kehotyypistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tompalo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ectomorphs should concentrate on gaining weight in the form of good lean muscle tissue (some women that are too thin may also want to put on a little fat to look more feminine). Weight training should be done but not too often or for too long each session. Weight should be fairly heavy and workout pace slower (longer rest periods between sets). Diet should be high in calories (good quality food not junk) and you should eat more then you're used to and often. Aerobic and other activities (sports, dancing, etc.) should be kept to a minimum, at least until you are happy with your weight and looks.
http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Kun kehotyyppini on tämä ectomorph, pitäisikö minun noudattaa yllä olevia neuvoja. Tällä hetkellä treenaan kropan kahdesti viikkossa,sarjojen väliset tauot ovat lyhyitä ja toistot vaihtelevat viidestä kahteenkymmeneen.
Etenkin sarjapituuksilla 10-20 tunnen saavani lihaksiin kunnon tuntuman ja pumpin. Pidän myös treenaamisesta tällä toistoalueella.
Kehitys on ollut mielestäni hyvää, mutta voisiko kehitystäni mahdollisesti lisätä treenaamalla em. neuvojen mukaan? Eli pitämällä pidemmät tauot sarjojen välissä ja tekemällä pääsääntöisesti 5-10 toiston sarjoja.
Onko omalla kehotyypillänne ylipäätään mitään merkitystä treenaamisessanne?

Hmm... Tästä kehotyyppiharjottelusta on ollut paljon juttua (jota en ole jaksanut lukea) varmasti täällä Pakkiksellakin on keskusteluja (joita en ole jaksanut lukea) mutta oisko tuossa ajatuksena se että ektomorfeilla usein on tosi nopea se aineenvaihdunta ja sitä energiaa ei pitäisi hupuloida polupyörällä vatkaamiseen vaan se pitäisi säästää siihen palautumiseen.

Itse olen jotain ektomorfin ja endomorfin väliltä (olen onnesta soikeana...) ja sen olen kyllä tähän päivään mennessä oppinut että jos juoksentelen kesälaitumella miten sattuu jatkuvasti niin kehitystä punttien parissa on aika turha odottaa. Näin se on ainakin minulla.

Tuosta toistomäärästä en tiedä mutta järkevintä on jatkaa sillä toistomäärällä jonka on itse huomannut toimivaksi. Sehän se pääasia on. Intensiteettiä vaan peliin niinkuin aina ennenkin. Itsellä toistot onneks pyörii tossa 8-12 välillä, kun jollain 20 toistoilla en saa mitään aikaan. Se taitaa muutenkin olla se suht optimaalinen haarukka lihaskehitystä ajatellen. Itse asiassa en tajua kuinka 20 toistoilla saa hirveätä kehitystä aikaan, menis mulla ihan harakoille. Joku vois tätä mulle selvittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom