KELA - Natsismin viimeinen linnake

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Rankkuri sanoi:
Tantat tekee varmaan ylitöitä sen mukaan ku huvittaa.

Varmaan ja varmaan. Mistä tiedät että tekee ja voiko tehdä vain jos huvittaa? Koita nyt jo päättää tiedätkö niiden tekemiset vai et. Mä en viitti ainakaan kaivaa joka postausta jonka olet tänne kirjoittanut vain todistaakseni miten ristiriitaisia sun viestit on. Menee se vähäkin katu-uskottavuus joka sulla vielä eilen näissä asioissa esim. mun silmissä oli.

Oisko tää nyt tässä? Menee jo juupas eipäs osastolle ja "mun isällä on isommat munat kun sun" tasolle.:D

Timba79 sanoi:
Ei voin kuin nauraa tuon Rankkurin jutullu. Todellinen adhd kuten kas-vain sanoi, välillä meuhkaa vittuajaperkelettä ja välillä tulee sydämiä minkä ehtii näppiksestään suoltamaan.

Niin, tai sitten sä et ymmärrä sarkasmia.

Ja jos kerran Rankkuri pystyy sanomaan että KELAssa on liikaa työtä työntekijöihin nähden, mutta ei tiedä niiden toiminnasta mitään, niin aika paha ristiriita tässä on. Luehan killisilmä tältä sivulta mun aikasempi posti niin pääset juonesta perille.

Koita päättää tiedätkö sä niiden hommista jotain vai et ja puhu sitten sen mukaisesti. Taitaa oma äitimuori olla KELAn parjattu tantta kun noin henkilökohtaisesti otat tämän.

Säähän se vasta salapoliisi olet.

Ja se koko vitun systeemi mättää jos se tantta siinä tiskissä ei voi painaa nappia millä saa tuet jäihin jos asiakas ilmoittaa ettei niihin enää ole oikeutettu kun saa duunia. On se vitun komma jos tällanenkin jonkun johtajan/lautakunnan/valiokunnan tai ties minkä päätköksien takana pitää olla. Tekisivät siellä KELAssa jotain asioita helpottaakseen eivätkä pillittäisi miten ikävää on kun juopot, pummit ja kermaperseet vittuilee vääristä päätöksistä.

Kukakohan täällä sen pillittämisen aloitti?

:thumbs:

Timba79 sanoi:
Varmaan ja varmaan. Mistä tiedät että tekee ja voiko tehdä vain jos huvittaa? Koita nyt jo päättää tiedätkö niiden tekemiset vai et. Mä en viitti ainakaan kaivaa joka postausta jonka olet tänne kirjoittanut vain todistaakseni miten ristiriitaisia sun viestit on. Menee se vähäkin katu-uskottavuus joka sulla vielä eilen näissä asioissa esim. mun silmissä oli.

Mikäli infantiili tiedät mitään työelämästä niin työnantaja ei voi velvoittaa työntekijää tekemään ylitöitä. Tällöin ylitöiden tekeminen on työntekijästä itsestään kiinni. Ja kuvitteltko sä tosiaan naiiviudessasi, että mä tietäisin kaikkien n. 6000 työntekijän työajat?

jambo sanoi:
Oisko tää nyt tässä? Menee jo juupas eipäs osastolle ja "mun isällä on isommat munat kun sun" tasolle.:D

Kyllähän tämän kullinmittauskilpailun olis saanu jättää vaikka kokonaan väliin. Mut minkäs voit kun toisille täytyy vääntää rautalangasta ja toisille sekään ei riitä.

Rankkuri sanoi:
Mikäli infantiili tiedät mitään työelämästä niin työnantaja ei voi velvoittaa työntekijää tekemään ylitöitä. Tällöin ylitöiden tekeminen on työntekijästä itsestään kiinni. Ja kuvitteltko sä tosiaan naiiviudessasi, että mä tietäisin kaikkien n. 6000 työntekijän työajat?

Taidat ihan sanakirjasta repästä noita kiva nimityksiä meistä muista keskustelijoista. En tiedä mistä tuo agressiosi kumpuaa, mutta sen teidän että tasantarkkaan se olit sinä joka tämän meuhkaamisen ja toisten nimittelyn täällä aloitti.

Ja jotenkin nyt tuntuu että olen kuitenkin muutaman vuoden sua enemmän työelämässä ollut ja tasantarkkaan tiedän miten ylityöt menee.

Ja jos se KELAn tantta ei osaa tehdä päätöstä oikein (tai kuka vittu sen ikinä siellä tekeekin), niin vika on silloin AMMATTITAIDOSSA eikä työntekijöiden vähyydessä. Työntekijöiden vähyys on syy siihen että jossain tapauksissa päätökset kestää, mutta ne EIVÄT SAA olla syynä siihen että tulee virheitä! Jos et tätä tajua, niin sitten sun ei kovin kiireelliseen duuniin kannata ikinä ruveta.

Timba79 sanoi:
Taidat ihan sanakirjasta repästä noita kiva nimityksiä meistä muista keskustelijoista. En tiedä mistä tuo agressiosi kumpuaa, mutta sen teidän että tasantarkkaan se olit sinä joka tämän meuhkaamisen ja toisten nimittelyn täällä aloitti.

Ei vaan toiset meistä on sivistyneitä ja toiset imee peukkua vielä 27-vuotiaana. Ja kyllä se oli Huppe & kaverit, jotka aloittivat (mikäli sillä nyt mitään merkitystä on).

Ja jotenkin nyt tuntuu että olen kuitenkin muutaman vuoden sua enemmän työelämässä ollut ja tasantarkkaan tiedän miten ylityöt menee.

Ei siltä tunnu, kun tuollaisia kyselet. Ettei se kortisto sittenkin olis tutumpi paikka.....

Ja jos se KELAn tantta ei osaa tehdä päätöstä oikein (tai kuka vittu sen ikinä siellä tekeekin), niin vika on silloin AMMATTITAIDOSSA eikä työntekijöiden vähyydessä. Työntekijöiden vähyys on syy siihen että jossain tapauksissa päätökset kestää, mutta ne EIVÄT SAA olla syynä siihen että tulee virheitä! Jos et tätä tajua, niin sitten sun ei kovin kiireelliseen duuniin kannata ikinä ruveta.

Väitätsä, että kiireessä ei muka tule virheitä? Ja kiire tulee kun on liian vähän työntekijöitä. Jos sä et tätä käsitä, niin sä et koskaan ole tehny elämäs aikana mitään nopeasti (jos aktia ei lasketa mukaan)

Eiks vaa?

Rankkuri sanoi:
Apinaa ei ole koijattu. Sinä vuotena, kun nautit opintotukea, tulosi saavat olla 9090 euroa, jolloin tukia ei peritä takaisin. Mikäli tienaat enemmän, etkä ole peruuttanut opintotukea, joudut maksamaan takaisin. Tuloraja nousee 9090 eurosta 1010 euroa per peruutettu tukikuukausi tai muutoin tueton kuukausi.

Jos menet tuollaista väittämään niin pistä edes joku luotettava lähde mukaan todistaaksesi väitteesi.

Kelan sivulla lukee näin:

"Tuloista, jotka on maksettu opiskelijalle ennen opintojen aloittamiskuukautta tai opintojen päättymiskuukauden jälkeen, ei lasketa mukaan sitä osuutta, joka ylittää keskimäärin 1 515 euroa kuukaudessa. Opintotukea ei siis peritä takaisin niiden tulojen vuoksi, jotka katsotaan opiskeluaikaan kuulumattomien kuukausien tuloiksi."

Lähde: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/150801092508IL?OpenDocument

Verottaja antaa Kelalle vain yhden summan tulojen tarkistamista varten. Se yksi summa on opiskelijan vuositulo. Kela ei tiedä milloin tämä raha on tienattu, joten sen takia lähtee automaattisesti takaisinperintäprosessi käyntiin. Henkilö voi tässä prosessissa selvittää mitkä tulot on saatu opiskelukuukausien ulkopuolella (eli joko ennen opintojen alkamista tai valmistumisen jälkeen). Kela sitten näiden todisteiden perusteella peruvat takaisinperinnän.

Jos jollain Kela väittää todisteista huolimatta, että pitää maksaa takaisin, ehdottomasti valitusta peliin! Kelan toiminnassa tapahtuu paljon virheitä ja on erittäin suositeltavaa, että tuen saaja valvoo myös itse sitä, mitä päätöksiä sieltä tulee.

Töissä pitää olla kiire, muuten töitä ei ole tarpeeksi. Kiire luo tehokkuutta ja yleensä kehittää työntekoa ja toimintatapoja sellaisiksi että se kyetään hallitsemaan. Jos toimintatapoja ei ole muutettu tilannetta vastaavaksi, niin homma ei toimi. Kiire ei ole koskaan syy virheeseen vaan kyse on aina osaamattomuudesta. Vierivä kivi ei sammaloidu.

Ps. Jatkuva sivistyssanojen käyttö on yleensä merkki epävarmuudesta ja asiantuntemattomuudesta joita yritetään peittää sanoilla, joita kaikki ei välttämättä tunne.

Hippa sanoi:
Jos menet tuollaista väittämään niin pistä edes joku luotettava lähde mukaan todistaaksesi väitteesi.

Lähde on se, että oon itse käynyt läpi ko. prosessin.

Kelan sivulla lukee näin:

"Tuloista, jotka on maksettu opiskelijalle ennen opintojen aloittamiskuukautta tai opintojen päättymiskuukauden jälkeen, ei lasketa mukaan sitä osuutta, joka ylittää keskimäärin 1 515 euroa kuukaudessa. Opintotukea ei siis peritä takaisin niiden tulojen vuoksi, jotka katsotaan opiskeluaikaan kuulumattomien kuukausien tuloiksi."

Lähde: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/150801092508IL?OpenDocument

Verottaja antaa Kelalle vain yhden summan tulojen tarkistamista varten. Se yksi summa on opiskelijan vuositulo. Kela ei tiedä milloin tämä raha on tienattu, joten sen takia lähtee automaattisesti takaisinperintäprosessi käyntiin. Henkilö voi tässä prosessissa selvittää mitkä tulot on saatu opiskelukuukausien ulkopuolella (eli joko ennen opintojen alkamista tai valmistumisen jälkeen). Kela sitten näiden todisteiden perusteella peruvat takaisinperinnän.

Originally posted by Rankkuri
Kunhan kaivelet syvemmältä niin löydät sen postin, missä mainitsen siitä, että pitää tehdä selvitys niistä tuloista erikseen. Se, että jokaisessa postissa en oo jaksanu toistaa kaikkea aikasemmin sanomaani johtuu siitä, että lähden olettamuksesta, ettei aikuisille ihmisille tarvitse jankuttaa samoja asioita uudestaan ja uudestaan kuin lapselle. Väärässä taisin olla. Olkoon tämä sinun postauksesi siitä esimerkkinä.

Jos jollain Kela väittää todisteista huolimatta, että pitää maksaa takaisin, ehdottomasti valitusta peliin! Kelan toiminnassa tapahtuu paljon virheitä ja on erittäin suositeltavaa, että tuen saaja valvoo myös itse sitä, mitä päätöksiä sieltä tulee.

:thumbs: Hyvin sä vedät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jambo sanoi:
Sä et nyt ymmärrä. Minä todistin omassa tapauksessani etten ollut ansainnut opintojen aikana. Silti maksoin tuet takaisin. Kela menetteli väärin, valitin asiasta, ei auttanut. Mistä tässä nyt enää vängätään. Mun mielestä kela menetteli väärin, kelan omien tietojen mukaan ne menetteli väärin, pakkotoiston asiantuntijoiden mielestä meneteltiin väärin. Tulos, apinaa koijattiin. Syy ? Enää ei jaksa kiinnostaa mutta luottamus syysteemiin ei ainakaan vahvistunut.

Jos Kela tekee väärän päätöksen eikä anna valitusoikeutta, voit seuraavaksi kannella Kelan toiminnasta Eduskunnan Oikeusasiamiehelle (www.oikeusasiamies.fi).

Tabasco sanoi:
Töissä pitää olla kiire, muuten töitä ei ole tarpeeksi. Kiire luo tehokkuutta ja yleensä kehittää työntekoa ja toimintatapoja sellaisiksi että se kyetään hallitsemaan. Jos toimintatapoja ei ole muutettu tilannetta vastaavaksi, niin homma ei toimi. Kiire ei ole koskaan syy virheeseen vaan kyse on aina osaamattomuudesta.

Ja tämä tutkimus on tehty........?

Vierivä kivi ei sammaloidu.

Ps. Jatkuva sivistyssanojen käyttö on yleensä merkki epävarmuudesta ja asiantuntemattomuudesta joita yritetään peittää sanoilla, joita kaikki ei välttämättä tunne.

Mistäköhän mä olen epävarma. Mielestäni oon ilmaissut kantani varsin selkeästi ja varmasti läpi ketjun. Tai sitten mun perussivistys on parempi kuin teidän.

:thumbs:

Rankkuri sanoi:
:thumbs: Hyvin sä vedät.

Olisitko ystävällinen ja quottaisit oikein. Minä en vastannut sitä viimeistä kappaletta sun viestin perään.

EDIT: lisään vielä sen, että me olemme tainneet puhua eri asioista, mutta koska jambo puhui valmistumisen jälkeisistä tuloista ja sinä vastasit hänelle, oletin, että puhut itsekin valmistumisen jälkeisistä tuloista. Oma viestini koskee myös samaa asiaa eikä sellaista vuotta, jolloin opiskelija opiskelee koko kalenterivuoden.

Hippa sanoi:
Jos Kela tekee väärän päätöksen eikä anna valitusoikeutta, voit seuraavaksi kannella Kelan toiminnasta Eduskunnan Oikeusasiamiehelle (www.oikeusasiamies.fi).

Joo tiedän mutta asiasta on jo tosiaan vuosia eikä enää kiinnosta/jaksa tapella asiasta. Mulla on tollasia pienempiä kokemuksia virastojen ihmeellisestä toiminnasta useita. Eniten ihmetyttää se minkä jo aikaisemmin postasin että mikä siinä on niin vaikeaa päätöksen tehneen myöntää tehneensä virheen? Pitääkö aina lähteä viemään asiaa suurinpiirtein jonnekkin eu tuomioistuimeen. Jos meikä duunissa virkamiehenä tekee virheen niin ei ainakaan mulle ole mikään vaikeus tehdä kumoava päätös ja myöntää virheeni.

Toinen kiva kokemus aikoinaan oli kun ekana opiskelukesänä en saanut duunia ja jouduin sossun luukulle. Pitkä tarina lyhyesti: virkailija virheellisen ohjeistuksen vuoksi en saanut tukea vaan elin lainarahalla. Mikä tietysti vitutti kun opintolainat oli jo otettu ja käytetty lukukauden aikana.

Itse olen huomannut että jos esim. kelalla tai sossulla on jossain pykälässä tulkinnanvaraa niin kyllä ne poikkeuksetta tulkitsee niitä asiakkaalle haitallisesti niin että tukia evätään.

Toivottavasti ei enää hirveesti tarvi asioida kyseisissä lafkoissa.

Hippa sanoi:
Olisitko ystävällinen ja quottaisit oikein. Minä en vastannut sitä viimeistä kappaletta sun viestin perään.

Jos tarkastelet ajan kanssa ja tiukasti keskittyen sitä lainausta niin ehkä huomaat, että totta tosiaan, siinä oli mun omasta postista lainaus, joka vastasi siihen sun väitteeseesi. Että jotkut on sitten yksinkertaisia. Mä koitan tehdä vastauksistani helpompia ihan sua varten. Sano haluatko tavuviivat väliin?

Originally posted by Hippa
EDIT: lisään vielä sen, että me olemme tainneet puhua eri asioista, mutta koska jambo puhui valmistumisen jälkeisistä tuloista ja sinä vastasit hänelle, oletin, että puhut itsekin valmistumisen jälkeisistä tuloista. Oma viestini koskee myös samaa asiaa eikä sellaista vuotta, jolloin opiskelija opiskelee koko kalenterivuoden.

Ei tarvi opiskella koko lukuvuotta niin tulot vaikuttaa takaisinmaksuun ellet tee sitä erillistä selvitystä.

Rankkuri sanoi:
Jos tarkastelet ajan kanssa ja tiukasti keskittyen sitä lainausta niin ehkä huomaat, että totta tosiaan, siinä oli mun omasta postista lainaus, joka vastasi siihen sun väitteeseesi. Että jotkut on sitten yksinkertaisia. Mä koitan tehdä vastauksistani helpompia ihan sua varten. Sano haluatko tavuviivat väliin?

Mun viestissäni ei ollut lainattu sun tekstiä viimeisen kappaleen edelle, joten sinulla ei sitä myöskään ole oikeutta sinne sellaisenaan pistää, kun käytät suoraa lainausta.

Rankkuri sanoi:
Ei tarvi opiskella koko lukuvuotta niin tulot vaikuttaa takaisinmaksuun ellet tee sitä erillistä selvitystä.

Juuri näin, mutta vastauksesi jambolle antoi olettaa jotain muuta.

Eiköhän tämä ole rankkurin osalta käsitelty tähän. Jätkä jäähylle hetkeksi, taitaa 90% viesteistä keskittyä muiden haukkumiseen imbesilleiksi, tyhmiksi, idooteiksi sekä yksinkertaisiksi. Mitäs jos keskittyisitte itse asiaan?

Jaahas, lock! Näin käy kun viestit menevät vittuilun puolelle!

Ja Rankkurille varoitus turhasta suoranaisesta vittuilusta!!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom