Minulla on feministisiä mielipiteitä. Niillä saa pildeä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koipireisi sanoi:Minulla on feministisiä mielipiteitä. Niillä saa pildeä.
Dean Kuntz sanoi:...samasta työstä pitäisi maksaa sama palkka molemmille sukupuolille (Edit: mikä toteutuukin kuten kaikki VARSIN HYVIN TIETÄVÄT)...
miisa sanoi:asiakas maksaa minusta aivan saman verran työnantajalleni kuin miehistä.
Dean Kuntz sanoi:Jos asiakas maksaa vuokrausfirmalle saman verran sekä miehistä että naisista (tai oikeastaan siis vuokrausfirmalle maksetaan saman verran kuin omille työntekijöille maksetaan palkkaa) niin silloinhan asia on selvä, vai mitä? Vuokrattuja työntekijöitä ja yrityksen omia taas ei voi verrata, koska vuokrausfirma ottaa välistä oman palkkionsa.
Miksi näin?miisa sanoi:Mitää? Minulle on maksettu lähes koko työhistoriani ~8v vähemmän palkkaa kuin täysin samaa työtä tekeville miehille.
Kouluaikoina yksi tyttö ihmetteli miksi kaikki pojat ovat kavereita keskenään. Tytöillä taasen oli tarkat porukat joihin kukin kuului, ja muiden kanssa riideltiin. En väitä että tämä pätee jokaiseen yksilöön, mutta yleisellä tasolla näin. Eihän toki pojatkaan kaikki kavereita olleet, mutta niiden vatipäidenkin kanssa tuli yleensä toimeen sen verran mitä oli pakko. Tytöillä tämä ei onnistu alkuunkaan, piikittely alkaa välittömästi ja homma lähtee käsistä ja jaloista.Gilly sanoi:Mehän emme koskaan yleistä, emmehän?
Kannattaisko mennä ja sanoa, että nyt rahaa pöytään, saatana! Ookkonää ihan tyhmä, jos suostut pienempään palkkaan olettaen, että työsi on ihan samaa jayhtä tuottavaa kuin muidenkin.?miisa sanoi:Taisin kirjoittaa epäselvästi. Työnantajani on vuokrannut minut ja useita työkavereitani toiselle firmalle. Asiakas maksaa meistä saman verran, mutta minun kuukausipalkkani on pienempi kuin miespuolisten työkavereideni (sama työnantaja, samalle asiakkaalle myyty). Ts. asiakas maksaa sukupuolesta riippumatta, mutta työnantajani ei.
Edit. Tässä tapauksessa (normaalia alallani) on niin päin että saan parempaa palkkaa vuokratyöntekijänä kuin olemalla suorassa työsuhteessa asiakkaaseen jonka tiloissa työskentelen.
Eugen sanoi:Mulla on samanlaisia kokemuksia kuin Protskullakin. Sosiaali- ja terveydenhoitoalalla näki hyvin naisvaltaisten alojen kuppikunnat ja paskanjauhamiset.
Tuo voi johtua ihan siitäkin, että olet firman ainoa henkilö joka tietää talousasioista mitään, eli uskon, että samoin voisi käydä miehellekin samassa tilanteessa. Oma työhistoria on mitä on, mutta hieman tuon suuntaista olen huomannut. Ainakin, jos muut ovat itseoppineita "liikemiehiä", jotka ovat vielä huomattavasti vanhempia ja tietävät kaikesta kaiken. Tosin ainakin vanhoilla parruilla saattaa muutenkin olla jotain naisia vastaan vastaavissa tehtävissä.reinhardt sanoi:Haluaisin, että jos minut pakotetaan istumaan johtoryhmän palavereissa ääneni olisi yhdenvertainen muiden äänten kanssa -kuitenkin ainakin meillä on "nainen vaietkoon seurakunnassa" -mentaliteetti -vaikka minä olen firman ainoa ihminen, joka tietää talousasioista mitään. Olisi myös mukavaa, jos saisin palkankorotuksen silloin kun toimenkuvani laajenee -kun samoihin aikoihin miehet saivat palkakorotuksen muuten vain. Ja voi kyllä, minä pyysin sitä palkankorotusta useampaan otteeseen.
lej sanoi:Tuo voi johtua ihan siitäkin, että olet firman ainoa henkilö joka tietää talousasioista mitään, eli uskon, että samoin voisi käydä miehellekin samassa tilanteessa. Oma työhistoria on mitä on, mutta hieman tuon suuntaista olen huomannut. Ainakin, jos muut ovat itseoppineita "liikemiehiä", jotka ovat vielä huomattavasti vanhempia ja tietävät kaikesta kaiken. Tosin ainakin vanhoilla parruilla saattaa muutenkin olla jotain naisia vastaan vastaavissa tehtävissä.
reinhardt sanoi:Saattaa toki olla, että vähättely ei johdukaan naiseudesta vaan ehkä minä vain olen oikeasti huono.
Tomppa85 sanoi:Tiedätkö miltä tuntuu teininä istua luokassa täynnä toinen toistaan seksikkäämpiä naisia? Erektio haittaa keskittymistä. Tämä on fakta. Tunneilla kököttäminen on helvettiä, kun koko kropan hormonaalinen toiminta käskee naida kaikkea mikä liikkuu kahdella jalalla ja omaa pimpin ja tissit.
Koulujärjestelmä suosii ihmisiä, jotka a) eivät saa erektiota joka tunnilla b) osaavat istua paikallaan ja keskittyä aiheeseen c) eivät ajattele seksiä joka kerta, kun seksikäs opettajatar kääntyy taululle ja pyllistää luokkaa kohden.
Näille "pojat on poikia" jutuille voi toki nauraa, mutta kyseessä on todellinen ongelma. Jos luokassa on vaikeuksia keskittyä asiaan, siirtyy opiskelu kotiin. Ja aika harvassa ovat ne pojat, jotka 8 tunnin lukiopäivän jälkeen pystyvät täysipainoisesti vääntämään jotain läksyjä, kun ainoa muistikuva tunnista on jonkun likan perse...