Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
...Koitetaan sitten lähempänä kesää vaikka yksi kuukauden jakso reiluilla miinuksilla miten vaikuttaa kroppaan.

Mitä muutoksia meinasit saada kuukaudessa aikaan? Paljonko rasvoja alas esim? Aika kova kiire tulee kesäkuntoon jos otat vielä muutaman viikon plussajakson (n.kk?) ja vasta sitten "joskus" kuukauden kiristelyn.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Periaatteessa, kannattaisi pitää ryyppypäivinä rasva ja hiilari minimissä, ja syödä niin paljon proteiinia kuin jaksaa. Alkoholi ottaa aina prioriteetin metabolisoitumisessa, joten kone täynnä hiilaria on melkeimpä pahin vaihtoehto.

Mutta toisaalta, jos hiilarit jättää vähälle niin voi humala ja krapula olla ihan toisesta ulottuvuudesta.

Paras kompromissi saattaisi olla lihaa grillissä, maustamatonta vodkaa ja helvetisti vettä. Mutta varoituksen sana... Tällä kombolla kokeneempikin kuluttaja saattaa vetää täydet överit, ja seuraava päivä voi mennä limbon ja teho-osaston välillä.
Kiitos valaisevasta vastauksesta! Tältä kantilta myös asiaa ajattelin. Olisiko järkeä pitää alkoholin juontia edeltävänä päivänä kuitenkin kaloreiden sallimissa rajoissa hiilaritankkaus, jottei kroppa aivan kuivaisi, alkoholi heti kilahtaisi nuppiin ja darrakin voisi olla siedettävämpi?

Mitä muutoksia meinasit saada kuukaudessa aikaan? Paljonko rasvoja alas esim? Aika kova kiire tulee kesäkuntoon jos otat vielä muutaman viikon plussajakson (n.kk?) ja vasta sitten "joskus" kuukauden kiristelyn.

Aloittelijana alkuun liian suuret luulot itsestä ja ongelma itsellä kropan olevan kohtuullisen ok. paitsi tuo saakelin donitsi mahan kohdalla.
Tarkoitus ei ole vetää mitään sikabulkkia vaan hieman plussilla muutama viikko jos saisi aineenvaihdunnan paremmin heräämään ja tähän jatkoksi tiukka miinuskuuri kuukaudeksi josta siirtyy maltillisiin miinuksiin.
Saattaa olla että olisi ollut paras kirjoittaa suoraan kesäkuntoon 2016/2017 ketjuun :)

Moro

Nyt vejetty nutrilettejä viikon hyvän startin saanut painonpudotukseen. Nesteitä lähtenyt 4.7kg ja aineenvaihduntaa kiihdytetty. Nyt olis tarkoitus vetää osan ruuasta puhdasta ravintoa ja toisen osan nutrelitistä. Otan tietysti mukaan kevyttä punttausta ja airobista liikunta oman kehon jaksamisen mukaan. Lähtöpaino 101.7 kg nyt paino 97.0kg Pituus hurjat 166cm illalla mitattuna.

Oon ollut jojotuksella vuodesta 2006 tuliskohan se loppu tänä vai ensivuonna.

10 päivää kuuria takana ja noin -1kg lähteny. Eli ihan tuo menee oikein, vaikka melkein jatkuva näläntunne kyrsii. Taidan tehdä niin, että isonnan ruokavalion yhtä päiväateriaa ja seuraan miten kroppa reagoi.

Siis etkö sä nyt kestä muutamaa viikkoa pientä nälän tunnetta? Jos on suorat ohjeet niin noudata niitä äläkä ala sooloilemaan.

Ei se liian tiukka dieetti kyllä pidemmän päälle johda muuhun kuin repsahduksiin ja jatkuvaan vitutukseen ja väsymykseen, pitää vaan valita ruoka-aineet huolellisesti ja syödä tarpeeksi, mutta ei liikaa tietenkään. Oma saldo 6vk -3kg, joten aika sopivalla tahdilla edennyt. Ei ole vielä ainakaan jatkuva nälkä vaivannut :)

Alottelin tuossa 23.2 lihavan superdieetin kohti kesää jos edes vähän kiristyis. Aamupaino dieetin alus 88,9kg, 2.3 aamupaino oli 87,3kg, 9.3 aamupaino oli 86,4kg. Saa nähdä paljo puntari näyttää ylihuomenna :) Ensimmäisinä päivinä nälkä oli hirvee, mutta nyt ei oo enään ollu ja aineenvaihduntaki lähteny ihan hyvin pyörii. Pitäis vaan joka päivä muistaa juoda tuota vettä tarpeeks.

