Keittiövälineet ja ruuanvalmistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tällälailla saa siihen pannuun sellasen pysyvän öljypinnan johon ei saa millään ruokaa palamaan kiinni.
Täytyy kokeilla tuota Hackmanin Brasserieen tänään. Ohjelappusessa luki aikoinaan että pannu on valmiiksi öljytty, mutta kananmunat jämähtivät kyllä hetkessä kiinni. En ole tuon ensiyrittämän jälkeen yrittänyt munia paistella sillä pannulla, päättelin että paistamiseen vaaditaan mahdoton määrä laardia, eikä Flora Culinesse tuohon hommaan sovellu...

Kannattaako käyttää käsittelyssä rypsiöljyä vai mieluummin tuubilaardia? Mikä on muuten rypsiöljyn leimahtamispiste, en uskaltaisi liekittää koko hellaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei saletisti tartu munat kiinni valurautapannuun, eikä letut. Kunhan se rasvapoltto on tehty oikein. Rasvana olen käyttänyt rypsäriä ja margariinia.

Ei saletisti tartu munat kiinni valurautapannuun, eikä letut. Kunhan se rasvapoltto on tehty oikein. Rasvana olen käyttänyt rypsäriä ja margariinia.

Mä teen rasvapolton kirkastetulla suolattomalla voilla. Pesun jälkeen sitten pannun tai padan pikainen kuivaus liedellä. Kun astia on kuiva, niin sitten ohuesti ruokaöljyä pintaan. Eikä tosiaan tartu kana tai kananmunat pannuun. Saman käsittelyn tein kaasugrillin parilalle ja paistolevyllekin, niin eipä tartu oikeastaan mikään niihinkään kiinni.

Ikinä en enää osta mitään teflonastioita. Keitto- ja paistohommat hoidetaan parilla Iittalan teräksisellä Tools-kattilalla sekä valurautapadalla ja kirppikseltä kolmella eurolla ostetulla Wärtsilä made in Finland valurautapannulla. Veitsinä löytyy Victorinox, pari Macia ja sekä joku muu japskipuukko.

Onko kellään kokemusta pizzakivistä, tekeekö niillä mitään? Tuleeko pohjasta parempi, kun perus uuninpellillä?
Itse olen paistanut pizzaa aina kuumalla pellillä, uuni täysillä ja loppusilauksena olen pistänyt pizzan paperin päällä uunin metalliselle pohjalle. Ei saa pitää pitkään, tuo pohja on oikeasti KUUMA. Kivan rapeuden ja värin siitä saa kyllä pitsaan.

Itse olen paistanut pizzaa aina kuumalla pellillä, uuni täysillä ja loppusilauksena olen pistänyt pizzan paperin päällä uunin metalliselle pohjalle. Ei saa pitää pitkään, tuo pohja on oikeasti KUUMA. Kivan rapeuden ja värin siitä saa kyllä pitsaan.
Taidan hommata ton pitsakiven, poltan vielä itteni jos alan tota sun vinkkiä testaamaan.:D

Joo, pizzakivi menee hankintaan kyllä. Mitenkähän leivinuunissa saa pitsaa tehtyä? Saako sen tarpeeksi kuumaksi?

Aika optimi paikkahan tuo leivinuuni on paistaa pitsat. Helposti pitäisi päästä 300 asteen tuntumaan tunnin lämmityksellä, pidemmälle ajalla vielä kevyesti ylikkin.

Leivinuuni tosi kuumaksi (en tiennyt että sen saisi noin kuumaksi, kun siellä on paistettu lähinnä kinkku jouluisin). Toki jos olisin ajatellut tarkemmin, on siellä paistettu myös karjalanpiiraat ;)

Eniwei, uuni kuumaksi ja pizzakivi uuniin, niin ei tartte edes putsata pohjaa.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsehän paistan Pizza Prontolla. Maailman hienoimpia laitteita.

pizza_pronto.jpg

Kuva: kaenkky.com

Ei jumalauta, me meinattiin saada tommonen joululahjaks kerran :lol2:

En voinut vastustaa, kävin sitten Chez Mariuksesta hakemssa kunnon taotun Santoku-kokkiveitsen ja samaa sarjaa kalaveitsen sekä timanttiteroittimen.

Tuli käytyä Chez Mariuksessa. On se sellainen karkkikauppa ettei paremmasta väliä. Vehkeitä vaikka minkälaisia, joiden käyttötarkoitusta ei edes tiedä.

Mukaan tarttui mm. testivoittajapizzakivi, ja täytyy kyllä sanoa, että on hyvä systeemi.

Tuli käytyä Chez Mariuksessa. On se sellainen karkkikauppa ettei paremmasta väliä. Vehkeitä vaikka minkälaisia, joiden käyttötarkoitusta ei edes tiedä.

Mukaan tarttui mm. testivoittajapizzakivi, ja täytyy kyllä sanoa, että on hyvä systeemi.

Siis tuohan on keraaminen! Tuosta ei todellakaan ole vastusta vuolukivelle:rock: Kaiken lisäks kaupasta ostettavat pizzakivet on aina ylihinnoteltu todella rankasti. Vuolukiveä saa edullisesti siispä käytetään sitä.

Mistäs liesitaso (halvalla) jossa on 2 induktiota ja 2 keraamista (tavallista) liettä yhdessä 60cm tasossa?

Mistäs liesitaso (halvalla) jossa on 2 induktiota ja 2 keraamista (tavallista) liettä yhdessä 60cm tasossa?
googlettelin. En tahdokaan. Paskaa.
Mikäs on vähä-äänisin ja edullinen induktio?

Hyvinhän toi munkin Brasserie alkoi suoriutumaan munakkaan paistosta, kun rasvapoltin sen silavalla. Hackmanin nettisivuillakin mainostettu "käyttövalmis"-ominaisuus on kyllä aika kusetusta, grilliversio samaisesta pannusta alkoi myös toimia paljon paremmin käsittelyn jälkeen. Tosin ehdin jo kerran nollat taulussa viime viikolla sitä putsatessani kaatamaan sekaan astianpesuainetta :david: tajusin virheen yhden sienen pyöräytyksen jälkeen, mutta huutamisesta ja riehumisesta huolimatta ei tuntunut ottavan vielä damagee. Joka tapauksessa uusi rasvapoltto joku päivä kun jaksaa.

Tuli hommattua ABC:n kasvikuivuri, mahtava laite. Puolitoista kiloa beef jerkyä jo tehty, sopivaa reseptiä etsiessä. Seuraavaan satsiin reilusti chiliä, rajottanee siten vähän tuota jerkyn katoamista kaapista. :hyper:

Back
Ylös Bottom