Kertausharjoitukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kyle
  • Aloitettu Aloitettu
Kerran olen ollut kertaamassa. Ihan suffeli hommaa. Intti tuntui ekan kerran järkevältä kun oli jätetty se turha höslääminen pois. Mikäs siinä oli kävellä maastopuku päällä 5 päivää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Free weight sanoi:
Itse olin kertaamassa viime lokakuussa Haminan tienoilla viikon verran. Kyseessä oli jääkäripataljoonan hyökkäysharjoitus, jonka sinkojoukkueeseen kuulun. Kertaukset eivät todellakaan vastanneet mielikuvaani lepsusta viikosta leiritulen ääressä:

Keskimäärin 2-3 tuntia unta per yö.. Ei johtuen huonoista unenlahjoista, vaan tekemisen paljoudesta.

Satoi neljä päivää putkeen ilman taukoa..

Täytyy sanoa, että vaikka voimaa onkin ehkä keskivertojääkäriä enemmän tuntui tetsareiden, apilaksen, kessin, telamiinan, rynkyn, radiopuhelimen, kiikareiden, valopistoolin, pimeänäkölaitteen, karttalaukun ja laseretäisyysmittarin kantaminen (noin 10 hihnaa kaulan yli) ryynätessä aivan saatanalliselta niihin tottumattomalta(10 vuotta ed. kerrasta).

Ilman sadetta reissu olisi ollut aivan mainio, nyt ajoittain hieman nihkeää. Tosin väsymys irroitti ajoittain parhaat naurut mitä olen vuosikausiin nauranut ja kovan apilaksen lojauttaminen kruunasi reissun.

Free weight

Jep jep, samoissa harjoituksisa olin ja se vesisade joka alkoi ekan metsäyön jälkeen ei sitte tosiaan loppunut ennenkuin harjoitus loppui... Samaa mieltä että ois ollut ihan mukiinmenevää ilman sitä V-tun sadetta. Unet jäi vähiin kun teltta+makkupussi+kaikki muutkin kamat oli läpimärkä+hienot lammikot telttan pohjlla.... :wall: Monet kerrat mietin että soitan taksin ja painun vittuun sieltä mettästä. Mutta mikä oli kyllä asiallista oli se kun tapas vanhoi intti frendei ja sai uusiakin. Ja se että mitä vittumaisempaa sen paremmin se yhdistää jengiä.

Kaikesta siitä vitutuksesta huolimatta lähtisin vaikka heti taas :rock:

Pari kolme kertaa tullut käytyä. Mukavaa touhua jos säät eivät ole aivan perseestä.
Ainakin omat kertaukset on ollut todella löysää hommaa, eli ei mitään ryynäystä, vaan kevyttä koulutusta, ampumaratakikkailua ja vartiointia/suojausta.
Kerran olin moottoripyörälähettinä, omalla pyörällä tietenkin.
Eilen tuli vapaaehtoiseen kertausharjoitukseen kutsu, voisi mennäkkin kun on tuossa lähellä missä asun. Ei siinä mene kuin yksi viikonloppu.

joo, "kutsu" napsahti... 7v jälkeen. eli kontiorantaan mennään taas 9.12...aikaa on vieriny paljon siitä kun olin intissä, mutta avoimin mielin lähden ja ennen kaikkea, kiva nähdä vanhoja kavereita pitkän ajan jälkeen. :)

Onpa tässä saanut olla jo 8 vuotta ihan rauhassa...
Tosin palvelus meni velttoillessa, eivät viitsi meikäläistä pyytää enää velttoilemaan.
En kyllä tiedä, kuinka paljon lääkintämiehet kertaa??? Puhumattakaan sirrakuskista, sitä kun on tullut tehtyä siviilissäkin jonkun aikaa...

Ens viikon maanantaina pitää mennä ja perjantaina takaisin... Toisen kerran jo pyytävät.

Sinänsä hassua kun tehtävä on vetää parikaapelia metsiin ja sen taidon osaa apinakin...

4-yötä nyt seisoo vaikka päällään

Kertauskutsut tulee vain niille joilla on sodanajan sijoitus.

Tbm sanoi:
Kertauskutsut tulee vain niille joilla on sodanajan sijoitus.
Jos tulee niillekään. Ei mua ainakaan koskaan ole kertamaan pyydetty, vaikka sijoitus löytyy ja kaverit on kutsun saaneet.

Pääsen sittenkin töiltä lähtemään eli keskiviikkona hyrylään sotimaan :hyper:
Toivottavasti ilmat suosii.

Itse kävin n. puolitoista vuotta sitten, Rovalla tai Sarriolla, en nyt muista kummalla n. viisi päivää. Kun mentiin niin oli vielä lumi maassa ja eka yönä piti mennä yövartioon, ei saakeli. Lääkintämiehillä oli muuten kyllä ihan iisiä, ei potilaita. Auteltiin laiskoja spadeja pesemään astioita kun niille ei oikein hommat maistunut.

Vitutuskäyrä meinasi nousta korkealle kun olin tilapäisesti hukannut sysärin tekaan, onneksi kys. tekan kuski löysi sen sieltä. Sillon kyllä muisti että miksi inttia todella vihaa, annetaan ties mitä rimpsua ja rompsua mukaan ja aina joskus jotain menee hukkaan.

Mitenköhän mä pääsisin kertaamaan. En oikein usko, että niin huonokaan olisin, että en siksi pääsisi, koska sain opiskelupaikankin Mpkk:lta (erinäisistä syistä johtuen en lopulta mennyt). Sijoituskin mulla löytyy. Mahtaako olla mitään tsäänssejä, jos soittaa vaikka sotilasläänin esikuntaan ja kokeilee vaikka sijoituksen vaihtoa, koska ihan eri paikkakunnallakin asun, missä sijoutuspaikka on.

Omat kertaukset oli ihan jees ja kolmas kerta nyt takana.
Tottakai se taas ekana yönä vitutti (ja valitus oli kova) kun jäi unet väliin väijymisen ja kaminen kolistelun takia, mutta seuraavat päivät oltiin sitten niin väsyneitä että juttu lensi ja asioita pystyi vääntämän huumoria ja nauratti niin perkeleesti.
Harjoituskin oli mielenkiintoinen ja vastassa ollet kaverit motinoituneita ja todella päteviä tyyppejä. Uudestaan taas parin vuoden päästä.
Riippuu varmana aselajista ja koulutuksesta miten mielekkeitä nuo kertaukset on.
Sotkun munkit :kuola: ja se naispuoleinen luutnantti :whip:

lej sanoi:
Mitenköhän mä pääsisin kertaamaan. En oikein usko, että niin huonokaan olisin, että en siksi pääsisi, koska sain opiskelupaikankin Mpkk:lta (erinäisistä syistä johtuen en lopulta mennyt). Sijoituskin mulla löytyy. Mahtaako olla mitään tsäänssejä, jos soittaa vaikka sotilasläänin esikuntaan ja kokeilee vaikka sijoituksen vaihtoa, koska ihan eri paikkakunnallakin asun, missä sijoutuspaikka on.
Taitaa liipasinsormee kutittaa... :thumbs:

haba78 sanoi:
Taitaa liipasinsormee kutittaa... :thumbs:
Ei se nyt sitä ole. Kyllä mä muutenkin olen tarpeeksi ampumaan päässyt. Mä olen vaan jotenkin viallinen, kun siitä intistä niin paljon tykkään, että olin sinne jo loppuiäkseni menossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom