Keittiövälineet ja ruuanvalmistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ainakin tämä Santoku on uskomattoman terävä. Tosin pitää ostaa siihen se teroituskivi kun pienestäkin kosteudesta jää sellaista "ruostetta".

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuinka teräviä nuo laadukkaammat veitset sitten on? Amazonista olen lukenut, että esim. Globalin veitsen pitäisi pystyä leikkaa paperia ilman leikkausliikettä eli paino vain alas. Näinkö on? Koitinpa huvikseni hioa kivellä vanhan veitsen terää, mutta eihän sitä mitenkään noin teräväksi saanut. :)

Kyllä se leikkaaminen oikeasti muuttuu ihan helvetin paljon, jos lähdetään vertaamaan perus fiskarsseja, macceihin ja satakeen yms.
kysymys kuuluu että jos kahdesti viikossa pistää kaks tomaattia siipaleiksi, saako vastinetta oikeasti rahoilleen vai maksaako pääasiassa tyhjästä?

Jos pitäisi ostaa normaaliin ruoanlaittoon kokkiveitsi, niin hakisin Ikeasta Slitbar kokkiveitsen. Hintaa 20 € ja säännöllisesti (ja oikein) teroitettuna riitää aivan varmasti. Okei, hyvät työkalut helpottaa elämää mutta halvallakin voi saada ihan hyvää. Esim. Moralla pilkkoo myös rehut oikein hyvin ja maksaa vain jokusen euron. Ei tartte edes teroitella jos ei osaa. Ostaa vain uuden tilalle. Mutta eihän se ole niin cool, kuin joku seksikäs japsiveitsi, joka maksaa etelänmatkan verran ja jotain pitää hoitaa kuin vastasyntynyttä lasta.

Edit: sen verran vielä noista edellä mainituista Hackmanneista, että omat taidot ei riitä niitä teroittamaan. Ehkä en sitten vaan osaa, tai vaihtoehtoisesti ne on vähän huonohkoa laatua. Tuntuu että pitäisi olla smirgeli tai paremminkin rälläkkä. Jostain syystä muut keittiöveitset ja esim. (Kauhavalaiset) puukot saan todella hyvään kulmaan ja terään...

kysymys kuuluu että jos kahdesti viikossa pistää kaks tomaattia siipaleiksi, saako vastinetta oikeasti rahoilleen vai maksaako pääasiassa tyhjästä?

Jos veitsen käyttö viikossa jää siihen 2 minuuttiin, niin silloin ei ole väliä käytätkö ikean veistä, fiskarssin kirvestä vai samurai miekkaa.

Teinpä juuri pari erää safkaa valurautapaistinpannulla. Maksoi vitosen (5e) Ikeassa.
Aamuksi paistoin nakkeja, munia, pekonia ja nyt iltapalaksi lettuja. Voi pojat että on paras pannu mitä olen omistanut. Jää kauaksi nämä Tefalit ynnä muut Jamie Oliverin karmeat teflon-roskat (vaikka ko. pannu paras teflon-pannu varmasti onkin).

Suosittelen, tohon vielä kaasuliesi kaveriksi niin muuta ei tarvitse. :thumbs:

Juu ei oo valurautapannun voittanutta! Aika hissua on teflonien kanssa joita piti vähänväliä ostaa uusia kun hilseilivät.

Kunhan vaan muistaa että uusissa pannuissa on se suojavaha päällä, ja ruoka tarttuu valmistaessa aika lujaan kiinni pannuun.

Eli se pannu pitää esikäsitellä... ensin patapata:lla ja saippualla ja kuumalla vedellä se vaha pois, jonka jälkeen ensin kuivataan hyvin, ja sitten pannu voidellaan rypsiöljyllä. Talouspaperiin rypsiöljyä ja koko paistoalue plus reunat sillai että öljyä on hyvä kerros.

Tämän jälkeen pannu uuniin 225 asteeseen 2 tunniksi ylösalaisin niin että ylimääräinen öljy tippuu pois pellille joka on alemmalla tasolla siellä uunissa. Tällälailla saa siihen pannuun sellasen pysyvän öljypinnan johon ei saa millään ruokaa palamaan kiinni.

Muistaa vaan että se suojakerros lähtee jos pannun pesee saippualla... eli paras kaveri valuraudalle on pehmeä sieni ja niin kuuma vesi kuin kädet sietää, ja sillä sitten kevyesti pyyhkii pannun. Sitte kuivaus, ja naulaan. Ruuista pannuun tarttuva rasva vain parantaa sitä suojakerrosta. Paranee vaan käytössä ja tulee sellanen syvän musta kiiltävä värikin pannuun. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen jollain tasolla hirveä "hifisti" keittiö- ja ruoanlaittovälineiden osalta. Sit mä rakastan astioita. Vituttaa kuitenkin, ettei kaikkea voi ostaa, kun ne tavarat eivät mahdu mihinkään. Ihan noin niin kuin off topicina.

Mä olen jollain tasolla hirveä "hifisti" keittiö- ja ruoanlaittovälineiden osalta.
Niiden suhteen onkin jopa varaa olla Hifisti, toisin kuin vaikkapa stereolaitteiden suhteen. Paras pippurimylly maksaa muutaman hassun kympin. Parhaat kajarit/vahvistimet muutaman sata tuhatta euroa.

On muuten ilo olla terävä veitsi, kun päivittäin pilkkoo mm. raakaa porkkanaa ja raakaa parsakaalia ym. salaattiaineksia :)

Kuinka teräviä nuo laadukkaammat veitset sitten on? Amazonista olen lukenut, että esim. Globalin veitsen pitäisi pystyä leikkaa paperia ilman leikkausliikettä eli paino vain alas. Näinkö on? Koitinpa huvikseni hioa kivellä vanhan veitsen terää, mutta eihän sitä mitenkään noin teräväksi saanut. :)

Oma Mac Superior ei leikannut paperia noin, kun äsken testasin. EN tosin teroitellut ollenkaan. Voi olla, että pitäs olla painavampi puukko :) Leipä kuitenkin menee painamalla näteiksi siivuiksi ja maitopurkin halkaisee helposti viiltoliikkeellä, tarttee painaa vaan höyhenenkevyesti.

Onko Scanpanin veitset täyttä kuraa? Tuntuivat ainakin hyviltä kädessä ja painoakin oli riittävästi. Cittarissa olis kolmen knaiffin setti ilmeisesti tarjouksessa..

Zone-sarja -42%
Saako ns.hyvän kokkiveitsen pestä astianpesukoneessa?

Enpä lähtisi ottamaan sitä riskiä, että laadukas veitsi hinkkaa muihin astioihin pesukoneessa. Toisekseen hiiliteräsvehkeet pitäisi kuivata yleensä nopeasti ruostumisriskin takia.

Ite pesen ja kuivaan omat veitseni heti käytön jälkeen.

Back
Ylös Bottom