Kesäkuntoon 2014

Komiasti on Turrikalla lähtenyt maha pois :thumbs:.

Yleensä vaan porukka puhuu ja puhuu että pitäis alkaa syödä vähemmän ja pudottaa painoa jne jne ja jo viikon päästä repsahtaa vanhaan :) . Itekin kuulun kyllä tähän sakkiin, tulee aina pieniä repsahduksia silloin tällöin mutta jospa sitä kuiteskin pikku hiljaa koittais kiristyä :) .

Tässä kuvaa missä itse menossa,paino 108 ja mahan ympärys 102 :(

Päivitystä,edelleen yritän pudottaa painoa ja saada vyötäröäkin kaventumaan.

Tänään paino 103 kg ja vyötärö 98 cm :) , eli pikkuhiljaa paino putoaa ja ukko kiristyy, YES ! Näköjään painon pudotus onnistuu kun ei vaan työnnä sinne suuhun sitä sontaa mikä välillä tuntuu aika vaikealta, kuten esim päiväkahvit niin kyllä sitä aina tekisi mieli joku pulla ottaa sen seuraksi kuten aina ennenkin.

Itse tuolla kalorilaskurilla väsäillyt ruokailuja ja päivän kalori määrä taitaa pyöriä 2200-2500 paikkeilla.Ja olen pitänyt noin kerran viikossa pienen herkkupäivän jolloin otan muutamat oluet ja pottulastuja/mässyy tai jotain vähän herkuttelen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
PT varmaan tietää sun lähtökohdat hyvin? Vai onko kyseessä joku kaveri, joka jakaa valmiiks printattuja treeni- ja ruokaohjelmia jossain elixian aulassa 60e/kpl hintaan?
Ihan siitä riippuen noudattaisin tai heittäisin roskiin noi paperit.

edit

Tosi vaikee kyl suositella tollasta... vituiks tulee menemään jos ei oo kunnollinen henk. koht. seuranta jollekki vuoden ajalle eteen ja taakse.

noh tällä mennään. Kyllähän se maksoi vähän enemmän kun 60e tämä PT:n konsultointi jos se siitä on kiinni :wtf:

Kyllä tuollaisilla luvuilla on sitä painoa kuitenkin pudonnnut, tähän asti, aikataulun mukaan.

Nälkä on ollut kurniva lähinnä treenipäivinä, joskus iltaisin, muttei kuitenkaan joka päivä.

Vaikea sanoa, kyllähän tämä kalorien laskeminen ja itsensä kituuttaminen VITUTTAA pitemmän päälle.

TOISAALTA jos laskee kaloreita muutaman kuukauden niin saa varmaan sellaista näppituntumaa vähän noihin annoskokoihin (varsinkin kun itse kokkaa)

Olen siis tähän asti syönyt vain niita ateriasuosituksia mitä sain, sekä punninnut kaiken syömisen ruokavaa'alla, sekä ynnännyt kaikki kalorit illalla ruokapäiväkirjastani. :(

En tosin ole pystynyt vähään aikaan tekemään juoksulenkkejä tai mitään kovia aerobisia treenejä oikeastaan kun oli nilkka venähtänyt. Mutta ensi viikolla senkin voi laskea parantuneeksi niin pääsee lenkkipolulle kunnolla. :)

oioioi mulle määräs personal trainer vain n.2200 kcal treenipäivinä ja 2000 kcal lepo / aerobinen päivinä

Uudet ohjeet jepujee!! :wtf:

Täytyy sulatella tätä, ei tässä auta kun totella. Kovin matalilta tuntuvat pitää myöntää. 173cm 104kg ukko

Diettaan ite 2300-2400kcal/pv ja oon sua tasan 20 kiloa kevyempi että hieman vertailua noihi kalorimääriis, ja ite kiristyn iha hyvää vauhtia.

Mikäköhän on vialla kun paino ei putoa? Yrittänyt tiputella rasvoja mutta paino ei vaan laske. Nostin kalorit lopulta 2000-> 2500 kun ajattelin että aineenvaihdunta mennyt jumiin tjsp, no paino pysyi edelleen samana, mitä nyt pari kiloa heitteli varmaan nesteistä johtuen ja nyt nostanut kalorit sinne 3000 paikkeille ja mitään ei tapahdu. Protsku ja rasva pysynyt samana ja hiilareita olen lisäillyt. Olen 18v mies 192/96kg salia tulee 3-4x viikkoon ja aerobista en ole tehnyt. Any tips?

Mikäköhän on vialla kun paino ei putoa? Yrittänyt tiputella rasvoja mutta paino ei vaan laske. Nostin kalorit lopulta 2000-> 2500 kun ajattelin että aineenvaihdunta mennyt jumiin tjsp, no paino pysyi edelleen samana, mitä nyt pari kiloa heitteli varmaan nesteistä johtuen ja nyt nostanut kalorit sinne 3000 paikkeille ja mitään ei tapahdu. Protsku ja rasva pysynyt samana ja hiilareita olen lisäillyt. Olen 18v mies 192/96kg salia tulee 3-4x viikkoon ja aerobista en ole tehnyt. Any tips?

Eli paino ei tipu ja nostit kaloreita tonnilla?

Eli paino ei tipu ja nostit kaloreita tonnilla?
Kalorit oli vaikka kuinka pitkään 2000 paikkeilla eikä painoa ollut lähtenyt kuin ehkä pari naurettavaa kiloa ja nekin varmaan jotain nesteitä koska mitään kiristymistä en huomannut. Ajattelin sitten että olin varmaan ajanut kalorit liian nopeasti alas ja aloin hiljalleen nostamaan kaloreita viikottain. Se mitä tässä ihmettelen on se että miksei painolle tapahdu mitään? Se pysyy viikosta toiseen samana vaikka tässä on kokeiltu nostaa kaloreita ja sitä kautta saada aineenvaihduntaa käyntiin. Jos söisin liikaa niin luulisi että paino nousisi?

Kalorit oli vaikka kuinka pitkään 2000 paikkeilla eikä painoa ollut lähtenyt kuin ehkä pari naurettavaa kiloa ja nekin varmaan jotain nesteitä koska mitään kiristymistä en huomannut. Ajattelin sitten että olin varmaan ajanut kalorit liian nopeasti alas ja aloin hiljalleen nostamaan kaloreita viikottain. Se mitä tässä ihmettelen on se että miksei painolle tapahdu mitään? Se pysyy viikosta toiseen samana vaikka tässä on kokeiltu nostaa kaloreita ja sitä kautta saada aineenvaihduntaa käyntiin. Jos söisin liikaa niin luulisi että paino nousisi?
Ootko vasta aloittanut kuntoilun ja onko kova kondis? Ei mulla tule muuta mieleen että jos on rasvamassaa painosta paljon niin välttämättä kulutukset ei ole niin suuret. Toinen mikä tuli mieleen on just se nesteiden heittely mistä puhuit eli jos et puntaroi säännöllisesti niin riippuen punnitusajankohdasta niin itsellä saattaa heittää jopa neljä kiloa parin päivän sisällä paino riippuen onko lihakset täynnä hiiliä tai nou...

Ootko vasta aloittanut kuntoilun ja onko kova kondis? Ei mulla tule muuta mieleen että jos on rasvamassaa painosta paljon niin välttämättä kulutukset ei ole niin suuret. Toinen mikä tuli mieleen on just se nesteiden heittely mistä puhuit eli jos et puntaroi säännöllisesti niin riippuen punnitusajankohdasta niin itsellä saattaa heittää jopa neljä kiloa parin päivän sisällä paino riippuen onko lihakset täynnä hiiliä tai nou...

Salia takana nyt semmoiset vajaa pari vuotta, rasvat varmaan siinä 20% paikkeilla eli ei kunto nyt mikään kummoinen ole tähän varteen suhteutettuna. Kai se on taas ruettava tiputtelemaan noita kaloreita ja kattella mitä tapahtuu painon suhteen.

Salia takana nyt semmoiset vajaa pari vuotta, rasvat varmaan siinä 20% paikkeilla eli ei kunto nyt mikään kummoinen ole tähän varteen suhteutettuna. Kai se on taas ruettava tiputtelemaan noita kaloreita ja kattella mitä tapahtuu painon suhteen.
Joo jatka vaan silleen miten hyvältä tuntuu, ihmettelin vaan kun kaloreita lisäilit.

Aika sotkea oma lusikka tähän soppaan ja laittaa vähän omia tuloksia tämän kevään mittaan:
14.3.
vyötärö 93
paino 80,4

17.3
vyötärö 91
p 80,6

1.4
vyötärö 87
paino 78,9

8.4
vyötärö 85
paino 79

Dietin alotuspaino tammikuussa 89,7kg ja maha navan kohdalta 90,5cm. Nyt viikonloppuna vastaavat luvut oli 79,9kg ja maha 78,5cm. Vielä on tarkotus diettailla tuonne kesä-heinäkuuhun että kunto ois semmonen rapsakka.

Ei se aineenvaihdunta mene jumiin jollain kahentonnin kaloreilla. Aineenvaihdunta hidastuu 2,5 päivän syömättämyydelläkin vain 8,5 prosenttia. Koko säästöliekki on muutenkin aivan liioiteltu ilmiö. Kuten tossa yllä tulikin hyvää selvitystä asiaan.
Sun peruskulutus vaikka makaisit koomassa on 2218 kaloria eli ei nyt mikään ihme, jos olet 800 kaloria tai 300 kaloria _plussalla_ että se paino ei tipu. Treenipäivinä hiilareita syödään yleensä enemmän dieetillä, joten nestettä sitoutuu kroppaan eli toisin sanoen paino varmasti tulee heittelemään ja kroppa voi näyttää nesteiseltä välillä (ie. "en oo laihtunu yhtään) ja välillä todella kuivalta. Sitä painoa siis kannattaa seurata viikkotasolla.
2000 kaloreilla ei se paino varmasti tipu ihan kauheasti. Otetaan huomioon salitreenien lisäämä kulutus niin ollaan viikkotasolla joku -2500 miinuksella. Se vastaa noin -0.3 kiloa viikossa. Siihen päälle nesteiden vaihtelut, niin ei tuollasta välttämättä vaa'assa huomaa saatika peilissä. Tollanen -0.3 kg per viikko on helvetin vähän, jos rasvat on 20 % paikkeilla. Yleensäkin mitä korkeemmat rasvat on, niin sitä enemmän voi olla alussa miinuksella. Joku -400 kaloriakin päivittäin ei varmasti ole liikaa.
Ihmekään jos porukalla ei onnistu dieetit, kun ei ole hajua omasta peruskulutuksesta ja kalorit on sitten +-0 peruskulutuksesta ja kun paino ei laske, nostetaan ne kalorit koska pelätään jotain fakin säästöliekkiä vaikka niitä kaloreita pitäis nostaa. Ja kärsivällisyyttä niihin muutoksiin. Jos viikkotasolla ei tapahdu muutoksia, niin ei sillon heitellä niitä kaloreita tonnilla tai puolella minne sattuu. Tärkeintä on seurata niitä muutoksia voimatasojen nostolla ja ylläpidolla ja mittanauhalla mitata paikat onko lähtenyt senttejä. Vaikka vaaka näyttäis samaa kuin kuukaus sitten, mutta mahasta lähteny 5 cm ja sarjapainot noussu 10 kg, niin kyllä jotain on tapahtunut.

tl;dr: Kalorit reilusti miinukselle ja jos paino ei tipu, kaloreita lasketaan. EI nosteta.

Aika sotkea oma lusikka tähän soppaan ja laittaa vähän omia tuloksia tämän kevään mittaan:
14.3.
vyötärö 93
paino 80,4

17.3
vyötärö 91
p 80,6

1.4
vyötärö 87
paino 78,9

8.4
vyötärö 85
paino 79

Alle kuukaudessa 8cm vyötäröltä ja painoo lähti vähän alta 1,5kg. Ei voi kun ihmetellä.

14.3.
vyötärö 93
paino 80,4

17.3
vyötärö 91
p 80,6

1.4
vyötärö 87
paino 78,9

8.4
vyötärö 85
paino 79

No nyt on kyllä lähteny senttejä suhteessa kiloihin. kävitkö rasvaimussa?

Ei se aineenvaihdunta mene jumiin jollain kahentonnin kaloreilla. Aineenvaihdunta hidastuu 2,5 päivän syömättämyydelläkin vain 8,5 prosenttia. Koko säästöliekki on muutenkin aivan liioiteltu ilmiö. Kuten tossa yllä tulikin hyvää selvitystä asiaan.
Sun peruskulutus vaikka makaisit koomassa on 2218 kaloria eli ei nyt mikään ihme, jos olet 800 kaloria tai 300 kaloria _plussalla_ että se paino ei tipu. Treenipäivinä hiilareita syödään yleensä enemmän dieetillä, joten nestettä sitoutuu kroppaan eli toisin sanoen paino varmasti tulee heittelemään ja kroppa voi näyttää nesteiseltä välillä (ie. "en oo laihtunu yhtään) ja välillä todella kuivalta. Sitä painoa siis kannattaa seurata viikkotasolla.
2000 kaloreilla ei se paino varmasti tipu ihan kauheasti.

Siis. Millä logiikalla oletit kysyjän makaavaan koomassa? Jos koomakulutus on 2200, ni eiköhän todellinen kulutus ole siellä kolmentonnin tietämillä, jollon kahella tonnilla kyllä saavutetaan ihan reilu päivittäinen vaje.

Niin ja mä olen 178/68 nainen ja laihdun 2000 kaloreilla... :P että no niin. Mulla siitä tulee omien laskujen mukaan noin 500 vaje ja pudotustahti huomioiden se varmaan pitää ihan paikkansa.

Paperilla näyttää itsestäkin kyllä oudolta, mutta mitat otettu aina samasta paikkaa ja heti punnituksen jälkeen. Katsotaan mitä näyttää ensi viikolla !

Ja se miten mittaa vaikuttaa paljon,eli mahaa sisään vedettynä/vatsa jännitettynä tai ulos hengittäessä jne voi tulokseen vaikuttaa +-10 cm :D

Samaa dieettiä vielä jatkuu samoilla kaloreilla. Alle 90 kg raja saavutettu vihdoin! :) 11 kiloa kevätpudotusta takana ja vajaa 10 edessä jos kympin rasvoihin meinaa. Mahtaa homma jatkua vielä kesälläkin. 3 viikkoa kokeilin jättää aamuiset kananmunat ruokavaliosta, mutta kyllä tuo rasvan määrä ruuassa selkeästi vaikuttaa. Huomattavasti paremmin laardi palaa kun aamulla vetelee sen munakokkelin raejuustolla naamariin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom