Kertausharjoitukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kyle
  • Aloitettu Aloitettu
Kotiuduin pari vuotta sitte, uhkasivat että kertamaan ei päästä koskaan rahojen puutteen vuoksi eli tuskimpa tarvii vähään aikaan lähtä :D kyl mie lähen jos kutsu tulee.

[edit]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kotiuduin heinäkuussa 2008, sanoivat palvelusajan lopulla että varmasti tulee kutsu kertauksiin parin vuoden sisällä :D Vaikka palvelin vain 180pv. Saa nähdä sitten.

Kyl niillä nyt on taas fyrkkaa. kutsu tuli ens kuussa parinpäivän pituiseen settiin ja saatelapusta kävi ilmi että lisää herkkua on tarjolla ensi syksynä.

kuuluuko työn antajan maksaa kertaus ajalta palkkaa??
Riippuu alasta eli työehtosopimuksesta. Yleensä työnantaja maksaa palkkaa, mutta vähentää kuitenkin siitä ensin (valtiolta tulevan) reserveriläispalkan määrän. Päivärahoja ei vähennetä eli ne jäävät sitten sinun "voitoksesi".

miten menee rakennusalan tessin mukaan. en löytäny tietoa vaikka etin

Ihan just niinkun edellisessä viestissä kerrottiin. Työnantaja maksaa normaalin palkan vähennettynä reserviläispalkalla. Eli käteen saat saman kuin normaalistikin. (+ päivärahaa joku € per päivä)

Kotiuduin keväällä 2004, eli viisi vuotta tuli vähän aikaa sitten täyteen. Ei ole vielä kertauskutsua kuulunut. Jatkan uteliaana odottelua, inttipaikkani Savon prikaati on kotiutumisen jälkeen suljettu ja miehistövaunutkin viety romuttamolle. Vähän hiljentää komppanian taistelutehoa, hah.

Uskon kuitenkin saavani kertauskutsun ennen 30-v synttäreitä. Puolustusvoimilla on nyt enemmän rahaa varattuna kertauksia varten.

Kaksissa kertauksissa olen käynyt sen jälkeen kun 31.12.1999 kotiuduin. Ensimmäinen kertaus oli viikon mittanen valtakunnallisessa sotaharjoituksessa -02 joka oli ihan perseestä. Vartiokomppaniassa pelkää kyttäämistä passissa koko viikko hyvin lyhyillä yöunilla ja ilman mitään mielenkiintosta toimintaa, ei edes räkäpäitä jaettu... Toinen oli sitten tänä keväänä PV:n MPK:lta tilaama vapaaehtoinen kertaus. Se olikin sitten aivan toista maata. Koulutus oli mielenkiintoista ja harjoitukset hyviä. Jotain ehkä kertoo se, että pääkouluttaja oli Muukalaislegioonan laskuvarjojääkäri ja toiminut kyseisessä laitoksessa viidakkotaistelukouluttajana. Lisäksi lepoajat oli riittävät. Ainut miinus siitä, että kertaus oli liian lyhyt. :P

Pari viikkoa sitten olin toisessa noin viikon kestäneessä kertausharjoituksessa Lohtajalla. Sergein kuulia ammuttiin kahden IT-patterin (sergeitä 18kpl) voimin noin 11000 kpl:tta ja parit lennokit + vetopussi tiputettiin alas. :rock:Lisäksi käytiin jaossimulla kikkailemassa. Kelit olivat kohillaan, vettä tuli ainoastaan yhtenä aamuna sen verran, että maa pikkaisen kastui :worship:

Parit vapaaehtoiset kertaukset käyneenä, voin suositella niitä lämpimästi. Ainut miinus noissa on se, että ne kestävät vain viikonlopun. :dance2:

Jahas,sain sitten kutsun kertausharjoituksiin Santahaminaan toukokuun puolessavälissä. Luulin kyllä jo että mut on jo heivattu ö-mappiin, kun on 12 vuotta intistä kulunut, mutta eipä sittenkään :)

Jee jee, mullekkin napsahti ekoihin kertauksiin kutsu perjantaina. Kotiuduin viisvuotta sitten ja siitä lähtien ollut siä vapaa-ehtosena kertaamaan, on vaan niin kinkkinen SA-sijoitus ettei noita kertauksia oikein ole ollut (tai sit mua ei o sinne haluttu...)

Toukokuussa pohjoinen kutsuu, mielenkiintosta sinänsä että kävin intin vekaralla+haminassa puolet. Kaippa ne sitten kertauttaa siä missä tapahtuu.

Jee jee, mullekkin napsahti ekoihin kertauksiin kutsu perjantaina. Kotiuduin viisvuotta sitten ja siitä lähtien ollut siä vapaa-ehtosena kertaamaan, on vaan niin kinkkinen SA-sijoitus ettei noita kertauksia oikein ole ollut (tai sit mua ei o sinne haluttu...)

Toukokuussa pohjoinen kutsuu, mielenkiintosta sinänsä että kävin intin vekaralla+haminassa puolet. Kaippa ne sitten kertauttaa siä missä tapahtuu.

Eikös määrärahatkin viime vuosina olleet aika vähissä niin vähemmän porukkaa ovat kutsuneet.Uskoisin ettei tolla palveluspaikalla ole merkitystä,enenmänkin aselajilla.Itse olin Suomenlinnan rannikkotykistörykmentissä Santahaminassa/Isosaaressa ja jouduin kertaamaan Vaasan rannikkopatteristoon.

Mä taas kävin intin Sodankylässä+Haminassa puolet ja ihmettelin nyt tuota Santahaminaa, mutta sama kai tuo on missä sitä kertaa.

Mä taas kävin intin Sodankylässä+Haminassa puolet ja ihmettelin nyt tuota Santahaminaa, mutta sama kai tuo on missä sitä kertaa.

Joo ei sillä mitään merkitystä ole meikäläiselle, siihen hieman "petyin" että tampereelta ei enää menekkään suoria lentoja rovaniemelle. Junalippuhan pakettiin kuului mutta täytyy ostaa makuupaikka niin saa rauhassa kölliä sen kymmenen tuntia :)

Kuinkas helposti kertausharjoituksista saa vapautuksen opiskeluun veroten? Ei huvittaisi lähteä ja koulukin keskeytyisi perin vittumaisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom