Kesäkuntoon 2014

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uh, eka kuukaus ketolla ja hyvin rutisee alas paino, mutta tapahtui kummia;
Yllätimpäs tänään itseni kananmuna haku reissulla seisomasta lidlin paistopisteen edessä, varmaa 5 minsaa söin silmilläni kaikkea, suklaadonitseista karjalanpiirakoihin ja korvapuusteihin. kuolaa lattialla oli kohdalla arviolta 2 litraa. Huomaa hauskasti, että tavallisesti kun syö puhtaasti mutta mahan aina täyteen ei tuollaisia mielitekoja tule, mutta kun kaikki "hyvä" on kiellettyä niin auta armias kun alkaa mieli tehdä kepposia. No ei siinä, viellä 19 päivää olis ennen hiilaritankkausta, alussa sovin itteni kanssa että ekat 50 päivää mennään puhtaasti yhtään tankkaamatta.
Pysykää kiristelijät vahvoina, päivät lämpenevät ja kesä lähestyy :thumbs:

Nyt alko maltillinen -500kcal dieetti tonne toukokuun loppuun. Tarkotuksena olis tiputtaa painoo n. 8-9kg. Paino tänään 91.6kg, pituus 179cm. Kalorit lepopäivänä 2300.

2kk menty eteenpäin ja paino nyt 84.7kg, vyötäröltä lähteny 5cm, voi olla etten vedä kun tän kuun loppuun ja sitten nautitaan kesästä

Ensimmäinen kunnon dieetti aloitettu tammikuun alusta. Lähtöpaino oli 93kg ja tällä hetkellä aamupaino noin 82kg. Pituutta löytyy mieheltä 185cm ja kalorit ollu koko dieetin ajan n. 2000kcal. Tammikuussa sain vähän lisämotivaatiota treenaukseen pienen taantuman jälkeen ja sarjapainot ovat jopa kasvaneet dieetin aikana joissain liikkeissä. Vielä ajattelin pudotella 5-8kg, koska sen verran ylimääräistä löytyy varsinkin alaselästä ja kyljistä. Eka kuva otettu vasta helmikuun alussa ja vika kuva tänään. Dieetti2014 - Aijaa.com

Täällä kans aloiteltu dieettiä jälleen. Joulu-tammikuun tienoilla vedin 6vk dieettiä 89-90kg:sta 84 kiloon ja totesin, että mennäänpä taas bulkille vaihteeksi, koska mitäs sitä talvella tikissä olemaan. Koska jääkaappiin oli ilmestenyt pellinen pannukakkua, vedinkin fiksusti ensimmäisenä plussapäivänä sen kokonaan. Jatkoin sikailua mm. pitsojen yms. muodossa, joka nostikin painoni sitten 7viikossa 9kg hehe. Bulkki jatkui pari viikkoa pitempään ja "rumempana" kuin oli tarkoitus, koska versa gripsien jälkeen innostuin maastavedosta ja siitä piti saada 200kg. Noh, se onnistui, mutta paino tirpaisi 93.1kg asti.. Olisi ehkä kannattanut harrastaa vähän reserve dieettiä yms. koska läskiäkin(nestettä) kertyi "kivasti" tuon sikabulkin aikana.. Nooh, mennyt on mennytttä.
Nyt 3vk dieettiä takana, paino tullut 4.5kg alas sen ollessa 88.6kg (181cm). Pikkasen oon korkeemmalla hiilareita yrittänyt pitää, koska sen verta paljo tulee erinäisiä treenejä. Kaloreita en laske, mutta veikkaan 2200-2700 väliin osuvan. Aikaa annettu itselle heinäkuun 1. päivään, vaikka salaa toivonkin olevani jo kesäkuun 1. päivä "ok" kireydessä. Sanoisin, että kun 7.6kg vielä tiputellaan, niin jäljellä pitäisi olla enää muutamia kiloja. Nälkää ei ole sen kummemmin vielä tarvinnut kärsiä, joka johtunee paremmasta perunan hyötykäytöstä.

Kannetaan ny omakin korsi kekoon siinä on dieettailun tulos ajalta 04/2013-03/2014. Kai sinne hitusen pihviäkin on tullut.
uploadfromtaptalk1396517379666.jpg

Hitto, kyllä se kesäkunto rupee löytyy mullakin, nyt kuukausi diettiä takana, tiputin kalorit vaa 3000-> n. 800-1500kcal kieppeil päiväs ni paino aamupaino pudonnut jo 83,3 ->76.5
vyötärö menny n. 7cm pienemmäks, voi olla et suurin osa tosta on vaan vettä tosin, vaikka aika nälkäsenä on välillä menty nukkuu :D

Kyllä se kroppa hyvin kestää suuriakin miinuskaloreita vähän aikaa, turha pelkää lihojen katoavan kuukaudessa tai kahdessa, läskiä palaa vauhdilla ja hormonien sekoamisen tai aineenvaihdunta häiriöiden pelko on myös turhaa. Sitten pikkuhiljaa normisafkoihin takas, nou big deal.

En perusta väitteitäni mihinkään tutkimustietoon tai vastaavaan, pelkkään vähäiseen kokemukseen ja mututuntumaan. Kuitenkin olen hyvin pitkälti sitä mieltä, että lihasmassan menetyksestä, hormonitoiminnan sekoamisesta ja aineenvaihdunnan jumiutumisesta (ns säästöliekki) huolehtiminen tulevat ajankohtaiseksi vasta kun rasvat alkaa olla niin matalalla, että kropassa ei ole enää jäljellä juuri mitään mistä lähteä energiavajetta paikkaamaan. Käytännössä tämä tarkottaa tilannetta, jossa ollaan jo pitkälti <10% rasvoissa eli jotain kisadieetin loppuvaiheita tai vastaavaa, eikä tavallisen kesäkuntoa tavoittelevan treenaajan tarvitse tästä juuri huolehtia, mikäli saa ravinnosta tarpeeksi proteiinia ja harrastaa lihaksia tasapuolisesti kuormittavaa liikuntaa riittävästi. Tuo illuusio lihasmassan massiivisesta menettämisestä dieetillä on mielestäni enemmänkin sitä, että lihaspaineet pienenevät kun kropasta lähtee nestettä dieetillä ja lisäksi lihaksen päällä ollut rasva häviää, jolloin lihakset näyttävät peilissä pienemmältä. Varsinaista lihassolukkoa ei tavallisella hieman siistimpää kesäkuntoa tavoittelevalla dieettaajalla purkaudu, ainakaan siinä määrin kuin monet uskovat. Näin ollen dieetillä pystyy ihan hyvillä mielin vetämään joitakin viikkoja tai jopa kuukausia hyvinkin pienillä kaloreilla, eikä noita edellä mainittuja ongelmia juuri ilmene. Tämä siis tosiaansillä oletuksella, että kalorit tulevat pääasiassa proteiinista ja lihaksia kuormitetaan dieetin aikana.

Se on kuitenkin mainittava, että ylipainoisen ensimmäiseksi dieetiksi tuollainen kitudieetti voi olla kehno valinta. Jos ylipainoa on vuosien saatossa kertynyt, niin ruokailutottumukset ja tietämys ruokavaliosta ja sen vaikutuksesta kroppaan tuskin ovat parhaasta päästä. Aivan ensiksi olisikin järkevää siistiä ruokavalio ja opetella terveet ruokailu- ja liikuntatottumukset siten, että ne jäisivät pysyviksi elintavoiksi. Tämä pelkästään muuttaa jo kehonkoostumusta mieluisampaan suuntaan. Jos lähtee vanhoista huonoista tottumuksista suoraan pudottamaan painoa tuollaisella 800kcal/vrk-ruokavaliolla ilman, että opettelee syömään ensin oikein, on hyvin todennäköistä, että nälkädieetin jälkeen palaa vanhoihin elintapoihin ja poltettu rasva palaa nopeasti takaisin, mahdollisesti korkojen kera.

Lyhyesti siis, imo jos ruokatottumukset ovat ennestään kunnossa ja homma hoidetaan suunnitellusti, vähäkaloriset dieetit toimivat erittäin hyvin jonkun aikaa ja rasvaa nopeasti palaa ilman, että lihasmassaa massiivisesti katoaa, hormonitoiminta sekoaa tai aineenvaihdunta menee jumiin.

Aivan aivan juurikin, tuolla tavalla ajattelinkin vähän, kun tuossa pakkiis ja ojr tuovatkin esiin. Itse en usko noihin säästöliekki juttuihin tai mihkään, ja olen vetänyt tässä kaloreita eniten pois hiilareista, jonkin verran proteiinin saamista tiputtanut, mutta syönyt aika paljon kaloreita rasvoista, itse asiassa vähän kuin vhh dietti taitaa olla. Taustalla mulla on yksinkertaisesti se ajatus, että kun kerran kilossa läsää on se n.7000 kaloria, niin miksei vetäisi vähän reilummin miinuksille, niin kävis vähän sukkelammin.

Luotan, että se keho osaa mahdollisimman järkevästi toimia ja vetää suuria määriä energiaa ihan vaan rasvakudoksesta, varsinkin kun ei paina pitkiä tai liian rankkoja liikunta suoritteita.. Teen puntinkin nyt siinä mielessä eri tavalla, että harvemmin kuin massaa hankkiessa, eli kerran viikossa mulle normaalin 2 krt (per lihasryhmä) viikossa sijaan. Ihan vaan sillä mielel, että muistutuksena kropal, että näitä lihaksia tarvitaan kuitenkin välillä... :D

En ole siis tässä koko aikana läheskää joka päivä pitänyt tarkkaa kirjaa, olen vaan vetänyt mutkat suoriksi tyyppisesti niin, että tiedän varmasti olevani aika pienillä kaloreilla, makrot on ehkä keskimääräisenä päivänä karkeasti arvioiden ollut luokkaa pr 80g r 55g HH 140g

Itellä ei kyl pää kestäis noin pienillä määrillä ruokaa:hyper: nytkin kalorit 2300/vrk vielä tän viikon ja sit sivalletaan taas vähän pois

no niinpä. Tekee tosi tiukkaa joinakin päivinä n.2200kcal

kesäkuntoon en ehdi täksi kesäksi. Mutta ensi vuoden 2015 kesälle KYLLÄ :puntti:

Mulla menee tällä hetkellä reenipäivinä 2400 ja välipäivinä 2200, ei oo nälkä ja paino putoaa:) Kaloreita lasken aina, kun paino ei laske seuraavaan punnitukseen.

oioioi mulle määräs personal trainer vain n.2200 kcal treenipäivinä ja 2000 kcal lepo / aerobinen päivinä

Uudet ohjeet jepujee!! :wtf:

Täytyy sulatella tätä, ei tässä auta kun totella. Kovin matalilta tuntuvat pitää myöntää. 173cm 104kg ukko

Hei! Alotin diettaamisen 23.1.2014 paino tällöin oli 90.7kg 182cm ikä:17
Nyt kun tässä olen n.10viikkoa dietannut kalorit n.2000 vrk en niitä kaloreita sen kummemmin ole laskenut mutta pari kertaa näpytellyt kalorilaskuriin.
Proteiini saannista olen kyllä pitänyt huolen 2g/1kg
Ensimmäiset 2kk pidin kerran viikossa cheatday, mutta nyt pidän n.3-4viikon välein koska haluan päästä nopeemmin tuosta lopusta läskistä pois!
Läskiä löytyy eniten tuosta keskivartalolta, mutta kyllä sen huomaa kun n.9kg lähtenyt pois niin tuo maha on pienentynyt :)

Käyn viikossa 2krt:puntti: 3krt salibandy harkat ja 2-3 lenkillä n.30min
Läskiä on ihan mukavasti lähtenyt tänä aamuna paino 81.7 JEE!
Tarkoitus olis päästä sinne 70-75kg tietämille vielä ennen kesää Motiavaatiota ainakin löytyy. Kyllä uskon että noihin lukemiin pääsen kun ei pidä sitä herkku päivää enää 1krt
viikossa vaan paljon harvemmin.

Toivottavasti saatte tuosta tekstiä jotain tolkkua:) Oli nimittäin eka postaus:)

oioioi mulle määräs personal trainer vain n.2200 kcal treenipäivinä ja 2000 kcal lepo / aerobinen päivinä

Uudet ohjeet jepujee!! :wtf:

Täytyy sulatella tätä, ei tässä auta kun totella. Kovin matalilta tuntuvat pitää myöntää. 173cm 104kg ukko

PT varmaan tietää sun lähtökohdat hyvin? Vai onko kyseessä joku kaveri, joka jakaa valmiiks printattuja treeni- ja ruokaohjelmia jossain elixian aulassa 60e/kpl hintaan?
Ihan siitä riippuen noudattaisin tai heittäisin roskiin noi paperit.

edit

Tosi vaikee kyl suositella tollasta... vituiks tulee menemään jos ei oo kunnollinen henk. koht. seuranta jollekki vuoden ajalle eteen ja taakse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom