Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jättäkää Inbodyt ja muut mittaukset pois. Ainut järkevä mittaus olisi pihtimittaus mahd. ammattitaitoisella henkilöllä tehtynä, samalla henkilöllä tietenkin useammin kerran. Ammattitaitoisella en siis tarkoita vastavalmistuneita fysioterapeutteja. :)
Inbodysta on minullakin sellaisia kokemuksia että oksat pois. :D

Olen käynyt 4 krt InBodyssa ja uskon kyllä niihin tuloksiin omalla kohdallani. Vastaavat muut koneet ovat taas antaneet järkyttäviä lukuja. InBody antaa siis suunnilleen samoja lukuja mun kohdalla kuin pihtimittaus.

Kertokaas onko järkevää tiputtaa kaloreita. Nyt kalorit 2000k. Hiilaria tulee 170g. Ajatteli jos laskee hiilareita? Saako tästä merkillistä höytyä että rasva lähtis palamaan nopeemmin? Elopaino siis 77-78kg

Kertokaas onko järkevää tiputtaa kaloreita. Nyt kalorit 2000k. Hiilaria tulee 170g. Ajatteli jos laskee hiilareita? Saako tästä merkillistä höytyä että rasva lähtis palamaan nopeemmin? Elopaino siis 77-78kg

Emmä lähtis tiputtaa kaloreita alle 2000, jos rasvaa yli 10% jäljellä. Mielummin nostaisin kulutusta liikunnalla.

22.1 alotin dieetin "kesäkuntoa" kohti painon ollessa 104kg. Tänä aamuna vaaka näytti 101.0kg. Tarkotus toukokuun korville vedellä mahollisimman paljon paskaa pois, mitä nyt järellisellä vauhdilla ehtii. Rasva% alottaessa pihdeillä mitattuna arviolta 27%. Läskiä on melko paljon, mutta en uskonu, että nuin iso ois rasva%. Pitää tuota huvin vuoks mittailla aina välillä matkan varrella ja kattoo miten kehittyy.

Ropisten tulee paino alas, eikä oo vielä tarttenu ees nälkää juuri nähdä - parempi tietysti niin, kun matkaa on jälellä vielä paljon. Tänään aamupaino 98,6kg. Mielenkiinnolla saa kattoa kauanko menee näin helposti. 3vk ja -5,4kg. Väliin mahtuu yksi kevyt "tankkaus" -päiväkin. Peilistäki hoksaa jo että jotain tapahtuu. Reisistä alkaa jo snadisti lihasten rajat erottumaan ja pahimmat mahapöhöt hävinny (-6cm ympärysmitasta).

Inbodyä täällä haukutaan lyttyyn mutta kuitenkin. 3,2kg fläsää "muka" lähtenyt ja lihasta 1,3kg. Tiedä sitten, vahvempi ainakin olen ja muusta en välitä :)

Inbodyä täällä haukutaan lyttyyn mutta kuitenkin. 3,2kg fläsää "muka" lähtenyt ja lihasta 1,3kg. Tiedä sitten, vahvempi ainakin olen ja muusta en välitä :)

Kyllä toi inbody siinä määrin toimii, että se huomaa muutokset aika hyvin. Noi arvot/kilomäärät on aika suuntaa antavia. Mittanauhan kanssa mitat ylös inbody tulosten kanssa, niin pitäsin melko luotettavana tuloksia sikäli ovat saman suuntaisia. Toki pelkkä mittanauhakin riittää.

Kyllä toi inbody siinä määrin toimii, että se huomaa muutokset aika hyvin. Noi arvot/kilomäärät on aika suuntaa antavia. Mittanauhan kanssa mitat ylös inbody tulosten kanssa, niin pitäsin melko luotettavana tuloksia sikäli ovat saman suuntaisia. Toki pelkkä mittanauhakin riittää.
joo, ite en vaan mittanauhasta perusta kun ei ympärysmitat kiinnosta tuon taivaallista.

Mutta rasvaprosentti ja lihasmassa ym. kiinnostaa? Eikös silla mittanauhalla juurikin niiden kehitystä voi tarkkailla?

Näinhän se on, myös vaaka ja peili - etenkin peili - on tähän hyvä apuväline ;) Tarkkaavaisuutta se tietenkin vaatii. Jos oikein halutaan paneutua siihen kehityksen seuraamiseen, mikä on tosi hyvä juttu, voitaisiin myös mukaan ottaa kehityskuvat vaikkapa joka toinen viikko? Itse olen tätä harrastellut dietillä, pikkuhiljaa näkee ''tuloksia''.
Inbody määrittelee käsittääkseni lihasmassan lihassolujen koon mukaan, sillä bioimpedanssilla, tietenkin?
Dietillä lihasmassan seuraaminen inbodylla olisi mielestäni melkoinen mahdottomuus, esimerkiksi kreatiinihan vaikuttaa lihassoluihin siten, että se kerää niihin nestettä? Dietillähän muutenkin ollaan pienemmillä hiilihydraateilla, jolloin lihassolun varastot ovat pienemmät ja täten lihassolu ja lihasmassa on pienempi.

Meikäläisen luotto meni inbodyyn kun se näytti mulle 92.5kiloisena 15% rasvoja vaikka todellisuus oli noin 25%. Mittaus tapahtui aamulla vain vettä juoneena.

Mutta rasvaprosentti ja lihasmassa ym. kiinnostaa? Eikös silla mittanauhalla juurikin niiden kehitystä voi tarkkailla?
En sanoisi että niinkään "kiinnostaa" kunhan huvikseni katson miten painonpudotus vaikuttaa meikäläisen voimatasoon ja lihaksisto usein on tekemisissä voiman kanssa. En tainnut vielä täällä mainita, mutta päätin lopettaa dieetin 3. kuukauden jälkeen syystä että voimat karkasivat liiaksi.

5.1 alotettu dietti, joulun aikaan paino oli jotain 104kg paikkeilla. Tällähetkellä kiikkuu jossain 96-97kg välillä aamupaino. Toinen mässypäivä tänään joita pidän 3 viikon välein.

Kuvat kehityksestä olisi kivoja...
Nyt muutkin :kuvia:sillä kesäkuntoon projektien pitäisi olla jo hyvällä mallilla! Aikaa ei ole kuin vähän reilu puoli vuotta, joten jos ylimääräistä on päässyt kertymään vähän liiaksikin niin pian tulee kiire.

Itse en ihan kesäkuntoon tähtää, mutta pienempään painosarjaan kylläkin. Tänne voisi laittaa 2-3kk välein kuvaa kuihtumisesta. -8 kiloa tirissyt menemään, ja vielä ainakin 10 kiloa edessä...

Aloituskunto on tämä:

katso liitettä 123433
Ylempänä aloituskuva, tosin paita päällä mutta kyllä tässä jotain voi tarkkasilmäinen huomata vaikka ei olekaan kuin se 3-4 (korjaan) kiloa kuvien välillä.
Tähän päättyi 2-3kk kestänyt miinuskalorijakso.. ei enää kuvia ellette halua ns. takaperäistä kehitystä nähdä läskimpään päin :)
of4HaV5.jpg

ja InBody 720 härpäkkeessä kävin tänään ja otin kuvan lapusta jonka sain:
IMG_20150213_154538.jpg

Nyt kolmannel viikolla ei paino tippunu yhtään. Tosin, oon silti huomannu muutoksia erityisesti tos mahan seudul. :) Aattelin kuitenkin muuttaa tota dieetin rakennetta vähän perinteisempään malliin (40H, 40P, 20R), kun mun kroppa ei näytä kauheesti tästä rasvamäärästä pitävän. Ostin uuden puntarin ja paino näyttääkin olevan 61 kiloo vajaan kuudenkympin sijaan... noh, ei sil painolla oo onneks merkitystä tällä hetkellä. :D Rasvaprosentti näin itsearvioituna varmaan siinä 20-22 täl hetkel.

Tänään paino 77.3. Viikossa siis tippunut 500g vaikka oli maanantaina tankkauspäivä. Kattoo seuraavan kerran ens viikolla mitä näyttää puntari.

Mulle noi inbodyt näyttää aina liian pientä rasvaprossaa. Kyllä se niin on, että täytyy yrittää vaa omaa silmää luottaa kun koittaa kehitystä tarkastella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom