Kehonrakennus vs voimailu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs kumpaa pakkislaiset tekee salilla pääsääntöisesti, kasvattaa lihasta vaiko panostaa enemmän voimanhankintaan. Sitten vielä kysyisin, että kumpi on mielestänne vaativampaa lajina/harrastuksena. Omasta mielestä kehonrakennus on vaativampaa/vaatii enemmän panostusta mitä ylemmälle tasolle mennään. Kun pitää ottaa ruokapuoli ehkä enemmän syyniin ja tehdä monipuolisempia reenejä jne..

Mielipiteitä kehiin ja sillee-->

Itselläni on massan haku päällä, vaan sehän riippuu ihan siitä mitä itse siltä treenaamiselta hakee, joskus halutaan voimaa ja joskus massaa, vai onko tässä joku gallupin tapainen hakusessa? Tuosta vaativuudesta vaan että millä perusteella treenaus on kehoilussa vaativampaa kuin voimanhankinnassa? Ruokapuoli ehkä joo, pitää dietata että se lihas sieltä vähän paremmin erottuis, mutta onhan se esim. 5 vuoden päästä vähintäänkin yhtä vaikeaa saada kiekko tangon päähän lisää kuin saada tissi tosta kohin vähä isommaksi. Ja monipuolisesti siinäkin joutuu treenaamaan, jakoisuudet ja liikkeet vaihtuu aika ajoin ja lisäksi paikat lasahtaa herkemmin isompien romujen parissa riehumisesta.*

*aloittelijan tämänhetkinen käsitys asiasta, expertit olkaa kilttejä.

Omasta mielestä kehonrakennus on vaativampaa/vaatii enemmän panostusta mitä ylemmälle tasolle mennään. Kun pitää ottaa ruokapuoli ehkä enemmän syyniin ja tehdä monipuolisempia reenejä jne..

Niin koska esim. voimanostossahan pääsee huipputasolle syömällä ihan mitä sattuu ja tekemällä puolivillaista yksitoikkoista treeniä... :jahas:

Eiköhän noi oo lajeina molemmat semmosia et vaatii aika helvetisti yksilöltä, niin ruokapuolella, treeneissä kuin henkisiltä ominaisuuksiltakin. Ei se kehonrakennus mun mielestä ole yhtään sen vaativampaa kuin voimanostokaan.

Laskisin itseni voimailijaksi.
Omasta mielestäni harrastelijatasolla kumpikin on yhtä vaativaa tai vaatimatonta, isojen poikien piireistä en sitten osaa sanoa. Kehonrakennuksessa dieetit on tarkkaa puuhaa ja hyvään kisakireyteen pääsy haastavaa, mutta voimailijoilla on usein suuremmat treenimäärät ja kyllä heilläkin ruokailu on erittäin tärkeässä roolissa ihan kuten kellä tahansa urheilijalla. Vai meneekö joku sanomaan kiinalaisille painonnostajille, että Jay Cutleri on saleen nostellu punttia yhtä paljon? Tai Hossein Rezazadehille, että ei oo syöny tarpeeks roheiinia?

Sanon vaan että:

Halu olla vahva, että voi nostaa suuria painoja, että voi mahdollisesti joskus pelastaa lapsen kaatuneen puun alta = pahinta mahdollista egoilua.

Halu olla lihaksikas, jotta voi jonain päivänä astella keholavalle stringeissä öljyttynä ja sais naisten pöksyt märäksi ja miesten puntit tutisemaan pelkällä katseella = kurinalaista ja nöyrää hccbb-elämää.

;)

Perusvoimailua ja kyllä sitä lihasta tulee itelle ihan tarpeeksi siinä sivutuotteena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan huviksi käyn salilla, mutta voima nyt tuntuu mielekkäämmältä tavoitteenasettelulta (itselläni penkki omapaino, kyykky 1,5x omapaino ja mave 2x omapaino).

Keskinäinen vaativuus riippuu varmaan siitä, kummassa on enemmän vakavissaan harjoittelevia. Sata muuta harrastajaa on kumminkin helpompi peitota kuin tuhat.

Itse käyn salilla, koska siitä tulee nii perkuleen hyvä olo, kuulee aina välillä hyvää juttua, en vois harrastaa oikein muuta (en pidä oikein mistään, missä pitäisi tehdä ison ryhmän mukana - en edes aluksi), sen takia saa syödä paljon ja totta kai haluaisin sen unelma kropan. Eli itse vedän kehonrakennus tyylillä kait enemmän, mutta tietenkin se voimakin on samalla hakusessa, koska mikäs muu ois naurettavampaa kuin pumpattu kaveri, ketä ei jaksa pelastaa sitä lasta kaatuneen puun alta :D
Mutta miksi alkaa vertailemaan, kumpi on vaativampi lajina? Ihan eri lajejahan ne ovat, vaikka samat välineet ovatkin enimmäkseen käytössä. Sama, kun alkaisi vertailemaan kumpi on vaativampaa karate vai taekwondo, tai ylipäätään urheilulajien vertailu vaativuudessa ja paremmuudessa on vähän niin ja näin.

Elämänkokemuksen myötä jätän stringeissä pullistelut suosiolla sikakireille vesitissibodareille. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Varmasti mielipiteeseen vaikuttaa se, että on vakiintunut ja vaimo taitaa tykätäkin siitä, että vähän mahaa löytyy. Itte ainakin olen paljon vittumaisempi kun olen nälissäni dieetillä.

Ulkonäköön panostaminen tuntuu tässä elämänvaiheessa niin turhalta ja päämäärättömältä hommalta kuin voi vain olla. On se näin heikolla miehellä elämänlaatu vähän eri luokkaa kun ei tarvi itteään joka pullan murusta ruoskia.

Eikä mulla tavoitteet ole edes saada 200kg penkistä vaan olla suorituskyvyn puitteissa parempi kuin eilen. Vahvempi, nopeampi ja kestävämpi. Siinä riittää tekemistä ja josko vielä jonkun lajin keksisi missä kilpailla jollain tasolla.

Niin koska esim. voimanostossahan pääsee huipputasolle syömällä ihan mitä sattuu ja tekemällä puolivillaista yksitoikkoista treeniä... :jahas:

Eiköhän noi oo lajeina molemmat semmosia et vaatii aika helvetisti yksilöltä, niin ruokapuolella, treeneissä kuin henkisiltä ominaisuuksiltakin. Ei se kehonrakennus mun mielestä ole yhtään sen vaativampaa kuin voimanostokaan.

Monet kovatki voimailijat jotka siirtyny kehonrakennuksee ovat sanoneet, että kehonrakennus on (kovempaa). tiedä sitten. Kaikilla on omat mielipiteet :)

Tätä nykyä voimailen, mutta jos pitäisi joku punttailun suuntalaji arvostaa korkeimmalle niin ehdottomasti painonnosto, koska niillä jätkillä pitää olla helvetisti voimaa,räjähtävyyttä ja hyvä motoriikka.

Itse en painonnostoa tee koska olen liian kömpelö/hidas/liian laiska panostaakseni liikkeiden opetteluun aikaa :D

Kebetto 90: Syöminen voi olla kehoilussa tarkempaa, mutta kyllä olen sitä mieltä että esim. voimanoston treeni on rankempaa, koska tehdää isoja raskaita liikkeitä (penkki,mave,kyykky) ja AIVAN VITUSTI :)

Toisin kun kehareita näkee salilla tekemässä välillä jotain rannekääntöjä ja keskitettyähauiskääntöä yhdellä kädellä taljassa, mutta no joo jokainen varmasti osaa esittää mielipiteitä kummankin puolelta ihan riippuen mikä se oma laji on :)

Kyllä on aika itsestäänselvää, että kehonrakennus on lajina huomattavasti vaativampaa. Suuri osa korkeankin tason voimailijoista syö miten sattuu, kehonrakennuksessa näin eivät tee edes harrastelijat. Lisäksi treenaaminenkin on huomattavasti kevyempää, sillä voimailuissa sarjat kannattaa jättää aina hieman kesken ja sarjojen väliset tauot ovat huomattavasti pidempiä (sanokaa mitä sanotte, mutta fakta on se, että useat voimailijat saattavat pitää sarjojen välissä jopa yli 10min taukoja, oli se sitten järkevää tai ei).

Toki voimailija voi syödä tarkasti ja treenata intensiivisesti (ja pysyy näin huomattavasti siistimmässä kunnossa kuin kilpakumppaninsa), mutta jos otetaan sekä kehonrakennuksesta että voimailusta keskiverto harrastaja, niin on päivänselvää, että siinä panostuksen määrässä on aivan huima ero, eikä näitä faktoja kukaan oikeasti molempia lajeja seurannut pysty mitenkään kiistämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom