Kehon tottuminen treeneihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen aloittanut dietin. Nyt on selvästi treeneissä tullut hieman ylikunnonoireita, unettomuutta ja hermostuneisuutta. Ilmeisesti johtuu siitä, että ollaan miinus kaloreilla. Pitäisikö jatkaa vanhalla ohjelmalla ja kattoa, että tottuuko keho treeneihin vai pitäisikö pitää lepoa ja sitten aloittaa kevyemmällä ohjelmalla? Massaa ja voimaa-kirjassa puhuttiin jostain ponnahdusilmiöstä, että keho ensin alussa on rasittunut mutta sitten tottuu kuitenkin treeneihin. Entä kuinka pitkän jakson pitäisi yrittää kehoa sitten totuttaa treeneihin. Jos ei viikossa tai kahdessa ala tapahtua muutosta niin sitten totaali lepoa ja aloitetaan kevyemmällä ohjelmalla?
Mitä olette mieltä?

Dietillä kannattaa vaihtaa monijakosempaa ohjelmaan kuten 3-4 jakoinen treeni, että treenifrekvenssi ei ole niin suuri. Kyllä keho treeneihin tottuu nopeesti. Nosta treeni frekvenssi pikku hiljaa että siltä tuntuu.

Imo dieetillä nimenomaan kannattaisi vetää 1- tai 2-jakoisella, että saadaan joka treenissä mahd paljon kaloreita poltettua. Saa syödä enemmän. Jos tuntuu ettet palaudu, lepää enemmän tai kevennä treeniä.

Kyllä mä uskon, että jonkun ajan päästä helpottaa. Keho on vaan aluksi ihmeissään, kun tulee muutos ruokailutottumuksiin. Itsellä ainakin parin kolmen viikon kuluttua dietin aloituksesta olo alkoi parantua, eikä oikeestaan koskaan ole ollut virkeämpi olo kuin dieetillä. Salilla tosin tulosparannusta oli turha odottaa, jotkut tulokset jopa tippuivat hieman. No leukoja sai vedettyä enemmän.

Itse en ole dieetin koskaan huomannut tuovan negatiivisia asioita treenaamiseeni. Päinvastoin, saan nostettua tuloksiani käytännössä samaa vauhtia kuin plussalla ja olo on energisempi sekä treeni kulkee. Lihas ei tietysti pahemmin kasva, mutta enemmän tuo voimailu muutenkin on omaan mieleeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom