Kesäkuntoon 2014

Itse nipistäisin palkkarista, koska intrajuomassa hiilari auttaa sua jaksamaan puskemaan kovempaa ne reenit läpi. Noin suuri satsi maltoa treenin aikana kummiskin pitää insuliisitasot melko ylhäällä viellä reenin jälkeenkin ja proteiini palkkarissa pääsee hyvin soluihin.
Kyllä dieetillä joku 80 g maltoa treenin aikana on aika paljon. Keho pystyy kuitenkin hapettamaan nopeita hiilareita vain n. 60 grammaa tunnissa, jos ymmärsin oikein tutkimuksen. (SSE #106 Carbohydrate Supplementation During Exercise: Does It Help? How Much is Too Much?). Ja musta tuntuu, että ne treenit ei oo niin kovia, että oikeasti olis kauheeta hyötyä noin suuresta hiilarimäärästä. Tour de francen pyöräilijätkin vetää jotain 25 grammaa per tunti hiilaria (SSE #106 Carbohydrate Supplementation During Exercise: Does It Help? How Much is Too Much?), niin miettii että onko se oma tunnin mittainen salitreeni niin vaativa, että tarvitsee saada muka yli 60 grammaa hiilaria, että jaksaa. Anaerobinen treeni kuitenkin eriasia tietysti kuin joku Ranskan ympäriajo, mutta lähinnä vain vertaukseksi että onko järkeä vetää ylettömiä määriä hiilareita treenin aikana.
Ennemmin itse ottaisin treenin jälkeen ne suurimmat hiilarimäärät, jotta ne varmasti menevät lihasten käyttöön.
Itse ainakin järkeilen, että dieetillä kun treenataan yleensä voimapainotteisimmin, kuin bulkilla ja toistomäärät ei ole kauhean pitkiä, niin miten paljon se intrahiilari siinä sitten auttaa? Hiilari kun siis kyllä tutkitusti auttaa lihasväsymykseen ja jaksamiseen, mutta kun treenataan voimapainotteisimmin, niin ei ne vikat toistot jää yleensä tulematta koska lihais väsyisi liikaa jossain tiukassa vitosessa penkissä vaan lähinnä siksi, että voimat loppuu kesken. Saa korjata jos olen väärässä asian suhteen.

Tässä vielä taulukkoa tosta samasta lähteestä noista hiilarimääristä suhteuttuna urheilusuoritukseen:

supptable.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMO maltodekstriini tai muu hiilari on palautusjuomassa muutenkin aika turha jos ei ole vaikeuksia syödä riittävästi ruokaa. Harva kuitenkaan treenaa dieetillä siten, että treenin jälkeen tehtäisiin pian uusi treeni jolloin glykogeenivarastot pitäisi saada nopeasti täytettyä uutta suoritusta varten. Lisäksi siitäkin on olemassa tutkimusdataa, että jo pelkkä heraproteiini nostaa insuliinitasoja riittävästi, jotta aminohapot saadaan kuljetettua lihakseen ja palautuminen alkaa.

Jos siis dieetillä syö kiinteän aterian tunti-pari ennen treeniä ja tunti-pari treenin jälkeen, niin palautusjuomaan riittää ihan hyvin pelkkä pieruhera. Muutenkin dieetillä kannattais ottaa ne hiilarit jostain kiinteestä ruoasta ennemmin kuin sokerivedestä, pitää nälkää aavistuksen paremmin loitolla.

Nyt on 11 viikkoa dieettiä takana. Paino on tippunut reilu 6 kiloa ja vyötärö kaventunut 8cm (180cm/84,9kg ja 89cm vyötärö tällä hetkellä). Alunperin piti olla dieetillä 12vk, mutta sen verran hyvin tulee viellä kehitystä, että taidan jatkaa viellä niin kauan kun motivaatiota riittää. Hiilareita on saanut tiputella vähänväliä kun paino on alkanut junnaamaan paikoillaan, mutta aerobista en ole juurikaan tehnyt. Ennen ja jälkeen kuvia tulee sitten kun urakka on saatu päätökseen.

Muutenkin dieetillä kannattais ottaa ne hiilarit jostain kiinteestä ruoasta ennemmin kuin sokerivedestä, pitää nälkää aavistuksen paremmin loitolla.

