Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei nyt sairas uni, mut oli vähän "mitääää vit..." fiilis kun heräsin. Olin olevinaan salilla nukkumassa jossain vinopenkissä ja havahduin, että ei perkeles eihän salilla voi nukkua! Siinä sit rupesin tekemään keskitettyä hauiskääntöä kunnes huomasin että eihän mulla ole edes painoja. Heräsin sitten siihen, että olin sängyllä istumassa todellakin tekemässä hauiskääntöä. Tämä tapahtui joskus viime viikolla. Nyt tullut salilla aika usein tehtyä alaviistopenkkiä/miinuspenkkiä/alikulmapenkkiä (mikälie oikealta nimeltään) niin viimeyönä sitten etsin salilta hädissään pitkän aikaa kyseistä laitetta kun se sieltä jonnekin sarjatauolla katosi...

Olin Eric Spoto viimeyön unessa :lol2: Rahasta ei ollut puutetta, jokapäivä kävin joka-aterian syömässä jossakin ravintolassa jne., eli kokoajan sai perkeleen hyvänmakuista ruokaa syödä vaikka kuinka, ei ollu töitä, sai hengeilla kavereiden kanssa, 1-2x vedin viikossa penkkitreenejä, jokatreeneissä uusi ennätys (taisin pukata raakana unessa stopilla 360kg...), rauta ei painanut luonnollisesti unessa mitään.

Kyllä vitutti herätä ja kauheassa väsymyksessä ja hirveässä flunssassa kouluun :D

Hyi vittu, että oli ahdistavat päikkärit aiemmin tänään.

Olin vanhempieni kotona, isäni oli antanut minulle tehtäväksi maalata etupihalla olevan kaiteen. Otin sitten maalipurkin, mutta maali oli jotenkin liian paksua, joten kävin lantraamaan sitä olohuoneen parkettilattialla raanavedellä. Se tietenkin aiheutti hirveän sotkun, ja siskoni mies tuli siitä minulle sanomaan. Sitten kuitenkin pääsin maalaamaan mutta jotenkin koko ajan olin maalaamassa väärää paikkaa, ensin takapihan aitaa, ja välillä saunan lauteita. Maalikaan ei tarttunut kunnolla vaan muodosti karmeita könttejä joka paikkaan. Siskon mies seurasi vieressä ja haukkui koko ajan maalaamistani.

Yhtäkkiä sitten jostain tyhjästä tuli joku aasialainen nainen ja lähdin sen kanssa jonnekin bunkkeriin missä meillä oli joku tärkeä pelastustehtävä. Bunkkeri oli likainen, pimeä ja pelottava. Joka puolella oli kuolleita, mutta yhdellä käytävällä joku ruumis liikkui. Menin sen luokse ja se kertoi että tauti on tappanut kaikki bunkkerissa olijat ja nyt meilläkin on se tauti, ja meillekin käy niin. Emme pääse ulos kun ovea ei saa sisältäpäin auki. Kauhu ja viha sitä aasialaista kohtaan, kun se on tuonut mut tällaiseen paikkaan tuntui järkyttävän todelliselta.

Muistan vielä hämärästi kun aasialainen tarjosi jotain laitetta, joka muka pelastaisi meidät, mutta katsottuani sitä tarkemmin tajusin, että kyseessä on vanhempieni ensimmäinen, päältä ladattava luxor-merkkinen videonauhuri.

Viime yönä näin pitkästä aikaa unta miesmuistiin:

Olin erään tosielämässä bimbon muijan kotona (en ole oikeasti edes käynyt) ja oltiin semmosella vanhan ajan sohvalla harrastamassa käsipeliä hänen vanhempansa ollessa viereisessä avokeittiössä. Jossain vaiheessa he alkavat hyväntahtoisesti vittuilemaan meille aikeistamme. He vetävät liukuoven huoneiden välistä kiinni. Tämän jälkeen nousen ylös ja lähden seikkailemaan jalkaisin kylille. Jossain vaiheesaa päätän lähteä katsomaan, josko naikkonen olisi vielä valmis puuhiin. Poissaollessani hän on levittänyt sohvan sängyksi ja vastahakoiseati suostuu jatkamaan toimintaa. Kahden työnnön jälkeen nousen ja poistun paikalta. Perääni huudetaan "turha edes luulla että saisit persettä!" :rock: Jälleen löydän itseni seikkailemasta pitkin kyliä ja uni päättyy.

En ole koskaan saanut unissani, enkä tälläkään kertaa. Joka kerta feilaan tilanteen. Kerran pääsin jo lähelle, mutta vastapuolella ei ollut ainoatakaan penetroitavaa aukkoa.

Ei liity uneen mutta mietin onko muilla käynyt seuraavaa. Mulla siis aika usein jos vaikka herään yöllä tai jos jonkun aikaa sängyssä makaan ennen unen tuloa niin koko huone, tavarat yms näyttää pienemmältä mitä oikeasti mutta samalla taas näyttää että kaikki ois lähempänä mua. Vähä ku joku suurennuslasi efekti tulee, kiinnostaisi tietää mistä tuo johtuu jos joku tästä sai mitään tolkkua. Vähä vaikee kuvailla mutta siis aivan väärentynyt näköaisti tuossa tilassa. Kesällä tuon varsinkin huomaa kun on valosaa öisin.

Uneni ei ollut sairas, mutta muuten hauska. Näin unta, etä tein niin perkeleesti SJMV:tä _järvessä_ :D Aamulla kun nousin sängystä oli perse kipeenä ja on vieläkiin. Mitäköhän oon oikeen yöllä tehnyt, reenit korvattu jo yöllä?

Vittu kun näin pari yötä sitten sairaan unen, jonka jälkeen en saanut uudestaan unta kolmeen tuntiin ennen kuin olin lukenut viimeiseltä kuukaudelta kaikki vanhat fingerporit ja viivi&wagnerit kännykältä :D Harmi etten muista niin tarkkaan että osaisin selittää yhtä ahdistavaksi kuin uni oli, mutta idea oli että oltiin jonkunnäköisessä tehtaassa, jonka omisti kolmihenkinen perhe, äiti, isä ja n.6v tytär. Minä olin sitte olevinaan tämän tehtaan omistajaisän kaveri + korkea-arvoinen työntekijä. Tehdas oli suht iso, sijaitsi syrjäisellä seudulla ja siinä työskenteli n.30-40hlö. Eräänä päivänä sinne sitten hyökkäs joku kovan luokan pedofiili joka onnistui tappamaan kaikki muut tehtaan työntekijät ahtaassa kellarissa jossa yritettiin väijyttää tämä pedari haulikoilla, vain minä jäin henkiin kun esitin kuollutta ja lätkin kuolleen kaverini verta päälleni että näyttäisin päähän ammutulta. Sitten pedari kaappasi tehtaan omistajan 6v tyttären ja vei sen pomon toimistoon ylimpään kerrokseen jossa tappoi tytön silmien edessä tämän vanhemmat, ja alkoi raiskaamaan tätä pikkutyttöä, jonka selkää karmivat huudot kaikuivat ilmastointikanavasta alas kellariin. Minä nappasin haulikon ja lähdin keskeyttämään tätä, mutta juuri kun pääsin ylös kuului laukaus, ja löysin tämän tytön alasti makaamasta päähän ammuttuna, järkyttävä verilammikko alapäänsä kohdilla, aivan vitun karmiva näky unessakin. Lähdin pedarin perään hätäpoistumistietä raivon tyttämänä mutta heräsin kun pääsin ovesta ulos.
Tämän jälkeen oli pakko laittaa valot päälle, ja vartin sängyssäistumisen jälkeen uskalsin käydä kusella ja sen jälkeen luin tosiaan sarjiksia kännykästä pari tuntia ennen kuin sain nukuttua uudestaan :D Ei oo tullut vähään aikaan nähtyä noin karmivaa unta.

Kaikista pelottavimmat unet ovat realistisen tuntuisimmat unet. Viime öinen menee tuohon kastiin vaikka kestoa oli hädin tuskin 10 sekuntia. Herään normaalisti aamulla klo 1 - 1:30 yövuoroon jolloin syön nopean aamupalan ennen lähtöä. Unessa heräsin 1:15 ja söin normaalisti olohuoneessa aamupalaa kunnes makuuhuoneesta, jossa puoliso nukkuu, kuuluu kovaa vieraan naisen kiljuntaa. Kuumotus lvl pomppas taivasrajaan asti ja ryntään huoneeseen jolloin herään taas sängystä. Tällä kertaa oikeasti. Kello on 1:07. Jälkeenpäin ajateltuna tälläiset unet ovat erittäin mielenkiintoisia.

Tuli muuten nähtyä silloin kun oli rahavaikeuksia paljon sen tyyppisiä unia että ryöstän pankkeja/kauppoja ym liikkeitä ja aina niissä paska unissa jäin kiinni ja just jonkun älyttömän kämmin takia mm: etten ollu muistanu peittää oman auton rekkaria tai lompakko putos kauppaan tai vastaavaa.. Noissa oli hauska se tunteiden skaala mikä sitten kiinijäätyä tuli, ajatteli siinä perhettä ja sitä kuinka ne pettyy ymym..

Tappelu unet on kanssa asiallisia.. Ikinä ei pysty tekeen mitään tai sit jos onnistuukin lyömään hyvin niin kaveri vaan nauraa..
Samaan sarjaan menee treeni unet yrität vetää maasta jotain 100kg ja ei nouse millään yleensä vielä iso yleisö katsomassa.

Tappelu unet on kanssa asiallisia.. Ikinä ei pysty tekeen mitään tai sit jos onnistuukin lyömään hyvin niin kaveri vaan nauraa.

Toi on kyllä niin totta ku voi vaan olla. Lyö vaan ja vaikka kuinka yrittäis ladata ja kolauttaa leukaan niin ei tuu minkään näköstä jälkeä.

Muutamaan kertaan tullu sellanen uni, että ensiks on kotona ihan normaalisti, sitten onkin yhtäkkiä koulussa, ja huomaa että onkin pelkissä boksereissa, sitten yrittää mennä johonkin piiloon ja hetken päästä ei näytä olevan enää mitään vaatteita yllä. Ja vaikka kuinka yrittäis mennä piiloon niin joku on aina just tulossa kulman takaa sinne missä ite on, ja joutuu äkkiä ettimään uuden piilon ettei kukaan nää. Pahin näissä on se, että ne on aidontuntuisia siihen asti kunnes herää. Tai ehkä ne onkin kenties täysin aitoja, ei voi ikinä tietää...

Tuli katsottua elokuva "vihollisen keskellä", jumalauta seuraavana yönä juoksin jotakin ihmehirviöitä (tyyliä muurahaisen pää, predatorin vartalo, missä kaikkia erikoisuuksia kuten 4 kättä jne.) karkuun helvetin isolla suolla. Tuntui kuin molempiin jalkoihin oli teipattu 50kg leokot kiinni nilkkapainoiksi+ se muta mihin jalat uppoavat 15cm :D Yhtään ei nähnyt eteensä, meitä oli joukko ketä siellä juoksi, olin ensimmäisenä porukassa juoksemassa, pikkuhiljaa vain alkoi ihmisiä kadota kun nuo oliot hyökkäsivät kimppuun. Loppua en muista, mutta jumalauta että oli hieno tunne herätä ja tajuta että se oli unta :D

Viime yönä tuli taas nähtyä unia. Luonnollisesti en muista yli puoliakaan ja ne jotka muistan ovat sekavia. Minä ja entinen orkesterini oltiin ala-kouluni juhlasalissa jolla oli kokoa normaaliin verrattuna noin viissataa. Tämä muistojen juhlasali oli huonekaluton labyrintti ja joka "huone" oli veren tahrima. Veri valui katosta lattiaan. Tiesin että paikassa tapahtuu samaa mitä Hostel leffojen kidutushuoneissa ja tämä labyrintissa seikkailu on jokavuotinen "kilpailu" johon minä ja orkesterini otimme joka vuosi osaa vaikka tiesimme että sinne voi kuolla. Jossain vaiheessa löysimme itsemme komentohuoneesta jossa oli valtava pistoolikokoelma. Ajattelin että jos väännän nuo käyttökelvottomiksi niin ehkei meitä teurasteta ja pääsisimme pakenemaan. Samassa Jack Black (labyrintin pomo) löytää meidät huoneesta ja toivon ettei löydä meikäläisen pistoolivarastoa. Tietenkin löytää ja alkaa uhkailemaan, jollemme suostu kidutettaviksi niin hän ampuu meidät näillä pistooleilla ampuen samalla läjän laukauksia päidemme ylitse (logiikka astuu taas kuviin: itse en käytä pistoolia puolustautumiseen ja jaakko musta käyttää sitten niitä toimivasti meidän uhkailuun). Sitten joku kertojan ääni alkaa selittämään tämän hienon labyrintin historiaa. Neljä kiinalaista tyttöä oli teurastettu/tapettu samassa paikassa ja kummittelevat täällä öisin. Samassa tulee yö ja olen toisessa rakennuksessa ja katson ylempänä olevan talon ikkunaan jossa neljä hahmoa tuijottaa takaisin. Uni päättyy hääseremoniaan jotka järjestetään aukiolla jalkapallonurmella. Ensiksi nurmelle astuu kihlapari, sen jälkeen alkaa yhä enemmän ja enemmän tulemaan väkeä nurmelle. Sitten ollaankin keskellä nurmea johon on tuotu hirttopuu, jonka vierellä seisovat aviopari nauraen ja yleisö on muodostunut seremonian ympäri ja nauraa myös. Avioparin keskellä on joku hemmo joka lukee rukousta yms samalla kun nainen hirttää itsensä yleisön nauraessa ja aviomiehen valmistaessa hymysuin omaa köyttänsä kaulan ympärille. Sen pituinen se.

Ihmeellistä valveunta tuli nähtyä kun otin pari tuntia sitten päivänokoset tossa kotisohvalla. Ensiks se alkoi sillä tavalla, että tuntu ikäänkuin siltä, että olis lähtenyt liukumaan sohvalta alas, ja jaloilla tai käsillä ei voinut vastustaa mitenkään. "Putosin" siitä sohvalta jotenkin toisen olkapään päälle ja kuului hirveä naksahdus (olin siis oikeasti loukannu olkapääni pari viikkoa sitten salilla). Jostain syystä uni kuitenkin jatkui siitä, että makasin vielä siinä sohvalla. Yritin kääntää päätäni ja katsoa ulos, mutta juuri kun oli melkein näkemässä ulos niin näkökentän raja tuli vastaan, ja siitä ei enää voinut nähdä pitemmälle. Jotenkin onnistuin huterin jaloin nousemaan ylös, ja yritin katsoa ikkunasta, mutta sama juttu toistui, eli silmät ikäänkuin tuntuivat menevän kiinni aina kun yritin katsoa ikkunasta. Uni taas jatkui siitä, että makasin sohvalla (olin ilmeisesti seistessänikin täysin tiedotamatta oikeasti vain maannut sohvalla). Aloin jo kelailla että mitä helvettiä oikein tapahtuu. Sen ikkunan takaa, josta yritin katsoa, kuului koko unen ajan parvekkeelta helvetinmoinen moottorisahan ääni. Silmät oli sumeina, ja kärpäsiä alkoi pyöriä ympärillä. Hetken kävi mielessä, että mä oon varmaan kuollu ruumis, mutta se jälkeen aloin miettiä, että joku eksoottinen kärpänen on purru mua, ja koko uni olisi jonkin sortin hallusinaatiota. Aloin huitoa kärpäsiä tieltäni. Mielessäni se jotenkin tuntui toimivan, vaikka en siis nähnyt käsien liikkuvan edessäni. Lopulta aloin tajuta, että koko homma taitaa olla valveunta tms. ja heräsin, ja maailma tuntui palautuneen takasin normaaliksi. Herätessä vaan alkoi heti kuumottaa perkeleesti kun postinjakajan äänet kuului rapusta, ja jotain postia putos luukusta. Jotain valveunta koko homma varmasti oli, koska kun heräsin, niin kaikki tavarat oli samoilla paikoilla, ja olin edelleen siinä sohvalla maaten. Yhtä seinässä olevaa koukkua olin ilmeisesti luullut kärpäseksi. Todellisuudentaju oli heräämisen jälkeen kuitenkin täysin eri luokkaa mitä siinä unessa. Koko unen näin myös niinkuin täysin omista silmistäni, eikä ikäänkuin kolmannen persoonan näkökulmasta, vaikkakin unessa asioita oli vaikea katsoa mitenkään yksityiskohtaisesti, ja silmät oli helvetin sumeina.

Näitä on itsellä kyllä monia. Eräs mikä edelleen naurattaa on peräisin 90-luvun lopulta. Tuolloin vielä Johannes ja Kyllikki Virolainen olivat elossa, he kun uneen liittyvät. Unessa katsoin Tv:stä Arvi Lindin isännöimää jonkinlaista vaalitenttia ja lähetyksessä hän haastatteli poliitikkoja ainakin Paavo Väyrystä ja Paavo Lipposta omien muistikuvien mukaan. Yhtäkkiä kesken kysymysten esittämisen Arvi jäätyi täysin eikä tiennyt mitä tehdä. Hän sitten kysyi, että mitähän seuraavaksi tekisin. Haastateltavien joukossa istunut Kyllikki Virolainen sanoi "Näytä persettä Johannes Virolaiselle". Siihenpä sitten heräsin.

Yksi viime aikojen hienoimmista unista on taas se kun olin purjehdusreissulla jonkun itselleni vieraan naisen ja Katri Helenan kanssa. Purjehdittiin lapissa järvellä jonka rannalla mun kesämökki sijaitsee. Tämä olikin Lucid-uni. Harvemmin niitä näen, mutta nyt on sekin taas koettu. Pystyin siis ohjaamaan venettä ja muutenkin erotin tutut maisemat unesta hyvin. Unen taustalla soi vielä Juicen Norjalainen villapaita. Biisi on hieno, mutta unessa kuulosti vielä mahtavemmalta. Se onkin varmaan yksi asia miksi oli niin hieno olo herättyäni. Onoks muilla vastaavia kokemuksia, että kun joku tietty biisi esim oma suosikkikappale soi unessa niin se kuulostaa unessa vieläkin mahtavemmalta kuin tosielämässä?

veljeni vittuili ja soitti suutaan. suutahtaneena otin hänen kädestään kiinni ja aloin vääntää sitä ihan ihme asentoon ympäri. veljeni rupesi ihan tosissaan huutamaan tuskissaan, mutta minä vain käänsin lisää ja sanoin että tässä on kostona kaikista vuosista ja väänsin lisää. säpsähdin tosi järkyttyneenä hereille kun veljeni kädestä kuului paha rusahdus. tämä siitäkin huolimatta ettei ole oltu vuoteen oikeastaan minkäänlaisissa väleissä (veljeni lisäksi en ole ollut väleissä yhteenkään sukulaiseen yhtä pitkällä ajanjaksolla). onkohan tämä nyt joku enne tai varoitus tjsp?

Onks muilla vastaavia kokemuksia, että kun joku tietty biisi esim oma suosikkikappale soi unessa niin se kuulostaa unessa vieläkin mahtavemmalta kuin tosielämässä?

Nyt ku satuit kysäsemään tota, niin palas mieleen yks uni jossa oli tällä tavalla. Ei nyt ihan ehkä suosikki artisti ollu, mutta kerran näin unta, että olin kattelemassa ku Notkea Rotta räppäs samaan aikaan ku se pomppi jossain talon katoilla. Ei se biisi ollu välttämättä niin paljon parempi, mutta tunnelma oli kyllä ihan huipussaan.

Joskus vuosia sitten näin unta, jossa kotona raikasi Spooks - Karma Hotel. Unessa kuumeisesti etsin äänen lähdettä. Paikansin sen (puu)saunan pesään. Siellä heti luukun takana oli vastassa oikeassa elämässä poltettu levy pyörimässä palavien puiden edessä. Yrittäessäni pelastaa levyä otin siitä kiinni. Levy mureni tuhkaksi ja ääni loppui kuulumasta. Unessa itkin, koska levy oli tuolloin niin kovin tärkeä.

Joskus on käynyt napit korvilla nukahtaessa, että biisi jää soimaan unessa. Herätessä kun tarkistaa soittimesta, että mitä biisejä on soinut, niin ei yleensä muista kuin yhden tai kaksi biisiä useasta soineesta. Yllä kuvatussa unessa ei ollut napit korvissa.

Joskus vuosia sitten näin unta, jossa kotona raikasi Spooks - Karma Hotel. Unessa kuumeisesti etsin äänen lähdettä. Paikansin sen (puu)saunan pesään. Siellä heti luukun takana oli vastassa oikeassa elämässä poltettu levy pyörimässä palavien puiden edessä. Yrittäessäni pelastaa levyä otin siitä kiinni. Levy mureni tuhkaksi ja ääni loppui kuulumasta. Unessa itkin, koska levy oli tuolloin niin kovin tärkeä.

Joskus on käynyt napit korvilla nukahtaessa, että biisi jää soimaan unessa. Herätessä kun tarkistaa soittimesta, että mitä biisejä on soinut, niin ei yleensä muista kuin yhden tai kaksi biisiä useasta soineesta. Yllä kuvatussa unessa ei ollut napit korvissa.

Mä olen joskus nähnyt noita ns. musiikkiunia kun itsellä on semmoinen rituaali ollut jo yli kymmenen vuoden ajan että pistän radion hiljaiselle soimaan yön ajaksi, ehkäpä sen takia kuulen unen lävitse joitain kappaleita ja joskus on kuulunut jotain muutakin radiomainoksia, urheiluselostuksia ym. Joskus nukun ilman radiota ja silloinkin on jokin kappale soinut unessani. Tilanteesta riippuen kappale voi vaikuttaa joko ahdistavalta tai entistäkin paremmalta. Voin kertoa vielä pari esimerkkiä aiheesta. Ala-asteella näin unta, että harhailen jossain pimeässä käytävässä ja taustalla kuului Miljoonasateen Lapsuuden sankarille-biisin kohta Lennä Juri Gagarin repeatilla. Sen koin jotenkin ahdistavaksi vaikka kappaleesta todellisuudessa pidän.

Viime joulun alla olin lähdössä risteilylle ja vähän ennen reissua näin unta, että olin Titanicin matkustaja ja laiva oli juuri uppoamassa. no sitten kuulen taustalla Reetun laulavan "Sinä olit jäävuori meressäin, se oli Titanicin yö". Sittenpä säpsähdinkin hereille. Ahdistava ja sekava uni tämäkin.

Jospa sitä nyt vetäytyisi nukkumaan ja katsotaan mitä unia sitä näkisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom