Kenellä puutuu sormet/kädet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itellä oli pitemmän aikaa samankaltasii puutumisoireita. Viimesellä sitte katos vasurista voima lähes kokonaan ja lekurissa löytykin niskasta/kaularangan vierestä hermojuuren vaurio:wall: Saattaa mennä parikin vuotta ennenku on kokonaa kunnossa....että näinkin voi käydä:(

itsellä puutu kans joskus jääkiekkoa pelatessa...mailasta piti jostain syystä puristaa niin vitun lujaa että sais kunnon lämyn..en tiedä oliko sillä mitään vaikutusta vai nukkuiko sitä yöllä vahingossa käden päällä..mutta aamulla huomas että sormet piti avata lukosta toisella kädellä :) nykysin ei ongelmaa kuitenkaa ollut...vain lämies

Samat oireet myös täällä, paitsi että puutuvat sormet ovat peukalo, etu- ja keskisormi. Syynä on hermopinne kummassakin ranteessa. Leikkaus oli lääkärin määräys mutta siihen en mene kuin vasta ihan viime hetkellä. Avun olen löytänyt akupunktiosta ja hieronnasta. Itselläni riittää kolme hoitokertaa akupunktiota ja oireet pysyvät poissa reilun puolivuotta. suosittelen.
Alkaa meinaan olemaan elämänhalut lopussa jos parikin viikkoa menee valvoessa puutumisen takia.

Käsissä en oo onneks huomannu vielä puutumista, mutta varpaissa kyllä! En oo huomannu punttailun mitenkään siihen vaikuttavan, on meinaan alkanut jo moooonta vuotta sitten. Aina alkoholin täyteisen illan jälkeinen aamu on varpaat tunnottomat. Kolmen päivän seisominen messuilla pienissä kengissä sai varpaat myös tunnottomiksi pariksi viikoksi. Meinas jo tulla hätä, että palautuuko ne normaaliks ollenkaan :curs:

Mulla puutuu myös nykyään helposti nukkuessa kädet. En muista että aikaisemmin olis niin ollut, johtuneeko sitten siitä että on kyllä selkälihaksetkin hienosti jumissa. Eli hierojalle pitäis vääntäytyä.

Riiccia sanoi:
Ihmettelin aluksi vähän tredin aihetta kun luin "keneltä puuTTuu sormet?" :lol2:
Naureskelin ensin tälle threadille että onpas outo :D:D sitten tajusin mitä siinä lukee ja sain taas nauraa itselleni :lol2:

Sama vika on täälläkin. Huomasin niihin aikoihin, kun aloin salilla käymään, että kädet puutuu yöllä jos ne on liian korkealla, eli tyynyn alla / pään päällä... Puhelimessa puhuminenkin puuduttaa käden aika tehokkaasti, varsinkin salin jälkeen.

Kerran yöllä pelästyin aika hiukan, kun olin nukkunut selälläni käsi pään yläpuolella, ja herätessäni vetäisin käden alas. Se oli ihan puutunut ja tunnoton, joten tunsin vain, että jotain lämmintä ja painavaa liukuu naaman päällä. Pulssi oli varmaan 300bpm vielä 5 minuuttia sen jälkeen.

Kumma kun välillä tulee jaksoja että kädet puutu heti kun niitä pitää vähän aikaa paikoillaan ja välillä ei puudu sitte millään. Joskus ollu pari päivää etusormen- ja peukalonpää ihan tunnoton. Siis ihan pieni, ehkä noin neliösentin kokoinen alue ihan sormen päässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ittellä puutunut kanssa kädet aina silloin tällöin.Vaiva tosin paheni n.vuosi sitten kun aloitin nykyiset duunit (purkuhommia).Treenaamattomatkin työkaverit valitellut sormien puutumista,itsellä vielä kun treenit vielä päälle niin on kyllä välillä aamulla sormissa "etsimistä".Onneksi ei ihan joka päivä tartte isolla maakiilalla tai kallioporalla jyskyttää,ilmeisesti se kova tärinä vaikuttaa nimenomaan ääreisverenkiertoon.

Mikähän mulla oli tänään kun aloin tekeen niskantakaapunnerrusta niin otin tangosta kiinni enkä kerenny yhtään toistoa tehdä niin vasenkäsi oli jo puutunut.

Minulla puutuu silloin tällöin. Kyynerpäitä asti tai ylemmäksikin yleensä. Aika hassulta tuntuu kun ei meinaa saada puristettya käsiä nyrkkiin :D

Sama täällä, puutuu öisin kun nukun, luultavasti johtuu niska/hartioista.

Äipältä leikattiin just ranne/kämmen rannekanavaoireyhtymän vuoksi. Tuolta saa vähän tietoa siitäkin ja tollanen testi http://www.ranne.info/.

Powerhousu sanoi:
Puhelimessa puhuminenkin puuduttaa käden aika tehokkaasti, varsinkin salin jälkeen.
heh, tänään sattu just samanlainen salin jälkeen :D Soitin sitten kaverille siinä parkkipaikalla ja käsi tärräs niin perkuleesti ja ei millään jaksanu pitää sitä puhelinta korvalla.

Ja tuo yöllä käsien puutuminen on aika yleistä ainakin mulla, tyyliin noin kerran viikossa, johtunee siitä että tykkään pitää käsiä tyynyn alla nukkuessani mahallaan tai selälläni. Mutta kerran sattui aika ilkeä kun olin kyljelläni ja aamulla heräsin ja nousin ylös, luhistion samantien lattialle. Oli jalka puutunu yön aikana, veri ei ollut päässyt kiertämään kun toinen jalka painona päällä. Vähän aikaa oli outo tunne että onko tässä halvaantunut vai mikä aivoverenvuoto mutta sitten muutaman minuutin päästä helpotti.
:lol2:

Nyt on pari päivää ollut oikea etusormi puutunut. Oikea lapa on ollut jumissa työn takia jo kauan niin tuosta varmaan johtuu? Hierojalla olen pari kertaa käynyt, mutta ilmeisesti pitäis joku tehokuuri ottaa. Turhan kallista hommaa vaan opiskelijalle tuo hieronta.

Kyllähän nuo kädet tuppaa puutumaan nukkuessa. Useimmiten jos herään keskellä yötä niin herään siihen että kädestä taikka sormista on tunto poissa :S

IRCQuotes:
#matinkylä (177) [3950]
(@vaenkyrae) pitäis hommata puudutusainetta ni vois pistää sitä käteen, sit runkata ni ei tuntis et se on oma käsi joka siin vetelee

Joo totanoin, ehkä kerran viikossa herätessä on toinen käsi puutunut ja kännykästä on tosiaan hauska yrittää saada herätystä pois päältä :D

Ei kai tommoisesta kädet suorina nukkumisesta mitään tule jos on tottunut olemaan ihan solmussa. Itellä ainakin on ihan jokaöistä tuo älytön puutuminen, joskus kummatkin kädet ja se on kohtalaisen erikoisen tuntuista. Tuohon runkkimiseen, ei onnistuisi kun et tunne käsiäsi, ei ne liiku normaalisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom