Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kun rupesin miettimään nii en varmaan oo koskaan kuullu musiikkia unessa.

Tuli tästä mieleen että joskus herätessä päässä soi joku melodiapätkä. En tiedä olenko unessani kuullut musiikkia, mutta herätessä soi joku ihan random melodia pätkä päässä. Yleensä noissa klipeissä on aavemainen tuntu. Varmaan jotenkin liitoksissa nähtyyn uneen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin jotain kauhu-unta joka tapahtui kotini alakerrassa, unessa tapahtui jotain helvetin pelottavaa, jonka jälkeen menin yläkertaan nukkumaan. Aamulla herätessäni mietin, että olipa kumma uni ja käppäilin alakertaan. Alakerrassa odottikin taas jotain helvetin pelottavaa. Hetken päästä menin taas nukkumaan. Seuraavalla kerralla heräsinkin sitten jo oikeasti, mutta perkele että jännitti mennä alakertaan :D

Toi on jännä ku näkee unta nukkumisesta ja sitten siinä unessa kun herää, niin sitten ku herää oikeasti niin ei oo ihan varma et onko nyt hereillä vai ei.

Mulla on joku hieman vanha unikirja, jos joku haluaa että koitan löytää selityksen johonkin uneen niin voin ettiä, mulla on moni ainakin osunut oikeeseen.
Hieman offtopicin tyyppistä, mutta mieleen painuvin juttu uniin liittyen oli se että näin unta aikaa sitten että join yksin kahvia kahvilassa ihan saatanan paljon, melkeenpä koko unen ajan, ja sitten luin aamulla piruuttain, että mitäs tää vois tarkottaa niin oli tällänen teksti: Pavun muodolla on eroottinen merkitys. Se, joka juo kahvia yksin, on kokenut mahdollisesti kahdenkeskeistä lemmenkokemusta.

Hienointahan tässä oli että samana yönä kun ton unen näin, niin sain ekaa kertaa exältä. :pano:

Mulla oli unessa velkaa kaverille, mutta ei rahaa maksaa sitä takaisin. Rahaa tienatakseni lähdin mukaan johonkin maihinnousuun, tästä ei maksettu minulle, mutta minun piti aina kun joku muu sotilas kuoli ottaa sen maiharit, jotka sitten myöhemmin olisin myynyt.

Muistan kun yritin sitten epätoivoisesti repiä niitä maihareita ruumitten jaloista, ja koko ajan minua kohti ammuttiin, ja kaverini soitti kännykkääni kertoakseen, että ne kaikki yrittää ampua juuri minua.

Tullut lueskeltua aivan liikaa tuota maahanmuuttokeskustelua.. Näin päikkäreillä unta että olin jossain top secret ryhmässä jäsenenä, tehtävä oli laukaista A-pommi johonkin muslimimaahan koska muslimeja syntyi paljon enemmän kuin valkoihoisia ja joku hemmetin Maailman valtias ei tätä hyväksynyt., Uni katkesi kesken ja heräsin hervottoman erektion kanssa.. Tekisi mieli soittaa unitutkijalle ja kysyä miten se ton selittää .

Itse näkee niin paljon sekavia ja ajatuksia herättäviä unia, ehkä kerron niitä pätkittäin, mutta kerron ensin kahdesta mitkä on pistäneet minut mietteliääksi.

Noin vuosi sitten näin unen, että olin lapsuudenkodissa vanhempien kanssa. Isä ja äiti olivat hankkineet lemmikiksi pandakarhun ja he olivat rakentaneet sille todella ahtaan kopin jossa se joutui olemaan. Koppi oli ikänkuin koirankoppi, mutta paljon isompi ja lasista tehty joten pystyi näkemään pandan. Kuten arvata saattaa niin eihän iso panda paljoa pysty tuollaisessa kopissa liikkumaan, mutta jotenkin oli saatu sinne mahdutettua. Yksi päivä sitten huomasin, että karhu sätkii häkissä kituvan oloisena ja kuolevaa tekevänä. Totesin sitten hätääntyneenä, että sehän kuolee kohta eikä vanhemmat välittäneet mitään. Tuosta sitten hikisenä säpsähdin hereille.

Noin viisi vuotta sitten näin toistuvaa ja jollain tapaa ahdistavaa unta. Unessa katson vanhoja valokuvia sukulaisistani. Joukossa on niin edesmenneitä sukulaisia kuten mun mummot ja vaarit, mutta myös elossa olevia kuten muutaima serkkuja sekä enoja. kuvat ovat peräisin ilmeisesti 70-luvulta, sen näkee aina kuvien laadusta, kellastuneita ja haalistuneita kuvia. Mikä omituista niin myös itse esiinnyn kuvissa noin 3-vuotiaana. Olen siis 80-luvulla syntynyt. Sukulaiset taas näyttävät samannäköisiltä kuin nykypäivänä eivätkä päivääkään nuoremmilta. Tiedä sitten mistä tuo uni ilmestyi ja tosiaan näin sitä toistuvasti noihin aikoihin. Katson kyllä monesti vanhoja valokuvia sukulaisista, että johtuukohan siitä. Jotain ahdistavaa noissa unissa kuitenkin ollut.

Tämä on paha : sattu olemaan telkku eilen auki kun treenailin käsipainoilla kun ei salille jaksanut vääntäytyä, noh sieltähän tuli se Maatilan Prinsessa, ja jostain syystä tämä Henna Kalinaisen pyöristynyt ulkomuoto vaikutti mun mielestä jotenkin seksikkäältä, aiemmin en ole juuri ko neitokaisesta välittänyt yhtään, miten kummassa nyt näyttikin niin muodokkaalta omaan silmään, en tiedä.

Jokatapauksessa näin koko yön seksiunia Henna Kalinaisesta, vähän väliä heräilin jostain syystä ja sen takia vielä muistaa unetkin hyvin. Kylläpä sitä unissa tuli pantua Hennaa joka asennossa jne. Varsinkin Hennan peppu ja reidet olivat unissa aivan taivaallisen hyvät. Aamulla aivan puhki niinkuin ois hakattu turpaan pitkin yötä, mitä helvettiä :D

Käykö kellään ikinä niin, että esim. juosket unessa jotain karkuun, ja yhtäkkiä kaadut, etkä vain yksinkertaisesti pääse ylös.
Yrität nousta mutta et onnistu, jos onnistut niin kaadut nopeasti uudelleen, kerron tähän liittyvän unen.

Olin mummollani kylässä, kunnes yhtäkkiä taloon tuli lapsia joilla oli merirosvo tyyppiset vaatteet päällä, rupesin yhtäkkiä leikkimään heidän kanssaan ihan kuin joku helvetin pikkulapsi.
Noh, tovin leikittyäni aloin nauramaan kuinka tyhmiltä he näyttävät, yhtäkkiä he vain rupesivat tuijottamaan mua naamat valkoisina, ihan kuin jossain kauhuleffassa.
Mä vaan jatkoin nauramista ja lähdin juoksemaan karkuun, sitten kaaduin oven kynnykseen, en päässyt ylös, koska nauratti niin saatanasti, sitten heräsin siihen kun nauroin ihan oikeastikin.

Samantyyppinen uni oli sellainen, kun etin jostain ränsistyneestä talosta koiralleni leluja, koska kuulin että sieltä voisi niitä löytääkin.
Noh, hetken etittyäni löysin pahvilaatikon, ja ajattelin että täällä niitä olisi, laatikon avattuani sisältä hyppäsikin mun koira ja huusi kaverini äänellä että ''Yllätys!''

2921997-dafuq.jpg

Pari kertaa nähny ihan alkuyöstä kauheita kipu/väkivalta unia. Semmosia että tuntuu ihan todelliselta se kipu ja ihan ihme paikossa (esim. varvasta väännetään?!). Sitte kun yrittää päästä irti niistä tilanteista niin se menee ihan hulluksi huitomiseksi.
Sitte käyny pari kertaa semmonen unihalvauksen tapanen jännä juttu. Eli huomaan että olen herännyt, mutta en pysty liikkumaan tai edes avaamaan silmiä. Kuulen kyllä ympäristön ääniä ja tiedostan että nyt en nuku. Yksi kerta siinä samalla tuntu niinku olisin saanu sähköiskuja semmosissa 3-4 sekunnin sarjoissa. Ja sillon oli vaikea hengittää. Koko juttu kesti varmaan 20-30 sekuntia, mutta oli kyllä tosi kuumottava olo sen jälkeen.

Hieman viime yön satoa. Tämä kaikki johtunee varmaan siitä kun odotan innolla huomista Michael Monroen keikkaa Oulussa.

Näin sitten unta, että Monroe oli keikalla mun synnyinkaupungissa ja jossain ihan ihme paikassa, taisi olla joku tanssilava tai vastaava (Paikka mitä ei todellisuudessa paikkakunnalla ole). Lähdin paikalle pyöräilemään, mutta en sitten löytänytkään perille ja eksyin matkalla. Yhtäkkiä istun pakettiautossa joidenkin itselle vieraiden ihmisten kanssa ja tavaratilan ja ohjaamon välillä on lasiseinä. Huomaan sitten, että Mike on siellä tavaratilassa ja pystyn edestä puhuman hänelle. Taisin kysyä, että etkö oletkaan keikalla niin hän ei vastaa mitään. Kuski sitten sanoo, että tämä auto on matkalla Idolsin koelauluihin. Päästään sitten koelaulupaikan pihalle niin Mike ryntää autosta ulos ja toteaa vaan, että "Paskat, minä tuonne mene" ja lähtee juoksemaan karkuun. Kuski sitten lähtee vielä hänen peräänsä, lopun unesta Michael tosiaan juoksee karkuun auton kuskia koelaulupaikalla. Semmoinen seikkailu viime yönä.

veljeni vittuili ja soitti suutaan. suutahtaneena otin hänen kädestään kiinni ja aloin vääntää sitä ihan ihme asentoon ympäri. veljeni rupesi ihan tosissaan huutamaan tuskissaan, mutta minä vain käänsin lisää ja sanoin että tässä on kostona kaikista vuosista ja väänsin lisää. säpsähdin tosi järkyttyneenä hereille kun veljeni kädestä kuului paha rusahdus. tämä siitäkin huolimatta ettei ole oltu vuoteen oikeastaan minkäänlaisissa väleissä (veljeni lisäksi en ole ollut väleissä yhteenkään sukulaiseen yhtä pitkällä ajanjaksolla). onkohan tämä nyt joku enne tai varoitus tjsp?

Unissani jollain tapaa prosessoidaan koko päivän, viikkojen ja vuosien tapahtumat sekamelskaksi. En usko enteisiin tai varoituksiin. Enemmän toi kertoo siitä, ettette ole väleissä (siihen on varmaan syynsä). Päivän aikana on mahd. voinut tapahtua jotain, joka tuosta tilanteesta on muistuttanut. Mä oon aina nähnyt paljon painajaisia ja suurin osa niistä liittyy jollain tapaa erityisesti menneisyyden tapahtumiin.

Tämä jos mikä on sairas yöuni.

Joo oli vikatikki ottaa treenilataria tupla-annos ja sitten ei mennäkään salille, big mistake ! Ensin näki harhoja TV:tä katsellessa ja sitten yöllä epäilyttäviä unia. Seuraavana päivänäkin näemmä olen ollut vielä harhojen vallassa. Varmuuden vuoks vois kipata ton laturin kokonaan roskiin, epämiellyttäviä sivuvaikutuksia :curs:

Onko joku tietty uni jäänyt porukoiden muistilokeroon vaikka sen näkemisestä olisi monta vuotta? Itse näin joskus skidinä lyhyen unen, jossa herään normaalisti sängystä (Perus kakskerroksinen sänky ja minä nukuin alhaalla) ja suuntaan kohti iskän työhuonetta. Avaan työhuoneen oven ja näen työpöydän äärellä tuolissa istuvan hahmon jolla on lakana yllään. Menen lähemmäksi ja otan lakanan pois ja sieltä paljastuu kuollut ukkini.

Yli kymmenen vuotta vanha uni, mutta tuon muistaa joka tapauksessa vieläkin tarkasti. Voisi sitä kait alkaa pitämään jotain unipäiväkirjaa, mutta hienoimmat unet tulevat aina ennen yön ensimmäistä kuselle nousu reissua ja unenpöpperössä ei hirveästi huvita kirjoitella mitään.

Enpä muista millon ois ollu niin häröjä unia kun viime yönä :o
Kaks jäi mieleen kun oli sillä hetkellä niin todentuntusia et oli vielä äsken herätessä ihan pihalla.
Ekassa olin devil himself. Se tuntu tosi hämmentävältä, vaikken ihan tarkkoja yksityiskohtia enää muistakaan. Oli pakenevia koiria ja jotain enkeleitä mitkä oli vihollisia yms. Ihmisen hahmossa kuitenkin operoin. :omen:
Toisessa olin laivalla. Oli jotkut kahen hengen erikoishytit ja kämppikset ikään kuin arvottiin ja liitty siihen jotain opiskelukuvioitakin, mut aika perus meininki. Olin kuitenkin jotenkin masentuunena jonkun lyylin takia siinä unessa ja vilkuilin vaan koko ajan puhelinta et onko siltä tullu viestiä..

Ton ekan unen kyl pystyy hyvinkin ymmärtään, mut olihan toi toinen jotain ihan sairasta..:jahas:

Onko joku tietty uni jäänyt porukoiden muistilokeroon vaikka sen näkemisestä olisi monta vuotta? Itse näin joskus skidinä lyhyen unen, jossa herään normaalisti sängystä (Perus kakskerroksinen sänky ja minä nukuin alhaalla) ja suuntaan kohti iskän työhuonetta. Avaan työhuoneen oven ja näen työpöydän äärellä tuolissa istuvan hahmon jolla on lakana yllään. Menen lähemmäksi ja otan lakanan pois ja sieltä paljastuu kuollut ukkini.

Yli kymmenen vuotta vanha uni, mutta tuon muistaa joka tapauksessa vieläkin tarkasti. Voisi sitä kait alkaa pitämään jotain unipäiväkirjaa, mutta hienoimmat unet tulevat aina ennen yön ensimmäistä kuselle nousu reissua ja unenpöpperössä ei hirveästi huvita kirjoitella mitään.

Mulla on jäänyt useitakin unia mieleen niin lapsuudesta kuin myöhäisemmiltä vuosilta.

Tuohon unien näkemiseen. Ihmisen uniahan menee sykleissä ja ensimmäiset muutamat tunnit on syvempää unta (non-rem, tasot 1-4, jolloin unia ei esiinny juurikaan. Uni alkaa keventyä aamuyötä/aamua kohti ja noin 1,5 välein siirrytään lähelle valvetilaa, REM-uni eli vilkeuni lisääntyy. Osa ihmisistä, kuten meikä, herää helpostikin näissä vaiheissa ja osa taas ei. Eli suurin osa unista esiintyy enemmän tuolloin mutta veikkaa, että esim. tää tyyppi, joka näkee unet ennen vessareissua, on luultavasti siirtynyt ekaan REM-jaksoon ja siitä kevyeen uneen ja valvetilaan.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/RLS-Schlafmuster.png

Nyt ettei ihan pelkkää asiatekstiä, niin mun elävin unimuisto lapsuudesta on about vuodelta 1991. Mummo oli jo silloin sairaalassa. Heräsin yksi yö, siis aukaisin silmät ja näin mummon istumassa mun sängyn jalkopäässä. Alkoi pelottaa ihan kauheasti ja suljin silmät. Avasin uudestaan ja näin pelkkää mustaa ja pääkallon. Se vasta pelottikin ja taas silmät kiinni. Sen jälkeen näin vaan normaalin huoneeni. En kyllä edelleenkään tiedä oliko tuo unta vai ei. Mummo kuoli aika pian tuon jälkeen.

Mä nään usein aika villejä unia, ne on mun mielestä ihan mahtavia. Esim. Kylpyammeella voi ihan hyvin mennä rautatiekiskoja pitkin. Eripituisia viikonloppumatkoja varten oli vieläpä erilaisia ammeita, isommat ammeet pidempiä reissuja varten.

Mulla on jäänyt useitakin unia mieleen niin lapsuudesta kuin myöhäisemmiltä vuosilta.

Tuohon unien näkemiseen. Ihmisen uniahan menee sykleissä ja ensimmäiset muutamat tunnit on syvempää unta (non-rem, tasot 1-4, jolloin unia ei esiinny juurikaan. Uni alkaa keventyä aamuyötä/aamua kohti ja noin 1,5 välein siirrytään lähelle valvetilaa, REM-uni eli vilkeuni lisääntyy. Osa ihmisistä, kuten meikä, herää helpostikin näissä vaiheissa ja osa taas ei. Eli suurin osa unista esiintyy enemmän tuolloin mutta veikkaa, että esim. tää tyyppi, joka näkee unet ennen vessareissua, on luultavasti siirtynyt ekaan REM-jaksoon ja siitä kevyeen uneen ja valvetilaan.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/RLS-Schlafmuster.png

Nyt ettei ihan pelkkää asiatekstiä, niin mun elävin unimuisto lapsuudesta on about vuodelta 1991. Mummo oli jo silloin sairaalassa. Heräsin yksi yö, siis aukaisin silmät ja näin mummon istumassa mun sängyn jalkopäässä. Alkoi pelottaa ihan kauheasti ja suljin silmät. Avasin uudestaan ja näin pelkkää mustaa ja pääkallon. Se vasta pelottikin ja taas silmät kiinni. Sen jälkeen näin vaan normaalin huoneeni. En kyllä edelleenkään tiedä oliko tuo unta vai ei. Mummo kuoli aika pian tuon jälkeen.

Mä nään usein aika villejä unia, ne on mun mielestä ihan mahtavia. Esim. Kylpyammeella voi ihan hyvin mennä rautatiekiskoja pitkin. Eripituisia viikonloppumatkoja varten oli vieläpä erilaisia ammeita, isommat ammeet pidempiä reissuja varten.

Kun kerroit tuon unen mummostasi niin mulle tuli yksi uni kanssa mieleen parin vuoden takaa. Kaveri poistui oman käden kautta tuolloin ja ennen hautajaisia näin unen, jossa hän kokosi kaikki hänen parhaat kaverit luokseen. Hän sitten sanoi, että olen lähdössä pois ja ette näe minua sitten enää koskaan, kutsui siis viettämään viimeistä päivää hänen kanssaan.

Me sitten kierreltiin kaupungilla ja hän näytti viimeisen kerran hänelle rakkaimmat paikat ja hän kertoili erinäisiä tarinoita paikkoihin liittyen. Unen loppukohtauksessa sitten oltiin eräänlaisella rautatieasemalla ja hän halaili meitä kaikkia ja jätti hyvästit, rautatieasemalla oli myös metsä jonne hän lähti kävelemään. Sanoi vielä viimeisiksi sanoikseen, että lähetän teille jokaiselle tekstiviestin jossa ilmenee milloin on mun hautajaiset. Menin itse kotiin ja jäin tekstaria odottelemaan, puhelin piippasi ja aloin lukemaan viestiä, mutta sitten heräsin. Puhelimen piippaus oli todellisuudessa mun kännykän herätyskello joka kuului mun unen lävitse. Oli haikea, mutta hyvin mielenkiintoinen uni.

Nyt ollu näitä zombi apokalypsi -unia lähiaikoina... Viimeyönä inttikavereiden kanssa lahdattiin surutta kaupungillinen terveitä ihmisiä ja zombeja, kun sattuivat siinä olemaan sekaisin ympäri katuja. Muutaman läheisen tutunkin siinä hedutin silmääkään räpäyttämättä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom