Kyllä dieetillä joku 80 g maltoa treenin aikana on aika paljon. Keho pystyy kuitenkin hapettamaan nopeita hiilareita vain n. 60 grammaa tunnissa, jos ymmärsin oikein tutkimuksen. (SSE #106 Carbohydrate Supplementation During Exercise: Does It Help? How Much is Too Much?). Ja musta tuntuu, että ne treenit ei oo niin kovia, että oikeasti olis kauheeta hyötyä noin suuresta hiilarimäärästä. Tour de francen pyöräilijätkin vetää jotain 25 grammaa per tunti hiilaria (SSE #106 Carbohydrate Supplementation During Exercise: Does It Help? How Much is Too Much?), niin miettii että onko se oma tunnin mittainen salitreeni niin vaativa, että tarvitsee saada muka yli 60 grammaa hiilaria, että jaksaa. Anaerobinen treeni kuitenkin eriasia tietysti kuin joku Ranskan ympäriajo, mutta lähinnä vain vertaukseksi että onko järkeä vetää ylettömiä määriä hiilareita treenin aikana.Itse nipistäisin palkkarista, koska intrajuomassa hiilari auttaa sua jaksamaan puskemaan kovempaa ne reenit läpi. Noin suuri satsi maltoa treenin aikana kummiskin pitää insuliisitasot melko ylhäällä viellä reenin jälkeenkin ja proteiini palkkarissa pääsee hyvin soluihin.
Ennemmin itse ottaisin treenin jälkeen ne suurimmat hiilarimäärät, jotta ne varmasti menevät lihasten käyttöön.
Itse ainakin järkeilen, että dieetillä kun treenataan yleensä voimapainotteisimmin, kuin bulkilla ja toistomäärät ei ole kauhean pitkiä, niin miten paljon se intrahiilari siinä sitten auttaa? Hiilari kun siis kyllä tutkitusti auttaa lihasväsymykseen ja jaksamiseen, mutta kun treenataan voimapainotteisimmin, niin ei ne vikat toistot jää yleensä tulematta koska lihais väsyisi liikaa jossain tiukassa vitosessa penkissä vaan lähinnä siksi, että voimat loppuu kesken. Saa korjata jos olen väärässä asian suhteen.
Tässä vielä taulukkoa tosta samasta lähteestä noista hiilarimääristä suhteuttuna urheilusuoritukseen: