KELA - Natsismin viimeinen linnake

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Rankkuri sanoi:
Mitäs jos sinä kerubinkasvoinen enkelini ottaisit asioista ensiksi selvää.
No kun nyt näin nimeltä huudellaan niin toteaisin että valmistumisen jälkeisiä tuloja ei huomioida, jos toimittaa Kelaan palkkakuitit tai muuta selvitystä siitä, että tulot on tienattu valmistumisen jälkeen. Tämä sama asia nyt tuli tuossa jo muutamaan kertaan mainittua mutta se kuulostaa paremmalta, kun me sanotaan se kaikki yhdessä :haart:.

Kelan sivuilta en viitsi enää jo tuota aiemmin laitettua leikellä, mutta kunnon sitaatti piristää tekstiä kun tekstiä (jatkoa edellisiin):

"Tulot kohdistetaan opiskeluajalle ja muulle ajalle sen mukaan, milloin tulo on saatu eli maksettu. Jos et selvitä tulon maksuajankohtaa, tulo kohdistetaan opiskeluajalle. Luovutusvoitot kohdistetaan kaupantekopäivän mukaan."

Lumi sanoi:
No kun nyt näin nimeltä huudellaan niin toteaisin että valmistumisen jälkeisiä tuloja ei huomioida, jos toimittaa Kelaan palkkakuitit tai muuta selvitystä siitä, että tulot on tienattu valmistumisen jälkeen. Tämä sama asia nyt tuli tuossa jo muutamaan kertaan mainittua mutta se kuulostaa paremmalta, kun me sanotaan se kaikki yhdessä :haart:.

Kelan sivuilta en viitsi enää jo tuota aiemmin laitettua leikellä, mutta kunnon sitaatti piristää tekstiä kun tekstiä (jatkoa edellisiin):

"Tulot kohdistetaan opiskeluajalle ja muulle ajalle sen mukaan, milloin tulo on saatu eli maksettu. Jos et selvitä tulon maksuajankohtaa, tulo kohdistetaan opiskeluajalle. Luovutusvoitot kohdistetaan kaupantekopäivän mukaan."

No näinhän se on, kuten eräässä aikaisemmassa postissani mainitsin. Mutta ilman, että itse ottaa asiakseen selvittää tulonsa, voi joutua maksamaan takaisin.

Rankkuri sanoi:
No näinhän se on, kuten eräässä aikaisemmassa postissani mainitsin. Mutta ilman, että itse ottaa asiakseen selvittää tulonsa, voi joutua maksamaan takaisin.
No juu, totta. Jos et kerro Kelan tädeille koska rahnat on tienattu, Kelan täti ei tiedä koska rahnat on tienattu. Mahtavaa, kaikki on jälleen yksimielisiä ja onnellisia :haart:

Lumi sanoi:
No juu, totta. Jos et kerro Kelan tädeille koska rahnat on tienattu, Kelan täti ei tiedä koska rahnat on tienattu. Mahtavaa, kaikki on jälleen yksimielisiä ja onnellisia :haart:

Näin on. Love is in the air..... :haart:

Huppe sanoi:
Teit väärin. Mistä KELA tietää milloin olet ne rahat tienannut? Ei mistään. Sinun velvollisuus on maksaa tuet takaisin TAI todistaa tienanneesi rahat valmistumisen jälkeen.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/vumatied

Tämä on se "porsaanreikä" jonka vuoksi KELAA vihataan. Ja kaikki sen vuoksi koska TUEN SAAJA EI VAIN YMMÄRRÄ TUOTA TEKSTIÄ! Omasta typeryydestä sakotetaan, jälleen kerran. Tämä on ihan ok veronmaksajan näkökulmasta :lol2:

EDIT: Jotenkin tämä keskustelu kääntyi nyt päälaelleen, aloitin threadin mutta rupesin esittämään puolustavaa kantaa KElaa kohtaan ;) No juuri tämän vuoksi en ottanut alkuperäisessä vuodatuksessa esille tätä opintotukiasiaa.

Sä et nyt ymmärrä. Minä todistin omassa tapauksessani etten ollut ansainnut opintojen aikana. Silti maksoin tuet takaisin. Kela menetteli väärin, valitin asiasta, ei auttanut. Mistä tässä nyt enää vängätään. Mun mielestä kela menetteli väärin, kelan omien tietojen mukaan ne menetteli väärin, pakkotoiston asiantuntijoiden mielestä meneteltiin väärin. Tulos, apinaa koijattiin. Syy ? Enää ei jaksa kiinnostaa mutta luottamus syysteemiin ei ainakaan vahvistunut.

Ja sitäpaitsi Huppe, taisit just yhdessä keskustelussa hehkuttaa että et käytä yhteiskunnan tukia paitsi mitä nyt puoli tuntia motaria työmatkalla. Silti näyttää nyt että saat isyysrahaa, opintotukea on nostettu, mitä synkkää vielä paljastuu kapitalistin kaapista ;) . Oisko se motari sittenkin käytössä jopa tunnin päivässä? Mehän maksetaan sun työmatkas!

Tulipa vaan mieleen, kun olen muutaman päivän seurannut tämän keskustelun kulkua, että montakohan KELAn päätöstä on jäänyt tekemättä, kun ko. puljussa "työtä tekevät" surffaavat päivät netissä ja kirjoittelevat keskustelupalstoille. Valitellaan henkilömäärän vähyyttä ja ajan puutetta???

Tabasco sanoi:
Tulipa vaan mieleen, kun olen muutaman päivän seurannut tämän keskustelun kulkua, että montakohan KELAn päätöstä on jäänyt tekemättä, kun ko. puljussa "työtä tekevät" surffaavat päivät netissä ja kirjoittelevat keskustelupalstoille. Valitellaan henkilömäärän vähyyttä ja ajan puutetta???

Mistäs sä tiedät mitään Kelan työntekijöiden netin käytöstä? Se on fakta et siellä on liian vähän työntekijöitä. Ja toi sun kommenttis on niin banaali, että olisit voinut tyytyä vain siihen seuraamiseen.

Rankkurin asenne on kyllä justiin niinkuin näillä täällä parjatuilla Kelan "tantoilla". Vaikka välillä menee jutut ihan metsään, niin ei myönnä virhettään vaan syyttelee muita. Ja sit kun asia tulee oikaistuksi, vielä lopuksi toteaa että no niinhän mä just sanoin... :rolleyes:

Fluffy sanoi:
Rankkurin asenne on kyllä justiin niinkuin näillä täällä parjatuilla Kelan "tantoilla". Vaikka välillä menee jutut ihan metsään, niin ei myönnä virhettään vaan syyttelee muita. Ja sit kun asia tulee oikaistuksi, vielä lopuksi toteaa että no niinhän mä just sanoin... :rolleyes:

Fluffy-rakas, keitä mä olen syytellyt? Eiköhän se oo enemmänki ollu niin, että muut on täällä pääsääntöisesti syytellyt niitä kelan työntekijöitä ja minä lähinnä puolustanut niitä. Sen mä myönnän varsin auliisti, että mä en tiedä kelan toimista juuri mitään jos ei opintotukiasiaa lasketa lukuun. Ja jos mä oon jonkun asian sanonut aikaisemmin niin kyllä mä katson aiheelliseksi tehdä sen tiettäväksi myös muille.

Mua lähinnä vituttaa tää kermaperseiden lauma täällä, jotka itkee joidenkin virheiden perään. Vittu kelassa käsitellään aivan järjettömiä määriä hakemuksia liian pienellä henkilökunnalla ja kauheen stressin ja paineen alla. Sen päälle saa kuunnella vielä "asiakkaiden" vittuilua ym. Ne tekee siellä hommia siksi, että teidän kaltaiset ihmiset saisivat sen mahdollisesti ainoan tulonsa ja selviäisivät siten arjestaan. Ja palkkana siitä on tollasten kiittämättömien persläpien kitinä. Se mua tässä korpeaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rankkuri sanoi:
Fluffy-rakas, keitä mä olen syytellyt? Eiköhän se oo enemmänki ollu niin, että muut on täällä pääsääntöisesti syytellyt niitä kelan työntekijöitä ja minä lähinnä puolustanut niitä. Sen mä myönnän varsin auliisti, että mä en tiedä kelan toimista juuri mitään jos ei opintotukiasiaa lasketa lukuun. Ja jos mä oon jonkun asian sanonut aikaisemmin niin kyllä mä katson aiheelliseksi tehdä sen tiettäväksi myös muille.

Jos et tiedä KELAn asioista juuri mitään, miten tiedät siellä olevan liian vähän henkilökuntaa? En ole vielä tavannut ihmistä, joka olisi sanonut töissä olevan liikaa ihmisiä ja liian vähän töitä. Väittäisin, että ihmiset ja järjestelmä vain toimivat kankeasti ja tehottomasti.

Tantta-Terttu 52v Kokemäen KELAsta tilittää:

Mua lähinnä vituttaa tää kermaperseiden lauma täällä, jotka itkee joidenkin virheiden perään. Vittu kelassa käsitellään aivan järjettömiä määriä hakemuksia liian pienellä henkilökunnalla ja kauheen stressin ja paineen alla. Sen päälle saa kuunnella vielä "asiakkaiden" vittuilua ym. Ne tekee siellä hommia siksi, että teidän kaltaiset ihmiset saisivat sen mahdollisesti ainoan tulonsa ja selviäisivät siten arjestaan. Ja palkkana siitä on tollasten kiittämättömien persläpien kitinä. Se mua tässä korpeaa.

Mitä tuollainen tuulennussima vinkuheinä kuin rankkuri tietää mitään Kelan työstä. Laitas faktaa kun kerran koko ajan räkytät mihin perustat sen että työntekijöitä on liian vähän väestöpohjaan verrattuna? Ehkä niitä on just sopivasti mutta ne on laiskoja?

Mites muuten on? Kun KELAssa on liikaa töitä ja liian vähän henkilökuntaa niin tekeekö tantat ylitöitä?

Rankkuri sanoi:
Sen mä myönnän varsin auliisti, että mä en tiedä kelan toimista juuri mitään jos ei opintotukiasiaa lasketa lukuun. Ja jos mä oon jonkun asian sanonut aikaisemmin niin kyllä mä katson aiheelliseksi tehdä sen tiettäväksi myös muille.

Sähän olet pahemman luokan adhd-tapaus. Itse väität, että:
on olemasssa tietty tuloraja, jonka saa tienata sen valmistumisen jälkeen tänä samana vuonna, ettei joudu maksamaan takaisin tukia. Tuliko nyt sullekin selväksi.
ja heti seuraavassa postissa väität, että:
Niin miten se nyt sun omilla pikku aivoillasi menee? Itse teet omalla meuhkaamisella ja tietämättömyydelläsi itsestäsi aivan vitun pellen. :david:

Tabasco sanoi:
Jos et tiedä KELAn asioista juuri mitään, miten tiedät siellä olevan liian vähän henkilökuntaa? En ole vielä tavannut ihmistä, joka olisi sanonut töissä olevan liikaa ihmisiä ja liian vähän töitä. Väittäisin, että ihmiset ja järjestelmä vain toimivat kankeasti ja tehottomasti.

En tiiä siitä, mihin päätökset perustuvat (lait ym.). Sen verran läheltä oon seurannu ko. laitosta, että mulla on varmasti enemmän pohjaa huudella kelan touhuista ku teillä.

Neuvostoliitto sanoi:
Tantta-Terttu 52v Kokemäen KELAsta tilittää:

Hih. Söpöä :haart:

kas-vain sanoi:
Sähän olet pahemman luokan adhd-tapaus. Itse väität, että:
ja heti seuraavassa postissa väität, että:

Niin miten se nyt sun omilla pikku aivoillasi menee? Itse teet omalla meuhkaamisella ja tietämättömyydelläsi itsestäsi aivan vitun pellen. :david:

Kunhan kaivelet syvemmältä niin löydät sen postin, missä mainitsen siitä, että pitää tehdä selvitys niistä tuloista erikseen. Se, että jokaisessa postissa en oo jaksanu toistaa kaikkea aikasemmin sanomaani johtuu siitä, että lähden olettamuksesta, ettei aikuisille ihmisille tarvitse jankuttaa samoja asioita uudestaan ja uudestaan kuin lapselle. Väärässä taisin olla. Olkoon tämä sinun postauksesi siitä esimerkkinä.

Ja mä oon ottanu tän melko rauhallisesti esim. suhun verrattuna.

Neuvostoliitto sanoi:
Mites muuten on? Kun KELAssa on liikaa töitä ja liian vähän henkilökuntaa niin tekeekö tantat ylitöitä?

Tantat tekee varmaan ylitöitä sen mukaan ku huvittaa.

Ei voin kuin nauraa tuon Rankkurin jutullu. Todellinen adhd kuten kas-vain sanoi, välillä meuhkaa vittuajaperkelettä ja välillä tulee sydämiä minkä ehtii näppiksestään suoltamaan.

Ja jos kerran Rankkuri pystyy sanomaan että KELAssa on liikaa työtä työntekijöihin nähden, mutta ei tiedä niiden toiminnasta mitään, niin aika paha ristiriita tässä on. Koita päättää tiedätkö sä niiden hommista jotain vai et ja puhu sitten sen mukaisesti. Taitaa oma äitimuori olla KELAn parjattu tantta kun noin henkilökohtaisesti otat tämän.

Ja se koko vitun systeemi mättää jos se tantta siinä tiskissä ei voi painaa nappia millä saa tuet jäihin jos asiakas ilmoittaa ettei niihin enää ole oikeutettu kun saa duunia. On se vitun komma jos tällanenkin jonkun johtajan/lautakunnan/valiokunnan tai ties minkä päätköksien takana pitää olla. Tekisivät siellä KELAssa jotain asioita helpottaakseen eivätkä pillittäisi miten ikävää on kun juopot, pummit ja kermaperseet vittuilee vääristä päätöksistä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom