Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Näin unta, että Paavo Väyrynen on kuollut. Iltapäivästä sitten kun heräilin niin syöksyin ensimmäisenä tietokoneelle tarkistamaan asian laitaa, koska kerran aiemmin vastaava uni on osunut kohdalleen. Olikin karvas pettymys kun luin, että Kim Jong Il on kuollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen nähnyt useampaan otteeseen sellaista unta, että joku ääni ilmoittaa mulle, että mulla on esim. kolme minuuttia elinaikaa ja sitten kuolen. Panikoin siinä sitten sen ajan ja herään siihen kun se aika menee umpeen ja luulen että oikesti kuolen juuri sillä sekunnilla. Sydän hakkaa siinä sitten ihan saatanan kovaa ja selkä on hiestä märkä ja koko kroppa tärisee. Ei tosiaan mikään kiva kokemus. :( Nämä unet johtuu siitä että mulla on aika paha kuolemapelko (pelkään siis juuri sitä, että tietäisin etukäteen milloin tulen kuolemaan, ja niitä viimeisiä hetkiä). Tuo fiilis, mikä mulla on juuri sillä hetkellä kun luulen kuolevani, just ennen kuin herään on yksi kauheimpia mitä olen koskaan kokenut. Se on niin todellinen...

Taas vaihteeks tuli nähtyä ihmissusista unta....

Joku kaveri muuttu sudeks, menin äkkiä ojaan piiloon, löin kaveria puukolla mahaan et se jäi tielle (itse halusin siinä selvitytyä ja joku piti "uhrata" että muut selvitytyy :D), sitte josaki vaihees meni siä ojas hermot ja menin vetää sitä ihmissutta turpaan, se kaatu maahan ja itte lähin juoksee helevettiin paikanpäältä.

Taas vaihteeks tuli nähtyä ihmissusista unta....

Joku kaveri muuttu sudeks, menin äkkiä ojaan piiloon, löin kaveria puukolla mahaan et se jäi tielle (itse halusin siinä selvitytyä ja joku piti "uhrata" että muut selvitytyy :D), sitte josaki vaihees meni siä ojas hermot ja menin vetää sitä ihmissutta turpaan, se kaatu maahan ja itte lähin juoksee helevettiin paikanpäältä.

Saikse sut kiinni?

Vei tietysti metsään ja sitoi puuhun ja raiskas :evil:..

Yksi uni on jäänyt mieleen. Kaivoin korvistani ulos muutamia sellaisia pyöreitä n. 3 cm halkaiisijaltaan olevia luupaloja jotka oli veressä ja olin huolissani että mitä tapahtuu ja koko unen aikana oli paha/outo olo. Ja kun heräsin oli myös pitkään paha olo. Muistan vieläkin sen tosi tarkasti.

Sitten on ollut putoamiseen liittyviä unia mutta ne on kai aika yleisiä. Ja myös unihalvauksia ja selkounia. Viimeksi pari päivää sitten tajusin olevani unessa tai en ollut varma niin tietoisesti heräsin ja menin taas uneen ja jonkun aikaa tajusin olevani unissani ja tein siellä kaikenmoista.(en kuitenkaan mitään sairasta:D) Oli aika jännä kokemus kyllä.

Niin ja kerran heräsin siihen kun kusen tyttöystävän kämpällä lattialle keskelle huonetta ja näen että vessanpönttö on siinä. Jälkeenpäin muistan kun seikkailin etsien vessaa mutta en sillä hetkellä tajunut mitään eli kävelin unissaan vissiin. Vaikka hän suuttui siitä niin onneksi sain selitettyä asiaa.

Saikse sut kiinni?

Vei tietysti metsään ja sitoi puuhun ja raiskas :evil:..

Mitä nyt aloin oikein muistelee ni taisin mennä juosten johonki autioon kylään mis ei ollu ketään ja sitte ei oo enempää muistikuvia.

Taas viimeyönä tuli nähtyä vähän erikoista unta.. Olinkohan mä 15 vuotias ja mulla oli joku vittu vuoden ikänen vauva, mitään tietoo et kuka sen äiti olis voinu olla :D Aamulla heräsin ni olo vähän sellanen et voiny jumalauta.. :joulu3:

Mä näen usein unia, joissa mä pystyn liukumaan paikasta toiseen hirveää vauhtia silleen, että astun kantapäitten varaan. Tässä asennossa vauhti kiihtyy riippumatta pinnasta, tai ala- ja ylämäistä. Viime yönä liukuminen sai uuden käänteen, kun olin vanhassa kotikaupungissani, ja kantapäitten sijaan liu-uin vanhalla vihreällä lumikolalla paikasta toiseen. Lumikola vielä meni mutkissa upeissa sivuluisuissa, ja yleensä kiihtyi tasaisella ja alamäissä sellaisiin nopeuksiin, että saan vaivoin pidettyä sen tiellä.

Mä näen usein unia, joissa mä pystyn liukumaan paikasta toiseen hirveää vauhtia silleen, että astun kantapäitten varaan. Tässä asennossa vauhti kiihtyy riippumatta pinnasta, tai ala- ja ylämäistä. Viime yönä liukuminen sai uuden käänteen, kun olin vanhassa kotikaupungissani, ja kantapäitten sijaan liu-uin vanhalla vihreällä lumikolalla paikasta toiseen. Lumikola vielä meni mutkissa upeissa sivuluisuissa, ja yleensä kiihtyi tasaisella ja alamäissä sellaisiin nopeuksiin, että saan vaivoin pidettyä sen tiellä.
Tästä tuli mieleen se kun,kerran näin sellaista unta että juoksin(todella kovaa) jostain ihmeen paikasta helsinkiin?(paikka ei tosin unessa ollut mikään tuttu paikka helsingistä)

junnuna tuli pyörällä kaaduttua ja vasemmasta käsivarresta napsahti poikki molemmat sekä värttinä- että kyynärluu kovasti napsahtaen, välillä on tullu nähtyä unta tossa jossa varsinkin se luun napsahdus toistuu kovaa

Unessani olin huippuhotellissa Berliinissä, ja ihmeteltiin muijan kans, että kun on aika iso huone kaksi isoa parisänkyä, no kuinka ollakkaan sinne tupsahti yhden kaverini kaunis(entinen) tyttöystävä lesboystävätterensä kanssa ja majoittui viereiseen sänkyyn, no siinähän sitten sattui kaikenlaista hauskaa, oikeen vitutti herätä:)

Olihan yö :)
Ensin ajaettiin isolla kaveripoppoolla tutulla vanilla, mutta se oli jostain syystä keskeltä kahtia ja puolikkaat rupesivat ajamaan itsenäisesti eri suuntiin, en meinannut oikein pysyä siinä kun olin juuri raon keskellä, mutta ennenkuin menivät liian kauas toisistaan niin kaveri nappasi minut toiseen osaan sisälle.
Sitten se olikin laiva, tai oikeastaan kaksi siis ja meren(oli äsken tie) pinnan alta nousi kolmas laiva, joka murskasi juuri sen laivan jossa olimme kavereiden kanssa samalla viskaten minut korkeuksiin ja yhtäkkiä roikuin kallionkielekkeellä lumisen vuoren huipulla tuiskussa. Siinä sitten totesin että pakko kai kiivetä ylös, onneksi olen hyvä kiipeäjä. Se kiipeäminen oli varsin tarkkaa puuhaa kun vähän väliä meinasi koko vuori sortua ku otti jostain kiinni niin rupesi heti lohkeilemaan uhkaavasti, mutta selvisin ylös.
Siellä oli pieni mökki joka oli aivan sotkussa. Löysin pari veistä ja pystysuunnassa keskeltä terää katkennen minikokoisen sotakirveen, päädyin ottamaan pari veistä mukaan. Sitten sompailin talossa ja löysin eräästä huoneesta todella komean miekan, kun nostin sen taakseni ilmestyi pitkäpartainen, mutta hoikka kääpiö jota säikähdin kun ilmestyi taakseni niin yllättäen joten osoitin sitä miekallani ja kysyin että onko se ystävä. Vastasi nottei enää kun uhkailin, joten varmuuden vuoksi lävistin sen. Sitten menin käytävään niin siellä oli toinen kääpiö selittämässä jotain apujoukoista, joten silminnäkijäkin oli pakko teilata heti, se vain ei kuollut kun löin sen hartiasta vatsaan halki, molemmin puolin. Lopulta pilkoin sen vielä keskeltä pysty ja vaakasuunnassa.
Sitten olinkin jossain mökissä jossa joku velho rupesi tarjoamaan minulle ja jollekkin kaverilleni jauhelihapullia.
Jostain syystä tiesin että se on nyt sitä murhatun kääpiön lihaa, mutta oli "pakko" syödä suupala vaikka kaverin kanssa(joka myös jotenkin "tiesi" mistä on kyse) vaihdettiin arvioivia katseita. Juuri kun ajattelin etten kyllä syö lainkaan paikalle tuli joku etsivä, sekä tämä ensimmäinen kääpiö joka sanoi että hänen täytyy palata synkkään metsään koska ystävänsä olivat kuolleet ja häntä pelottaa ja saa "kohtauksia", sitten näin sen silmistä ja tunteista kuinka sen näkökenttä häröili. Sitten tuli valtavan paha olo kun jotenkin yhtäkkiä luulin etten olekkaan unessa vaan että olen loukannut jotain elävää :(

Sitten heräsin, koko sänky(kahden maattava) oli kokonaan märkä kylmästä hiestä, kuten myös molemmat tyynyni ja peitto kaikki molemmin puolin... Joo illalla oli 38,5 kuumetta aamulla lämpö olikin reilu 35...

Jossain välissä mitä en osaa määrittää näin pikkusiskoni kavereineen tupakilla ja olin kotopuolesta tutulle lammelle kävelemässä, mistä hyppäsin vanhempien autoon ja se skennaario päättyi siihen.

Yleensä en jaksa kirjoitella noita ylös :D
Mutta tuollainen ei oikeastaan vaadi minulta sen kummemmin aina edes kuumetta, selittää ehkä hikoulun mutta muuten ihan normi yö :D
Parasta on se että unissa tunnen täysin samoin kuin oikeasti(tunteet, kuulo, näkö, tunto, haju, maku) ja omaan muistin joka toimii niin että muistan unessa paikat joissa olen jo ollut joinain muina öinä, parhaillaan jopa kuinka monta yötä sitten tms. ja paikkojen vaihto lennossa noin on normaalia, joskus jopa tarkoituksella etsin unen "rajoja" joista yhtäkkiä maisemat vaihtuu sillä kun on 2-3 kertaa käynyt paikasta vaihto kauas muualle, mutta aina tietystä kohdasta tiettyyn kohtaan niin niitä alkaa muistamaan :) Tuo muistijälki unista reaalimaailmaan on myös siitä näppärä että voi oppia asioita unissaan. Eli kun arkielämässä tulee tilanne vastaan jossa tarvitsee osata jotain mitä ei ole "oikeasti" tehnyt, mutta unesta on täysin toimiva lihasmuisti että miten tämä tulee tehdä.
Ja monesti jos unen jaksaa miettiä että mitä pirua se tarkoitti niin siitä saa ihan selkeää hyötyä arkielämään, enkä tarkoita mitään "asioiden paremaa ratkomista" tms. vaan siis tietoa tulevasta :). Joskus sitten niissä on vain elämänohjeita, jotka jo ovat unohtuneet.

Olihan yö :)
Ensin ajaettiin isolla kaveripoppoolla tutulla vanilla, mutta se oli jostain syystä keskeltä kahtia ja puolikkaat rupesivat ajamaan itsenäisesti eri suuntiin, en meinannut oikein pysyä siinä kun olin juuri raon keskellä, mutta ennenkuin menivät liian kauas toisistaan niin kaveri nappasi minut toiseen osaan sisälle.
Sitten se olikin laiva, tai oikeastaan kaksi siis ja meren(oli äsken tie) pinnan alta nousi kolmas laiva, joka murskasi juuri sen laivan jossa olimme kavereiden kanssa samalla viskaten minut korkeuksiin ja yhtäkkiä roikuin kallionkielekkeellä lumisen vuoren huipulla tuiskussa. Siinä sitten totesin että pakko kai kiivetä ylös, onneksi olen hyvä kiipeäjä. Se kiipeäminen oli varsin tarkkaa puuhaa kun vähän väliä meinasi koko vuori sortua ku otti jostain kiinni niin rupesi heti lohkeilemaan uhkaavasti, mutta selvisin ylös.
Siellä oli pieni mökki joka oli aivan sotkussa. Löysin pari veistä ja pystysuunnassa keskeltä terää katkennen minikokoisen sotakirveen, päädyin ottamaan pari veistä mukaan. Sitten sompailin talossa ja löysin eräästä huoneesta todella komean miekan, kun nostin sen taakseni ilmestyi pitkäpartainen, mutta hoikka kääpiö jota säikähdin kun ilmestyi taakseni niin yllättäen joten osoitin sitä miekallani ja kysyin että onko se ystävä. Vastasi nottei enää kun uhkailin, joten varmuuden vuoksi lävistin sen. Sitten menin käytävään niin siellä oli toinen kääpiö selittämässä jotain apujoukoista, joten silminnäkijäkin oli pakko teilata heti, se vain ei kuollut kun löin sen hartiasta vatsaan halki, molemmin puolin. Lopulta pilkoin sen vielä keskeltä pysty ja vaakasuunnassa.
Sitten olinkin jossain mökissä jossa joku velho rupesi tarjoamaan minulle ja jollekkin kaverilleni jauhelihapullia.
Jostain syystä tiesin että se on nyt sitä murhatun kääpiön lihaa, mutta oli "pakko" syödä suupala vaikka kaverin kanssa(joka myös jotenkin "tiesi" mistä on kyse) vaihdettiin arvioivia katseita. Juuri kun ajattelin etten kyllä syö lainkaan paikalle tuli joku etsivä, sekä tämä ensimmäinen kääpiö joka sanoi että hänen täytyy palata synkkään metsään koska ystävänsä olivat kuolleet ja häntä pelottaa ja saa "kohtauksia", sitten näin sen silmistä ja tunteista kuinka sen näkökenttä häröili. Sitten tuli valtavan paha olo kun jotenkin yhtäkkiä luulin etten olekkaan unessa vaan että olen loukannut jotain elävää :(

Sitten heräsin, koko sänky(kahden maattava) oli kokonaan märkä kylmästä hiestä, kuten myös molemmat tyynyni ja peitto kaikki molemmin puolin... Joo illalla oli 38,5 kuumetta aamulla lämpö olikin reilu 35...

Jossain välissä mitä en osaa määrittää näin pikkusiskoni kavereineen tupakilla ja olin kotopuolesta tutulle lammelle kävelemässä, mistä hyppäsin vanhempien autoon ja se skennaario päättyi siihen.

Siinäpä aika monta hvin yleistä uniteemaa samassa unessa: autolla ajaminen, laiva, korkea paikka, kannibalismi, talo (joka symboloi sinua itseäsi, huoneet ovat osia sinusta, esim. uuden huoneen löytäminen voi symboloida uusien puolien löytämistä itsestään).

Kääpiön näkeminen unessa voi tarkoittaa sitä, että tunnet itsesi pieneksi ja merkityksettömäksi. Tunnet itsesi ehkä avuttomaksi jossakin tilanteessa elämässäsi tai olet kadottanut oman arvon tunteesi.

Näin viime yönä unta, että katsoin jotain Madventures -henkistä ohjelmaa, jossa oli eksoottinen ruokailuhetki menossa. Luihun näköisellä äijällä oli pieni, sympaattisen oloinen, ilmeisesti osittain huumattu apina pöydällä.

Ensin hän leikkasi apinalta toisen käden olkanivelen läheltä (koko ajan yritin katsoa pois päin, mutta näin silti), sitten toisen (oli hirveää havaita äänetön kärsimys ja avuttomuus) - lopulta hännän. Huipennukseksi hän vielä syötti apinalle sen omia sisälmyksiä (hyvin näyttivät kelpaavan) ja oksensi sitten pussiin.

Sit heräsin - hirvee olo. Vihaan sairaita yöunia :(

pee ass: minulta revittiin tänään kaksi viisaudenhammasta, mutta en syönyt niitä...

Noin vuosi sitten näin unta että meidän silloin noin 1,5v tyttö tippu vessanpönttöön ja hävis viemäriin. Heräsin lähes heti avuttomaan paniikin omaiseen tunteeseen kun ei voinut tehdä mitään...

Melkoista settiä unissa taas viime yönä.

Oli kesäinen hämärä yö ja olin nukkumassa, mutta jostain syystä nousin ylös. Ilmeisesti juomaan vettä. Nousin sängystäni ja kävelin tiskipöytää kohti, kun näin ikkunan takana miehen. Asun siis kakkoskerroksessa ja parvekkeen edessä on ikkuna. Mies oli käytännössä pyöräilemässä violetti jääraappa kädessään mun parvekkeen takana/parvekkeella. Se mies vain tuijotti pyöränsä päältä mua se raappa kädessään, ja aikoi sillä ilmeisesti särkeä ikkunan päästäkseen sisälle. Yhtäkkiä mies olikin mun asunnossa, mutta mitään ikkunan särkemisen ääniä ei kuulunut. En tiedä, mitä tämä mies yritti mulle tehdä, mutta sain hänestä helposti hallintaotteen vasemmalla kädellä. Laitoin kämmeneni hänen naaman päälle ja jotenkin pyöräytin, ja miehen pää oli mun kainalossa. Oikeassa kädessä mulla oli puhelin, jolla soitin ilmeisesti apua. Enempää en muista. Taisin herätä sitten.

Meikäläisen unet on, nooh... vähän kieroutunneita ja välillä mietityttää olenko edes terve...:wtf:

Tuossa pari viikkoa sitten näin unta, että mulla oli lemmikkikobra. No, lähdin sitä lenkittämään ja puin tietty sille vaaleansinisen ulkoilupuvun päälle ja laitoin hihnaan niinkuin koirankin. Lenkki sujui ihan hyvin aluksi, mutta sitten kobra pääsi karkuun. Kaikessa rauhassa sitä etsiskelin, kunnes kuulin mummojen puhuvan kobrasta, joka käy puremassa koiria... Pikkusen paniikissa sitten koitin jo kobraa hakea ja löysinkin sen kun se oli jo lipomassa yhtä saksanpaimenkoiraa kiero katse silmissään. Sain kobran napattua ja lähdettiin kotia kohden tuhmaa kobraa toruen. Eipä aikaakaan kun ärsyynyt kobra iski hampaansa mun käsivarteen ja silloin muistin tietty sen olevan myrkyllinen myös ihmisille. Kävin maahan tekemään kuolemaa, mutta onneksi jostain tuli vampyyri ja heräsin sitten siihen, että ajattelin etten kuolekaan kun muutin vampyyriksi.... öööh....

Hullumpia unia en kehtaa edes kertoa, koska sit varmaan leimaannun ihan psykopaatiksi.. Oon joskus tuumaillut, että saisi hyviä kauhukirjoja tehtyä mun basic-unista, tuo em. ei kyllä kategoriaan ihan sovi! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom