Kertausharjoitukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kyle
  • Aloitettu Aloitettu
Kysynpä vielä, että oletetaanko tuolla sitten, että kaikki joskus opetettu on edelleen kristallinkirkkaana mielessä ja lähdetään vaan viemään hommaa eteenpäin? Täytyypi tunnustaa, että aika on hiukan haalistanut meikäläisen "sotatataitoja", hirvittää vähän että millaseksi tumpeloksi siellä ittensä tuntee..:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas helposti kertausharjoituksista saa vapautuksen opiskeluun veroten? Ei huvittaisi lähteä ja koulukin keskeytyisi perin vittumaisesti.
Ei kovin helposti. Ite kävin marraskuussa viikon kertaamassa ja väliin jäi tärkeitä opintoja mutta ei auttanut. Mukavaa oli silti ja uudestaan menen mielelläni.

Mä taas kävin intin Sodankylässä+Haminassa puolet ja ihmettelin nyt tuota Santahaminaa, mutta sama kai tuo on missä sitä kertaa.

Jos olitte aaronp:n kanssa santsareina Haminassa, niin ainakin viime vuosina politiikkana on ollut, että kotiuttava joukko-osasto määrää ensimmäisen sijoituksen. Eli jos kotiuduitte Haminasta, RUK työntää teidät johonkin rakoon. Tai sitten käy kuten itselleni, eli en edes tiedä olenko sijoitettuna. Kaksi kertaa olen jopa puhelimitse sotilasläänin esikunnasta tiedustellut, mutta eipä ole tullut vastausta edes sijoituksen olemassaolosta.

:) Mäkin jouduin sitä kahteen otteeseen tiedusteleen ja aina sain todella ympäripyöreitä vastauksia. Loppujen lopuksi menin käymään ja kysyin paikan pomolta että mikä on sijoitus, sitten se selvis ja yllätti kyllä aivan täysin. RUKissa olin tosiaan santsarina ja "meille" käy just noin että se sijoitus voi olla periaatteessa mitä tahansa, omalla sotilasarvolla toki sopeutettuna. Mut työnsivät kyllä älyttömän hienoon rakoon ja tuntus siltä että kertauksissa saa ratsastella valkosella hevosella miekka kädessä :)

EDIT. tai sitten käy perinteiset, 72h kipinän nakki...

Onkos pakkiksella ketään taistelupioneerin hommiin koulutusta saaneita janttereita? Ja ootteko käyny kertaamassa? Taistelupioneerijoukkueen varajohtajana tuli kotiuduttua ite Tammikuussa 2009. Sanovat meille että kahden vuoden sisään pitäsi tulla kertauskutsu jos tulee.??

Just meinasin eilen kirjoittaa että parin sisällä uhkailivat kutsun tulevan mutta mitään ei oo näkynyt ja tuskin näkyykään.

Arvatkaas mikä kirje putos tänään luukusta... :lol2:

Sain vapautuksen. JES!

Riittikö syyksi noi pääsykokeet? Itellä tuli kans lappu ja nyt kolme viikkoa myöhemmin toinen. Vituttaa jo pelkkä asenne tos lapussa

"Mikäli ette ole vielä palauttanut vastaanottoilmoitusta, on Teidän palautettava se välittömästi."

Jepjep :curs:

Jos ei vastaa mitään, niin voi varmaan sanoa epähuomiossa heittäneensä laput roskiin??

Mulla on opinnot loppumassa ja tärkeä duunipaikka hommattuna. Haenko itse vapautusta, vai pyydänkö pomoa täyttämään lapun??

Kuukauden päästä kertaamaan. Töistä oli ihan turha kysellä mitään lippulappusia...

Oli kyllä joulukuussa jäätävä olo herätä darrassa kaverin tekstariin jossa se kertoi kertauskutsusta. Jatkoin unia ja heräsin kun omasta postilaatikosta kolahti pv:ltä postia. No onhan se kiva päästä ryynäämään tonne loskaan.

Riittikö syyksi noi pääsykokeet? Itellä tuli kans lappu ja nyt kolme viikkoa myöhemmin toinen. Vituttaa jo pelkkä asenne tos lapussa

"Mikäli ette ole vielä palauttanut vastaanottoilmoitusta, on Teidän palautettava se välittömästi."

Jepjep :curs:

Jos ei vastaa mitään, niin voi varmaan sanoa epähuomiossa heittäneensä laput roskiin??

Mulla on opinnot loppumassa ja tärkeä duunipaikka hommattuna. Haenko itse vapautusta, vai pyydänkö pomoa täyttämään lapun??
Mä hoidin ton jutun pomon kanssa. Kirjoteltiin siihen liitteeseen hienoja loruja mun korvaamattomuudesta juuri kyseisenä aikana vuodesta, jolloin kertaukset osuisivat. Sieltä tuli vapautuslappu postissa parin päivän päästä. Ja tulipahan muuten taas uusi kertauskutsu, itse asiassa eilen. Vuoden välein ne näköjään kiusaavat mua, ei sillä että olisin vapaaehtoisesti taaskaan menossa. Samat stoorit hieman modattuina lähtivät kirjekuoressa Helsingin aluetoimistoon samantien.

Kuukauden päästä kertaamaan. Töistä oli ihan turha kysellä mitään lippulappusia...

Oli kyllä joulukuussa jäätävä olo herätä darrassa kaverin tekstariin jossa se kertoi kertauskutsusta. Jatkoin unia ja heräsin kun omasta postilaatikosta kolahti pv:ltä postia. No onhan se kiva päästä ryynäämään tonne loskaan.

Kuukauden päästä itsekki, on se hienoa päästä ryynäämää vaikka just tuolloi alkaa lumet sulamaa ja olemaa loskaa hieno määrä :D

Jumalauta taas putosi lappu luukusta. Viimeisen kahden vuoden sisällä on tullut 5 kertausharjoituskutsua. Yhdessäkään en ole käynyt, niin eikö ne jumalauta jo ala uskoo et meikäläisen sodat on sodittu.:D

Mä hoidin ton jutun pomon kanssa. Kirjoteltiin siihen liitteeseen hienoja loruja mun korvaamattomuudesta juuri kyseisenä aikana vuodesta, jolloin kertaukset osuisivat. Sieltä tuli vapautuslappu postissa parin päivän päästä. Ja tulipahan muuten taas uusi kertauskutsu, itse asiassa eilen. Vuoden välein ne näköjään kiusaavat mua, ei sillä että olisin vapaaehtoisesti taaskaan menossa. Samat stoorit hieman modattuina lähtivät kirjekuoressa Helsingin aluetoimistoon samantien.

Jees. Tänään kävin kanssa jubailemassa tulevalle pomolle ja kerroin, että kertaamaan on lähtö toukokuun alussa, onko ongelma.

Sano, ettei ole, jos oon menossa ja nauroi. Totesin perään, et suoraan sanottuna ei liika hotsittais enää lähteä ryynäämään. Se sano, et mun pitää ite säveltää se lappu, mutta nimmarin se laittaa kyllä. Nyt luonnosta väsäämään

Moro vaan
Aikoinaan -89 tuli kertaus kutsu postissa ja siihen olis pitäty vastata vissiin soittamalla ja jollain kirjeellä
ei ollu e-mailia mutta en viittinyt vastata kun oli vitun hyvä kesä-homma menno tai jotain....
sinä aamuna kun harjotukset alko niin n.08.15 aamulla joku kapiainen tai kapteeni soitti .......
vastasin puhelimeen (kesken parhainpien unien , yö työ) haloo.....Täällä Kapteeni se ja se. Teidän pitäisi olla täällä Kauhajoen Lennostossa ( vai missä se nyt oli ) kertausharkoissa JA TE OLETTE KOTONA !!!!!!!!
Hirvee huuto arvasin kuitenkin heti et kaveri oli tosissaan ja heitin että.....
Jallu (mun paras kaveri) mitä sä soitat tähän aikaan??? haista vi...tu mä nukun , sitten kun Kapteeni ymmärsi että tosiaan luulin soittajaa jalluksi... 5-10 min.
Sanoin että eipä oo postia tullu ja siksi en ole tiennyt mitään harjoituksista
että voihan mä tulla huomenna jos saan jostain jonku littarin (lipun) kun ei oo rahaa kun en muka ollut missään töissä...
Sit se kapteeni sano OK ON TAINNUT TULLA VÄÄRINKÄSITYS JA POSTI MOKANNU niin.... EI TARVI
TULLA TÄLLÄ KERTAA , MUTTA ENS KERRALLA TULETTE!!!!
Joo Joo menin -91 Rovaniemelle koneella Vaasasta kun en viittinyt istua bussissa 5-7 tuntia (polvet kipeenä tai jotain) :rock::rock::rock::rock::rock::rock:

Jes, ei tippunu vapautusta kertauksista. 16.5 tulen espanjasta treenaamasta ja 16.5 alkaa harjotus. Kone helsingissä 19.30 ja harjotus alkaa aamulla 8.30. Toivottavasti myöntävät edes lomaa siihen.

Ja minäkun luulin ettei Urheilukoulussa tarvis kertailla. Puolen vuoden jälkeen kotiutumisesta eka käsky.

Kertaamaan pitäisi mennä kesäkuussa Uttiin 8.päiväksi...Kotiutumisesta on jo 11-vuotta ja kertauspäiviäkin takana ihan mukavasti...

Toiset joutuvat kertauksiin, toiset eivät pääse. Onkohan tuota prosessia mitenkään mahdollista itse auttaa? Vai tuleeko kertauskutsuja ylipäätään, jos sijoitusta ei ole tai se on vähintäänkin epäselvä? Voisin kyllä nyt tässä elämäntilanteessa hiukan käydä retkeilemässä rk:n kanssa. Ne MPK:n avoimet kurssit eivät oikein sytytä.

Toiset joutuvat kertauksiin, toiset eivät pääse. Onkohan tuota prosessia mitenkään mahdollista itse auttaa? Vai tuleeko kertauskutsuja ylipäätään, jos sijoitusta ei ole tai se on vähintäänkin epäselvä? Voisin kyllä nyt tässä elämäntilanteessa hiukan käydä retkeilemässä rk:n kanssa. Ne MPK:n avoimet kurssit eivät oikein sytytä.

Soitat oman sotilasläänin esikuntaan ja sanot sinne että pitäisi saada kertauksia, eiköhän ne jotain keksi tai antavat ainakin vastauksen jos ei onnistu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom