Kehonrakennukseen sopivin jako ja reeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaaggo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
FiNessi sanoi:
...Tätä topiccii lukiessa tuli mieleen, että jos tekis tätä treenii esim. 3viikkoo ja sit yhden viikon rankkaa kaks jakoista? tai jopa yks jakoista???

miksei mieluummin toisinpäin...:D

jos mä osallistun topicciinkin. mun mielestä sopiva jako perus-bodaukseen on:

3-6 viikkoa voimakestävyyttä (esim. 1- tai 2-jakoinen, joku pääliike priorisoitu)
6-12 viikkoa perusvoimaa (1-, 2- tai 3-jakoinen, kierto 2-4 päivää)
2-4 viikkoa maksimivoimaa (2- tai 3-jakoinen, kierto 4-6 päivää, hiukan nopeustreeniäkin mukaan, apuliikkeet minimiin, volyymi pieneksi)

Sepsis sanoi:
No täällä ihmetellään bodaajan loistavaa treenijakoa.

Mahtaa olla hyvä fiilis, kun ojentajapäivän jälkeen istuu pukarissa täysin uupuneena raskaasta treenistä, nautiskelee hartaudella palautusjuomaa ja odottelee kun väsynyt keho alkaa palautua ja kasvaa... Hiukan kuitenkin mietityttää, että mitenköhän sitä palautuu ja jaksaa vetää ylihuomisen hauispäivän kunnialla läpi...

:lol2:

On sitä huvinsa kullakin:) Ja ihmetellä aina saa, onhan maailmassa monta ihmeellistä asiaa varmaan vielä sullekin, vai onko 5-jakoinen treeniohjelma ihan kauhian ihmeellinen asia? Ihmettele pois, ihmetellään yhdessä.

Bodaaja sanoi:
On sitä huvinsa kullakin:) Ja ihmetellä aina saa, onhan maailmassa monta ihmeellistä asiaa varmaan vielä sullekin, vai onko 5-jakoinen treeniohjelma ihan kauhian ihmeellinen asia? Ihmettele pois, ihmetellään yhdessä.

Ei se 5-jakoinen ole ihmeellinen sinänsä mutta tossa jaossa on jotain hassua. :) Ei siinä mitään, kaikilla on omat juttunsa mutta jos mä koittaisin viisijakoista, se menisi jotenkin näin:

*Etureidet,pohkeet
*Rinta, hartiat
*Selkä, vatsa
*Takareidet, pohkeet
*Tumput

Ja kuuden päivän kierrolla. :D

Joitakin ihmisiä ei vaan voi neuvoa, kaikki pitää saada tehdä itse. Niin kauan kuin sarjapainot kaikissa liikkeissä kasvavat, homma toimii edes jotenkin. Kuitenkin tämän foorumin otannalla voisi suositella natuille pientä jakoa ja bodylehtien lukematta jättämistä...

Big Evil sanoi:
Joitakin ihmisiä ei vaan voi neuvoa, kaikki pitää saada tehdä itse. Niin kauan kuin sarjapainot kaikissa liikkeissä kasvavat, homma toimii edes jotenkin. Kuitenkin tämän foorumin otannalla voisi suositella natuille pientä jakoa ja bodylehtien lukematta jättämistä...

Mä en lue yhtäkään bodaus lehteä yms. Ei tartte, on toi punttien nostelu sen verran yksinkertasta hommaa et en mä siihen mitään lehteä tartte.

Bodaaja sanoi:
Mä en lue yhtäkään bodaus lehteä yms. Ei tartte, on toi punttien nostelu sen verran yksinkertasta hommaa et en mä siihen mitään lehteä tartte.

Sen kertoo kyllä sinun ohjelmasikin ;)

tiieitiijuu sanoi:
Sen kertoo kyllä sinun ohjelmasikin ;)

No, isän kanssa reenataan, ja ei ole tod. äijän koossa valittamista, joillakin on vaan geenit niin hyvät ettei tartte kikkailla noitten ohjelmien kanssa:)

Tsemppiä sulle kuiteski!

Bodaaja sanoi:
No, isän kanssa reenataan, ja ei ole tod. äijän koossa valittamista, joillakin on vaan geenit niin hyvät ettei tartte kikkailla noitten ohjelmien kanssa:)

Tsemppiä sulle kuiteski!

oletko varma että ne hyvät geenit kannattaa tuhlata paskaan ohjelmaan ?

bustedi sanoi:
oletko varma että ne hyvät geenit kannattaa tuhlata paskaan ohjelmaan ?

Mulle on ihan sama tuleeko massaa vai ei, ainakin voimaa tulee kokoajan lisää. Mä haluan olla "sleeper" kaveri joka pesee voimassa kaikki massamonsterit:hyper:

Bodaaja sanoi:
Mulle on ihan sama tuleeko massaa vai ei, ainakin voimaa tulee kokoajan lisää. Mä haluan olla "sleeper" kaveri joka pesee voimassa kaikki massamonsterit:hyper:

Haluat voimaa ja treenaat 5-jakoisella ohjelmalla, jossa hauiksillakin on oma päivä?

EI näin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Bodaaja sanoi:

No sitten tilanne on vielä huonompi. Tuo sun ohjelma voi toimia vielä jotenkin massatreeninä, mutta voimaohjelmaa tuosta ei saa tekemälläkään. Jos sulla on hyvät geenit, niin kunnon ohjelmalla voimaa tulisi tuplasti enemmän. Tietysti kun punttailua aloittelee, niin voimat kasvavat ja lihasta tulee, vaikka vain katsoo jalkaprässiin päin, mutta on jotenkin typerää hukata hyvää kehityspotentiaalia sysipaskalla ohjelmalla treenaamiseen.

edit: hidas...

No pistetään asia sitten näin: Mä nostan rautaa, en muuta, ja katon mitä tapahtuu, siinä on mun tavote.

Bodaaja sanoi:
No pistetään asia sitten näin: Mä nostan rautaa, en muuta, ja katon mitä tapahtuu, siinä on mun tavote.

Eli sinne älykkyyspuolelle niitä geenejä ei sitten ole riittänyt.:rolleyes:

Sepsis sanoi:
Eli sinne älykkyyspuolelle niitä geenejä ei sitten ole riittänyt.:rolleyes:

Mitä tekemistä sillä on älykkyyden kanssa jos punttia nostaa huvikseen ja fiilispohjalta? Ei sitä tartte niin vakavasti ottaa jos ei maksimaalista kehitystäkään hae. Itse tosin olen sitämieltä, ette tekee ennemmin ees semitosissaan ja saa kohtuu tuloksiakin, ei se niin kivaa se salillakäyminenkään ole että sitä vuodesta toiseen ilman tuloksia jaksaisi.

Timba79 sanoi:
Mitä tekemistä sillä on älykkyyden kanssa jos punttia nostaa huvikseen ja fiilispohjalta?.

Pieni provohan tuo oli.

Mutta, koska ilmeisesti halu on kaverilla kovasti kehittyä, mutta vaikka neuvoja satelee joka suunnalta niin silti ei ole kykyä ottaa niitä vastaan. Alykkäämpi kaveri ottaa viisaammilta mallia, eikä opettele kaikkea kantapään kautta. Kyllä 17 vanhana pitäisi tuo kypsyyskin jo riittää kevyeen itsekritiikkiin.

Sepsis sanoi:
Pieni provohan tuo oli.

Mutta, koska ilmeisesti halu on kaverilla kovasti kehittyä, mutta vaikka neuvoja satelee joka suunnalta niin silti ei ole kykyä ottaa niitä vastaan. Alykkäämpi kaveri ottaa viisaammilta mallia, eikä opettele kaikkea kantapään kautta. Kyllä 17 vanhana pitäisi tuo kypsyyskin jo riittää kevyeen itsekritiikkiin.

Mä en jaksa enää vängätä tästä, kun SINÄ et kerran ymmärrä mistä on kysymys. Mä pyrin kerran viikkoon käymään kaikki lihakset läpi niillä painoilla ja liikkeillä ja vittu kaikilla muillakin, miltä sillon tuntuu. Mä meen täysin fiilispohjalla, ja ohjeilla joita minun isäni osaa neuvoa, ja luotan häneen. Piste.

Fatskin tulokset, saatuna meidän paskalla ohjelmalla:

Veto: 240 (ilman mitään varusteita)
Kyykky: 245 (Vyö, rätit) Paras sarja: 5x200kg
Penkki: 170kg (raaka) 23x100kg enkkasarja
Alatalja: Aikoinaan oli pakka 150kghen asti johon lisäsi 10kgta.
Prässiä: 520kglla polvet suuhun.
Reisi: 65cm
Rinta: 138cm
Hanska: 48cm

Mun tulokset:

Penkki 1x30kg --> 2x70kg
Hauiskääntö 1x20kg --> 6x45kg
En tee kyykkyä enkä vetoja enää, tein alussa, mutta selässä on jotain rakenteellista ongelmaa.
Ja kaikki muutkin on noussu, ja mitat esim. hanska 30cm --> 36cm.

Treeniä joulukuusta 2005, ilman mitään kikkailuja.

isäsi tulokset on kovia!

noista sun vanhoista tuloksista vaan ei ole kovin hankala nousta tolle tasolle millä oot. suoraan sanoen se että opettelee tekniikoita ja oikeesti vääntää siellä hampaat irvessä ees jollaki ohjelmalla tuo jo tuollaista kehitystä.

bustedi sanoi:
isäsi tulokset on kovia!

noista sun vanhoista tuloksista vaan ei ole kovin hankala nousta tolle tasolle millä oot. suoraan sanoen se että opettelee tekniikoita ja oikeesti vääntää siellä hampaat irvessä ees jollaki ohjelmalla tuo jo tuollaista kehitystä.

Nii, mutta hampaat irvessä sitä on väännettykki:D

Bodaaja sanoi:
Mä en jaksa enää vängätä tästä, kun SINÄ et kerran ymmärrä mistä on kysymys. Mä pyrin kerran viikkoon käymään kaikki lihakset läpi niillä painoilla ja liikkeillä ja vittu kaikilla muillakin, miltä sillon tuntuu. Mä meen täysin fiilispohjalla, ja ohjeilla joita minun isäni osaa neuvoa, ja luotan häneen. Piste.

Fatskin tulokset, saatuna meidän paskalla ohjelmalla:

Veto: 240 (ilman mitään varusteita)
Kyykky: 245 (Vyö, rätit) Paras sarja: 5x200kg
Penkki: 170kg (raaka) 23x100kg enkkasarja
Alatalja: Aikoinaan oli pakka 150kghen asti johon lisäsi 10kgta.
Prässiä: 520kglla polvet suuhun.
Reisi: 65cm
Rinta: 138cm
Hanska: 48cm

Vyötärö 1,5m ja tuloksissa nettilisää 50% ja/tai tulokset muistetaan näin vanhemmiten väärin ?:D

Suositut

Back
Ylös Bottom