Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aatelkaapas nyt vähän mitä juttua täälläkin heitätte? Toisaallakin täällä väitellään kovasti, mikä on puolustusvoimien tilanne nykyään? Sitten kun tulee kertauskutsu, niin ollaan lähettämässä Pakkikselle jo sormet syyheten "kuinka vältän kertausharjoitukset" viestejä? :lol2: Ja tämän jälkeen kerrotaan saunaillassa, kuinka "meidän aikaan" siellä oli ainakin 40 astetta pakkasta ja kuinka armeijassa ei ole enää mitään kuria.
Itse vuoden olin ja alikkina kotiuduin. Persiistä oli joka hetki, mutta kunnialla suoritin senkin läpi. Nykyään sitten teen mielummin töitä ja opiskelen kuin menen hakemaan univelat ja pikalaihiksen sen takia, että minulle palautetaan mieleen kuinka syöksytään eteenpäin.
Kukin taplaa tyylillään
Onko muka noin, että pakottavat tulemaan? Siis, ei kai ne ainakaan poseen laita, vaikka ei mene? Eli silloinhan ainoa vaihtoehto olisi sakkoja?Jos jätät vaan menemättä omalla luvalla, niin todennäköisesti ne ensin soittavat sulle ja kysyvät, että meinaatko tulla ja jos et aio tulla, niin sitten hakevat sut sinne. Kertausharjoitukset on samalla tapaa pakollisia kuin asevelvollisuuden suorittaminen, et sieltä ei oikein pysty olemaan ominpäin pois jos nyt ei vaan jostain syystä satu kiinnostamaan.
Ja jos tuut myöhemmin, niin joudut olemaan siellä kotiuttamispäivän jälkeen niin kauan, että harjoitusaikansa tulee täyteen. Tai ainakin lain mukaan se menee noin.
Onko muka noin, että pakottavat tulemaan? Siis, ei kai ne ainakaan poseen laita, vaikka ei mene? Eli silloinhan ainoa vaihtoehto olisi sakkoja?
Voivat niin halutessaan vaikka laittaa poliisit hakemaan sinut kassulle.Onko muka noin, että pakottavat tulemaan? Siis, ei kai ne ainakaan poseen laita, vaikka ei mene? Eli silloinhan ainoa vaihtoehto olisi sakkoja?
Kiinnostaisikin tietää, että onko tapana mennä noin pitkälle niskuroivien reserviläisten kanssa. Ei sillä, ettenkö siinä tapauksessa menisi mieluummin leikkimään kuin alkaisin poliisien kanssa asioita selvittää.Voivat niin halutessaan vaikka laittaa poliisit hakemaan sinut kassulle.
Kiinnostaisikin tietää, että onko tapana mennä noin pitkälle niskuroivien reserviläisten kanssa. Ei sillä, ettenkö siinä tapauksessa menisi mieluummin leikkimään kuin alkaisin poliisien kanssa asioita selvittää.
Kiinnostaisikin tietää, että onko tapana mennä noin pitkälle niskuroivien reserviläisten kanssa. Ei sillä, ettenkö siinä tapauksessa menisi mieluummin leikkimään kuin alkaisin poliisien kanssa asioita selvittää.
Eikun mulla oli vain se käsitys, että kertausharjoitukset eivät olisi samalla tavalla velvoittavia kuin varusmiespalvelus, ja jos niistä ilman lupaa sluibaisi, ei siitä seuraisi samoja toimenpiteitä kuin varusmiespalveluksen skippaamisesta. Nyt tiedän paremmin, ja totta kai siinä tapauksessa menen kertaamaan. Kyllä mä velvollisuudet hoidan, jos ne todellakin ovat velvollisuuksia, eivätkä vapaaehtoisuuksia. Tällä kertaa mun on vain aivan mahdotonta lähteä kertaamaan, siis juuri tuona ajankohtana. Lähetinkin jo vapautuspyynnön. Katsotaan nyt, mitä ne vastaa.Niin meinaatko, että ne vähän kovistelee puhelimitse ja jos silloinkaan ei vielä kiinnosta ja pysyt kovana, niin ne luovuttaa ja sun ei tarttee mennä kertausharjoituksiin. Siis kyllä sut haetaan sinne, jos et omin avuin aio mennä. Kuten aikaisemmin kirjoitin, että kertausharjoitukset on yhtä velvoittavia kuin varusmiespalvelus, niin ei tossa mitään epäselvyyttä pitäisi olla.
Tietysti voisit ryhtyä Jehovan Todistajaksi, niin pystyisit uskonnollisista syistä kieltäytymään kertauksista.
Eikun mulla oli vain se käsitys, että kertausharjoitukset eivät olisi samalla tavalla velvoittavia kuin varusmiespalvelus, ja jos niistä ilman lupaa sluibaisi, ei siitä seuraisi samoja toimenpiteitä kuin varusmiespalveluksen skippaamisesta. Nyt tiedän paremmin, ja totta kai siinä tapauksessa menen kertaamaan. Kyllä mä velvollisuudet hoidan, jos ne todellakin ovat velvollisuuksia, eivätkä vapaaehtoisuuksia. Tällä kertaa mun on vain aivan mahdotonta lähteä kertaamaan, siis juuri tuona ajankohtana. Lähetinkin jo vapautuspyynnön. Katsotaan nyt, mitä ne vastaa.
Onko tää nyt sitten faktaa, vai mutua? Siis ei tää ole mulle mikään elämän ja kuoleman kysymys, mutta nyt kun tästäkin on kaikennäköistä versiota aina sakoista vankilaan, niin miten se nyt on? Mitä seuraa, jos kaikista anomuksista huolimatta ei saa vapautusta, ja on pois selittelemättä? En mä epäile, ettenkö saisi vapautusta, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta, mitä ihan oikeasti siitä seuraa, jos ei mene?Tuskin tarvii lähteä, kun on noin hyvä syy olla poissa. 3 kertaa olen ollut kertaamassa ja ongelmana on ollut pikemminkin liian suuri määrä osallistujia. Henkilökunnan mukaan keskimäärin puolet kutsutuista tulee yleensä paikalle ja kun lähes kaikki sitten tulivatkin, ei kaikille meinannut riittää tekemistä. Jos puolelle löytyy töiden tai muiden asioiden puolesta hyväksyttävä syy jäädä pois, on vaikea uskoa, etteivätkö pääsykokeet kelpaisi syyksi jättää väliin. Ei se sota yhtä miestä kaipaa. Jos jää luvatta pois, on seurauksena sakkoja.