KELA - Natsismin viimeinen linnake

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Rankkuri sanoi:
Mistäs sinä minun silmieni värin muka tiedät? Väsyny.
Tiedän.
Rankkuri sanoi:
Ja missä sanoin että kelan pitäisi toimia hyvän uskon varassa? Kun mariset siitä, että ei oo kivaa täyttää lomakkeita ja Kela on ihan eppis ku se vaatii tiettyjä selvityksiä ennenkuin saa rahaa, olet selvästikin sitä mieltä, että näin ei tulisi olla. Ja jos näin ei saisi olla niin silloinhan vaihtoehtona on se, että rahaa jaetaan sitä pyytäville ja luotetaan siihen että kaikki on reiluja ja maailmanrauha laskeutuu maan päälle heti ensi viikolla.
Edelleenkään en ole missään väittänyt ettei lomakkeita ja selvityksiä tarvittaisi, edes rivien välissä. Vaikka se vittumaista onkin, silloin kun niitä joutuu usein tekemään.
Rankkuri sanoi:
Ymmärrät tahallaan väärin? :david: En toki. Luetun ymmärtäminen ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia.
Näinköhän on.
Rankkuri sanoi:
Lapsellinen en ole, kyyninen sen sijaan olen. Näinköhän.
Kyllä sitä kyynistyy kun tarpeeksi sataa paskaa niskaan.

Originally Posted by loops
Mun mielestä on oikeen että jos saa jostain "ilmaista" rahaa niin sen eteen pitää käydä paperisotaa.

Originally Posted by Insanick
Pudottaa myös sairaat jotka eivät jaksa tapella kelan kanssa vaikka tarvitsevat tukea kaikkein kipeimmin.

Huoh.. nykyisessä systeemissä on jo ihan tarpeeksi paperisotaa.

Miksi sairaiden elämästä pitäisi tehdä entistäkin vaikeampaa?

Jaa, että et ole missään vaiheessa edes rivien välissä vihjannut, että selvitykset ym. olis turhia?

Hyviä esimerkkejä Neuvostoliitto :) Mielestäni Kelan pitäisi puolueettomassa mielessä käsitellä lomakkeet ja anomukset eikä yrittää joka asiassa vetää itselleen päin, kuten joskus kyseenalaisinkin keinoin yrittävät. Oonkin miettinyt että miten kyseinen laitos maksaa juopoille sun muille tuet kun ei varmaan kaikki viitsi kaivella finlexistä pykäliä ja asetuksia tueksi omalle hakemukselleen koska muuten eivät uskoisi. Vai onko tälle asiakaskunnalle jopa asiakaspalvelua olemassa, ei kai sieltä muuten voisi rahat siihen kossupulloon irrota?

Rankkuri sanoi:
Miks vitussa laitos, joka on perustettu nimenomaan tukemaan (eli syytämään rahaa juopoille) työttömiä, vähäosaisia ym. yrittäisi sitten kusettaa niiltä ne rahat pois?
Jaa a,paha sanoa. Epäilen että ei noilla Kelan työntekijöillä mitään tulospalkkausta ole,vaikka joskus se siltä vaikuttaa.

Rankkuri sanoi:
Olisiko järjestelmän monimutkaisuus ja asioiden varmistaminen vitutukseen asti seurausta siitä, että joka toinen molopää yrittää kusettaa sitä "ilmaista rahaa" Kelalta vaikka tuen saamiseen ei olisi mitään perusteita?
No tuossa byrokratiassa on se miinus puoli, että ne ketkä oikeasti eivät viitsi kuluttaa kaikkea vapaa-aikaansa kelan kanssa taistelemiseen jäävät ilman tukia,vaikka sen ansaisivatkin. Ja sitten nämä kelan elämäntapa kusettajat saavat rahat,koska tuotakin järjestelmää voi kusettaa ja näillä yleensä sitä aikaakin tuollaiseen puuhaan löytyy.

Rankkuri sanoi:
Jos Kela myöntäisi rahat sillä perusteella, että esim. Sinä menet sinne kuin euroopan omistaja ja toteat että rahat tänne ja nyt, tässä maassa ei kovin moni tukea oikeasti tarvitseva siitä etuudesta nauttisi.

Ei se nyt saatana voi oikeasti olla aikuiselle ihmiselle noin vaikea ymmärtää.

Ja työmarkkinatukea saadakseen pitää osallistua joka ainoaan yhteishakuun ja pääsykokeisiin.

En minä byrokratiana pidä muutaman lomakkeen täyttämistä,jotka kuuluvat asiaan, mutta se menee jo yli kun itse pitää alkaa finlexistä hakeen sellaset lainsäädäntöön luetut asiat, joista Kela ei kerro tai edes huomio päätöksiä tehdessään ilman että itse asiasta heitä huomautat. Esimerkkinä omassa tapauksessa työmarkkinatuen karenssiaika. Se että työmarkkinatukea saadakseen pitää osallistua yhteishakuun on aivan naurettava systeemi,koska se aiheuttaa amk-linjoilla yleensä ns. pakkohaun eli ne jotka haluavat tukea saada hakevat opiskeleen tuen takia eikä sen että alkaisi opiskella.

Ja kyllä tässä olet sinä se mikä ei ymmärrä, jos et käsitä mitä tällä tarkoitan Kelan toiminnasta. :david:

Rankkuri sanoi:
Niin, tottahan on, että asenne Kelan toimistoissa ei aina välttämättä ole kohdallaan, mutta siitä on melkosen helppo kitistä niiden joiden ei tarvitse olla siellä töissä. Kuinkakohan ystävällisiä esim. Neuvostoliitto itse ja Pakkiksen oma Sancho Pancho, Insanick, jaksaisivat olla, kuunneltuaan 20 vuotta juoppojen vittuilua, huutoa ja tappouhkauksia?

Enpä ihmettele yhtään, että tuolla asenteella olette saattaneet saada vähemmän ystävällistä palvelua.
No vittuilua en kyllä jaksa pitkään kuunnella, mutta en siirrä vitutustani syyttömiin. Pääasiassa olen kyllä saanut ystävällistä palvelua, mutta on niitä semmosiakin tapauksia nähty (kelan tätejä siis) jotka rupeaa mesoamaan päin naamaa heti kun suunsa avaa.

Ja mikä helvetin Sancho Pancho?

Rankkuri sanoi:
Kuinkakohan ystävällisiä esim. Neuvostoliitto itse ja Pakkiksen oma Sancho Pancho, Insanick, jaksaisivat olla, kuunneltuaan 20 vuotta juoppojen vittuilua, huutoa ja tappouhkauksia?

Kuka idiootti kuuntelee työkseen 20v vittuilua? Nämä asennevammaiset toimistotantat voisivat vaikka jäädä työttömäksi ja viettää päivät Kelassa täytellen lomakkeita.

Neuvostoliitto sanoi:
Kuka idiootti kuuntelee työkseen 20v vittuilua? Nämä asennevammaiset toimistotantat voisivat vaikka jäädä työttömäksi ja viettää päivät Kelassa täytellen lomakkeita.

Nimenomaan, ammatinvalintakysymys, niin mullekin sanottiin kun vinguin pientä palkkaani. ;)

Nyt kun täällä on ainakin yksi KELAssa työskentelevä, niin kertokaahan miksi jokaiseen asiaan pitää väsätä joku päätös tiesä minkä käsitteljän kautta. Jos ihminen täyttää sen eläkkeeseen vaadittavan määrän vuosia, niin miksi helvetissä sitä eläkettäkin pitää erikseen anoa miljoonalla kaavakkeella? Jos pääsee opiskelemaan ja on oikeutettu tukeen, miksi pitää käydä se saatanan paperisotaralli joka syksy uudelleen ja uudelleen? Miksi osa-aikatyötä tekevää rankaistaan kakkoseen heti niin ettei työtä kannata tehdä jos se ei ole isompi kuin saatu tuki? Toki tuoen pitää vähetä, mutta jo se vähennetään 1:1 niin onpa kannattaavaa tehdä työtä, ainakin minä teen työtä jotta saan rahaa, en sentakia että siellä kuluu hyvin aika.

Jaa a,paha sanoa. Epäilen että ei noilla Kelan työntekijöillä mitään tulospalkkausta ole,vaikka joskus se siltä vaikuttaa.

Voin 100% varmuudella ja tiedolla sinulle kertoa, että ei ole.

No tuossa byrokratiassa on se miinus puoli, että ne ketkä oikeasti eivät viitsi kuluttaa kaikkea vapaa-aikaansa kelan kanssa taistelemiseen jäävät ilman tukia,vaikka sen ansaisivatkin. Ja sitten nämä kelan elämäntapa kusettajat saavat rahat,koska tuotakin järjestelmää voi kusettaa ja näillä yleensä sitä aikaakin tuollaiseen puuhaan löytyy.

Niin, elämä ei ole aina reilua.

kun itse pitää alkaa finlexistä hakeen sellaset lainsäädäntöön luetut asiat, joista Kela ei kerro tai edes huomio päätöksiä tehdessään ilman että itse asiasta heitä huomautat.
Lomakkeissa yleensä lukee, mitä liitteitä hakemukseen tulee liittää, jotta hakemus voidaan käsitellä. Lukutaito siis riittää.

ns. pakkohaun eli ne jotka haluavat tukea saada hakevat opiskeleen tuen takia eikä sen että alkaisi opiskella.
Sen tarkoituksena on saada tuen hakijat tekemään jotakin hyödyllistä. Työmarkkinatuen saamisen edellytykset ovat sellaiset kuin ovat, sen takia, että ihmiset edes yrittäisivät päästä jonnekin eivätkä vain nostaisi tukia. Mikään järjestelmä ei ole virheetön.

Ja kyllä tässä olet sinä se mikä ei ymmärrä, jos et käsitä mitä tällä tarkoitan Kelan toiminnasta.
Ihminen, JOKA, ei ymmärrä....

Ja mikä helvetin Sancho Pancho?
kirjalisuutta, rakas ystäväni, tuulimyllyjä vastaan taistelevan Don Quijoten uskollinen aseenkantaja.

Kuka idiootti kuuntelee työkseen 20v vittuilua?
Ei kukaan. Kelassa sen sijaan on töissä tuhansia ihmisiä. Voisiko olla niin, että henkilö, joka on töissä Kelassa, on aloittanut siellä esim. 20 vuotta sitten. Niihin aikoihin työ ei sisältänyt samanlaista henkistä väkivaltaa tai fyysistä uhkailua asiakkaiden taholta niissä määrin kuin nykyään.

Nämä asennevammaiset toimistotantat voisivat vaikka jäädä työttömäksi ja viettää päivät Kelassa täytellen lomakkeita.
Kukas vittu sitten maksaisi teille pummeille päivärahat?

Timba79 sanoi:
Nimenomaan, ammatinvalintakysymys, niin mullekin sanottiin kun vinguin pientä palkkaani. ;)

Nyt kun täällä on ainakin yksi KELAssa työskentelevä, niin kertokaahan miksi jokaiseen asiaan pitää väsätä joku päätös tiesä minkä käsitteljän kautta. Jos ihminen täyttää sen eläkkeeseen vaadittavan määrän vuosia, niin miksi helvetissä sitä eläkettäkin pitää erikseen anoa miljoonalla kaavakkeella? Jos pääsee opiskelemaan ja on oikeutettu tukeen, miksi pitää käydä se saatanan paperisotaralli joka syksy uudelleen ja uudelleen? Miksi osa-aikatyötä tekevää rankaistaan kakkoseen heti niin ettei työtä kannata tehdä jos se ei ole isompi kuin saatu tuki? Toki tuoen pitää vähetä, mutta jo se vähennetään 1:1 niin onpa kannattaavaa tehdä työtä, ainakin minä teen työtä jotta saan rahaa, en sentakia että siellä kuluu hyvin aika.

Eikö se nyt saatana ole tullut selväksi, että ne vitun paperit ja lomakkeet on siellä sen takia, ettei väärinkäytöksiä syntyisi.

Kohta meissä kaikissa asuu pieni asennevammainen toimistotantta.

Miksi aina Kelan tätien asennetta perustellaan "tuhansia vittumaisia juoppoja asiakkaita, tuhansia hakemuksia joten virheitä sattuu" -argumenteilla? Eikö tantoillakin olisi helpompaa kun selvät tapaukset (esim. Timban esittämät) hoituisi rennosti netissä, puhelimessa tai edes kertakäynnillä Kelassa?

Rankkuri, mikä on sun suhteesi Kelaan?

Neuvostoliitto sanoi:
..hoituisi rennosti netissä..
Siihen suuntaan kai tässä ollaan menossa, jahka nuo sähköiset henkilökortit sun muut yleistyvät. Hirveästi ei mieltä lämmitä että esim. pelkän sotun perusteella voisi netitse asioita hoitaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rankkuri sanoi:
Kukas vittu sitten maksaisi teille pummeille päivärahat?

:jahas: :lol2: Milläs perusteella me ollaan pummeja?

Neuvostoliitto sanoi:
Kohta meissä kaikissa asuu pieni asennevammainen toimistotantta.

Miksi aina Kelan tätien asennetta perustellaan "tuhansia vittumaisia juoppoja asiakkaita, tuhansia hakemuksia joten virheitä sattuu" -argumenteilla? Eikö tantoillakin olisi helpompaa kun selvät tapaukset (esim. Timban esittämät) hoituisi rennosti netissä, puhelimessa tai edes kertakäynnillä Kelassa?

Rankkuri, mikä on sun suhteesi Kelaan?

Eroottinen. Eikös se ole käynyt selväksi kirjoitusteni kiihkeästä sävystä.

Siks sitä asennetta perustellaan mainitsemillasi argumenteilla, että se asenne johtuu nimenomaan siitä.

Olisihan se toki helpompaa jos kaikki toimisi napin painalluksella. Mutta niin kauan kuin Kelan "tantat" eivät vastaa Kelan nettisivujen kehityksestä tai tietotekniikasta muutenkaan, olisi mielestäni korrektia olla syyttelemättä heitä.

Kapulakielisyys johtunee siitä, että Kelan toiminnan tulee perustua lakiin. Koitapa itse referoida kansankielisesti jokin laki niin huomaat sen olevan melko hankalaa.

Ja koska toiminta perustuu lakiin, tulee kaikkien päätöksien olla virallisia ja siksi ne käsitellään lautakunnissa. Ja koska hakemuksia on vitusti, päätösten tekeminen kestää. Ja koska hakemuksia on vitusti myös päätösten korjaaminen kestää.

Rankkuri sanoi:
Eikö se nyt saatana ole tullut selväksi, että ne vitun paperit ja lomakkeet on siellä sen takia, ettei väärinkäytöksiä syntyisi.

Kyllä, ja näin pitäisi ollakin. Paperit ja kupongit siksi, että ei tulisi väärinkäytöksiä ja väärinkäsityksiä niin hakijan kuin KELAn kohdalla. Vaan kun ne virkailijat lukee ne paperit miten sattuu. Odotinpa kerran 2kk asumistukipäätöstä, kun 1kk käsittelyn jälkeen hakemus pomppasi, koska eivät KELAlla tienneet miltä ajalta liitteenä ollut vesilasku kuitteineen oli. Pelkkä vuokra jo ylitti omavastuuosan, joten asialla ei ollut mitään merkitystä. Hammasta purren hymyilin nätisti tiskillä ja kohteliaasti pyysin saada nähdä liitteenä olleen laskun. Siitä sitten varovasti näytin sormellani ruutua, jossa luki "ajalta:xx.xx.xx-xx.xx.xx". Enpä ole itse vielä viralliseen vesilaskuun törmännyt, jossa ei lukisi laskutusaikaa.

Itse olen sitä mieltä, että KELAan pitäisi saada lisää työvoimaa. Virheet ja murheet vähenisivät. Vaan kun tähän tarvittaisiin rahaa ja Suomessa on synti, jos duunareita on niin paljon ettei joka kolmannen tarvi jäädä ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.

Ahvena sanoi:
Kyllä, ja näin pitäisi ollakin. Paperit ja kupongit siksi, että ei tulisi väärinkäytöksiä ja väärinkäsityksiä niin hakijan kuin KELAn kohdalla. Vaan kun ne virkailijat lukee ne paperit miten sattuu. Odotinpa kerran 2kk asumistukipäätöstä, kun 1kk käsittelyn jälkeen hakemus pomppasi, koska eivät KELAlla tienneet miltä ajalta liitteenä ollut vesilasku kuitteineen oli. Pelkkä vuokra jo ylitti omavastuuosan, joten asialla ei ollut mitään merkitystä. Hammasta purren hymyilin nätisti tiskillä ja kohteliaasti pyysin saada nähdä liitteenä olleen laskun. Siitä sitten varovasti näytin sormellani ruutua, jossa luki "ajalta:xx.xx.xx-xx.xx.xx". Enpä ole itse vielä viralliseen vesilaskuun törmännyt, jossa ei lukisi laskutusaikaa.

Itse olen sitä mieltä, että KELAan pitäisi saada lisää työvoimaa. Virheet ja murheet vähenisivät. Vaan kun tähän tarvittaisiin rahaa ja Suomessa on synti, jos duunareita on niin paljon ettei joka kolmannen tarvi jäädä ennenaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.

VITTU MAHTAVAA :eek: , että joku vihdoin tajusi miksi siellä Kelassa on ne lomakkeet.

Ja loppuosaan:ihmisille sattuu virheitä. Ja virheet lisääntyy kiireen, stressin ja paineen alla työskenneltäessä. Kuten aikaisemmin threadissa mainittu niin Kelalla on noin 6000 työntekijää, ja otetaan huomioon että jokainen suomalainen on jossain vaiheessa asioinut kelassa niin voidaan saada käsitystä siitä, millainen työmäärä heillä on.

Rankkuri sanoi:
Jaa, että et ole missään vaiheessa edes rivien välissä vihjannut, että selvitykset ym. olis turhia?
Nih. Eihän sitä nyt pelkästään kelan toimistoon menemällä rahaa pidä saada :david: Tietysti noista kirjoituksistani sellaisen käsityksen voi saada jos väkisin haluaa tulkita väärin. :david:

Insanick sanoi:
Nih. Eihän sitä nyt pelkästään kelan toimistoon menemällä rahaa pidä saada :david: Tietysti noista kirjoituksistani sellaisen käsityksen voi saada jos väkisin haluaa tulkita väärin. :david:

Vittu, lue ne kirjoittamas tekstit uudestaan jonkun lukutaitoisen kanssa niin huomaat että niissä ei ole mitään väärin tulkittavaa. Täysin yksiselitteistä tekstiä.

Rankkuri sanoi:
Olisihan se toki helpompaa jos kaikki toimisi napin painalluksella. Mutta niin kauan kuin Kelan "tantat" eivät vastaa Kelan nettisivujen kehityksestä tai tietotekniikasta muutenkaan, olisi mielestäni korrektia olla syyttelemättä heitä.

HUOM! Selvät tapaukset, ei kaikki.

Miten nettisivut ja tietotekniikka tähän liittyy? Ne on työvälineitä siinä missä kynä ja paperi. Ei välineet tee päätösiä vaan ihmiset. Sun logiikalla Kelan tätejä voisi sanoa asennevammaisiksi jos he vastaisivat Kelan nettisivuista ja tietotekniikasta?

Neuvostoliitto sanoi:
HUOM! Selvät tapaukset, ei kaikki.
Miten nettisivut ja tietotekniikka tähän liittyy? Ne on työvälineitä siinä missä kynä ja paperi. Ei välineet tee päätösiä vaan ihmiset. Sun logiikalla Kelan tätejä voisi sanoa asennevammaisiksi jos he vastaisivat Kelan nettisivuista ja tietotekniikasta?

Ja kuka päättää, mikä on selvä tapaus? Riittääkö selvän tapauksen kriteeriksi se, että sen takana on nimimerkki Neuvostoliitto? Nimimerkistäsi päätellen voisi kuvitella sinun suorastaan rakastavan byrokratiaa ja toimimatonta systeemiä?

Jotta asiat hoituisi "rennosti netissä", palvelut varmaan tulisi sinne ensiksi saattaa. Ja se, tuleeko jokin palvelu nettikäyttöiseksi, ei ole "tanttojen" päätettävissä vaan ne tehdää hieman korkeammalla taholla.

Miten sulle pitää vääntää se, mistä "tanttojen" mahdollinen asennevamma johtuu. Kun luet uudestaan mun postin niin sieltä sen pitäisi välittyä melko selvästi.

Neuvostoliitolta "kivoja" esimerkkejä Kelan toiminnan soveltamisesta :D

Jep, kaikista eniten Kelan toiminnassa kismittää se, että "asiakaspalvelijat" eivät itsekään tiedä niitä pykäliä joiden mukaan päätöksiä tekevät. Ja, jos jotain kysyt , niin et voi luottaa tiedon oikeellisuuteen, vaan parempi on itse yrittää asiaa tarkistaa, mikäli vaan mahdollista. Sen nyt vielä ymmärrän jotenkin jos isossa toimistossa ei jokainen Kelan työntekijä tiedä kaikkia yksityiskohtia joka ikisestä tuesta, mutta että yliopiston opintotukikeskuksessa (jossa siis käsitellään vain ja ainoastaan opiskelijoiden asioita) ei tiedetä opintotuen yksityiskohtia :rolleyes:

Pilkunnussijan (=luen itse joka ainoa esitteen ja nettisivut ja lakipykälät) asenteella olen Kelan kanssa melko hyvin pärjännytkin, mutta kyllä välillä mietityttää miten ihminen joka ei jaksa (esim. sairaus) tai kykene (taito puuttuu) pystyy selviytymään tuki- ja pykäläviidakossa.

Mielestäni tuota lomakeviidakkoa voisi helpottaa. Esim. itse sain muutama vuosi sitten yleistä asumistukea parin kuukauden ajan kun olin osa-aikatöissä. Kun sain kokoaikaista työtä, ilmoitin siitä Kelalle vapaamuotoisella asiakirjalla, josta toki asia ilmeni ja muotoilu oli asiakirjamuotoilu ja oli koneella kirjoitettu sekä allekirjoitettu ja päivätty. No, ei siinä mitään, Kela lähettää mulle postissa lomakkeen jolla voin ilmoittaa olosuhdemuutoksista. Ilmoitin sitten samat asiat sillä virallisella lomakkeella heille ja taas aikaa kului ja tuli päätös että en saa enää asumistukea (olipa yllätys!). No tässä oli aikaa kulunut niin paljon että olivat sitten maksaneet kahden kuukauden tuet aiheettomasti, jotka tietenkin asianmukaisesti myöhemmin perittiin takaisin. Turhaa lomakevenkoilua vai tarpeellista byrokratiaa? Jos päätös tuen lakkauttamisesta olisi tehty mun ekan ilmoituksen perusteella koko takaisinperintäprosessi olisi jäänyt väliin, joten mun mielestä turhaa byrokratiaa.... :down:

Rankkuri sanoi:
Vittu, lue ne kirjoittamas tekstit uudestaan jonkun lukutaitoisen kanssa niin huomaat että niissä ei ole mitään väärin tulkittavaa. Täysin yksiselitteistä tekstiä.
Yksiselitteisyys on päässäsi :david: Lueppa ite ajatuksen kanssa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom