Kesäkuntoon 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nycc
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
sitä mavea mä en vielä viitti alottaa ku se pituuskasvu siittä pysähtyy. mitä muita hyviä olis jaloille liikkeitä kertokaa?:)

Jaa miks se mavesta pysähtyis? Juu, suosittelen etukyykkyä.

ku oon kuullu että se pysähtyy siitä ja kyl se pysähtyyki:D ok

Itse olen 15cm~ tai jotain siihen suuntaan kasvanut siitä kun aloin tekemään vetoa, tosin en kauhean aktiivisesti sitä alkuun tehnyt, mutta niin raskailla painoilla kuin kykenin. Enkä tiedä yhtäkään tuttuakaan, joilla olisi pituuskasvu sen takia pysähtynyt. No, varovaisuutta silti :)

No ainakin veli sano joka on salilla aika ahkerasti käynyt ja lukenut pakkista että pysähtyisi mutta en sitten tiedä.. kait sitäki pitäis jossakin välissä rueta tekemään:D

No ainakin veli sano joka on salilla aika ahkerasti käynyt ja lukenut pakkista että pysähtyisi mutta en sitten tiedä.. kait sitäki pitäis jossakin välissä rueta tekemään:D

Joopajoo. Varmasti ihmiset nostavat selällä muutenkin, miksi maastaveto eroaisi jotenkin tästä? Jos ihminen nostaa pyöreän kiven maasta, pituuskasvu ei lopu. Kaikkihan noista puhu vielä sillonkun itekkin alottelin, että älä tee sitä ja tätä, no paskat niistä mitään pituuskasvu omalla kohdalla ainakaan loppunut, eihän sitä tiedä olisko pitempi ilman. Ei se lopu ainakaan, hidastua voi, mutta tuostakaan ei mitään näyttöä missään ole. Mutta, varovaisuutta silti. No kyllä niitä raskaita vetoja pystyy sitten myöhemminkin tekemään, eihän se siitä ole kiinni.

Tiivistettynä:
- Voit rikkoa itsesi millä tahansa liikkeellä, jos teet sen väärin. Kehon rikkoutuminen kriittisestä paikasta saattaa vaikuttaa pituuskasvuun
- Pituuskasvuun vaikuttavista asioista ei ole näyttöä, eikä liiemmin yhtä mielipidettä. Eli jos haluat pelata varman päälle, niin vältät tekijöitä, joita mainitaan eniten.

Itse aloittelin tuolloin -03, jolloin tänne rekisteröidyinkin. Silloin pituutta oli 176cm, nyt sitä on 178cm. Tosin, olen tehnyt paljon muutakin liikuntaa kuin punttia, eikä puntti ole ollut päälajini oikein koskaan.

Alkaa kyrsiä ku joka helevetin tredissä pitää kysellä "vaikuttaako kiertäjäkalvosinjumppa pituuskasvuun? Iskä sano kuulleensa veljen pojan kaverin kaiman anopilta!":curs:

Näistä pituuskasvujutuista löytyy kyllä omiakin aiheita, minusta pituuskasvu ei liity mitenkään aiheeseen "kesäkuntoon 2008".

Itse tekisin tällaisen ohjelman:

Eka 2kk keskitytään enemmän aerobiseen kuntoon, tämä sen takia, että jaksat treenata mahdollisimman paljon talvella kun peruskunto on kunnossa ja vastustuskyky parempi, jolloin reeniä haittaavat flunssat pysyy loitolla...

Eli 2kk tämmöstä: 4 kertaa viikossa lenkkiä, mihin sisältyy myös kuntopiiriä, + 2 kertaa massatreeniä salilla, eli semmosta 4x8-10 sarjoja, voisit jakaa niin että toisella kertaa kädet ja vatsa, toisella selkä ja jalat...tämä salitreeni on vasta enemmän tommosta ylläpitävää, hirmusta kehitystä on turha vielä odotella.

Seuraava reenikausi keskitytään hieman enemmän massaan: 3 kertaa viikossa puntti, 3 kertaa lenkki + kuntopiiri...

Viimesellä kaudella keskitytäänki sitte siihen massaan ja lihaksiin ja vedetään sata lasissa: 5-6 kertaa viikossa sali + pari kevyttä aamulenkkiä semmoselle salipäivälle millon treenaat käsiä.

Tuo nyt ois oma ratkasu jos haluat pelkästään ulkosesti näyttää hyvältä ;)

Eli 2kk tämmöstä: 4 kertaa viikossa lenkkiä, mihin sisältyy myös kuntopiiriä, + 2 kertaa massatreeniä salilla, eli semmosta 4x8-10 sarjoja, voisit jakaa niin että toisella kertaa kädet ja vatsa, toisella selkä ja jalat...tämä salitreeni on vasta enemmän tommosta ylläpitävää, hirmusta kehitystä on turha vielä odotella.

Minun käsittääkseni kehon suurimpia lihasryhmiä, eli jalkoja ja selkää, ei ole hyvä treenata samalla treenikerralla. Tämä palautumisen takia ja senkin takia, että treeni olisi varmasti turhan raskas.

Mullakin on käynyt vähän mielessä että pitäs päästä jonkinlaiseen kuntoon ens kesäks. Jonkinlaisella kunnolla tarkotan että suurinpiirtein niin tiukkaan kuntoon kun nyt talvessa voi päästä. Pituutta löytyy n. 177-180cm viime kerralla kun mitattiin niin pituutta oli 177cm mutta luulen että kasvua on tapahtunut. Paino on 90kg hujakoilla. Salilla olen nyt noin vuoden käynyt aktiivisesti noin. 5krt viikkoon ja kesällä olen käynyt melko aktiivisesti n. 2-3krt viikossa juoksulenkillä. Talvella hommaan tulee mukaan luultavasti 3 jääkiekkotreenit viikossa ja tämän myötä lenkkeily jää. Millastahan treeniä mun kannattais näiden tietojen perusteella lähteä tekemään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Minun käsittääkseni kehon suurimpia lihasryhmiä, eli jalkoja ja selkää, ei ole hyvä treenata samalla treenikerralla. Tämä palautumisen takia ja senkin takia, että treeni olisi varmasti turhan raskas.

you're right...se kannattaa vaihtaa johonkin järkevämpään systeemiin, jaat vaikka selkälihasliikkeet tasasemmin eri päiville...

Elikkäs tätä ohjelmaa saa arvostella sen minkä kerkeää ja muokata mutta tässä olis mun ohjelma millä ainaki aijon yrittää päästä ees jonkinmoiseen kuntoon. Eli ohjelma menee näin. tiistai ja torstai sali mutta reenien lisäksi lenkillä 3 kertaa viikossa eli siis ma lenkki,ti sali,ke lenkki,to sali ja loppu viikko kevyttä koti harjoittelua eli leukoja ja punnerruksia. sarjat aattelin laittaa jokaiseen 3 x 6-8? Eli mitä mieltä ootte?
ti
tissit,hauis,vatsat,runkkari,selkä
to
jalat,hartiat,ojentaja,vatsat

Jos lihasta haluat niin pidä nuo lenkit maksimissaan 2 kertaa viikossa ja kevyenä kävelynä. Liian rankat lenkit monesti viikossa heikentävät palautumista, lisäävät kalorintarvetta ja pahimmassa tapauksessa polttavat lihasta. Aloittelijalle suosittelisin 1- tai 2-jakoista ohjelmaa, esim. tuo arnoldin kultainen kuusikko, joka löytyy tältä treeniosiolta. Siinä oppii tärkeimmät perusliikkeet kunnolla ja on tehokas lisäämään raakaa lihasmassaa. Toinen tärkeä asia on riittävä ruokailu. 5-8 terveellistä ateriaa päivässä, jokaisella aterialla lihaa, kalaa, kanaa, maitotuotteita tai muuta proteiinipitoista.

Näinpä, en huomannut kävikö ikä ketjusta ilmi mutta ainakin aikuiseksi olet vielä aikasten hoikka. Ehdottaisin ahkeraa syömistä huolehtien ettei painoa ala tulla liian nopeasti ja 1 tai 2 jakoista punttia niin että saat koko kropan läpi ainakin 2 kertaa viikossa.

Aerobisista sen verran, että jos hitaat lenkit ei maita niin lyhyet intervalliharjotuksetkin voisi sopia, ylläpitäisi kuntoa mutta ei silti söisi punttitreenejä. Lyhyen aerobisen tunkee helposti vaikka punttipäivän aamuun ja siten saa viikkoon joko/tai kokonaan vapaita päiviä tai useamman salikerran.

Jos tekee molemmilla kerralla koko kropan niin siinähän tulee ihan helvetin pitkä päivä? ja eikö se oo helpompi että 2 päivää yläroppa ja alaroppa?

Jos tekee molemmilla kerralla koko kropan niin siinähän tulee ihan helvetin pitkä päivä? ja eikö se oo helpompi että 2 päivää yläroppa ja alaroppa?

Siinä taas tulee liikaa taukoa lihaksille (7 päivää). Jos haluaa jotain ylä/ala tai veto/työntö splittejä tehdä niin silloin on treenattava semmoinen 3-4 kertaa viikossa.

Mikä siinä oikein on että pitää olla se oma ohjelma? Miksei tuolta aloittelijoiden osiolta voi ottaa sellaista perus yksi- tai kaksijakoista ja tehdä sillä? Esim. nyt se perus yksijakoinen kolme kertaa viikossa toimii varmasti suurimmalla osalla ihan tarpeeksi. Lenkit eivät ole lihasmassan kasvatuksen kannalta välttämättä tarpeellisia. Itse kuitenkin lenkkelisin 2-3 kertaa viikkoon mutta kukin tyylillään. Eli siis ihan perus yksijakoisella suosittelisin kasvattelemaan lihasta talven yli ja sitten maalis- huthikuussa aloittelisi kiristelyn niin olisi sitten mitä diettailla esiin. Itse tein juurikin näin ja ihan tyytyväisiä ollaan :)

joo tosiaa pitääs itekki ens kesäksi kuntoon päästä.. taikka no, periaattees oon hyvässä kunnossa mutta sitte taas toisaalta en :D. eli pitäisi saada jalat ja vatsalihakset kuntoon ja kiinteyttä. painoa tällähetkellä 91kg ja pituutta 170cm, salia harrastanu ny 2,5 vuotta. ja ikää pian 17v. kuinka usein kannttais käydä lenkillä? 2-3kertaa viikossa? en haluaasi taas mtn liian tiukkaa vattaa, vaan iha sellane et näkyys vatsalihakset vähän. eli bodarin fysiikka? ei lenkkeelijän..

joo tosiaa pitääs itekki ens kesäksi kuntoon päästä..
Samoilla linjoilla. Pitää diettaaminen aloittaa hyvissä ajoissa, jos vaikka saisi näkymään packin ensi kesäksi. Kovaa duunia se tulee olemaan, mutta onpa ainakin sitten kunnossa. :D

Mjoo nyt kun rahatilanne rupee näyttään jonkun verran paremmalta niin on varaa ostaa yleellisyystuotteita kuten salikortti. Perjantaina lähtee taas. Tarkoitus saada niin paljon lihasta kuin mahdollista. Rasvoista en välitä niin pätkääkään. Kattoo sitten jos ens vuoden puolella.

Lähtötilanne = 170cm 70kg , mahaa on

Otan yksjakosen ohjelman, pistetään vaikka toi arnoldon kultainen kuusikko testiin, 2-4 kertaa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom