vähän ottamassa ennakko lähtökohtia ja suunnittelemassa tavoitteita. Rasva% oli 19,7 ja rasvaton massa 84kg, aamupaino tuolloin 104kg.

Nyt mietityttää kovasti, kun kolme viikkoa olen pihistellyt syömisissä ja tuntuu ettei treeni kulje enää ollenkaan. En ole ikinä syönyt oikein mitään lisäravinteita, kun olen lyhyiden kokeilujen jälkeen todennut ne itselle hyödyttömiksi, mutta nyt tämän dietin aikana olen alkanut pähkäilemään olisiko jostain lisäravinteista hyötyä näin dietillä treenitehojen nostoon? Pelkään että rasvaton massa hupenee täysin, kun treenit eivät kulje.

Syömisistäni sen verran etten laske mitään kaloreita, vaan vedän tuntumalla. Syön kun nälkä on, kuitenkin pyrin näin dietillä syömään kerralla vähemmän ja katsomaan mitä suuhuni pistän. Hiilareita syön maltillisesti, ja pyrin hiilareita tankkaamaan ennen jälkeen treenin. Silti tuntuu että tämä miinuksilla olo syö kaiken tehon, tämä on varmaan kuitenkin suhteellisen normaalia.

Kysymys olisikin kannataisiko minun syödä esimerkiksi kreatiinia, jos sillä saisin treeni tehoja takaisin?

Tavoitteet olisi saada rasva% tuonne 10-12% tietämille, eli saada noin 8kg pois läskiä menettämättä kuitenkaan kovin paljon rasvatonta massaa, jos se edes on mahdollista.

Nyt mietityttää kovasti, kun kolme viikkoa olen pihistellyt syömisissä ja tuntuu ettei treeni kulje enää ollenkaan.

Syömisistäni sen verran etten laske mitään kaloreita, vaan vedän tuntumalla. .

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että dieetillä kannattaa aina laskea kalorit, etenkin sun tapauksessa, kun sanot olevas aloittelija siinä hommassa. Jos et laske niitä, mutta pihistelet mitä syöt, saatat todennäköisesti syödä aivan liian vähän.

Jos syöt kunnon ruokaa, tarpeeksi paljon, niin eivät ne treenitehot nyt niin paljon laske. Joten nyt käyt ostamassa grammapuntarin ja alat laskemaan paljonko päivän aikana syöt.

Kalorien laskeminen on tärkeää ja jos haluaa treenitehoja maksimoida niin myös makrojen seuraaminen on järkevää. Suurimalla osalla mahdollisimman runsas hiilarien saaminen antaa parhaat treenitehot eli lähtökohtana muita makroja sen verran kuin tarvitsee ja loput hiilareita.

Itse syön esimerkiksi nyt dietillä 70g rasvaa, 200g proteiinia ja about 450g hiilareita. Ja vielä kun syö ison osan hiilareista treenien ympärillä niin treeni kulkee ihan kohtuullisesti. Itsellä treeni kulkee dietilläkin ihan hyvin mutta palautuminen on vähän hitaampaa eikä kehitystä meinaa saada millään aikaiseksi. Mutta olo salilla on ihan energinen ja hyvä.

Kreatiinia kannattaa syödä aina jos siittä saa hyötyä, niin kuin suurin osa käsittääkseni saa?

Itekkin alottelin hyvissä ajoin dietin nyt siis 4viikkoa menty. Lähtöpaino tais olla 91 ja rapiat päälle. Nyt paino 89.3kg. Diettiä jatketaan niin pitkään kun alkaa peilikuva kelpaan. Sitten maltilliset plus kalorit. Rasvat tällä hetkellä 22,4.

Hyvä että tänne on jääny muistiin jotain. Tänään paino 78.5kg. Pitkä aika ollu. Vielä vedetään kaasu pohjassa että päästään kovaan kuntoon.

22.9 ollut toi aikaisempi kirjotus.

Kiitoksia! varmaan tosiaan tarvitsee alkaa seurata kaloreita.

Onko kukaan esimerkiksi käynyt kehonkoostumus mittauksissa ennen ja jälkeen dietin? Minkälaisia tuloksia on rasvattoman massan suhteen tullut, laskenut vai pysynyt samana? Ei ole yhtään hajua mitä odottaa tuolle tapahtuvan, ja sen perusteella olen vähän tiputus tarvetta laskeskellut päissäni.

Onko kukaan esimerkiksi käynyt kehonkoostumus mittauksissa ennen ja jälkeen dietin? Minkälaisia tuloksia on rasvattoman massan suhteen tullut, laskenut vai pysynyt samana? Ei ole yhtään hajua mitä odottaa tuolle tapahtuvan, ja sen perusteella olen vähän tiputus tarvetta laskeskellut päissäni.

Nappaa nyt joku prodedrinksu treenin jälkee aina. Ja hiilareita tosiaan treenin ympärille että jaksaa. Mun mielestä palautusjuoma ainakin dietillä on todella tärkeä. Varsinkin kun et laske mitään m
Kaloreita tai makroja nii varmistaisit sillä riittävän protskun saannin.

Tcnwd0

Hitaasti, mutta varmasti. Paino keikkuu 72-73kg hujakoilla, vähän niinkuin toivoinkin. Mites porukka pitää dietillä cheat päiviä? Päätin, että tammikuussa en pidä yhtään, mutta helmikuussa voisin kyllä yhden pitää. Otatteko puhtaasta ruoasta vai saatatteko jopa napsia muutaman keksin kylkeen?:D

Itse kävin dieettiä ennen ja jälkeen.
Paino 77.8 -> 67.0
Rasvamassa 12.4 -> 6.9
Lihasmassa 37.6 -> 34.0
Rasva% 15.9 -> 10
Viskeraalinen rasva-alue (vai mikä onkaan) 80.2 -> 45.6

Tuossa nyt joitain :)

Itse syön esimerkiksi nyt dietillä 70g rasvaa, 200g proteiinia ja about 450g hiilareita. Ja vielä kun syö ison osan hiilareista treenien ympärillä niin treeni kulkee ihan kohtuullisesti. Itsellä treeni kulkee dietilläkin ihan hyvin mutta palautuminen on vähän hitaampaa eikä kehitystä meinaa saada millään aikaiseksi. Mutta olo salilla on ihan energinen ja hyvä.

Kreatiinia kannattaa syödä aina jos siittä saa hyötyä, niin kuin suurin osa käsittääkseni saa?

Huhuh! nopean laskutoimituksen jälkeen sun kalorit miinuksilla 3 230, aika jäätävät lukemat.

Voisinkin käyttää tuota omana pohjana, siten että vähennän hiilarit 300g ja rasvan 60g, ja protskut pidän tuossa 200g. Tuolla tulisi 2540kcal, jolla pitäisi olla kuitenkin se 500-1000 miinuksilla päivä.

Kauhean aikasin porukka on alottanu kesäkuntoa varten diettaamaan :wtf: Itte vedin koko viime vuoden semmosilla kaloreilla, et kerty joku kymmenisen kiloa painoa ja nyt on rasvaprosentti vähän pienempi kuin mitä se oli vuos sitten. Aattelin joku pari kiloa ainakin nostaa painoa vielä ennen ku rupean tiputtelemaan. Toivottavasti ei vaan käy niin, että alotan dieetin liian myöhään ja varsinainen kesäkunto saavutetaan vasta joskus elokuussa. Tosin eipä tästä 75 kilosta hirveästi edes uskalla tiputtaa, et joku 5 kiloa ehkä pudoteltavaa.

Joo täällä varmaan tarvitaan se yli 15kg. Tähän mennessä lähtenyt. 12.3kg. lähtöpaino 90.8 nyt 78.5. Ripped kuntoon olis tarkotus vetää.

- - - Updated - - -

Tcnwd0

Hitaasti, mutta varmasti. Paino keikkuu 72-73kg hujakoilla, vähän niinkuin toivoinkin. Mites porukka pitää dietillä cheat päiviä? Päätin, että tammikuussa en pidä yhtään, mutta helmikuussa voisin kyllä yhden pitää. Otatteko puhtaasta ruoasta vai saatatteko jopa napsia muutaman keksin kylkeen?:D

Meinasikko paljon tosta raapia? eipä paljo fläsää näytä olevan

Joo, kesäkuntoon täälläkin yritys päästä... aamiainen ollut jo kohta vuoden ajan yks vihreä tee pilleri ja lasi vettä... ja siihen mielellään vähintään 5km juoksu päälle... kunhan noi juoksukelit taas tulevat... ei kiinnosta juosta lumessa ja jäässä. pituus 187 ja aamupaino 96, oli vuos sitten tähän aikaan 116.

Jälleen alkoi itselläkin laihdutusurakka ja toiveissa oli pudottaa se kymppi pois painosta. Huomasi kyllä taas heti miksi vihaan tätä vaihetta. Ongelmahan ei ole nälässä tai laskemisessa, vaan siinä ettei se paino halua pudota.

Nytkin tässä aika tasan kuukausi on laskettu syömiset vaa'an kanssa ja 1400 lepopäivänä 1600 treenipäivänä ei tuota painon pudotusta. Nestepainot lähti kahdessa päivässä hiilarien vähennyksen myötä, mutta sen jälkeen on sitten kuukauden aikana kadonnut tiukat 400 grammaa. Kalorit on tosiaan aika vähäisiä, mutta kun ei ole iso mies ja aktiivisuus treenin ulkopuolella katoaa istumatyöhön.

Jälleen alkoi itselläkin laihdutusurakka ja toiveissa oli pudottaa se kymppi pois painosta. Huomasi kyllä taas heti miksi vihaan tätä vaihetta. Ongelmahan ei ole nälässä tai laskemisessa, vaan siinä ettei se paino halua pudota.

Nytkin tässä aika tasan kuukausi on laskettu syömiset vaa'an kanssa ja 1400 lepopäivänä 1600 treenipäivänä ei tuota painon pudotusta. Nestepainot lähti kahdessa päivässä hiilarien vähennyksen myötä, mutta sen jälkeen on sitten kuukauden aikana kadonnut tiukat 400 grammaa. Kalorit on tosiaan aika vähäisiä, mutta kun ei ole iso mies ja aktiivisuus treenin ulkopuolella katoaa istumatyöhön.

Syy siihen on että syöt aivan liian vähän. Paljon painat? paljon rasva%? Syö ihmeessä enemmän.

Syy siihen on että syöt aivan liian vähän. Paljon painat? paljon rasva%? Syö ihmeessä enemmän.

Painoa on 77kg, rasvat pyörii siinä 20% paikkeilla. Syömällä enemmän painoni nousee. Minulla siis paino lähtee kevyeen tasaiseen kasvuun 1800 kalorin päiväruokailulla, joten eipä sitä kovin innosta nostella. Minä olen muutenkin hieman poikkeavaa yleisöä täällä, kun normaali kirjoitteluni menee tuonne foorumin osastolle, jossa valitetaan alhaisesta testosteronitasosta ja sen tuomista kirouksista.

Jos totuttaa kropan isoihin kalorimääriin offilla, niin sen jälkeen dieettaaminen on jo melko helppoa. Moni aloittaa dieetin siinä vaiheessa kun kroppa on jo säästöliekillä. Tässä vaiheessa on lähes mahdoton päästä tavoitteisiin laihdutuksen osalta, kun dieetin alotuskalorit on jo liian alhaiset.

Omasta mielestäni suurin työ tehdään offilla, totuttamalla se kroppa isoihin kalorimääriin, sen jälkeen voi dieetillä pikkuhiljaa vain tiputella hiilarin määrää ravinnosta. Aina kun paino alkaa junnaamaan paikallaan, on varaa tiputtaa hiilarin määrää, koska alotuskalorit ovat niin korkeat. Kroppa ei missään vaiheessa mene säästöliekille.

Täällä alkaa näyttämään jo ihan hyvältä, aikataulussa pysytään.
Aloitin Marraskuun puolen välin aikoihin painossa 92 ja nyt on paino 77kg, rasvat about 15%. Aloitin käymään salilla taas kaksi viikkoa sitten ja lihaksiin alkaa löytymään jo pientä pyöreyttä ;) Makoisaa kun tässä vaiheessa painon lasku on hidastanut, mutta silti tasainen ja itse mies näyttää koko ajan isommalta. Tavoitteena olisi päästä 70kg kieppeille Huhtikuun puoleenväliin mennessä ja siitä edes kasvattaa lihasta kesää varten.
Nyt tuntuu siltä että elämäni ensimäinen oikea kesä-/rantakunto on löytymässä :D

Jos totuttaa kropan isoihin kalorimääriin offilla, niin sen jälkeen dieettaaminen on jo melko helppoa. Moni aloittaa dieetin siinä vaiheessa kun kroppa on jo säästöliekillä. Tässä vaiheessa on lähes mahdoton päästä tavoitteisiin laihdutuksen osalta, kun dieetin alotuskalorit on jo liian alhaiset.

Omasta mielestäni suurin työ tehdään offilla, totuttamalla se kroppa isoihin kalorimääriin, sen jälkeen voi dieetillä pikkuhiljaa vain tiputella hiilarin määrää ravinnosta. Aina kun paino alkaa junnaamaan paikallaan, on varaa tiputtaa hiilarin määrää, koska alotuskalorit ovat niin korkeat. Kroppa ei missään vaiheessa mene säästöliekille.

itse en taas offilla ole ollut ikinä. Nyt tehdään kovaa duunia että sinne päästään. Rasvat veks ja offille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom