Kertokaa sairaita yöunianne, osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
mgh sanoi:
fidin uni Mähösestä sai mut eilen töissä melkein repeämään, onneksi en heti siinä väsyneenä lukenut sitä loppuun, nii en revennytkään eikä kukaan huomannu etten töitä tehny. ;)

Siis onhan noita sairaita unia joskus nähny, tässä ei niitä jaksa kylläkään muistaa. Mutta näen yleensä aivan liian vähän unia!! :curs: Arviolta ehkä kerran parissa viikossa jonkinlainen epämääränen uni tulee, kerran neljässä kuukaudessa taas tulee sellanen joka ihan mietityttää myöhemminkin.
Todennäkösesti näet unia joka yö, mutta muistat harvemmin herättyäs, että olet niitä nähnyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mgh sanoi:
Mutta näen yleensä aivan liian vähän unia!! :curs: Arviolta ehkä kerran parissa viikossa jonkinlainen epämääränen uni tulee, kerran neljässä kuukaudessa taas tulee sellanen joka ihan mietityttää myöhemminkin.

Jos nyt en ihan väärin muista niin ZMA-kombo vaikuttais jonkun verran joillaki uniin...itellä ainaski tuntuu unet pyörivän kun naukkaa purkista sinkkiä, magnesiumia+b6:sta.
Sitä näkee sitten semmosia unia ettei kaikkea tähän threadiin viitsi pistääkkään :D

Näin unta, että sain sähköpostia, jossa ilmoitettiin etten päässyt kesätöihin hakemaani paikkaan...eli lidl:n juustonmaistajaksi. Olin kuitenkin ensimmäisellä varasijalla. :hyper:

Sääli vaan että unet harvemmin jää mieleen kun aamulla herää. Häröimpiä ja villeimpiä unia on mukava muistella ja naureskella niille aamusella. Unet ovat kuin elokuvia mutta paljon todenmukaisempia.

milkboy sanoi:
Jos nyt en ihan väärin muista niin ZMA-kombo vaikuttais jonkun verran joillaki uniin...itellä ainaski tuntuu unet pyörivän kun naukkaa purkista sinkkiä, magnesiumia+b6:sta.

Noista aineksista tuo B6-vitamiini on se, joka vaikuttaa unien vilkkauteen.

Nyt tuli mieleen yksi kummallinen piirre mun unissani!! :)

Elikkäs tossa pari-kolme vuotta sitten vielä piti öisin pitää sellasta kitalakitukea, jonka sain hammasrautojen jälkeen.

Aika monesti on unessa ollu sellanen ärsyttävä tunne suussa kun se kitalakituki on levittäny siellä hampaita kuten se aina oikeasti tekikin. Unen lopussa oon vasta aina tajunnu et "Mitä vittua, mulla on raudat suussa!! Ei helvetti mitä mä näitä pidän, eihän näitä oon tarvinnu pitää vuosiin!!!"

Sitten herään ja pitää heti kielellä tunnustella kitalakea ettei siellä varmasti ole sitä tukea, jos oisin muka sen siks yöks vahingossa laittanu. Sitten tajuan että tuki on heitetty roskiin jo pari vuotta sitten ja nauraskelen itsekseni vähän aikaa. :D

EDIT: Niin ja tota, kyllähän mä noita vitamiineja saan tableteista ja hedelmiäkin syön, fastin mineraalejakin syön purkista. Mutta ei mielestäni oo vaikuttanu unien määrään. :)

Pekospee sanoi:
Pelasin jalkapalloa Muumi-peikkojen kanssa. Huomasinkin sitten yllättäen että Muumit oli natseja, joilla oli vatsassa hakaristit ja White power-tekstit. Nehän näyttääkin ihan klaanimiehiltä. Eipä siitä sitten muuta kuin pallon sijasta Muumeja potkimaan, lensivät ainakin parisataa metriä. Poiiing!
:hyper:

Mä olen nyt viikon verran nähnyt joka yö jotain pimeetä unta. Yleistä niissä on se että jotkut tutut on "väärissä rooleissa" esim. kaupassa töissä, jossa ne ei oikeesti ole. Viime yön kohokohta oli mystisesti joutuminen jonkunlaiseen sotaan, joka lopulta olikin joku himmee videopeli systeemi. Ei pysty ymmärtää mitä noi ihmisaivot kehittää, kun pitäis levätä.

Näin tossa parivuotta sitten sellasta unta että mun kivekset halkes ja niistä alko tippuileen lego-ukkojen päitä. ................ Normaaliako??

Kun siitä heräsin kevyehkössä paniikissa piti heti varovasti kokeilla ettei mikään ole oikeasti halki!

Olen nähnyt unia että rakastelen tyttöystäväni parhaiden kavereiden kanssa tyttöystäväni asunnon olohuoneessa. Olen myös unissanu paneskellut luokkatovereitani (toistaseksi vain naispuolisia). Aamulla tyttöystäväni on kysynyt minulta että "taisit nähdä jotain märkiä unia kun sun kalus oli koko aja tökkimässä mun selkää :nolo:

Toinen juttu joka ei niinkään liity aiheeseen. Mutta oletteko te koskaa törmännyt semmoseen että olette mennyt nukkumaan ja olette saaneet ns. "rem-unesta" kiinni. Sitte olette nähneet jotain outoa unta ja sanonu esim. jonkun vuoropuheen unestanne ääneen. Sen jälkeen tajuatte että "ei helvetti mähän sanoin ton ääneen" ja sitte tavallaan heräätte ja sanotte itsellenne että "ei mitään" tai esim. kumppanillenne? Minulle käy näitä lähes joka ilta/yö.

Muistan myös ikuisesti kerran jolloin olin ilmeisesti nukkunu selälläni ja käteni oli ollut selänalla jotenkin oudosti. No heräsin siihen kun käteen oli tullut joku kramppi ja aivan kun joku toinen voima olisi liikuttanu kättäni ja se hakkasi vieressä olevaan väliseinään. Tajusin sen mutta se jatkui muutaman sekunnin ajan vaikka lin hereillä. Se oli pelottavaa :eek:

Näin unta, että kissa söi hiiren. Kuvakulma oli hiiren naama edestäpäin. Kissa otti hiiren suuhunsa ja nielaisi kokonaisena. Näin miten hiiri valui ruokatorvea pitkin kissan vatsaan. Pudottuaan vatsahappoihin hiiri alkoi sätkiä, koska hapot polttivat sitä.

Erittäin karmaiseva uni (kissan sisuskalut ja hiiren kärsimys). Olen kuitenkin pienten jyrsijöiden ystävä :nolo:

Viimeksi muokattu:
Kuinka moni on joutunut ns. unihalvakseen vai miksi sitä kutsutaan. Voi tulla juuri silloin, kun nukahtaa tai sitten herätessä. Oli joskus muistaakseni TV1:n Prismassakin juttua, kun oli joku uni ja nukkuminen aiheena

Itsellä on pari kertaa tullut ja paniikki on ollut aika kova. Herätessä on käynyt niin, että tajuaa heräävänsä, mutta raajoja tai edes suuta ja silmiä ei voi liikuttaa. Ensin tuntuu, että nyt on jotain oudosti. Kaiken esim. kuulee ihan normaalisti ja sitten tajuaa olevansa hereillä ja koittaa avata silmiä, mutta mitään ei tapahdu. Sitten huomaa, että kädet tai jalatkaan ei liiku niin onkin jo aika ikävä tunne. Yleensä sitä mukaa mitä kovmpi paniikki tulee niin yhtäkkiä saa silmat auki ja raajatkin toimii.

Pari kertaa on näin käynyt myös nukahtaessa, kun on ollut todella väsynyt. Tietää nukahtavansa, mutta sitten huomaa, että taju ei lähdekään, mutta taas muut toiminnot menee hengitystä lukuunottamatta pois päältä ja taas on paniikki päällä.

Siinä Prismassa oli juttu jostain äijästä, jolle kävi joka ilta niin, mutta se ei herännyt siitä itse juuri koskaan ja aina vähän ajan päästä se alkoi tavallaan näkemään unia tietoisena niistä ja useimmiten painajaisia, mutta halvaantunee se ei pysytynyt puolustautumaan siinä unessa eikä se myöskään herännyt kuten normaalisti siinä unihalvauksesa käy.

heh just heräsin ja tämmöstä unta näin: olin jossain opiskelijakämpässä ja panin semmosia latino huippumalleja perseeseen. :( homot panee vaan persseeseen,enkä mä oo homo :)

ja sitte on aika yleistä että mä unessa mietin että nyt ois hyvä aika herätä ja sitte sitä herätään ilman haukkottelua ja semmosia. ihme juttu :D

lej sanoi:
Kuinka moni on joutunut ns. unihalvakseen vai miksi sitä kutsutaan.
On pari kertaa tapahtunut. En kyllä alkanut panikoimaan. Ihmettelin että mitäs helvettiä kun silmät ei aukee, ja tulin siihen lopputulokseen että nukun vielä kun mikään mukaan paikka ei toimi. Koitin sitten herättää itseni, ja muutaman kerran jälkeen onnistuinkin. Ei siinä sen ihmeellisempää. En muutenkaan oikeastaan ikinä panikoi vaan pyrin löytämään aina syyt tietyille tapahtumille/asioille.

Itselleni on kanssa tullu uni halvaus parikertaa. Ekalla kerralla iski vitullinen paniikki, luulin että nyt henkilähtee. Ei ole mikään mukava kokemus. Kaveri päätteli fiksuna että johtuu mun lisäravinne mömmöistä :lol2:

Viime yönä olin warettanut Top Gun II:n netistä. Aloimme sitten tyttöystäväni kanssa katsoa leffaa koneelta, ja yhtäkkiä huomasin olevani itse leffassa mukana. Tom Cruise makasi selällään oudon pienikokoisen F-14 Tomcat -suihkuhävittäjän päällä, ja minä istuin Tom Cruisen mahan päällä hajareisin. Kone alkoi nousta suoraan ilmaan, jonka jälkeen Tom Cruise sanoi minulle selvällä suomen kielellä: "Annamennä! Raiskaa, raiskaa!", ja avasi tämän jälkeen vetoketjuni. :jahas: Sepaluksestani tuli peniksen sijasta ulos hiiri, jonka Tom Cruise nappasi ahnaasti suuhunsa. Kun hiiri tuli ulos Tompan suusta, oli se muuttunut leijonaksi. Kyllä, siis leijonaksi, sellaiseksi hiiren kokoiseksi urosleijonaksi, jolla on sellainen hillitön harja. Sen jälkeen heräsin siihen, kun kikattelin ihan hulluna ja raavin samalla toisella kädellä muniani. :jahas::jahas::jahas:

Kylläpä vain nyt Tomi Cruise ottaa puhelinluettelon tassuun ja alkaa selailemaan lähintä tsykologia. Freudilaisen aspektin lisäksi tuossa unessa oli myös paljon muuta... :jahas: :)

SniffDaddy sanoi:
Kylläpä vain nyt Tomi Cruise ottaa puhelinluettelon tassuun ja alkaa selailemaan lähintä tsykologia. Freudilaisen aspektin lisäksi tuossa unessa oli myös paljon muuta... :jahas: :)
Niinpä. Kyllä sitä heräämisen jälkeen tuli oltua aika hiljaista ja mietteliästä poikaa. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom