Sairaimmat mitä oon kokenut on varmaan unihalvaukset, joita koin pari vuotta sitten pari kertaa silloisen terveydentilani takia.
Heräsin sängystä, aattelin että käyn juomassa vettä. Noh, siinä vaiheessa kun oon nousemassa tajuun että ei helvetti, enhän mä voi liikkua, eikä hengistyskään oikeen kulje.
Sitten saan päätä käännettyä ovelle päin, siellä seisoo, oikeastaan leijuu jalaton miespappi valkoisessa kaavussa raamattu kädessä tuijottaen mua. Yritän päästä liikkeelle mutta en onnistu, yhtäkkiä henki taas kulkee ja pääsen ylös, oli pakko lyödä valot päälle ja valvoa koko loppu yö.
Toinen mieleen jäänyt outo unihalvaus tapahtui samoihin aikoihin. Olin nukahtanut sohvalle, yöllä herään ja aattelen mennä omaan sänkyyn nukkumaan, sama toistuu: en voi liikkua enkä oikeen hengittää ja noin kolmen metrin päässä musta seisoo hyvä kaveri, Adidaksen kengissä, shortseissa ja lippiksessä. Kaverilla ei ollut ylävartaloa, mutta lippis oli jossain shortsien päällä tai jossain, en tiedä tarkalleen missä. Samaan aikaan alan päässäni kuulla sellasta kauhuleffan naurua, tiiätte kyllä, sellanen pikkutytön nauru.
Jossain vaiheessa sitten virkosin, en sen jälkeen nukkunut kahteen päivään kunnolla enkä ees halunnut nähä kaveriani koska se oli niin sairaan tuntusta.
Viime yönä näin painajaista (:hyvä
, ei se kyllä sairas ollut, eikä niinkään painajainenkaan.
Eli siis nyt dieetin aikoihin oon nähnyt ruuasta unia, viime yönä näin unta että olin jonkun muijan kanssa treffeillä, aateltiin mennä syömään. No muija välttämättä halus syödä pizzaa, mä en kehdannut väittää vastaan.
Kun pizzat tuli pöytään, muija alkoi syömään, ja mä esitin että syön omaa pizzaani, oikeasti nuoleskelin niitä reunoja ja esitin syöväni. Kun muija oli syönyt puolet omasta pizzastaan, mulla oli koko lätty vielä koskematon, muija ihmetteli että mitä mä oikeen teen, selitin että kyllä mä tätä pizzaa oon yrittänyt syödä mutta mulla on niin huono aineenvaihdunta että ei se oikeen alas mene. Sitten tuli pizzan tekijä haukkumaan mua rasistiksi. En kuulema syö pizzaa vaan sen takia koska se on ulkomaalasen tekemä.
Sitten sanoin että helvetti, mulla on dieetti, en mä tätä voi syödä. Pizzan tekijä yhtäkkiä ymmärsi mun asian, ja sanoi että odotappa hetki, tuon yhen kaverin tänne, mietin että mitä helvettiä.
Pizzan pyörittäjä toi Nyyssölän takahuoneesta, ja Nyyssölä piti saarnan sille muijalle siitä että sen pitää ymmärtää mun dieetti ja mun elämäntavat, ja sitten mä vaan heräsin siihen kun koirat haukkui.