Komppaan tätä. Edes bulkilla en käyttäisi maltoa, jos normaalista ruuasta on mahdollisuus saada päivän hiilarit täyteen, ja onhan se mukavampaa kiskoa enemmän oikeata ruokaa, kuin sitä maltoa jossain palkkarissa.

8 viikkoa dieettiä takana. Aamupaino tippunut 74,3kg -> 70,4kg (viikkokeskiarvot). Navanympärys 88,5cm -> 83,5cm. Sarjapainot on pysyny samana tai nousseet. Tavoitteeksi asetin 68kg toukokuun alkuun, mutta näköjään tuosta jäädään noin kilon verran. Tekemisen taso ei todellakaan oo ollu mitään optimaalista, joten kai tähän tulokseen voi olla ihan tyytyväinen.

Aamupaino 77,5 kg, sen kunniaksi tankkasin vähän eilen illalla maltillisesti hiilareita ja mahtui mukaan vähän pääsiäissuklaatakin. Tavoite kesäkuun alkuun on n. 74 kg, joka olisi sellainen mukava kesäkuosi, mutta saa nähdä pääsenkö siihen kun tuntuu että kaloreita pitäisi laskea aivan naurettavan alas (>2000), että tästä vielä saisi tiputettua. Eikä kauheasti houkuttele mikään kidutusdieetti, kun on pääsykokeet ym. stressiä tässä loppukeväästä.

Taitaa taas tämä kesä tuottaa itselle pettymyksen kesäkunnossa saavuttamisessa. Paino tippunut pari kiloa reilussa 1,5kk:ssa , mut kaveri joka nähnyt mut viimeksi vuosi sitten totesi viikonloppuna ettei koskaan ole nähnyt mua yhtä turvoksissa.
Juttelin vkl myös yhden pt:n kanssa omasta ruokavaliosta ja liikunnan määrästä. Väitti että en laihdu koska syön vähemmän kuin perusaineenvaihduntani vaatisi. Ei kyl auennut mulle. Väitti kroppani olevan koko ajan 'shokkitilassa'.
Pitäis löytää joku aine joka oikeasti potkisi mun aineenvaihdunnan hereille.

Näyttää siltä että omalla kohdalla realistisempi tavoite olisi kesäkuntoon 2015.. Paino tippunu 1,5kk noin 2 kiloa. Alan pikkuhiljaa ymmärtää miten vaikeaa diettaaminen on. No ehkä tää vielä tästä....

Näyttää siltä että omalla kohdalla realistisempi tavoite olisi kesäkuntoon 2015.. Paino tippunu 1,5kk noin 2 kiloa. Alan pikkuhiljaa ymmärtää miten vaikeaa diettaaminen on. No ehkä tää vielä tästä....
Kyllä sä pystyt. Keksit vaan uutta näkökantaa ja uusia syitä dietata. Vedät hatusta jonkun asian missä olet parantunut, ja miksi juuri nyt diettaus on tärkeintä. Jaksat vaan sönköttää itelles jotain niin kyllä se siitä.

Tuohan on ihan hyvä pudotus, jos rasvat ei siis alussa ole jotkut 20 %. Lauantaina tulee itsellä 8 viikkoa täyteen ensimmäistä dieettiä ikinä ja olen tiputtanut "vain" 3 kiloa. Ennen dieettiä rasvat jotain 13-15 % luokkaa ja yläpalikat näky joten kuten. Tuon pudotuksen jälkeen oliskohan n. 5 cm tai enemmänkin lähteny vatsasta. Forkkuihin ilmestyny suonet todella hyvin näkyviin ja alavatsassakin näkyy jo yksi suoni :D. Suorat- ja vinotvatsalihakset näkyy todella hyvin. Rasvat varmaan jotain 10 % luokkaa nyt. Tarkotus olis 8 % päästä.
Ensimmäisen kuukauden lopussa cheatti päivä ja tiputin kaloreita vähäsen treeni- ja lepopäiviltä. Kohta seuraava cheatti.
Ei tunnu vaikealta yhtään, eikä nälkä vaivaa yhtään vaikka lepopäivinä kaloreita tulee vaan 1700. Ja en ole millään parhailla lähtökohdilla tai geeneillä siunattu tähän hommaan. Sarjapainot kuitenkin noussu 10 kilolla isoissa liikkeissä ja olen vahvempi kuin +10 kg painavampana sikabulkilla olin.
Kalorit vaan puhtaasta ravinnosta eikä mitään ylimääräistä höttöä eikä mitään ryyppäämistä, niin kyllä sen painon pitäis pudota jos osaa vaan kalorilaskuriin heittää ruuat. Helpottaa myös kaloreiden laskemista, kun on jotkut ruokarungot treeni ja lepopäiville. Paljon vaikeampaa se on arvioida syökö oikeasti riittävästi, jos syö mitä sattuu pitkin päivää, mutta vähissä määrin. Itselläni on selvä makrojakauma laskettu lepo- ja treenipäiville ja vähän varioin mitä ruokia syön minäkin päivänä. Helpottaa oikeasti, kun ei syö sitä sun tätä ja sitten illalla pitää muistella söinkö nyt kolme kinkkuviipaletta ja monta leipäviipaletta ja söinköhän 50 g vai 20 g pullaa kahvin kanssa jne. Musta ihan hyvä metodi tarkistaa, että tekeekö jotain oikein on se, että säilyykö tai nouseeko voimatasot. Jos oikeasti syöt vähemmän kuin kulutat ja treeneissä paukutat sarjapaino ennätyksiä joka viikko, niin kyllä siinä jotain oikein tehdään.

Tämä nyt vaan tällaisena motivaatiota henkilöltä, joka ei ole ikinä kokenut olevansa mitenkään erityisen lahjakas tässä hommassa, mutta oikeilla metodeilla saa tuloksia aikaan ne lahjattomatkin.

Tuohan on ihan hyvä pudotus, jos rasvat ei siis alussa ole jotkut 20 %. Lauantaina tulee itsellä 8 viikkoa täyteen ensimmäistä dieettiä ikinä ja olen tiputtanut "vain" 3 kiloa. Ennen dieettiä rasvat jotain 13-15 % luokkaa ja yläpalikat näky joten kuten. Tuon pudotuksen jälkeen oliskohan n. 5 cm tai enemmänkin lähteny vatsasta. Forkkuihin ilmestyny suonet todella hyvin näkyviin ja alavatsassakin näkyy jo yksi suoni :D. Suorat- ja vinotvatsalihakset näkyy todella hyvin. Rasvat varmaan jotain 10 % luokkaa nyt. Tarkotus olis 8 % päästä.
Ensimmäisen kuukauden lopussa cheatti päivä ja tiputin kaloreita vähäsen treeni- ja lepopäiviltä. Kohta seuraava cheatti.
Ei tunnu vaikealta yhtään, eikä nälkä vaivaa yhtään vaikka lepopäivinä kaloreita tulee vaan 1700. Ja en ole millään parhailla lähtökohdilla tai geeneillä siunattu tähän hommaan. Sarjapainot kuitenkin noussu 10 kilolla isoissa liikkeissä ja olen vahvempi kuin +10 kg painavampana sikabulkilla olin.
Kalorit vaan puhtaasta ravinnosta eikä mitään ylimääräistä höttöä eikä mitään ryyppäämistä, niin kyllä sen painon pitäis pudota jos osaa vaan kalorilaskuriin heittää ruuat. Helpottaa myös kaloreiden laskemista, kun on jotkut ruokarungot treeni ja lepopäiville. Paljon vaikeampaa se on arvioida syökö oikeasti riittävästi, jos syö mitä sattuu pitkin päivää, mutta vähissä määrin. Itselläni on selvä makrojakauma laskettu lepo- ja treenipäiville ja vähän varioin mitä ruokia syön minäkin päivänä. Helpottaa oikeasti, kun ei syö sitä sun tätä ja sitten illalla pitää muistella söinkö nyt kolme kinkkuviipaletta ja monta leipäviipaletta ja söinköhän 50 g vai 20 g pullaa kahvin kanssa jne. Musta ihan hyvä metodi tarkistaa, että tekeekö jotain oikein on se, että säilyykö tai nouseeko voimatasot. Jos oikeasti syöt vähemmän kuin kulutat ja treeneissä paukutat sarjapaino ennätyksiä joka viikko, niin kyllä siinä jotain oikein tehdään.

Tämä nyt vaan tällaisena motivaatiota henkilöltä, joka ei ole ikinä kokenut olevansa mitenkään erityisen lahjakas tässä hommassa, mutta oikeilla metodeilla saa tuloksia aikaan ne lahjattomatkin.

