Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Näin unta että olin treffeillä yhden tytön kanssa jonka kaa moikataan jos jossain nähdään. En ole koskaan miettinyt sitä muijaa "sillä mielellä" joten siksi outoa. No oltiin treffeillä kiipeilemässä kellotornissa. Sitten käytiin kahvilla ja muija kertoi että sillä on klamydia ja ei voi siksi sekstata. Minä sanoin että ei se minua haittaa. Sitten juostiin ja jotain?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin jossain pelikaupassa ja kävelin kassan ohi ja siinä oli kaks naismyyjää. Toinen sano sille toiselle 'kyl mä tota panisin' ja katto mua. Kiertelin siellä kaupassa ja sitten se toinen tuli siihen ja 'kyl mäkin panisin'. Alettiin sitten siinä lattialla panemaan ja aattelin, että en mä tässä kehtaa panna ja kannoin sen sylissäni johonkin sivummalle. Se sitten suuttui siitä ja meni tietokoneelle ja mä jtn 'eiks me enää pannakkaan?' ja kysyin mitä se tekee niin 'kirjotan valitusta pomolle' ja sit olin ihan ihmeissäni.
Ja siihen se sit loppukin..

Huu! Näin viime yönä sellasta aika todentuntusta unta, et hengasin tossa sohval ja kattelin telkkaa kun ovikello soi. En yleensäkkään mene avaamaan jos ei ole ilmoitettu tulosta(vähä sellassii naapureita) niin pistin telkkaa hiljemmalle ja jäin kuuntelemaan. Kohtpuoliin rupesi avaimet rapisemaan lukossa jolloin pomppasin sohvalta ylös että mitä vittua! Pääsin ovelle asti niin se aukesi ja ennen kuin ehdin reagoida mitään ihan sooseissa oleva naapuri työnsi haulikon piippua mun mahaa vasten ja kuului pam. Ehdin kelata tänä aikana, että se on käyny listimässä alakerran talkkarin ja pölliny sieltä yleisavaimet ja kiertäny lahtaamassa kaikki rakennuksesta.. miks en oo kuullu mitään.. otin pari askelta kyyryssä eteenpäin ja tarrasin kaveria rinnuksista yrittäen heittää sen kaiteen yli rappuun mutta voimat ei vaan riittäny ja lysähdin maahan jotain kiroten et "miksi minä". Sitten se kääntyi mua kohti uudestaan parin metrin päästä ja losautti toisen päin näköä.. löin pään lattiaan enkä nähny mitään vasemmalla silmällä ja vasemmassa korvassa soi ja tuntu siltä kun puolet naamasta puuttui. Ehdin kelata siinä unessa, että pistän pipon päästäni myttyyn selkäni alle siihen holeen mikä oikeassa kyljessäni oli ja kaivoin samalla kännykkää taskusta ja näppäilin 112 vielä hädintuskin tajunnan rajoilla.. ja naapuri lähti laskeutumaan hoiperrellen rappusia alaspäin. Pistän luurin korvalle.. "hälytyskeskus haloo.. halooo? haloo??"

Ja sitten heräsin. Spooky!

Välillä nään unta joku tulee ksanomaan mulle että "moi, sulla olis vielä muutama viikko varusmiepalvelusta jäljellä" (intin kävin 7v sitten). Eikun menoks.
Oon nähny parikin unta siitä, että oon just alottanu intin toista kertaa. Sillä lailla, että palvelus on jo suoritettu, mutta jostain syystä jouduin menemään sinne uudestaan. Yritin joka kerta päästä kapteenin juttusille kertomaan että olen jo velvollisuuteni suorittanut, mutta kyseinen herra ei suostu ottamaan vastaan. Eipä siinä sitten auttanut muu kuin sykkiä toiset 6 kk metsässä (tuo uni tuntu oikeesti tosi pitkältä molemmilla kerroilla). On varmaan sitten jäänyt jotain traumoja inttiajoilta.:rolleyes:

Oon nähny parikin unta siitä, että oon just alottanu intin toista kertaa. Sillä lailla, että palvelus on jo suoritettu, mutta jostain syystä jouduin menemään sinne uudestaan. Yritin joka kerta päästä kapteenin juttusille kertomaan että olen jo velvollisuuteni suorittanut, mutta kyseinen herra ei suostu ottamaan vastaan. Eipä siinä sitten auttanut muu kuin sykkiä toiset 6 kk metsässä (tuo uni tuntu oikeesti tosi pitkältä molemmilla kerroilla). On varmaan sitten jäänyt jotain traumoja inttiajoilta.:rolleyes:

mää oon nähny ton unen kanssa monta kertaa...

Hahah.... just tänä aamuna ennen kuin heräsin näin unta jossa luin yhtä Vares -kirjaa mitä olen oikeastikin lukemassa. Sitten siellä oli kohta jossa puhuttiin Pakkotoistosta, jotenkin siihen tyyliin että joku oli ollut Pakkotoiston pienellä lavalla, ei päälavalla (rock -festari tyyliin). Naureskelin unessa että kirjailija Reijo Mäki on ottanut pakkiksen kirjaan mukaan muttei ole ihan tarkkaan tiennyt mikä se on ja aattelin että täytyypä kirjoittaa tänne että Pakkis on päässyt oikein kirjaan :D

No nyt sitten on kerrottu :)

Välillä nään unta joku tulee ksanomaan mulle että "moi, sulla olis vielä muutama viikko varusmiepalvelusta jäljellä" (intin kävin 7v sitten). Eikun menoks. Varuskunnassa joukkue on just lähtemässä liikenteeseen leirille, mulla ei oo vielä vaatteitakaan vaihdettuna, makkipakki ei vielä pesty, väärät varusteet laukussa, stägä unohtu, ai talvivaatteet piti olla päällä? vittuvittuvittu... sit jossai vaiheessa herää :dance:

Tuota unta olen itekki nähnyt jatkuvasti että olisi vielä intissä, Toissayönä viimeksi näin, palasin unessa lomilta (jotenkin ihmeelliseen aikaan, kun muut olivat jo tullut) ja olin ilmoittautumassa päivystäjälle. :D Ja tuntuu hemmetin todentuntoisilta tää ja nää muut unet että olisi vielä intissä.

Pistetäänpä tänne omiakin kokemuksia unista. Lapsesta lähtien (ehkä jotain 5 v) minua on vainonnut karhu-unet. Syykin on selvä, katsoin nimittäin jonkun karhuelokuvan, jossa oli muistaakseni karhunmetsästäjiä jahtaamassa karhuja. Homma menikin päinvastoin ja karhut alkoivat napsia metsästäjiä yksitellen.

Alussa unet olivat hyvinkin mielikuvituksellisia, esim. karhut saattoivat olla sinisiä, eikä uni liittynyt mihinkään tiettyyn paikkaan. Myöhemmin unet ovat muuttuneet realistisemmiksi. Alussa kävi monesti niin, että heräsin siihen, kun karhu sai minut kiinni. Nykyään osaan vältellä karhuja paremmin. Monesti unessa olen kesämökillä. Yhtäkkiä huomaan karhun mökkitontilla. Yleensä pääsen sitä helposti pakoon esim. mökin katolle. Vaikka pääsenkin ns. turvaan, unet ovat silti melko ahdistavia. Eihän siinä mitään, jos näitä unia olisi vain silloin tällöin, mutta niitä on ollut säännöllisesti varmaankin useamman kerran kuukaudessa.

Voi helevata...! Tää on aivan kuin minun unista.

Joskus 10v sitten aloin nähdä karhu-unia. Ne on aina painajaisia. Olen yleensä mökillä, pihanmaalla tai sitten metsässä jossa käyn aina jänismetsällä. Tai sitten sukulaisten pihalla (metsää ympärillä). Unen alkaessa tiedostan jotenkin, että perkele taas tämä uni, kohta se karhu peijooni tulee taas. Alan pälyilemään ympäriinsä ja siellähän se puiden välissä jolkottaa hieman viistosti minua päin, ei siis tule suoraan kohti. Alkaa hervoton kilpajuoksu, joka mökin lähellä päättyy aina siihen, että pääsen sisälle ja sitten pitää alkaa taistelemaan ettei karhu saa ovea auki. Metsässä ollessa yritän hivuttautua sivummalle ja poispäin ilman että karhu huomaa minun yrittävän poistua paikalta.

Uni päättyy aina siihen, että karhu pääsee oven läpi ja käy päälle. Ennenkuin puree/antaa käpälää, uni loppuu. Metsässä ollessa karhu häviää jonnekin puiden katveeseen ja juuri kun luulen sen menneen pois, se tulee aivan puun takaa ja käy päälle.

Nykyään en jaksa enää hirveesti pelätä unen aikana kun kaava on käynyt niin tutuksi. Hassu juttu kun kerran unessa tuli metsään helikopteri jonka kyytiin pääsin ennen kuin karhu hyökkäsi ja siellä kopterissa oli joku helvetinkoneen oloinen automaattihaulikko jolla ammuin järjettömän sarjan päin karhua. Veri lensi ja karhu kuoli. Sen jälkeen oli karhu-unissa varmaan puolen vuoden tauko ennenkuin ne alkoivat uudestaan ja jatkuvat yhä, noin kerran kahdessa viikossa.

Jotenkin ärsyttää välillä sellaset unet, missä joutuu johonkin vanhaan paikkaan (joillakin intti) minkä on jättänyt taakseen. Pelasin 7vuotta lätkää ja lopettamisen jälkeen olen aina välillä nähnyt unia, missä palaan uudestaan pelaamaan sitä siihen joukkueeseen missä pelasin ja aika vastenmieliseltä se tuntuu.

Parkkeerasin autoni Tammisaaren torille yhdeksi yöksi. Siinä oli muitakin autoja parkissa ja ajattelin että se on hyvä paikka kun oli vartioitukin.

No, tulin sitten seuraavana päivänä hakemaan autoani, kun jo kaukaa näin että sivuikkunat on lyöty rikki. Olin todella vihainen ja huusin paikalla olleelle vartijalle että miten helvetissä tämä on mahdollista.
Vartija siinä vittumaisesti naureskeli että eihän me nyt kaikkea voida huomata... Totesin että onhan teillä kameravalvontakin, mutta vartijan mukaan se kuvaa vain parkkipaikoille saapuvat ja lähtevät autot, eivät itse parkkipaikkoja.
Menin auton luo vartija mukanani. Vartija totesi, että eihän autoon edes ole menty sisään kun näissä nykyajan autoissa on noi murtosuoja-ovet. Kysyin että mitkä ne on ja miten ne toimii. Se sanoi että ne kuulemma heittää katapulttimaisesti murtautujan kauemmaksi kun henkilö yrittää ikkunan kautta sisään.

Rauhotuin siinä sitten ja pyysin vartijaa lähettämään rekisteriotteen faksilla polisille, niin se sano vielä ettei faksi suostu lähettämään kun rek.ote on kuulemma kirjoitettu jollain väärällä html-koodilla. Sanoin että älä nyt viitti, ihan normaalia suomen kieltähän siinä lukee, eihän sun tarvi ottaa kuin kopio siitä otteesta, eihän se kone edes lue sitä... Se vaan intti ja sanoi että nykyajan faksit osaa puuttua myös paperin sisältöön...

Asia jäi kesken, kun heräsin...

Sen verran häiritsevä uni, että pakko se kirjoittaa. Eli, unessa ympäristö oli täysin sama, kuin huone jossa nukun. Olin varmasti juuri nukahtanut ja yhtäkkiä aloin kuulemaan todella häiritsevää meteliä, ihan kuin huoneessa olisi ollut paljon ihmisiä. Pian ovesta tuli tumma hahmo joka puhui minulle, en todellakaan muista mitä, mutta muistan että unessa aloin hermostumaan. Pian pääni takana oli toinen hahmo, joka kosketti päätäni. Aloin samantien huitomaan käsilläni ja heti sen aloitettuani ovesta tullut hahmo syöksyi minua kohti sekä äänet voimistuivat! Heräsin siihen kun huidon käsilläni ja huone näytti tarkalleen samanlaiselta kuin unessa, ainoa ero oli vain se, että ei ollut hahmoja eikä ääniä.

Täytyy kyllä sanoa, että ei ollut mitenkään mieluinen kokemus ja jos vain mitenkään mahdollista, en todellakaan halua kokea uudelleen, se oli jo vähän liian todentuntuista. Muistan että koko unen ajan "ajattelin" että nukunko vai olenko hereillä ja kun äänet ja hahmot ilmaantuivat tavallaan "halusin" herätä! Mutta olen aivan varma, että unessa olin, koska uudelleen nukahtaminen oli kohtalaisen helppoa.

olin mökillä pilkillä ja mä siinä sit pari tuntii pilkin ilman saalista ja sit yhtäkkiä nappas joku mun pilkkiin ja mä nostin sen ja reiästä ilmesty sellanen kuningaspingviini ja se näykkäs multa silmän irti :D sit mä tungin sen takas sinne reikää pää edellä :Dsit mä heräsin ihan hiestä märkänä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom