Keittiövälineet ja ruuanvalmistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuo mainos osu ja uppos :B Kehtaankohan lähtee tänää ostaa, vai oonko markkinavoimien uhri jos niin teen?
Neuvostoliitto kävi mulle 40cm Peugeot Paris pippurimyllyn, suklaanvärisenä. Oijoi, on toi vaan hieno! :thumbs:
Clas Ohlsonilta kävin nappaamassa mukaan ihan testimielessä hiiliteräs-wokin, tosin pinnoitetun. Maksoi about kympin. Pitää testailla huomenna.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tahtoisin värikkäitä kattiloita ja kasareita. Eli Jamie Oliver mallistosta oli ainakin joku vuosi sitten Stokkalla tarjolla moisia. Eipä ole enää Tefalilla noita.

Eli jotain tämmöistä:
silit-cookware-set.jpg

Kuvassa saksalainen Silit -kattilasarja, noita ei vaan taida Suomesta saada. EDIT: Saapas, hinta vaan saattaa olla aika suolainen: http://www.zappella.fi/
Varmasti toista sataa euroa per kattila. Saksassa muutaman kympin. Tässä ois aika näpsäkkä setti:
http://www.amazon.de/Silit-Energy-R...r_1_5?ie=UTF8&s=kitchen&qid=1258882092&sr=8-5

Olen kyllästynyt noihin kiiltäviin teräskattiloihin ja mattapintaiset on hankala puhdistaa.

Mistä saa? Pitää olla PAKSU pohja ja induktiolle sopiva.

Menee hieman ot:lle, mutta mulle amazon.de pisti viime vkolla spämmiä, että ovat laajentaneet ulkomaille toimitettavien kamojen valikoimaa. Ehkä noita kattiloitakin saa jo tilattua sieltä.

Sain lahjaksi Jamie Oliverin valkosipulipusertimen, jonka avulla voi myös siivuttaa valkosipulia. Kestääkö puserrin pesun astianpesukoneessa? Ehdin heittämään paketin jo pois. Mun mielestä siinä ei olut mitään mainintaa asiasta.

830639.jpg

Onko porukalla kokemuksia edullisista monitoimikoneista? Käyttö olisi lähinnä jotain kerman vaahdottamista ja kasvisten raastamista. Jonkun pullataikinankin saatan silloin tällöin pyöräyttää mutta lihamyllyä en välttämättä tarvitse.

Sain lahjaksi Jamie Oliverin valkosipulipusertimen, jonka avulla voi myös siivuttaa valkosipulia. Kestääkö puserrin pesun astianpesukoneessa? Ehdin heittämään paketin jo pois. Mun mielestä siinä ei olut mitään mainintaa asiasta.

830639.jpg

Kestää konepesun sanon minä!

Pistin eilen Lidlistä tuommoisen rasvakeittimen, eli friteerauskeittimen. 39e maksoi. Pitänee pistää jotkin käyttöaikarajoitukset tuolle vaikkapa kerran kuussa maksimissaan, jottei tule sydäriä.

Kutakuinkin ton näkönen, rosterinen kuitenkin:
55812716p.jpg

2 kpl Matadoreja sekä 2 kpl Kovanaamoja pas2 viiden vuoden sisään. Ostin kokeilun vuoksi Tefalin Priviledge Pron. Jokohan nyt kestäisi?

Puukot pitäisi saada teräväksi. Timanttipuikko ei enää pure, eikä keraaminenkaan. Timanttiliippaa koittelin, samoin kuin perinteistä liippakiveä. Menee ikä ja terveys ennenkuin puukko teroittuu...

Ostasko tommosen tahkon?
tormek_t3.jpg

Vai sitten tämmösen obh nordican härvelin:
obh9960.jpg

Tämmöistä ei kannata ehdottaa, semmoinen lenti roskikseen jo aikapäiviä sitten:
135650_102622.jpg

Taidan käydä tahkon, kaveriksi sitten se timanttipuikko.

PS. Ikealta saa halvalla tuon Fiskarsin:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/57145296

Vie terotettavaksi paikalliseen terotuspalveluun, ei maksa paljoakaan. Sen jälkeen liippailet sillon tällöin niin pysyy taas pitkään hyvänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe, porukoilla on tuollainen mikä on tuossa toisessa kuvassa. Vaikutti toimivan kun sitä kokeilin, ja ei ole ilmeisesti levinnytkään vielä vaikka sitä onkin jo käytetty jonnin verran.

Ostin tahkon. Nyt on teräviä veitsiä. Viimeistelyt sitten timanttipuikolla. Varovainen tuon kanssa saa kyllä olla, ettei pilaa veitsiä, en suosittele kokemattomalle.

Ostin tahkon. Nyt on teräviä veitsiä. Viimeistelyt sitten timanttipuikolla. Varovainen tuon kanssa saa kyllä olla, ettei pilaa veitsiä, en suosittele kokemattomalle.

Miten monen vuoden tahkotaustan omaavalle suosittelet?

Miten monen vuoden tahkotaustan omaavalle suosittelet?

Vakaakätiselle, veitsien teroituskulmista tietoiselle ja tahkoa + smirgeliä käyttäneelle köyhälle henkilölle. Äkkiä tuolla saa ranteetkin itseltään auki veitsien pilaamisen lisäksi kun ei ole hajuakaan miten moista käytetään.
Toi OBH Nordica ois varmaan ok, maksaa vaan sen 69e. Tahkon sai 15 eurolla.

Paljonkohan maksaisi, jos veisit kokkipuotiin terotettavaksi?

Jaa-a. Bensat ehkä jotain 100 eskoo, parkkimaksu femman, hotelli odotusajalle pari sataa tai vaihtoehtosesti postikulut joitain kymppejä. + terotukset päälle?
Tietty teräviä veitsiä on aika turha viedä terotettavaks? Mietin sit kun noi tylsyy tai sitten käytän laiskana vaan tota tahkoa... Halvemmalla saan mun paskaveitsiä uutena kaupasta kuin että joku hieroo ne teräväks. Vähän sama kuin pesettäisi t-paitoja thaimaassa hotellissa, kun hotellin pesula ottaa enempi kuin uusi paita on kaupassa.

Tommoset Hackmannin kesäkattilat on muuten aika veikeitä:

SUMMER_casserole516x244.jpg

http://www.hackman.fi/web/hackmanww...aistoastiat_kesakattila_osat_kesakattila_39_l

100035626.jpg

Tuollaisella puikollahan noi veitset hieroo nopeesti teräväksi. Tietenkin jos sattuu poropeukalo olemaan, niin ei kannata itseään teurastaa, mutta helposti tuon kanssa oppii hyvän teroitustekniikan. Niinhän se ammattilaisetkin teroittaa veitsensä.:rolleyes:

Meillä on kyllä toi fiskarsin teroitusvehje ja kyllä se mun mielestä ihan ok on pikaiseen teroitukseen. Jos ei muuten viitsi teroittaa, niin muutamalla vedolla tuolla saa terävät veitset. Tietenkin tuonkin varmaan saa paskaksi, jos sillä hinkkaa naama punaisena edestakaisin ja kiroaa samalla maailmaa.

pezku, sitten kun veitset eivät enää terotu puikolla - sillä niin käy kaikille veitsille - ne on terotettava uudelleen alusta lähtien. Siitä tässä keskustelussa on ollut kyse, käsittääkseni.

Miten muuten veitsen alkuperäisen teroituskulman muuttaminen? Voiko sen tehdä itse tuosta vain, vai pitäisikö pitää kulma orkkiksena? Millä kulmalla perusveitsi olisi paras teroittaa? Liian loiva (terävä) kulma tylsyy nopeasti kun taas liian jyrkkä (tylppä) ei ole niin terävä... Mikä olisi hyvä asteluku? Riippuu olennaisesti toki veitsen paksuudestakin...

Tuossa OBH-nordicassahan tuo teroituskulma on vakio, kuten myös Fiskarsin halpisteroittimessakin. Jokaiseen veitseenhän nuo eivät sovellu juuri siksi. Tiedän esimerkiksi sanoa että oma japanilaistyylinen veitseni menisi pilalle noissa teroittimissa, kun taas tahkolla saan sen juuri oikeanlaiseksi.

Kenelläkään kokemuksia WMF YAMATO veitsistä ? Seuraavanlainen setti puisessa boksissa olisi tarjouksessa, oikea hinta päälle 500euroa.

messer_20060404_1402.jpg

Veitset kannattaa terotuttaa terottamossa eli ihan joku paikallinen firma joka terottaa sirkkelin teriä ym.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom