Kelle femakko kostuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Itse myös olen toistaiseksi kokenut miesvaltaiset työpaikat reilummiksi ja rennomiksi. Tietyissä paikoissa tulee vastaan tietysti sovinismi ja karjamarkkinameininki nuorten tyttöjen kohdalla, mutta kyllä sekin melkein voittaa sen naisten kahvipöytäkeskustelun ja seläntakana paskan puhumisen. Onneksi kaikki naiset ei tähän sorru kuitenkaan :)
Muutenkin olen huomannut että miespuolisten kavereiden kanssa touhu on jotenkin vilpittömämpää ja aidompaa. Toki on niitäkin tyttöjä joiden kanssa homma pelaa. Mutta mulla ainakin miespuoliset kaverit on pitäny paremmin yhteyttä, vaikka tapaamisesta olisi kulunut aikaa. Johtuu ehkä myös omasta persoonastani :)

Multa ei onneks vielä ole kyselty mitään perheen perustamisista yms, mutta en ole vakipaikkaa hakenutkaan. Harmittaa kyllä, jos joskus joku paikka jää saamatta vain siksi että olen hedelmällisessä iässä oleva nainen. Mistäs sen tietää voiko koskaan lapsia edes saada? Tai pitääkö se jotenkin erityisesti todistaa, jos ei vaikka lapsia koskaan halua? Tulevaisuuden murheita ehkä tämä mulle. Tai sit sen näkee jo olemuksesta ettei tolle muijalle lapsia ikinä heru :evil: (niin no onhan se keinohedelmöitys...)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinttu sanoi:
Miehet ovat vaan siinä mielessä niin fiksuja, että totta kai ne "ottavat vallan" asioissa kun naiset eivät itse tee mitään menestyksen eteen vaan useimmat alistuvat.

ja vastapainoksi naiset sitten hoitavat usein kaikki perheeseen liittyvät asiat -tyyliin järjestävät lomamatkat, organisoivat muuton jne. Ainakin siis minun tuttavapiirissäni. Olen usein ihmetellyt, miksi jotkut naiset tosiaan ottavat perheessä sihteerin roolin, tyylin minä hoidan, minä järjestän, minä organisoin, tehdään tämä minun tavallani -ja sitten valittavat, että mies ei tee mitään! Minusta on turha valittaa, ettei mies pakkaa omaa matkalaukkuaan, jos on kerrankin sen oma-aloitteisesti pakannut -tai valittanut perillä, että miehellä on mukana vääränvärisiä sukkia.

Miksi mies, joka on työelämässä täysin pätevä hoitamaan yhtä sun toista, muka muuttuisi täysin avuttomaksi kun kyse on uuden pölynimurin ostamisesta?

Hieman ehkä offtopic, mutta aloin pohdiskella asiaa kun katselin erästä kontrollifriikkiä ystävääni ja totesin, että moni tuntemani nainen on juuri tuollainen. Lisäksi huomasin kauhukseni, että jostain alitajunnastani kumpuaa ajatus, että parisuhteessa minun pitäisi olla jonkinlainen touhu-Terttu, joka tekee kaikki yhteiset päätökset...Kammottava tulevaisuudenkuva.

Ajan tällä ehkä takaa sitä, että naiset saattaisivat edetä työelämässä paremmin, jos käyttäisivät tuonkin energian työasioihin. Tai jotain.

reinhardt sanoi:
ja vastapainoksi naiset sitten hoitavat usein kaikki perheeseen liittyvät asiat -tyyliin järjestävät lomamatkat, organisoivat muuton jne. Ainakin siis minun tuttavapiirissäni. Olen usein ihmetellyt, miksi jotkut naiset tosiaan ottavat perheessä sihteerin roolin

Ajan tällä ehkä takaa sitä, että naiset saattaisivat edetä työelämässä paremmin, jos käyttäisivät tuonkin energian työasioihin. Tai jotain.

Arvoisa Reinhardt!

Valtaa on monenlaista, erittäin karkea jako voidaan tehdä mm. vaikutustavoiltaan suoran ja epäsuoran välillä. En pyri mihinkään matalamieliseen sihteerin roolin glorifioimiseen erityisesti nimenomaan naisille sopivana roolina tässä yhteiskunnassa, mutta jos ennakkoluulottomasti tarkastelee tilannetta voi huomata organisaattorilla (sukupuolesta riippumatta) olevan omat mahdollisuutensa junailla asioita haluttuun suuntaan. Tuttavapiirissäni olen toisinaan ollut huomaavinani eräiden naispuolisten henkilöiden olevan vähäeleisyydessään suorastaan taitavia tämänkaltaisen vallan käytössä. Siinähän mies tohottaa vaikka viedään niinkuin sitä yhtäkin pässiä narussa. :lol2:

tokkopaisto sanoi:
Arvoisa Reinhardt!

Valtaa on monenlaista, erittäin karkea jako voidaan tehdä mm. vaikutustavoiltaan suoran ja epäsuoran välillä. En pyri mihinkään matalamieliseen sihteerin roolin glorifioimiseen erityisesti nimenomaan naisille sopivana roolina tässä yhteiskunnassa, mutta jos ennakkoluulottomasti tarkastelee tilannetta voi huomata organisaattorilla (sukupuolesta riippumatta) olevan omat mahdollisuutensa junailla asioita haluttuun suuntaan. Tuttavapiirissäni olen toisinaan ollut huomaavinani eräiden naispuolisten henkilöiden olevan vähäeleisyydessään suorastaan taitavia tämänkaltaisen vallan käytössä. Siinähän mies tohottaa vaikka viedään niinkuin sitä yhtäkin pässiä narussa. :lol2:

Jos kyse on vallankäytöstä, miksi pitää esittää, että sen on NIIN stressaavaa ja ahdistavaa ja vastenmielistä?

Minä ainakin olen liian laiska tuollaiseen vallankäyttöön enkä erityisemmin pidä asioiden organisoinnista -töissä äijät järjestävät nykyään saunailtansakin itse, huomattuaan ettei minun järjestämissäni ole erityisen kivaa. (soitan yleensä johonkin paikkaan ja tilaan ruoat ja pyyhkeet, hittoako minua kiinnostaa onko niillä siellä ohjelmaa vai ei.)

Luultavasti en tule koskaan pääsemään eteenpäin elämässä. Ei sillä, että edes isommin haluaisin.

:wanha: :offtopic:

reinhardt sanoi:
NIIN stressaavaa ja ahdistavaa, enkä erityisemmin pidä asioiden organisoinnista QUOTE]

No se, kieltämättä. Enpä voi väittää itsekään erityisen halukkaasti pyrkiväni asioita järjestelemään. Pointtini tais olla johonkin siihen suuntaan että on joskus vähän niin ja näin kenellä sitä valtaa on vaikuttaa asioihin. Mutta joo :offtopic:

eedit: juu enkä tosiaan nyt erityisesti tarkastellut nimenomaan sihteerin virkaa joka tais olla enemmänkin sun pointti kun tarkemmin lukaisin.

wippe sanoi:
Niin, tällä hetkellähän naisvaltaiset alat/naisvaltaisilla aloilla toimivat yrittäjät maksavat nämä kulut. Mahtaa siinä esim. yksityisen vanhainkodin/kuntoutuslaitoksen omistajaa naurattaa kun neljästäkymmenestä työntekijästä 10 on äitiys-/hoitovapaalla ja kolme töissä olevistakin on jäämässä pikapuoliin äitiysvapaalle. Millä perusteella nämä yrittäjät ovat eriarvoisessa asemassa?

Tässähän on kysymys siitä, kenen oikein pitäisi maksaa lapsien tekemisestä aiheutuvat kulut. Äidin ja isän työnantajien? Valtion? Vai ehkäpä kuitenkin niiden vanhempien, jotka lapsia omaksi ilokseen tekevät?

On aika vaikea perustella, miksi tässä ylikansoittuvassa maailmassa pitäisi vielä tukea lastentekoa taloudellisesti. Jos on onnistunut hankkimaan itselleen sekä puolison että työpaikan, voi pitää itseään jo sen verran onnekkaana, että on aika hävytöntä vaatia muita vielä kustantamaan se oma perheonni.

Tietysti on helppo ymmärtää, miksi kaikki puolueet kannattavat lastenteon subventointia - tämän päivän lapset ovat huomisen äänestäjiä.

kalmukki sanoi:
On aika vaikea perustella, miksi tässä ylikansoittuvassa maailmassa pitäisi vielä tukea lastentekoa taloudellisesti. Jos on onnistunut hankkimaan itselleen sekä puolison että työpaikan, voi pitää itseään jo sen verran onnekkaana, että on aika hävytöntä vaatia muita vielä kustantamaan se oma perheonni.

SUU-RET I-KÄ-LUO-KAT.

Heikki M. sanoi:
SUU-RET I-KÄ-LUO-KAT.

Ja näin se perusteltiin kuudella tavulla, vaikka piti olla vaikeaa.

reinhardt sanoi:
Minusta on turha valittaa, ettei mies pakkaa omaa matkalaukkuaan, jos on kerrankin sen oma-aloitteisesti pakannut -tai valittanut perillä, että miehellä on mukana vääränvärisiä sukkia.
Tämä. On. Niin. Totta. Oot sie Reinhardt fiksu nainen :thumbs: Joillekin naisille kun ei vain käy, että joku asian tehdään miehen tavalla. Mulla on siivouskielto päällä, kun en osaa tehdä sitä oikein :hyper:

reinhardt sanoi:
Jos kyse on vallankäytöstä, miksi pitää esittää, että sen on NIIN stressaavaa ja ahdistavaa ja vastenmielistä?

Minä ainakin olen liian laiska tuollaiseen vallankäyttöön enkä erityisemmin pidä asioiden organisoinnista
Hetkonen, eikö sinusta itsestäsi tunnu että tässä on ristiriita? Vallankäytössä on kieltämättä oma vaivansa, mukaanlukien vastuun kantaminen tehdyistä päätöksistä.

Naisten tiimityöskentelystä... kai kaikki muisti katsoa Diilin eilen illalla?

Onko mielestänne naisten ja miesten työt erikseen? Tiskaako ja siivoaako mies siinä missä nainen vaihtaa autoon renkaat ja öljyt?

Kipi I sanoi:
Onko mielestänne naisten ja miesten työt erikseen?

Ei ole mitään miesten ja naisten töitä, on vain töitä, mitkä pitää tehdä. <-- avokin lausahdus, mutta allekirjoitan sen kyllä täysin.

Olen muuten ollut apuna renkaidenvaihdossa, laituria kantamassa, kärrännyt multaa kottikärryillä yms. Ja vastaavasti luovutan kyllä keittiön ja imurin ilomielin avokin käsiin, kun on hänen vuoronsa, ei tod. mitään siivouskieltoja meidän taloudessa :D

Kipi I sanoi:
Onko mielestänne naisten ja miesten työt erikseen? Tiskaako ja siivoaako mies siinä missä nainen vaihtaa autoon renkaat ja öljyt?

Riippuu miehestä ja naisesta. Jos minä saan jostakin naisen joka vaihtaa autooni renkaat ja öljyt, niin kyllä minä voin siivota ja tiskata. Ei mun pippeli siitä pienene ;)

Minusta miehet jotka joskus edes tiskaa siivoaa tai laittaa (bodi)ruokaa, on ihania. :haart: :haart: Enkä ikinä oo pitänyt itteeni femakkona vaan arvostan tasapuolisuutta. Joskus vaan on ollu paskat sympatiat miehiä kohtaan kun on jutut mennyt päin persettä. Mutta mitäpä noita puimaan...

Yhtä#Hauista sanoi:
Minusta miehet jotka joskus edes tiskaa siivoaa tai laittaa (bodi)ruokaa, on ihania. :haart: :haart: Enkä ikinä oo pitänyt itteeni femakkona vaan arvostan tasapuolisuutta. Joskus vaan on ollu paskat sympatiat miehiä kohtaan kun on jutut mennyt päin persettä. Mutta mitäpä noita puimaan...

Just tiskasin :haart:

Edit: Ennen vanhaan se oli niin päin että mies teki miehen työt ja nainen naisen työt! Näin meilläkin vielä kotona :) Nykyään taitaa olla sekoitettu nämä kaksi!

Kipi I sanoi:
Onko mielestänne naisten ja miesten työt erikseen?

Imettäminen, poiminta ja keräily on naisten töitä. Miehet käy metsällä ja tappelee toisten miesten kanssa. Tosimies ei myöskään nussi nainen päällä. Selälleen meno on nisäkkäällä antautumisen merkki.

Itse antaisin naisten hoitaa synnyttämisen mielellään. Voin itse olla toisena aktiivisena osapuolena siinä hedelmöitysprosessissa. Samaten sienimetsällä käynti on naisten hommaa, paitsi jos tarkoitus on lähteä poimimaan hallusinogeenisiä yksilöitä - silloin miehetkin voi osallistua.

SniffDaddy sanoi:
Itse antaisin naisten hoitaa synnyttämisen mielellään. Voin itse olla toisena aktiivisena osapuolena siinä hedelmöitysprosessissa. Samaten sienimetsällä käynti on naisten hommaa, paitsi jos tarkoitus on lähteä poimimaan hallusinogeenisiä yksilöitä - silloin miehetkin voi osallistua.

Miehet voi myös olla toimeliaita ja tarkkoja kotipuutarhureita, riippuen kasvista. Kun nyt noista hallusinogeeneistä tuli puhe, ketä nyt ne kiinnostaa :lol2:

Kyllä miesten on hyvä olla päällä niin naisen ei tarvii rehkiä niin kovasti. Ja eikös muuten joku mies ollu jossain ihme jenkki häröily tutkimuksessa ollut halukas kokeilemaan synnytystä...? :rolleyes:

Heikki M. sanoi:
SUU-RET I-KÄ-LUO-KAT.

Ja tämäkö perustelee jotain?

Jos yrität sanoa, että kansantaloutemme on pyramidihuijausta muistuttava viritys, joka pysyy pystyssä vain jos seuraavassa sukupolvessa on aina enemmän veronmaksajia, olet tietysti suurelta osin oikeassa.

Valitettavasti vain kasvu ei mitenkään voi jatkua loputtomiin, ja mitä nopeammin tätä epäkohtaa aletaan korjaamaan, sitä pienemmällä vahingolla selvitään. Mutta tiedänhän minä, ettei tällaista tule tapahtumaan - saavutetuista eduista pidetään aina kiinni katkeraan loppuun saakka.

Suomalaisesta työvoimasta ei tule tulevaisuudessa olemaan puutetta (=kysyntää), siitä pitävät automaatio ja globalisaatio huolen. Ja eläkkeensä saisi jokainen sukupolvi maksaa itse. Jos eläkerahastoihin ei ole kertynyt tarpeeksi rahaa, niin sitten täytyy pärjätä vähemmällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom