Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
@Tavis Pakkislainen , Itse lisään ensin liikuntaa ennen kuin alan pudottaa kaloreita. Mut joo, sitten vähennän kaloreita kun paino ei enää putoa. Saattaaha se tosin mennä niinkin että viikkoon ei tapahdu mitään mutta seuraavalla viikolla putoaa kaksi kiloa painoo vaikka söis saman verran ruokaa.

@pelle67 , Itse pidän tankkauspäivän 4-5 päivän välein.

Andy: pehmeä Rasva loistaa poissa olollaan, muutenkaan ei hirveästi sitä ei tule. Oliiviöljyä tai pähkinöitä kehiin. kannattaa laskea kalorit. Jokainen laihtuu vaikka paastolla, mutta kuinka terveellisesti, lihaksia säästäen ja kuinka hyvin rasva pysyy pois palatessa normaali ateriointiin on eri asia.

Tavis Pakkislainen: Viikko on niin lyhyt aika dieetillä ettei se kerro yhtään mitään, älä heti ala paniikissa nipistämään kaloreissa jos ei viikossa vaaka ole laskenut, paino ei tipu lineaarisesti. Seuraisin itse ainakin kaksi viikkoa miten puntari reagoi, kaikki vaikuttaa kaikkeen esim nesteisyydessäkin kuten stressi ja univelka.

Pelle: En viime dieetillä (keto) pitänyt kertaakaan enkä tälläkään "normaali" hiilari dieetillä kelannu pitää, pääkoppa kaipailee enemmän hyvää syötävää kuin keho. Pyrkinyt alusta asti pitämään hiilarit mahdollisimman korkealla ettei työkapasiteetti urheillessa kärsi turhan paljoa. Tommosen 10 viikkoa mitä ite kiristelee seisoo nyt vaikka päällään :D

@Tavis Pakkislainen , Itse lisään ensin liikuntaa ennen kuin alan pudottaa kaloreita. Mut joo, sitten vähennän kaloreita kun paino ei enää putoa. Saattaaha se tosin mennä niinkin että viikkoon ei tapahdu mitään mutta seuraavalla viikolla putoaa kaksi kiloa painoo vaikka söis saman verran ruokaa.

@pelle67 , Itse pidän tankkauspäivän 4-5 päivän välein.
Minkä ihmeen takia noin usein?

Tällä hetkellä paino 93-95 (pituus edellee 190) ja rasvat n.14% viikko sit mitattuna.

Eiliset sapuskat:
rahkapurkki, banaani ja mehukeittoo
100g riisii 150g jauhelihaa 10%
Lohta 150g ja saldee
2 Valio profeel rahaa (kkoska duunissa ilmasia)
4 kananmunaa, 10g macadamiaöljy, puolkiloo vihanneksii, 150g perunaa, 100g rahkaa ja kourallinen mansikoita

Tänää reenipäivä ja vähä enempi kaloreit ja Hiilarii sinne reenin ympärille

ps. Man78, jos kuuden diettipäivän jälkeen on koko ajan helvetin kova nälkä niin sun diettis menee päin persettä ;) Ei mitenkään pahalla...

Näyttää menevän päin persettä. :) Ylihuomenna 4 viikkoo kuuria takana(sisältänyt 2 vapaata mättöateriaa) ja paino 76.5kg --> 72.1kg. Vielä toiset 4 viikkoo jäljellä ja jospa nyt vielä parisen kiloo lähtis. Siihen oon sit jo tyytyväinen. Lihakset on ainakin vielä säilyny, tulokset ei laskenu ja parissa ns. uudessa liikkeessä voinu jopa lisätä painoja. Syketreenit tuntuu myös kevyemmältä ku alussa.

Paino lähtenyt ihan hyvin tippumaa. 91--> 87kg. Mutta olo on kyllä persee...ä. paineeton,löysä ja välillä aamuisin kun peilistä tsekkaa niin näyttää kun ei olisi salia nähnykkään...Ja toinen juttu kun normaalisti "suht" suonnikaat kädet eivät ole entisensä, käsi/selkä treeneissä tietenki, mutta esim välipäivinä/jalkapäivinä on suonet kyllä pahasti piilossa ja kädet näyttää ja tuntuu sellasiltä vit... spageteilta :D

Tasaantuuko tämä homma tästä ? Dieettiä takana 3vkoa. Kalorit 2500.

Tänks vastauksista!

Paino lähtenyt ihan hyvin tippumaa. 91--> 87kg. Mutta olo on kyllä persee...ä. paineeton,löysä ja välillä aamuisin kun peilistä tsekkaa niin näyttää kun ei olisi salia nähnykkään...Ja toinen juttu kun normaalisti "suht" suonnikaat kädet eivät ole entisensä, käsi/selkä treeneissä tietenki, mutta esim välipäivinä/jalkapäivinä on suonet kyllä pahasti piilossa ja kädet näyttää ja tuntuu sellasiltä vit... spageteilta :D

Tasaantuuko tämä homma tästä ? Dieettiä takana 3vkoa. Kalorit 2500.
Tänks vastauksista!
Kyllä se siitä tasaantuu. Jos ei, niin lisää kaloreita ja seuraa miten paino jatkaa tippumistaan. Psyykkistä moinen spagettien heiluminen :D Kyllä ne siitä "kasvavat", kun rasvaa lähtee pinnalta ja tulee suonet esiin.

Joo täytyy nyt vain stempata tän alkuvaiheen yli ja uskoa, että kyllä se kunto siellä vielä on!. Tosiaan siis lihaserottuvuus luokkaa 0 tällä hetkellä. Ja jos ei kunto ala tasaantua niin voisiko kokeilla vaikka maltillista hiilaritankkaus päivää ?

E: En siis millään Vhh:lla vedä, mutta eipä noita hirveästi tule 150g-275g/pv. Riippuu vähän viikosta.

Ite otin kiristykseen käyttöön keton, viime ke alotin ja alkaa olee siinä vaiheessa että ei tuu pahemmin nälkää ja energia tasot on loistavat! Treenit pyörii 2jakosella hyvin!

Tänää lähti vihdoin läskien tiristely käyntiin. 168/78 alotusmitat. 2000 kalorilla lähden nyt liikkeelle ja siitä hiljalleen sit tarpeen mukaan alemmas.

72.2kg aamupaino tänään. n. 5 senttiä lähteny vyötäröltä. Kyl se läski pikkuhljaa alkaa väistymään tieltä pois

Cube: Jos oot alottanu ton dieetin jostain yli 15% rasvoista niin sulta on lähteny rasvaa lihasten päältä sen verran, että näyttää niinku lihakset ois vaan pienentyny. Truth about bulking -artikkelissa kerrotaan tosta ilmiöstä ihan mielenkiintosesti.

Välitavoitteena on tällä hetkellä:
Paino n. 90kg maaliskuun lopussa
Paino n. 87kg huhtikuun lopussa
Paino n. 85kg toukokuun lopussa

En taida olla ihan tavoitevauhdissa, huomenaamuna olis tarkoitus käydä vaa'alla ja luulen että jossain 92-93kg seudulla ollaan. Viikonloppusyömisissä edelleen hakemista, sukulointi yms sotkeneet kun tulee syötyä sitä mitä on tarjolla. Pääsiäisenä vähän petrattava koska olen taas 4-5 päivää muiden tekemillä ruuilla. Eikai se vaadi kuin vähän pokkaa paistella omat kanat ja sanoo et sori mä syön tätä :D

Olen huomannut peilikuvassa pientä eroa ja jaksaminen parantunut, joten siinä mielessä olen tyytyväinen. Pari viimeisintä salibandykertaa olen yllättynyt, miten jaksaa juosta melkein 1,5h ilman vaihtomiestä. En tiedä johtuuko tämä nyt suoraan tästä 2-3kg pudotuksesta vai onko juoksukunto ottanut ihmeellisen harppauksen. Ehkä johtuu myös siitä, että olen alkanut tehdä kerran viikkoon kevyen n. 40min kestävän hölkän. Salilla käynyt nyt 2x viikkoon työntävät-vetävät jaolla (paitsi joskus teen yksijakoisen jos en jostain syystä kerkeä pian tekemään toista treeniä).

Yritetään ottaa välitavoitteita kiinni huhti-toukokuun ajan. Sinäänsä välitavoitteet eivät ole tärkein asia, kunhan käyrä on kuukausitasolla laskeva.

2014 Joulukuu 89,6kg tänään 83,3kg hitaasti putoaa.... Tuonne 77-78kg kun saisi ja rasvaa varmaan silloinkin vielä ihan riittävästi. Tuolla VIP osiolla sitten löytyy Inbody tammi/helmikuun vaihteesta.

Cube: Jos oot alottanu ton dieetin jostain yli 15% rasvoista niin sulta on lähteny rasvaa lihasten päältä sen verran, että näyttää niinku lihakset ois vaan pienentyny. Truth about bulking -artikkelissa kerrotaan tosta ilmiöstä ihan mielenkiintosesti.

Joo kyllähän ne rasvat taisi sinne 15-18% luokkaan nousta :/

En taida olla ihan tavoitevauhdissa, huomenaamuna olis tarkoitus käydä vaa'alla ja luulen että jossain 92-93kg seudulla ollaan. Viikonloppusyömisissä edelleen hakemista, sukulointi yms sotkeneet kun tulee syötyä sitä mitä on tarjolla. Pääsiäisenä vähän petrattava koska olen taas 4-5 päivää muiden tekemillä ruuilla. Eikai se vaadi kuin vähän pokkaa paistella omat kanat ja sanoo et sori mä syön tätä :D

Ellei ne sukulaiset kokkaa jotenkin todella oudosti, niin ihan hyvin voi dieettausta jatkaa ilman suurempia ongelmia ja ilman että ryhtyy aiheuttamaan sosiaalista hankausta sillä ettei huoli toisten ruokia. Tietysti se on sitten oma valinta, kumman tien ottaa (vaiko takapakin dieetille).

Itsekin ajattelin just kuten sä aikanaan, mutta sitten katselin vähän omaa käyttäytymismalliani ja jouduin myöntämään tosiasiat.
- sukulais- ym. tilaisuuksissa on usein leipää pääruoan ohessa -> otin leipää lämpimän ruoan lisäksi, VAIKKA kotona en ikinä tee näin
- kaiken maailman sorttimenttia oli tarjolla enemmän kuin kotona -> lautanen täyttyi enemmän kuin kotona, MUTTA se oli ihan itse aiheutettua
- tarjolla on usein kahvin oheen jotain naposteltavaa ruoan jälkeen -> otin kahvipullaa/konvehtia/tuulihattuja, VAIKKA kotona en niitä syö
- okei, oli pöydässä myös turhan rasvaista kastiketta/muuta lilluketta, MUTTA sitä voi ottaa vähemmän tai jättää ottamatta.

Kaikkea voi ottaa aina hillitymmin tai jättää ottamatta, jos vain itsekuri pitää. Ja tosi harvassa on ne taloudet, joissa ei pöydästä tai viimeistään jääkaapista kohteliaasti pyytämällä löytyisi sitten ihan vihannesrehua mahan täytteeksi ja lautasen jatkeeksi, jos se lihapata tai paistos näyttää sen verran energiapitoiselta että on otettava reilusti vähemmän.

Näinhän se on että asenteesta kiinni se vaan on. Monesti tulee "vähän maistettua" kun jotain kakkua tai mitä onkaan on tarjolla, kohtelaisisuussyistä. Toisaalta aiemmin en ole näin "vakavissani" dieetannut, arkiruoka ollut pitempään fiksua ja viikonloppu vähemmän. Helppohan se on oman perheen ollessa kyseessä tehdä ruuan suhteen mitä haluaa, mutta aina on vähän kynnystä alkaa vieraiden keittiössä sooloilemaan. Ei kuitenkaan selityksiä ja Fatsecret laulaa koko pääsiäisen ja sen avulla pyrin pitämään kalorit siinä 2500.

Meitsi ilmoittautuu takasi kesäkunto ketjuun. Nyt on emäntäki mukana tiputtelemassa mikä helpottaa mun oloa helvetisti kun kaapit ei ole täynnä herkkuja ja kukaan ei leivo kerran viikossa.
8viikkoa tarkoitus kiristellä mutta jos motivaatiota riittää voishan sinne juhannukseenkin asti pinnistellä. 2500kcal lähden liikkeelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom