Deleted member 43228
Jep, pikkusen nyt malttia. Ellet tarkotuksella halua vaan vetää hyvää safkaa niin että napa raikaa ja läskillä ei ole väljä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, pikkusen nyt malttia. Ellet tarkotuksella halua vaan vetää hyvää safkaa niin että napa raikaa ja läskillä ei ole väljä.
Tollasella vauhdilla ei voi tulla kuin turhaa läskiä.
Luulen, että ymmärsitte väärin. Lähtöpaino oli 78 kg syyskuun 2014 lopulla ja nyt 4 1/2 kuukaudessa (19 viikossa) painoa on tullu n. 6,5 kg lisää. Tämä antaa keskimäärin about 345 grammaa viikossa, mikä on mielestäni ihan hyvä vauhti, vaikka tavoitteena oli ehkä vähän ylimielinen 2 kg kuukaudessa eli 500 g viikossa. Alunperin meinasin siis pitää massakuurin syyskuun loppu 2014 - maaliskuun loppu 2015 ja tavoitteeksi laitoin sen 500 g viikossa eli n. 12-13 kiloa, mutta tahti on tosiaan ollut maltillisempi.
Lähinnä vain mietin sitä, että nyt kun tahti on ollut tuota luokkaa niin pitäisikö ihan vain reippaasti lisätä kaloreita sen verran 5 viikoksi, että paino nousisi vähän nopeammin vai vedänkö nykyisellä tahdilla sittenkin vähän pidempään.
Ylläpitokalorit ovat about 3000 kcal reilulla liikunnalla, joten kalorit ovat plussalla about 300 - 400 kcal.
Luulen että ymmärsivät ihan oikein. Lihas kasvaa abaut 1-2 kg vuodessa. Eli jos tavoitteena lisää massaa niin malttia mutta jos haluat läskiä lisää niin go for it.
Viime viikon keskiarvo 84.4 kg ja about 3300 kcal päivässä naamaan. Tavoite oli 90 kg maaliskuun loppuun mennessä, mutta sinne en taida ihan ehtiä 7 viikossa enää. Luulen, että paino on tämän bulkkauksen loppuessa n. 88 kg ja sen jälkeen täytyy katsoa, että vedänkö vielä sen maaliskuun plussakaloreilla sinne 90 kg asti vai alanko samantien kiristelemään. Lähtöpaino oli se 78 kg.
Mulla kun laihduttelin 120-82kg lopussa tuntui vain maha ja jenkkakahvat löystyvän.Onko muilla kokemusta dietatessa että mahamakkarat muuttuis enemmän "hötöksi" ennenkuin rupeaa sentit lähtee kunnolla? Itellä ei välttämättä nyt kahden viikon aikana niinkään senttejä lähtenyt mutta tavara absien päällä enemmän sellaista huokosta tai kevyempää?
Onko muilla kokemusta dietatessa että mahamakkarat muuttuis enemmän "hötöksi" ennenkuin rupeaa sentit lähtee kunnolla? Itellä ei välttämättä nyt kahden viikon aikana niinkään senttejä lähtenyt mutta tavara absien päällä enemmän sellaista huokosta tai kevyempää?
Mulla kun laihduttelin 120-82kg lopussa tuntui vain maha ja jenkkakahvat löystyvän.
Tuntuu kans että tohon mahaan ja kylkiin toi rasva on juurtunut kiinni. Vaikka paino on aika alhaalla. Tän kuun tavote on että saan painon 75kg tai alle. Tuskin 2kg pudotus saa paloja näkyviin. Näkyykö sitten 5kilon päästä? Epäilen että ei.
Varsinkin miehillä yleensä viimeisenä lähtee läskit alaselästä, kyljistä ja alavatsasta. Niiden sulattelu vaatii aikalailla poikkeuksetta yksinumeroista rasvaprosenttia.
Siis ei missään nimessä. On dieettikokemusta ja tavoite olisi kympin rasvat. Jotenkin tuo 80kg vaan kolkuttaa kun on ollut aina se tavoite ja sitä lähinnä päivittelin että tuntuu mahdottomalta pelkillä rasvoilla tiputella sinne saakka.Öh.. Ei ole vissiin hirveää dieettikokemusta, ja meinaat aloitella pro-suorituksella 3-5% tasolle?
Painonpudotus ei ole lähtenyt ihan toivotulla tavalla käyntiin, ehkä myös viikonlopun syömisessä olisi korjattavaa vaikka arkiruuat ovat kunnossa. Toisaalta liikunnan lisääminen on onnistunut ja alaselkäkivut ovat alkaneet hellittämään, lisäksi turvotus vatsalla on kadonnut ja mieli virkeä. FatSecret-sovellusta puhelimessa tullut käytettyä enkä jaksa sitä enää arkena täyttää kun muistaa jo kalorimäärät suurinpiirtein ja osaa syödä fiksusti, viikonloppuna sitä voisi kokeilla. Mitenhän laskea jonkin ravintola-annoksen kalorit, sanotaan vaikka annos nepalilaista ruokaa jossa riisiä, lihakastiketta ja naan-leipä? Olen yleensä arvioinut moisen annoksen n. 1000kcal viinilasin kanssa, onkohan ylä vai ala-kanttiin?
Välitavoitteena on tällä hetkellä:
Paino n. 90kg maaliskuun lopussa
Paino n. 87kg huhtikuun lopussa
Paino n. 85kg toukokuun lopussa
Onkohan mahdollista moinen pudotus, aamupaino tänään 94,3kg, lähtöpaino ollut 95,5-96kg eli ei tässä paljoa ole vielä pudonnut. Lisäksi olen ottanut kreatiinin aktiivisesti käyttöön joka urheilusuorituksen jälkeiseen juomaan, joka voi hämätä vaakalukemissa?
Vatsa-turvotukseen olen huomannut auttavan myös maitotuotteiden vähentäminen. Ennen on tullut syötyä n. 300g raejuustoa, 500g rahkaa ja juotua vajaa litra maitoa päivän mittaan, n. 80-90% tästä laktoosittomana (fit-rahka on vähälaktoosista, mutta parasta paljaaltaan syötynä joten sitä tulee vedettyä eväänä töissä. Lisäksi laktoositon raejuusto maistuu ihan kumille joten joskus tulee syötyä kesoa tai lidlin raejuustoa, jotka maistuu hyvälle). Nyt menee joka päivä: aamupuuron kanssa 100g raejuustoa, alle 0,5L laktoositonta maitoa ja 1 vähälaktoosinen rahka. Tuo määrä harvoin ylittyy.
Pudotus on täysin mahdollinen ja saattaa olla jopa pysyväkin. Itse suosittelen kuitenkin hitaampaa tahtia jos tarkoitus on saada paino pysyvästi pois. Jos taas tarkotus on syksyllä alkaa kerätä massaa niin siitä vaan. Ravintoloissa käytetään paljon voita, kermaa, sokeria yms ja on aika vaikea arvioida kaloreita. Suosittelen unohtamaan sillon kalorit kun menee ravintolaan, salaattiannoskin saattaa sisältää yli 1000kcal :D
Korjailkaa viisaammat jos olen väärässä.