En ole vielä kyllä itse keksinyt sellaista dieettiä, jossa mulla ei olisi (ainakin kerran-pari päivässä) nälkä.

Näläntunne ja sen herkkyys kun on osittain käsittääkseni aika yksilöllinenkin juttu.

Tätä aihetta joskus kommentoin johonkin dieetti-ketjuun. Näissä aina toistuu tämä nälän tunne ja siitä kärsiminen laihduttaessa. VHH:ssa on se hieno puoli, että nälkä ei vaivaa koskaan. Painon säätely on äärettömän helppoa tuon nälkäasian suhteen. Itse pidän aina arkena lounaan ja seuraavan ruuan välillä n. 8-10h väliä, ilman nälkää. Treenit sujuu mainiosti.

Mut kyllä nyt reilu viikon järjestään vähän nälkä on dieetillä. Siitä se sit tasoittuu.

On toki yksilöllistä kaikin puolin, ja aluksi nälkä on varmasti pahempi ku hetken päästä. Joka tapauksessa riittävän vähäkalorisia ruoka-aineita suosien saa kuitenkin aika paljon syödä ilman, että energiaa tulee liikaa.

Reilu vuosi käyty salilla heilumassa ja nyt tarkoituksena tiputtaa rasvoja, tällä hetkellä rasvat 22.7%, 195cm ja 103kg 21v tavoitteena 15-16rasvat.
Majailen vielä kotona kotona joten en itse lämpimiä ruokia tee mutta onko tässä nyt pakko alkaa itte ruuat tekemään ja kalorit laskemaan vai riittääköhän ruokavalion siistiminen ja silmämääräinen hh vähennys?

Reilu vuosi käyty salilla heilumassa ja nyt tarkoituksena tiputtaa rasvoja, tällä hetkellä rasvat 22.7%, 195cm ja 103kg 21v tavoitteena 15-16rasvat.
Majailen vielä kotona kotona joten en itse lämpimiä ruokia tee mutta onko tässä nyt pakko alkaa itte ruuat tekemään ja kalorit laskemaan vai riittääköhän ruokavalion siistiminen ja silmämääräinen hh vähennys?

Riittää ruokavalion yleinen siistiminen eli vähennät kaikkea turhaa. Kotiruoka on yleensä ihan hyvää settiä jos se on itse tehtyä.

Ensin siistit ruokavalion ja jos sillä ei ole vaikutusta niin sitten vain pienennät hiukan niitä annoskokoja. Voit toki myös opetella tekemään ruoat itse, se on hyödyllinen taito tulevaisuutta ajatellen ja varmaan vanhemmatkin tykkäisivät jos välillä sinä tekisit kaikille ruoat.

Riittää ruokavalion yleinen siistiminen eli vähennät kaikkea turhaa. Kotiruoka on yleensä ihan hyvää settiä jos se on itse tehtyä.

Ensin siistit ruokavalion ja jos sillä ei ole vaikutusta niin sitten vain pienennät hiukan niitä annoskokoja. Voit toki myös opetella tekemään ruoat itse, se on hyödyllinen taito tulevaisuutta ajatellen ja varmaan vanhemmatkin tykkäisivät jos välillä sinä tekisit kaikille ruoat.
Olen nyt kolme kuukautta tehnyt 1jakoista, kannattaako tässä dietin alla vaihtaa ohjelmaa vaihtelun vuoksi 2jakoiseen vai pitäisikö dietin ajan pusertaa viellä samalla ohjelmalla muuttaen sarjamääriä liikkeitä jne

Kiitos valaisevasta vastauksesta! Tältä kantilta myös asiaa ajattelin. Olisiko järkeä pitää alkoholin juontia edeltävänä päivänä kuitenkin kaloreiden sallimissa rajoissa hiilaritankkaus, jottei kroppa aivan kuivaisi, alkoholi heti kilahtaisi nuppiin ja darrakin voisi olla siedettävämpi?

Kyllä se varmasti auttaa, juurikin tuon kuivumisen takia. Pysyy kuitenkin ne hiilarit sitten järkevissä määrissä kun ei ole mieltä ylentävässä tilassa niitä napsimassa. Pari ekstra-annosta vaikka tummaa riisiä ja vettä niin paljon, että yöllä joutuu lyömään pikkuvarvasta lavatoorion ovenkarmiin. Luulisi tasoittavan ainakin jossain määrin.

Olen nyt kolme kuukautta tehnyt 1jakoista, kannattaako tässä dietin alla vaihtaa ohjelmaa vaihtelun vuoksi 2jakoiseen vai pitäisikö dietin ajan pusertaa viellä samalla ohjelmalla muuttaen sarjamääriä liikkeitä jne

Riippuu varmaan 90% omasta jaksamisesta, eli kuinka monta kertaa koko kropan vetää läpi per viikko, millä liikkeillä, ja kuinka hyvin miinuskaloreilla jaksaa jatkaa samaa mallia.

Jos homma toimii 1-jakoisella kun kalorit on miinuksella niin anna palaa vaan. Jos kroppa tuntuu olevan tukossa toisena treenipäivänä eikä saa kaikkea irti niin voi harkita 2-jakoiseen siirtymistä, esimerkiksi, ylä/alakroppa-jaolla, ja pitää se 2-3 päivää huilia treenien välillä per lihasryhmä.

Miten olette laskeneet ruuanlaitossa käytetyn oliivi/rypsiöljyn määrän kokonaiskaloreihin? Itse olen laittanut paistinpannulle pienen lorauksen oliiviöljyä niin, että paistopinta-ala peittyy. Siinä paistan 2-4 broilerin minuuttileikettä kerralla. Olen merkannut fatsecrettiin broilerin minuuttileike 100g + 0.4rkl oliiviöljyä, onkohan ylä- vai alakanttiin? Toi ruuanlaitossa käytetyn rasvan määrän laskeminen tuottaa eniten harmaita hiuksia ja välillä mietin että laskenko kalorit oikein. Helposti voi mennä pieleen kun oliiviöljyssä on aika paljon kaloreita.

Nyt on menty 2 viikkoa maltillisilla miinuksilla (välissä oli römpöttely viikonloppu) ja huomenna vois vilkaista mitä puntari sanoo. Jäljessä varmasti oon tavoitteistani mutta onneksi on aikaa.

Tuosta oliiviöljyn määrästä en ainakaan itse stressaa yhtään...! Paikallinen Persönäl Träiner sanoi ruokailurunkoa tehdessään että sellainen loraus oliiviöljyä pannulle on n. 5grammaa, eli sen 45kCal :) Sillä ollaan menty, sen enempää miettimättä :)

Miten olette laskeneet ruuanlaitossa käytetyn oliivi/rypsiöljyn määrän kokonaiskaloreihin? Itse olen laittanut paistinpannulle pienen lorauksen oliiviöljyä niin, että paistopinta-ala peittyy. Siinä paistan 2-4 broilerin minuuttileikettä kerralla. Olen merkannut fatsecrettiin broilerin minuuttileike 100g + 0.4rkl oliiviöljyä, onkohan ylä- vai alakanttiin? Toi ruuanlaitossa käytetyn rasvan määrän laskeminen tuottaa eniten harmaita hiuksia ja välillä mietin että laskenko kalorit oikein. Helposti voi mennä pieleen kun oliiviöljyssä on aika paljon kaloreita.

Nyt on menty 2 viikkoa maltillisilla miinuksilla (välissä oli römpöttely viikonloppu) ja huomenna vois vilkaista mitä puntari sanoo. Jäljessä varmasti oon tavoitteistani mutta onneksi on aikaa.
Jos näin kovaa alkaa pilkkua raiskamaan niin kannattaa ostaa jokin hengityssuojain, ettei tule ylimääräsiä kaloreita hyönteisesti mitä saattaa ulkona kävellessä nielaista. Kunhan et niitä siellä öljyssä kyllästä niin ei tule sun diettiä pilaamaan

Suositut

Back
Ylös Bottom