No homman nimihän on se että kun alotin viime kesäkuussa niin painoin n. 62kg ja sika bulking lopussa 82 kg joten rasvaprosentti on korkea. Eli 2 kg pudotus ei juurikaan näy missään. Tavote olisi tiputtaa sinne 72kg korville eli muuttaa sika bulkki lean bulkiks. Oon jo vähän suunnitellu miten jatkan, 2 kertaa viikossa HIIT:tiä ja salilla alan tekemään supersettejä enemmän esim. Selkä ja rinta supereina. Kai se siitä vielä tippuu.

No homman nimihän on se että kun alotin viime kesäkuussa niin painoin n. 62kg ja sika bulking lopussa 82 kg joten rasvaprosentti on korkea. Eli 2 kg pudotus ei juurikaan näy missään. Tavote olisi tiputtaa sinne 72kg korville eli muuttaa sika bulkki lean bulkiks. Oon jo vähän suunnitellu miten jatkan, 2 kertaa viikossa HIIT:tiä ja salilla alan tekemään supersettejä enemmän esim. Selkä ja rinta supereina. Kai se siitä vielä tippuu.
No jos noin törkee bulkki on vedetty, niin kyllä se paino tippuu kunhan kalorit on riittävän alhaalla. Mitä rasvaisempi lähtökohta dieetin alussa sitä enemmän voi tiputtaa viikossa painoa. 20 kiloa alle vuodessa on kyllä ihan törkeesti, jos et ole samalla siis kasvanut pituutta useita kymmeniä senttejä. Ei tosta kyllä kesään mennessä kireeks helposti vedetä. Ehkä jos tammi/helmikuussa olis alottanu dieetin.

Itse nostin painoa viime vuoden kesäkuusta nyt maaliskuuhun saakka vain 4 kiloa. Silti ympärysmitat melkein yhtä isot kuin tosta +6 kg painavampana, mutta kireys huomattavasti parempi. Ei kannata oikeasti vetää mitään sikabulkkeja. Sitten vaan itkettää, kun onkin 10 kiloa läskiä ja pitäis kahdessa kuukaudessa saada kesäkunto.

No jos noin törkee bulkki on vedetty, niin kyllä se paino tippuu kunhan kalorit on riittävän alhaalla. Mitä rasvaisempi lähtökohta dieetin alussa sitä enemmän voi tiputtaa viikossa painoa. 20 kiloa alle vuodessa on kyllä ihan törkeesti, jos et ole samalla siis kasvanut pituutta useita kymmeniä senttejä. Ei tosta kyllä kesään mennessä kireeks helposti vedetä. Ehkä jos tammi/helmikuussa olis alottanu dieetin.

Itse nostin painoa viime vuoden kesäkuusta nyt maaliskuuhun saakka vain 4 kiloa. Silti ympärysmitat melkein yhtä isot kuin tosta +6 kg painavampana, mutta kireys huomattavasti parempi. Ei kannata oikeasti vetää mitään sikabulkkeja. Sitten vaan itkettää, kun onkin 10 kiloa läskiä ja pitäis kahdessa kuukaudessa saada kesäkunto.

Se nyt vaan lähti käsistä :D

Ei mun tavote oo kireeks vetää mutta tiputella vähän painoa. Kävin just vaa'alla ja näytti 79,4kg eli ollaa päästy jo alle 80kg.

Noniin taidan olla vähän myöhässä, mutta voisi ottaa vaikka tavoitteen syyskuntoon 2014. Edellinen dieetti loppui joulukuussa jolloin paino oli 85kg. Tämän jälkeen oon ottanut massaa maltillisesti 93 kiloon ja nyt lähtee dieetti kohti 80 kiloa. Tavoitteeksi voisi laittaa vaikka syyskuun viimeinen päivä eli dieettiä olisi 23 viikkoa edessä. Katsotaan miten äijän käy!

Tänä vuonna aamupaino tippunut noin 6kg. Vielä pitäis tiputtaa toiset 6kg, että olis rasvat jossain 15% nurkilla. Tuntuu vain, ettei jaksa vetää mitään hc-touhua.. Kaljaakin joskus juon ja paskaruokiakin syön viikottain. Ruokavalio on parantunut paljon ja onpa tänä vuonna kaljaa ostaessa papereitakin kysytty. Täytyy sanoa, että pakkikselta JPFuxin dieettauksen seuraaminen oli inspiroivaa. Ei liikaa stressiä ruuista ja jätkä pudotti yli 40 kiloa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom