Kesäkuntoon 2014

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
3nja.png

Kaipailisin neuvoja, miten ja mitä tuosta lähtötilanteesta kannattaisi lähteä nostelemaan kaloreita ylöspäin. Kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille, jotka jaksavat edes ajatuksen uhrata tälle. Paino on pudonnut tammikuun lopulta (76,1) tähän päivään mennessä (70,5) yhteensä about 5 ja puoli kiloa. Vattanympärys on pienentynyt tuona aikana 97,5 sentistä 91 senttiin. Tavoitteena oli tiputella vattanympärys sinne 85 sentin kiemuroille, mutta en tiedä tuleeko siitä mitään. Paino tuntuu tippuvan liian nopeasti vatsalta lähteviin sentteihin verrattuna ja kun voimatasot ovat salilla tippuneet (enimmäkseen penkissä) niin pieni vihutushan siinä nousee pintaan. En kuitenkaan halua näyttää kenialaiseta pitkänmatkanjuoksijalta kesällä, kun tuota lihaakaan nyt liiaksi ole. Nyt olisi aika lähteä nostelemaan kaloreita varovasti kun dietin kovin osuus on nyt takana. Kalorikulutuslaskurin mukaan olisi varaa syödä jotain 2700kcal edestä ennen kuin mennään plussille. Jos mennään aika nollakaloreilla, niin miten tuon vattanympäryksen pienentämisen kanssa. Kai se siitä kiristyy ja pienenee jos tekee lihaskuntoharjoitteita sen eteen?

Itse ajattelin että maito nyt on ainakin helppo heittää lounaan ja päivällisen kylkeen, mutta muuten on oma tietämys vähän heikoilla. Päivällinen alkaa maistumaan jo vähän puulta, vaikka riisiä ja kanaakin tuolla on välillä ollut. Vähän on ikävä lasagnea ja muuta mukavaa... Heittäkäähän ajatuksia. Ja tuota ceasar-salaattia ei tosiaan ole tullut syötyä kun vasta viikon, kun vähän alkoi perusruoho maistumaan tylsältä.

No siis lähtökohtaisesti lähdet nostamaan niitä hiilareita, proteiinia ja rasvaa näyttää kummiski olevan iha tarpeeksi. nosta ny vaikka 150-200kcal/pv niitä kaloreita hiilarien muodossa ja kato miten kroppa reagoi viikon-kahden aikana ja hieno säädä kaloreita sen mukaan. Se kroppas jatkaa kiristymistä niin kauan kun kalorit on miinuksilla.

Päätin aloittaa elämäntaparemontin. Olen yksinkertaisesti liian lihava. Ostin kaupasta henkilövaakan ja mittanauhan seurantaa varten. Kävin myös eilen InBody mittauksessa. Tänään aamupaino 107.8 ja pituutta on 183.5. En aio heti muuttaa kaikkea, vaan vähän kerrallaan. Ensimmäiset muutokset ovat kävelylenkkien aloittaminen. Tänään 58 minuuttia. Lisäksi lopetan kokonaan suklaan ja muiden makeisten syönnin. Jätän kahvista sokerinpalat pois. Enkä syö mitään leivonnaisia kahvin kanssa. Näillä mennään vähän aikaa ja katsotaan tapahtuuko mitään. Seuraavassa vaiheessa rupean muuttamaan syöntiä ja pitkällä aikavälillä muutan ruokailua kokoajan tarkemmaksi. Mihinkään ei ole kiire.

Mites muuten onko järkevää pitää tankkauspäiviä, jos treenit sujuu ja paino putoaa tasaisesti? Olen nyt kuudetta viikkoa dieetillä ja en ole kertaakaan pitänyt cheattipäivää.

Ihan normaalilla hiilaridieetillä. Näin vähän ajattelinkin, ottaa tankkauspäivät sitten mukaan kun paino alkaa junnaamaan paikoillaan.

Ei niitä tankkauspäiviä oikee tarvi normi hiilaridieetillä, jos paino junnaa niin puota kaloreita tai lisää aerobista ja kato lähteekö putoaan:)

lahtömitat 25.12. 70,6kg/171cm
19.1. 68,6kg
29.1. 68,1kg
6.2. 67,5kg
12.3. 67,0kg. vyötäröltä lähtenyt -5cm

Varsinainen superdieetti mulla, että ei tästä mitään sankaritarinaa saa revittyä ;) Viimeisen 4vkon aikana en ole laskenut kaloreita ja ilmeisesti syön silloin melkolailla kulutuksen mukaan. Eli nyt taas alan merkkailemaan. Mutta hyvää on se, että ruokavalio on pysynyt siistinä, herkkuhimot poissa. Oon päättänyt, että tää on mun elämäni vika "dieetti" ja muutos ruokavaliossa ja painossa on pysyvä.

Ensimmäinen ketoosidieetti-kokeilu menossa ja hyvin potkii!

Lähtömitat 19.2 94,4kg/vyötärö 87cm

10.3 87,3kg ja 83cm

Ei oo nälkä, jaksaa treenata (paitsi pari ensimmäistä päivää..)

En nyt oikeasti olisi huolissani jos aamupaino nousee 0,1 kg? Oliko typo vai kysyitko ihan vastausta odotellessasi? ( Tyhmiä kysymyksiähän ei olekkaan jos ei asioista tiedä, en mä mitenkään pahalla ) Mutta ei kannata ressata jos kovan reenin päälle kerää sen verran paljon nestettä, että vaaka näyttää seuraavana parina päivänä +2kg. Kunhan suurinpiirtein meet kokoajan alaspäin niin muulla ei ole väliä.

edit. ja aina kun reenaat kovaa / pidät ittes miinuksilla niin kannattaa pitää huolta niistä yöunista. Muuten sanoo psyyke ja kroppa ittensä irti muutamassa kuukaudessa riippuen ihmisestä.

12.1.2014 Alkoi dietti aamupainoilla 89,7kg ja vatsanympärys oli 90,5cm.

17.3.2014 Aamupaino 82,2kg (-7,5kg) ja vatsanympärys 82cm (-8,5cm).

Kalorit on ollut keskimäärin 2400 päivässä lähiaikoina karkeasti 40%/40%/20% makroilla (PR/HH/R).

Kunhan miettiin tuota yhtäkkistä painon nousua, kun ei tällästä ole ennen kohdalle sattunut. Ei en ota ressiä, yllätyin vain:D

E: Bustedi, paljon sulla tulee rasvoja grammoina per päivä? Mietin vain tuota 1g/pv sääntöä, että onko se niin oleellinen.

Tämä onkin ensimmäinen kirjoitus multa tänne.
Nyt olis tarkoitus päästä ns. elämäni kuntoon. 30v on ikää ja ikinä ei ole ollut vartalo sellainen etteikö vatsassa olisi läskiä tai jenkkakahvoja. Pituutta on 185 ja paino on nyt 97kg. Nuorempana n. 10v sitten olin varmasti 80kg mutta silti ollut aina iso löysä maha ja jenkkakahvat. Silloin ei tietysti ollut lihaksia yhtään, mutta nykyään on lihasta raskaasta fyysisestä duunista ja jo useamman kuukauden olen salilla käynyt ja koittanut liikkua aktiivisesti.

Mätöt vaihdoin salaatteihin ja hedelmiin. Vkoloppuisin aion syödä hyvin ja kaikkea, en aio siitä tinkiä. Iso hampurilainen kerran viikossa pitää mut järjissäni. Ma-pe siis syön varmasti miinusmerkkisesti ja ns. viisaasti. Paino onkin tippunut 105kilosta 97 kiloon parissa kuukaudessa. Salilla käyn parikertaa viikossa, kamppailulajia 2krt viikossa. Uimassa ja lenkillä sitten molempia kerran tai kaksi viikossa, tai jompaakumpaa vain.

Mä luulen että pitkässä juoksussa tämä toimii, vai onko vinkkejä, neuvoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom