KELA - Natsismin viimeinen linnake

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Ahvena sanoi:
No pari esimerkkiä:

Uudelleenkoulutus. Mistä opintotuki? Ei ole perheellisellä varaa odottaa ainoaa tuloaan 1-2 kuukautta. Joskus jopa 3, kun KELAlla ei mahdu koteloon koulutuksen laatu. Ensinhän voi joutua tappelemaan työkkärin kanssa, onko opiskelu päätoimista.

Ei varmaan olekaan varaa odotella. Millä tavalla tavalla työntekijävajaus on Kelan "tanttojen" vika?

Koulutus. Ne joilta puuttuu koulutus kokonaan eivät mielellään lähde mm. aikuisopiskelijaksi, koska tukien kanssa on yhtä perkelettä saada ne juoksemaan säännöllisesti. Normaali kouluun on kiva lähteä tekemään opintolainaa, kun kotona Sub-TV:tä katsomalla tienaa enemmän velkaantumatta.

Ei mulla eikä mun kavereilla ole ollu mitään ongelmia saada tuet juoksemaan säännöllisesti. Kun tuki myönnetään niin se myönnetään tietyksi ajaksi ja sen ajan se tulee säännöllisesti ellei tulorajat ylity.

Osa-aikatyö. Tappele siinä sitten ekat kuukaudet että tuet juoksis. Olet kuukauden töissä, ja siltä ajalta haluat sovitellun työttömyysrahan ja asumistuen. Vaan pyydä ensin työnantajalta palkkatodistus vuoden ajalta.

Ei varmaan olekaan varaa odotella. Millä tavalla tavalla työntekijävajaus on Kelan "tanttojen" vika? Ja edelleen varmistukset on väärinkäytösten ehkäisemistä varten. Eikö se nyt jumalauta mene jakeluun?

Ei nämä helpolla täysin estä, mutta haittaavat suunnattomasti

Että näin.

Jos muuten saatte Kelalta jotain takaisinmaksuvaatimuksia jostain vuonna 1961 maaliskuussa maksetusta opintotuesta/asumistuesta/koirankusetustuesta, niin kannattaa panna ihan vitusti vastaan. Sitten jos näyttää että joutuu maksamaan takaisin pakostakin, niin laatii "moraalisen" takaisinmaksusuunnitelman. Eli käytännössä jonku parikybää kuussa. Ne voi olla tyytyväisiä siihenkin.

Timba79 sanoi:
... Sain asumistukea opiskeluaikana ja sen jälkeisenä lyhyenä työttömyyspätkäno joskus vuonna 97 n. puolen vuoden ajalta. Pääsin töihin ja ilmoitin KELAan asiasta ihan oikeilla lomakkeilla ja "tantan" kanssa ne vielä tiskillä tsekaten. Kuitenkin KELA maksoi minulle vielä 2 kk tuet täysin turhaan ja tottakai peri ne takaisin. Tietysti mulla oli rahat jemmassa kun tiesin näin käyvän, miksi pitää olla näin vitun vaikeeta?

Hah!! Tätähän mäkin ihmettelin....
wippe sanoi:
No tässä oli aikaa kulunut niin paljon että olivat sitten maksaneet kahden kuukauden tuet aiheettomasti, jotka tietenkin asianmukaisesti myöhemmin perittiin takaisin. Turhaa lomakevenkoilua vai tarpeellista byrokratiaa? Jos päätös tuen lakkauttamisesta olisi tehty mun ekan ilmoituksen perusteella koko takaisinperintäprosessi olisi jäänyt väliin, joten mun mielestä turhaa byrokratiaa....
Ja ei kai noi takaisinperintään kuluvat työtunnit ja postitukset ihan ilmaisia ole??? Ja kuinka vaikeeta tuen katkaisu voi olla?

Neuvostoliitto sanoi:
Missä noin olen väittänyt? Annoin vain esimerkin mikä ESIMERKIKSI hankaloittaa työnhakemista: Kelan kanssa asioimisen vaikeus.

Muutaman satasen jouduin joskus maksamaan opintotukea takaisin. Onneksi olin siinä mielessä "onnellisessa" asemassa, että pystyin asumaan Helsingissä melkein ilmaiseksi pari vuotta eikä tarvinnut tehdä Kelan mielestä syntiä (=käydä ahkerasti töissä). Kysy vaikka Hupelta lisää opintotuen takaisinperinnästä lisää jos ei ole tuttua hommaa.

Öh, meinaat että pakkista lukee koko Suomen väestö? Ei kai?

Voi jeesus, että sä tosiaan oot imbesilli. Voi, että...jouduitko ihan muutaman satasen maksamaan takaisin. Kai sä nyt saatana joudut maksamaan takaisin jos sun tulorajas ylittää etuuteen oikeuttavan summan. Mun tarvi keltään kysellä takaisinperinnästä. Mä peruutin vapaaehtoisesti viimeisen opiskeluvuoteni kaikki tuet ja maksoin pari kuukautta takaisin, kun tulorajat ylittyi. Teki yhteensä n. 800 euroa.

Joo, just niin, mä meinaan. Sitä vaan, että Pakkiksen muutamat itkijät on murto-osa Suomen koko väetöstä. Eli jos täällä muutama valittaa niin se ei kovin suuri osuus ole, kuten itse aikaisemmin väitit.:david:

Timba79 sanoi:
Hahaha, on vähän vitun väärä ammatti jos ei sitä pummien vittuilua kestä, saati sitten erota esim. sitä opiskelijanörttiä siitä pummista. Se opiskelijanörttikin kun saa sitä turhaa tiuskimista osakseen ihan samalla tavalla.

Näinpä, mutta jonkun pitää ne paskahommatkin tehdä. Ja tiuskimisasian voit tarkistaa aikasemmista viesteistä.

Ja on muutenkin kumma homma, että mitä vanhempi "tantta" siellä KELAn tiskin takana istuu, sitä varmemmin saa vastaukseksi ympäripyöreetä paskaa tai jotain muuta ylimielistä.

Ja selitähän nyt kun kaiken kaikesta tunnut tietävän, että miten KELAsta on mahdollista saada samaan kysymykseen 3 eri vastausta jos kysyy 3 eri ihmiseltä? Pitäisi vissiin HIEMAN parantaa sitä perehdyttämistä niihin pykäliin siellä KELAn koulutustilaisuudessa ja vasta sitten syyttää ihmisiä jotka eivät osaa lukea ja täyttää niitä vitun lomakkeita. Ja on se niin perseestä muutenkin että se järjenkäyttö tuntuu KELAn päässä olevan kielletty, eli jos on rasti väärässä ruudussa ja tapaus muuten päivänselvä, niin ihan varmasti joutuu täyttämään koko perkeleen lappupinon uusiksi.

Toiminta perustuu lakiin --> laki vaikeaselkoista =ehkä vastaus kysymykseesi?

Ja en ole joutunut paljonkaan KELAn kanssa asioimaan, on näitä juttuja vaan aika monen kohdalle sattunut ja enemmän kuin puolella on jotain hampaankolossa KELAa vastaan, ei se vika aina voi olla asiakkaassa tai sitten on systeemissä jo pahasti vikaa jos ei tavallinen kansalainen osaa niitä lappuja oikein täyttää.

Ei tietenkään vika ole aina asiakkaassa.

Toivottavasti ei tartte kyseisen laitoksen ovia avata ennenkuin eläkkeelle jään!

EDIT: Tulipa yksi juttu mieleen omasta elämästäkin. Sain asumistukea opiskeluaikana ja sen jälkeisenä lyhyenä työttömyyspätkäno joskus vuonna 97 n. puolen vuoden ajalta. Pääsin töihin ja ilmoitin KELAan asiasta ihan oikeilla lomakkeilla ja "tantan" kanssa ne vielä tiskillä tsekaten. Kuitenkin KELA maksoi minulle vielä 2 kk tuet täysin turhaan ja tottakai peri ne takaisin. Tietysti mulla oli rahat jemmassa kun tiesin näin käyvän, miksi pitää olla näin vitun vaikeeta? Ois varmaan pitänyt vittuillakseen anoa siihen joku tosipitkä maksuaika, maksaa vaikka 50 silloista markkaa kuukaudessa sitä 2000 markan summaa. :D

Näin.

wippe sanoi:
Hah!! Tätähän mäkin ihmettelin....
Ja ei kai noi takaisinperintään kuluvat työtunnit ja postitukset ihan ilmaisia ole??? Ja kuinka vaikeeta tuen katkaisu voi olla?

Takaisinperintään menevät tuet maksetaan sellaisella laskulla esim. netin kautta samalla kuin muitakin laskuja. Pitääkö tämäkin vääntää rautalangasta. Ajallisesti n. 2 minuuttia.

Niin, kuinka vaikeaa se tuen katkaisu sitten onkaan. Pitää olla sen verran älyä päässä, että kun tietää Kelassa hakemuksen käsittelyn kestävän sen pari kuukautta niin pistää sen tuen katkaisemista koskevan hakemuksen vetämää tarpeeksi ajoissa. Työsskäyvä henkilö varmasti osaa laskea tulonsa ja katsoa sitten meneekö se tulorajojen ylitse, eikö?

Ahvena sanoi:
Tipuin kärryiltä. Missä kohtaa olen syyttänyt KELAn tanttoja työvoimapulasta?
Lue postis ja mun vastaus siihen. Siks kaikki kestää, kun siellä Kelassa on niin vitun vähän työntekijöitä.

Mitä ihmettä täällä on alettu vääntämään? Itseltäni perittiin opintotukea takasin jotain 3000 euroa. Aivan syystä. Tulorajani ylittyivät, nostin silti opintotukea väärin perustein. Lopulta sain tuon laskun minkä kiltisti maksoin takaisin, olinhan saanut tuolta ajalta palkkaakin jo 25000e yli rajojen. Maksoin kaikki opintotuet takaisin 2 vuoden aikana muutaman satasen kuussa. Koska (uusia) korkoja ei mennyt, diili oli mielestäni hyvä. Maksoin muuten takaisin koko vuoden kaikki opintotuet sekä asumislisät :eek:

Vähän kuin maksaisi sakkoja, ajoin vuosi sitten ylinopeutta, sain 400e sakot. Maksoin ne pois.

Mikä on epäselvää? Toki valmistumisen jälkeen tulevia tuloja ei huomioida laskennassa mutta eihän silloin saa tukeakaan.

Loppupäätelmä: vituttaahan se kun omista virheistä joutuu maksamaan, mutta se on ihan oikein ja täysin oma vika.

Rankkuri sanoi:
Niin, kuinka vaikeaa se tuen katkaisu sitten onkaan. Pitää olla sen verran älyä päässä, että kun tietää Kelassa hakemuksen käsittelyn kestävän sen pari kuukautta niin pistää sen tuen katkaisemista koskevan hakemuksen vetämää tarpeeksi ajoissa. Työsskäyvä henkilö varmasti osaa laskea tulonsa ja katsoa sitten meneekö se tulorajojen ylitse, eikö?

Jahas, että Kelan kanssa asioidessa pitäisi ennustaja olla, jotta tietäisi milloin saa esim. minun tapauksessani kokopäiväistä työtä?? Itse ilmoitin tulojen muutoksesta ja työpaikan saamisesta HETI kun itse sain asiasta tietää!!!!!!!!

Jotenkin MINUN järkeni sanoo sen, että kaikille osapuolille olisi hyötyä siitä jos noi tuet saisi katki nopeammin kuin kahdessa/kolmessa kuukaudessa. Ja en muuten usko tuota, että takaisinperinnästä päättämiseen menee vain kaksi minuttia. Siinä ajassa tyyppi ei ehdi edes lukea asiaan liittyviä dokumentteja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe sanoi:
Mitä ihmettä täällä on alettu vääntämään? Itseltäni perittiin opintotukea takasin jotain 3000 euroa. Aivan syystä. Tulorajani ylittyivät, nostin silti opintotukea väärin perustein. Lopulta sain tuon laskun minkä kiltisti maksoin takaisin, olinhan saanut tuolta ajalta palkkaakin jo 25000e yli rajojen. Maksoin kaikki opintotuet takaisin 2 vuoden aikana muutaman satasen kuussa. Koska (uusia) korkoja ei mennyt, diili oli mielestäni hyvä. Maksoin muuten takaisin koko vuoden kaikki opintotuet sekä asumislisät :eek:

Vähän kuin maksaisi sakkoja, ajoin vuosi sitten ylinopeutta, sain 400e sakot. Maksoin ne pois.

Mikä on epäselvää? Toki valmistumisen jälkeen tulevia tuloja ei huomioida laskennassa mutta eihän silloin saa tukeakaan.

Loppupäätelmä: vituttaahan se kun omista virheistä joutuu maksamaan, mutta se on ihan oikein ja täysin oma vika.

:thumbs: Näin juuri

Rankkuri sanoi:
Lue postis ja mun vastaus siihen. Siks kaikki kestää, kun siellä Kelassa on niin vitun vähän työntekijöitä.

En löytänyt kohtaa.

Olen kyllä itsekin kirjoittanut tähän ketjuun, että käsittelyjen hitaus ja mokat johtuvat työvoimapulasta KELAlla. En vai ole missään kohtaan sanonut, että työvoimanpuute olisi KELAn työntekijän vika. Perustelin työvaoimapulaa omalla näkemykselläni, eikä tähän näkemykseeni sisältynyt työntekijän olevan syyllinen vajaamiehitykseen.

wippe sanoi:
Jahas, että Kelan kanssa asioidessa pitäisi ennustaja olla, jotta tietäisi milloin saa esim. minun tapauksessani kokopäiväistä työtä?? Itse ilmoitin tulojen muutoksesta ja työpaikan saamisesta HETI kun itse sain asiasta tietää!!!!!!!!

Jotenkin MINUN järkeni sanoo sen, että kaikille osapuolille olisi hyötyä siitä jos noi tuet saisi katki nopeammin kuin kahdessa/kolmessa kuukaudessa. Ja en muuten usko tuota, että takaisinperinnästä päättämiseen menee vain kaksi minuttia. Siinä ajassa tyyppi ei ehdi edes lukea asiaan liittyviä dokumentteja.

Voi helvetti, ootsä oikeesti 26-vuotias?

Jälleen kerran. Kaikki kestää, koska TYÖNTEKIJÖITÄ ON LIIAN VÄHÄN ja siksi, että hakemus menee läpi tietyn prosessin, JONKA LAKI EDELLYTTÄÄ. Ja kumpikaan näistä asioista ei ole "kelan tanttojen" syytä. Jos vaikeutesi ymmärtää kirjoitettua tekstiä johtuukin huonosta näöstä niin kirjoitin varmuuden vuoksi isolla, ne kohdat, jotka olen toistanut täällä jo varmasti 20 kertaa.

Joo, ei siihen päätämiseen, mutta sen takaisinperintälaskun maksamiseen. Ja siihen päätökseen pätee toi mun ylläoleva teksti.

Rankkuri sanoi:
Voi jeesus, että sä tosiaan oot imbesilli. Voi, että...jouduitko ihan muutaman satasen maksamaan takaisin. Kai sä nyt saatana joudut maksamaan takaisin jos sun tulorajas ylittää etuuteen oikeuttavan summan. Mun tarvi keltään kysellä takaisinperinnästä. Mä peruutin vapaaehtoisesti viimeisen opiskeluvuoteni kaikki tuet ja maksoin pari kuukautta takaisin, kun tulorajat ylittyi. Teki yhteensä n. 800 euroa.

Heureka, hyvä kun selvitit tämän. Tarkoitin vain, että eihän järjestelmässä ole mitään järkeä jos työnteosta rokotetaan. Mun mielestä on imbessilliä, että Kela (=valtiovalta) päättää paljon kukin yksilö saa tienata. Aivan idioottimaista tasapäistämistä mun mielestä. Onko se Kelalta pois jos sinä tai minä tienataan liikaa? Saahan Kela osansa meidänkin tuloista veroina takaisin.

Rankkuri sanoi:
Joo, just niin, mä meinaan. Sitä vaan, että Pakkiksen muutamat itkijät on murto-osa Suomen koko väetöstä. Eli jos täällä muutama valittaa niin se ei kovin suuri osuus ole, kuten itse aikaisemmin väitit.:david:

Keskity. Jos esim. 50% tämän ketjun lukijoista on kokenut Kelan virheen, niin monta koko Suomen väestöstä on kokenut saman?

Ahvena sanoi:
En löytänyt kohtaa.

Olen kyllä itsekin kirjoittanut tähän ketjuun, että käsittelyjen hitaus ja mokat johtuvat työvoimapulasta KELAlla. En vai ole missään kohtaan sanonut, että työvoimanpuute olisi KELAn työntekijän vika. Perustelin työvaoimapulaa omalla näkemykselläni, eikä tähän näkemykseeni sisältynyt työntekijän olevan syyllinen vajaamiehitykseen.

Sää olet kyl loputtoman paksukalloinen. Et syyttänytkään. Valitit päätösten hitautta, mikä johtuu työvoimapulasta, johon tantoilla ei ole osaa eikä arpaa.

Huppe sanoi:

Onko näin?

En jaksa tarkistaa, mutta tiedän ainakin yhden kaverini jolle kävi näin ja muistan lukeneeni asiasta useampaan otteeseen, että kyllä koko vuoden tulot huomioidaan tulorajoissa, opiskeli (ja otti opintotukea) sen koko vuoden tai ei.

Eli: jos valmistut ja saat duunia kesäkuussa, niin vuoden loppupuoliskolla tietenkin paukutat yli tulorajojen koska olet vakkariduunissa. KELA kuitenkin perii alkuvuoden opintotuet takaisin ihan kuin opiskelisit edelleen. Pitäisi varmaan valmistua vasta loppuvuodesta...

Neuvostoliitto sanoi:
Heureka, hyvä kun selvitit tämän. Tarkoitin vain, että eihän järjestelmässä ole mitään järkeä jos työnteosta rokotetaan. Mun mielestä on imbessilliä, että Kela (=valtiovalta) päättää paljon kukin yksilö saa tienata. Aivan idioottimaista tasapäistämistä mun mielestä. Onko se Kelalta pois jos sinä tai minä tienataan liikaa? Saahan Kela osansa meidänkin tuloista veroina takaisin.

Keskity. Jos esim. 50% tämän ketjun lukijoista on kokenut Kelan virheen, niin monta koko Suomen väestöstä on kokenut saman?

Uskotko jos sanon, että Kelaa ei vois kiinnostaa vähempää kuin paljon sä tienaat, kunhan et nosta samaan aikaan tukia. Ei se voi olla niin vaikeeta. Tienaa kuule vaikka miljuuna kuukaudessa, kunhan et nosta tukia samaan aikaan niin Kelalla ei oo mitään intressejä sua kohtaan.

Ja sähän tiedät, kuinka moni suomesta on sen kokenut?
Luepa noin 30 mun aikaisempaa viestiä ja koita päätellä niistä, minkätakia virheitä tulee.

RidAH sanoi:
Onko näin?

En jaksa tarkistaa, mutta tiedän ainakin yhden kaverini jolle kävi näin ja muistan lukeneeni asiasta useampaan otteeseen, että kyllä koko vuoden tulot huomioidaan tulorajoissa, opiskeli (ja otti opintotukea) sen koko vuoden tai ei.

Eli: jos valmistut ja saat duunia kesäkuussa, niin vuoden loppupuoliskolla tietenkin paukutat yli tulorajojen koska olet vakkariduunissa. KELA kuitenkin perii alkuvuoden opintotuet takaisin ihan kuin opiskelisit edelleen. Pitäisi varmaan valmistua vasta loppuvuodesta...

Kyllä näin on. Mikäli loppuvuoden tulot ovat tarpeeksi korkeat, tuet menevät takaisinperintään. Saat tienata vuoden aikana 9090 euroa ilman, että tuloilla on tukeen mitään vaikutusta. Jokainen tueton kuukausi nostaa tulorajaa 1010:llä eurolla.

Rankkuri sanoi:
Uskotko jos sanon, että Kelaa ei vois kiinnostaa vähempää kuin paljon sä tienaat, kunhan et nosta samaan aikaan tukia. Ei se voi olla niin vaikeeta. Tienaa kuule vaikka miljuuna kuukaudessa, kunhan et nosta tukia samaan aikaan niin Kelalla ei oo mitään intressejä sua kohtaan.

Miksi sä vittuilet itsestään selvistä asioista sen sijaan että vastaisit mun kysymykseen: Onko se Kelalta (tai keneltäkään) pois jos sinä tai minä tienataan "liikaa"?

Rankkuri sanoi:
Ja sähän tiedät, kuinka moni suomesta on sen kokenut?

Itsehän sä toistelet, että "itkijät on murto-osa Suomen koko väetöstä". Tämän ketjun perusteella kuitenkin aika moni on sen kokenut. Tarkkaa lukua en tiedä valitettavasti.

Rankkuri sanoi:
.

Eli siis :anssi:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom