Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Muah toi on kyl hanurist ku emäntä ei oo nii tarkka syömisistää. Suklaata tai popcornia tms toine mussuttaa menee nii syö siinä sitten parsakaalia vieressä vanne otsalla , tosin periks ei anneta ja selkäranka kestää :D !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muah toi on kyl hanurist ku emäntä ei oo nii tarkka syömisistää. Suklaata tai popcornia tms toine mussuttaa menee nii syö siinä sitten parsakaalia vieressä vanne otsalla , tosin periks ei anneta ja selkäranka kestää :D !
Mulle taas ei ole ollut ikinä ongelma. Tuntuu että toiselle oma kiristely on isompi ongelma, kun en syö seuraksi tai innostu mistään leivonnasta yms. :D

Täällä myös sama, eli monesti vieraissa syön vähän reilummin sekä otan myös juuri vaikka leipää ruuan kylkeen. Myös kahvin päälle saatan ottaa palan kakkua tai pullan. Kotona yleensä keksi kahvin rinnalle. Kun itsekuri vaan pitää, niin annan mennä noin. Aina onnistunut ja paino tippunut omaan tahtiinsa. Mm keskiviikkona kävin suunnitellusti pizzalla, mutta tiedostin sen jo aamulla ja aamupalan kalorit oli 1/3 siitä, mitä normaalisti. Skippasin myös lounaan ja säästelin kaloreita pizzalle. Ei ehkä optimaalisinta painon pudoituksen kannalta, mutta toimii itselle.

Meitsi ilmoittautuu takasi kesäkunto ketjuun. Nyt on emäntäki mukana tiputtelemassa mikä helpottaa mun oloa helvetisti kun kaapit ei ole täynnä herkkuja ja kukaan ei leivo kerran viikossa.
8viikkoa tarkoitus kiristellä mutta jos motivaatiota riittää voishan sinne juhannukseenkin asti pinnistellä. 2500kcal lähden liikkeelle.

Myös toi 8 viikkoa ja ehkä jopa juhannukseen. Vapun juhlinnoista en tingi joten vähän tulee sitten takapakkia. Myöskin 2500kcal / päivä. Saas nähdä kuinka paljon sitä kiristyy.

Tänään alkoi loppukiristely, katsellaan vähän mihin asti paino pudotellaan. paino tällä hetkellä 80,7kg.

Jos nyt olisi ensimmäistä kertaa kesäkunnossa...:rolleyes:

Tänään aamulla 75,7! Tämähän etenee suht hyvin, ei ole kyllä mitään käsitystä rasvoista tällä hetkellä, peilikuva kylläkin miellyttää jo ;)
2 viikkoa vielä, niin vaihdetaan pikkuhiljaa plussille.

Miksiköhän nyt paleltanu pari päivää dietillä? Eilen kyllä jaksoin vetää treenit kovaa eikä olo ole kipeä.

Kovilla miinuksilla ainakin itseäni paleltaa normaaliakin enemmän. Tietysti myös jos rasvaprosentti alkaa olemaan todella matala, niin ei ole rasvaa lämmittämässä kehoa:)

Myös nestehukka voi aiheuttaa kuulemma palellusta...

Ei pitäs hirveen kovat miinukset olla, olen siis syönyt päivittäin ihan samat ruuat nyt 5 viikkoa...normaalisti mulla on aina kuuma.

Tässä jo pidemmän aikaa ketjua seuranneena pakko laittaa omiakin tuloksia esiin. Eli tavoitteena sama kuin monilla muillakin, eli ekaa kertaa elämässä OIKEASTI kunnossa....mitä ikinä tuo tarkoittaakaan.

3.1.2015 lähti prokkis käyntiin, mitoista 91kg/180cm. Ei nyt mikään täys ihrapallo oltu, mutta tarpeeksi löysä ettei kauheesti huvittanu peiliin kattoa. 28.3.2015 vaaka näytti 78.8kg, ja peilissä näkyi merkkejä kireydestä jota en ennen ole saavuttanut, esim:
- forkkuihin ja hauikseen tullut suoni/suonia näkyviin, ja ojentajan hevosenkenkä alkanut erottua. Iso asia koska yleensä kädet viimeinen paikka josta rasva palaa
- jalat alkanu lohkeeman (todella vähän mut kumminkin)
- kylkilihaksia erottuu ja samoin jopa alimmat palikat (pikeessa valossa)
- ja tietty posket kavenneet pirusti ja selkäänkin tullut erottuvuutta

Kaiken rasvanpolton olen tehnyt kehonpainotreenillä, sekä kuntopiireillä ja mäkijuoksuilla. Syy tähän on että hurahdin street workoutiin tammikuussa ja halusin oppia kehonhallintaa. Nyt tosin näyttää että kesällä jatkuu normi salitreenit kehonrakennus mielessä.

Ongelmaksi aina, kuten nytkin on dieeteillä alkanut muodostua se tosiasia, miten "säälittävältä ruikulta" tuo alle 80kg näyttää 180cm varressa. Alimmillani olen koskaan painanut 74kg tässä pituudessa, ja lihaa oli paljon vähenmän ja sekös peilikuva vasta kauhistutti. Syy miksi haluan kireäksi on se että voisi yhtä fiksusti mitä nyt olen dieetannut, alkaa kasvattaa lihasta 0,5-1kg kuukausi tahtia (eikä kuten viime bulkilla 2kk +16kg :D) ja täten näyttää kesällä 2017 jopa siedettävältä.

Silleen se jano yltyy dietillä, viimeaikoina on mennyt sen 6 litraa puhdasta kraanavettä kurkusta alas että helisee :D Tähän päälle vielä kaikki muut nesteet... huhhuh! Ja suunta on vain alaspäin ;)

Ongelmaksi aina, kuten nytkin on dieeteillä alkanut muodostua se tosiasia, miten "säälittävältä ruikulta" tuo alle 80kg näyttää 180cm varressa. Alimmillani olen koskaan painanut 74kg tässä pituudessa, ja lihaa oli paljon vähenmän ja sekös peilikuva vasta kauhistutti. Syy miksi haluan kireäksi on se että voisi yhtä fiksusti mitä nyt olen dieetannut, alkaa kasvattaa lihasta 0,5-1kg kuukausi tahtia (eikä kuten viime bulkilla 2kk +16kg :D) ja täten näyttää kesällä 2017 jopa siedettävältä.

Sama "vika" itsellä, paitsi että pituutta vain 174 senttiä ja harmikseni olen huomannut että paino pitää painaa alle 70 kilon jotta näyttää kireältä. Ja se vasta on vähän painoa.
Syksyllä alkaa sitten järkevä clean bulk, jotta joskus tulevaisuudessa kiree kunto vois olla vaikka 75 kiloa. Taidan tähdätä myös kesään 2017 :)

Tässä jo pidemmän aikaa ketjua seuranneena pakko laittaa omiakin tuloksia esiin. Eli tavoitteena sama kuin monilla muillakin, eli ekaa kertaa elämässä OIKEASTI kunnossa....mitä ikinä tuo tarkoittaakaan.

3.1.2015 lähti prokkis käyntiin, mitoista 91kg/180cm. Ei nyt mikään täys ihrapallo oltu, mutta tarpeeksi löysä ettei kauheesti huvittanu peiliin kattoa. 28.3.2015 vaaka näytti 78.8kg, ja peilissä näkyi merkkejä kireydestä jota en ennen ole saavuttanut, esim:
- forkkuihin ja hauikseen tullut suoni/suonia näkyviin, ja ojentajan hevosenkenkä alkanut erottua. Iso asia koska yleensä kädet viimeinen paikka josta rasva palaa
- jalat alkanu lohkeeman (todella vähän mut kumminkin)
- kylkilihaksia erottuu ja samoin jopa alimmat palikat (pikeessa valossa)
- ja tietty posket kavenneet pirusti ja selkäänkin tullut erottuvuutta

Kaiken rasvanpolton olen tehnyt kehonpainotreenillä, sekä kuntopiireillä ja mäkijuoksuilla. Syy tähän on että hurahdin street workoutiin tammikuussa ja halusin oppia kehonhallintaa. Nyt tosin näyttää että kesällä jatkuu normi salitreenit kehonrakennus mielessä.

Siinä on kyllä melkoinen bulkkaus vauhti ja mä kun luulin että mun 4kg/kk olis ollu ihan överi vauhti.

Dietti käyntiin tänään. Bulkilla kalorit pyöri siinä 3000-3200, joten kannattaisko mun nyt alottaa suoraan 2000-2200 kcal vai onko raju pudotus? Pituus 178 paino 83kg. Tarkotus on vaan heinäkuun lopulle kiristellä, katotaa paljon lähtee.
Näin alkuu pidän hiilarit ja prodet melko korkeella, rasvoja sitten vähemmän. Tänää vasta menny ~1800 kaloria, rasvaa 43g hiilarit 199g ja prodet 169g, yritän nappasta loput 200-400kcal prodesta, harmittaa ettei oo saanu vielä aikaseks ostettuu uusia heroja, jää hyvät prodet saamatta.

Kannattaako jossain kohtaa pudotella hiilareiden määrää ja lisätä vaikka rasvaa + proden määrää?

Edittiä:

Vielä lisäystä sen verran et ensviikolla alotan 5-jakosella taas reenailemaan, 5-6 treeniä viikkoon. Loppu dietistä (heinäkuun alkuun vois olla hyvä?) alottelen aerobisenkin, kun on koko kesäloman ajan mahdollista tehdä tuplatreenejä, niin voisin aamulla tehdä tyhjemmällä vatsalla aerobisen salilla + vatsoja yms pari krt/vk ja illemmalla sitten vielä punttitreeni. Kuulostaako hyvältä? Vinkkejä saa heittää :)

Lanseeraan tässä oman kesäkuntoon 2015 -projektini, ja nimeän sen Operaatio Overloadiksi. Lähtötila on ihan fine, fläsää on se perus viitisen kiloa ylimääräistä siellä ja täällä, rasvat jotain 16-19 (bioimpedanssilla tulos tuosta välistä). Takana pari vuotta ihan hyvää salilla käymistä, lihasta on rasvan alla tyydyttävästi/hyvin.

Visio:
1 olla oensimmäistä kertaa oikeassa rantakunnossa
2 olla 10% rasvoissa
3 menettämättä mahdottomasti lihasta

Missio:
1 ravinto kulutukseen nähden maltillisesti miinuskaloreilla
2 vaihtaa kolmijakoinen 5xvko hypertrofia-painotteinen ohjelma kestovoimapainotteisempaan hapotustreeniin (ajatuksena lisätä energiankulutusta salillakin) n.3xvko
3 lisätä maltillisesti perus cardion määrää
4 pyrkiä lepäämään tarpeeksi, kuulostella ettei kroppa mene ylikierroksille ja pitää hormonitoiminta kunnossa.

Arveluttaa:
1 riittääkö itsekuri
2 kuluttaako liikaa energiaa liian nopeasti - muistaako syödä tarpeeksi
3 pysyykö kroppa toiminnassa, vai alkaako väsyminen/ hiipuuko hormonitoiminta

Operaatio Overload on hyvällä mallilla, reilu viikko sitten aloitettu ja ainakin toistaiseksi homma ok arveluttavien asioiden puolesta, maltillisella linjalla on pysynyt. Ehkä sen huomion olen tehnyt, että treenin yhteydessä nautittu energiamäärä on ollut (liiankin?) suurta. Toki proteiini ja malto on tärkeää lihaskasvun ja lihasten hajottamisen energiaksi ehkäisyn kannalta tietyissä mittasuhteissa, mutta olen nauttinut niitä kenties hieman liikaa. Vähemmälläkin on jaksanut vääntää paljon tuskallisemmat 20-toiston sarjat pääsääntöisesti loppuun asti, eikä muukaan elämä ole mitenkään kärsinyt. Tutkimusten mukaan miinuskaloreilla ihmiset on äkäisempiä (Hulmi, J. 2015 luento), mutta en ole moista vielä huomannut.

Operaatio Overloadia on jatkaa esikuvansa (d-day, maihinnousu, normandia) mukaisesti kesäkuun alkuun asti. Laitan tässä ketjussa raporttia operaation etenemisestä.

-Oldtime

Joo elikkäs mulla alkoi eilen sitten myös "dieetti" katsellaan vähän mitä syödään jnejne. Tässä olisi kuvaa näin dieetin alkuun ( kuva otettu n. viikko sitten ) Gyazo - 935cc663cd438427bc09da8daef25019.png
painoa 85kg pituus 183 cm. Tavoitteena olis päästä alle 80kg kesään mennessä. Kuva otettu viikko sitten. Päivitystä tulee muutaman viikon välein.

Paino tippunu jonkun 9-10viikon aikana 88>76, mielestäni suht. hyvin oon syöny.. nälkää en oo nähny oikeestaan sen enempää kuin bulkilla, joten kai tää suhteellisen onnistunu on ollut... Vähän kyl mietityttää 12 kilon tippuminen, mutta joo reenatessa suonet pullottaa aivan järettömästi yms että on sitä rasvaa kyl palanu! Mutta kiinnostais tietää että meneeks dieetillä silleen, että kun oot reenannu vaikka hauis/ojentaja, niin ne näyttävät pienemmiltä kuin mitä ovat siihen asti kun ens kerran tankkaat hiilaria ihan kunnolla? Ja sit dieetin jälkeen kun jatkaa hiilarin syöntiä normaalisti niin pullottavat suonet lähes yhtäpaljon esim välipäivinä kuin mitä reenin aikana kun pumppaa verta lihaksiin? Meinaan vaan kun tuntuu tosi pieneltä olo kun ei näy yhtään suonta pinnassa ja lihakset näyttävät turhanki pienille, mutta reenatessa fiilis on korkeella kun lihakset näyttää isoille, sekä suonet pullottaa.. : )

Paino tippunu jonkun 9-10viikon aikana 88>76, mielestäni suht. hyvin oon syöny.. nälkää en oo nähny oikeestaan sen enempää kuin bulkilla, joten kai tää suhteellisen onnistunu on ollut... Vähän kyl mietityttää 12 kilon tippuminen, mutta joo reenatessa suonet pullottaa aivan järettömästi yms että on sitä rasvaa kyl palanu! Mutta kiinnostais tietää että meneeks dieetillä silleen, että kun oot reenannu vaikka hauis/ojentaja, niin ne näyttävät pienemmiltä kuin mitä ovat siihen asti kun ens kerran tankkaat hiilaria ihan kunnolla? Ja sit dieetin jälkeen kun jatkaa hiilarin syöntiä normaalisti niin pullottavat suonet lähes yhtäpaljon esim välipäivinä kuin mitä reenin aikana kun pumppaa verta lihaksiin? Meinaan vaan kun tuntuu tosi pieneltä olo kun ei näy yhtään suonta pinnassa ja lihakset näyttävät turhanki pienille, mutta reenatessa fiilis on korkeella kun lihakset näyttää isoille, sekä suonet pullottaa.. : )

Miettisin itse samaa asiaa. Tiputtelin kisoihin painon 75,5 asti, jonka jälkeen siirryin plussille. Nyt viikko takana plussilla, ja suonet samalla lailla pinnassa kuin viikko sitten, ellei hieman enemmänkin. Tosin itse en vähentänyt hiilareita dieetillä mitenkään erityisen alhaalle. 150-200 g tuli päivittäin.

Tällä hetkellä lihakset näyttää ainakin omaan silmään hyvin turvonneilta. Kreatiinin mukaanotto varmasti tehostaa vielä vaikutusta.

Operaatio Overloadia on jatkaa esikuvansa (d-day, maihinnousu, normandia) mukaisesti kesäkuun alkuun asti. Laitan tässä ketjussa raporttia operaation etenemisestä.

-Oldtime

Kiire tulee maihinnousuun. Et laittanut viestiisi aloituspainoa, mutta esim. 85 kg painolla ja 16% rasvoilla operaatiosi vaatii 5,6 kg rasvanpolttoa alle 10% rasvaprosenttiin pääsyyn. 6.6. päivämäärään on 6,5 viikkoa eli n. 900 g pitäisi lähteä keskimäärin viikossa. Jos rasvat on 19% olisi tiputettavaa 8,5 kg. Pelkästään toi 900g viikkotahti vaatii 900 kCal päivätason vajetta. Kun 10% rasvoja lähestytään niin lihasta menetetään tällä tahdilla vääjäämättä.

Yleisesti jengillä tosi hätäisiä kiristelyjä. Toki -1000kcal voi toimia joillekin, mutta kyllä pitää osata kroppaa kuunnella ja tarvittaessa keventää treenejä rajustikin. Tsemppiä silti! Toivottavasti onnistut!

Suositut

Back
Ylös Bottom