Kehon kehityksen kulku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja E_k_i
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
Moi.

Aloittelin treenailun 05 kesän tienoilla ja joskus aikaisemminkin kävin melko aktiivisesti ja saavutinkin huikeat 115 penkissä:david:

Nyt kun aloitin uudestaan, oli alussa hapuilua treenin suhteen mutta sitten aloin tehdä ohjelman mukaan ja siitähän tuo punttisali elämä parani huomattavasti. Viellä ennen ohjelmaa kirisin penkin 110. Ohjelman aloitin suurinpiirtein tuon jälkeen josta on seurannut seuraavanlainen ilmiö.

6 Viikkoa treeniä. Penkkitulos parantunut 10 Kg.

110 jälkeen kuuden viikon kuluttua tuli 120 nuhaisesti ja tästä ajattelimme kaverin kanssa että tähän varmaan rupee stoppaamaan.

Mutta ei, 6 viikkoa vierähti ja 130 tuli niin että heilahti. Elikkä todella kevyesti. Nyt on taas uuden kuusi viikkoisen sisään tekeminen menossa ja uskon vahvasti jälleen tämän ilmiön toteutuvan.

(uskon melko hyvin tuntevani omat rajani)

Syy tulosten paranemiseen on oikeanlainen treenaus. Tietenkin:rolleyes: . Kun tehdään esim. penkkiä (tulos hakuisesti) niin olen treenannut heikkoja kohtiani. Lankkupenkki on yksi näistä, jossa olin alussa todella heikko muistelisin että 60 Kg olisi vapisuttanut. Mutta nyt on tullut siihenkin osastoon ruutia lisää.

Syy kirjoittamiseeni on mielenkiinto seuraaviin asioihin.

Miten eri ihmisillä on ollut kehitystä omien tulosten kanssa?
Kuinka räväkkäitä nousuja on ollut ihmisillä maximissaan?

Mihin mahtaa oma nousuni tyssätä? Mennäänkö viellä 10 vai 20 kg ylös ennen kuin tulee stoppi. Täällä jos jossain varmasti joku on vastaavaa kokenut, kertokaapa siis:)

se mihin noususi tyssää on ihan sinusta kiinni. ootkos tehny siis ihan voimaohjelmalla penkkiä? mites toi treeni ennen kesää 05, sai käsityksen että siinä oli jonkinsortin tauko välissä? jos olisi tullut vanhoja voimia takaisin oikein extrojen kanssa, ihan mutuilua.

E_k_i sanoi:
Moi.

Aloittelin treenailun 05 kesän tienoilla ja joskus aikaisemminkin kävin melko aktiivisesti ja saavutinkin huikeat 115 penkissä:david:

Tohon mitään Hasselhoffia tarvi ängetä:hyper:
115 kiloa penkistä noin puolessa vuodessa on tosi hyvin.

Doggoned sanoi:
Tohon mitään Hasselhoffia tarvi ängetä:hyper:
115 kiloa penkistä noin puolessa vuodessa on tosi hyvin.

ei vaa joskus enne oli nostanu tuon 115kg ja nyt alottanu uudestaan kesällä reenauksen.. tätä siis yritti kertoa

Tuo kehitys riippuu ihan miten reenaat. Jos keskityt pelkkään penkkiin niin tottakai kehityt nopeampaa jos vertaa kaveriin joka reenaa koko kroppaa tasaisesti. Uskon kuitenki että pitkällä aikavälillä tuo koko kroppaa reenaava saa tuon penkkaajan kiinni ja menee jossain vaiheessa vielä komeasti ohittekki.

Dynamite88 sanoi:
ei vaa joskus enne oli nostanu tuon 115kg ja nyt alottanu uudestaan kesällä reenauksen.. tätä siis yritti kertoa

No saatana.. oon tosi huono tulkitsemaan toisten tekstejä..
Ihmettelinkin, että onpas lahjakas kaveri:D
EDIT: ÄÄRIMMÄISEN huono.. tuossahan lukee suoraan, että heppu on käynyt joskus muinoin salilla... hyvä minä jee...

ootkos tehny siis ihan voimaohjelmalla penkkiä? mites toi treeni ennen kesää 05

tein tälläsella ohjelmma ekaks yhen treeni jakson 10 vk ja nyt on sama runko mut olen soveltanut 5*5 kaikkiin penkkeihin, jalkaprässiin ja kyykkyyn.

Harjoitus 1

Kyykky
Reisikoukistus
Tasapenkki
Pystypunnerrus
Hauiskääntö
Lankkupenkki
Vatsat taljassa

Harjoitus 2

Jalkaprässi
Reisikoukistus (DAVID)
Vinopenkki
Kulmasoutu vipukone
Pystysoutu kulmatangolla
Hauis kulmatangolla
Ojentajat taljassa
Kyljet

niin ja treeni ennen kesää oli tosi kehnoa...tarina alkaa varmaan jonkun 5 vuoden perästä ehkä jopa kuuden vuoden ei oikein muista enää tarkasti...noh kumminkin ylä-asteen jälkeen tuli alettua vääntämään ja silloin aikoinaan pääsin tohon 115 Kg penkissä. Tämän jälkeen homma on ollut lähinnä satunnaista menoa, lyhyitä jaksoja joista ei ole voimistumaan päässyt juurikaan. Sillloin kun tuo 115 tuli ekan kerran oli treeniä jo takana ehkä n.2 vuotta mutta sitten innostus loppui.

Siinä oli vähän historiaa. Homman nimi on kumminkin että vasta tänä vuonna voin sanoa että olen alkanut treenaamaan kunnolla. Kiitos kaverilleni.:)

E_k_i sanoi:

itse kysymykseeni ei ole nyt tullut mitään puintia puoleen eikä edes toiseen:(

missä ovat kaipaamani omat kommentit:D

E_k_i sanoi:
E_k_i sanoi:

itse kysymykseeni ei ole nyt tullut mitään puintia puoleen eikä edes toiseen:(

missä ovat kaipaamani omat kommentit:D

johtuu varmaan siitä että jengi ei kauheasti maksimeita kokeile vaan keskittyy lihasmassan kasvattamiseen, se maksimin nousu riippuu kanssa missä vaiheessa treeniuraa ollaan menossa. kyllä mullakin sillon ekojen kuukausien aikana nousi maksimi 2kk aikana semmoiset 30kiloa.

mieluummin niin että aikaa myöten voimat nousee ja homma pysyy nousujohteisena kuin että 6kk tulee penkkiin 100kg lisää eikä siitä sitten mennä ylöspäin. mulla onkin tavoitteet vuoteen 2050
:arvi:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oon käyny 2 kk nyt aktiivisesti, sitä ennen 3-4 kk taukoa. 90 kg --> 110 kg sotilaspenkki. Ennen kesää nostin jonku 100 kg. En pidä jalkoja maassa kun kramppaa takareidet joka kerta ja sitten saa tapella tosissaan ne painot ylös.
Sarjapainot ovat kuitenkin nousseet reippaasti jokapuolella kehoa ja odottelen tässä innolla seuraavia maximireenejä.

erkjetter sanoi:
E_k_i sanoi:
mieluummin niin että aikaa myöten voimat nousee ja homma pysyy nousujohteisena kuin että 6kk tulee penkkiin 100kg lisää eikä siitä sitten mennä ylöspäin. mulla onkin tavoitteet vuoteen 2050
:arvi:

Niin kenellepä tässä ei nyt tavoitteita olisikaan pidenmälle, en ainakaan henkilökohtaisesti panosta siten että tiettyyn päivään mennessä on saavutettu äärinmäinen maximi ja sit lopetan:D kieh kieh

Tänne alunperin kirjoittamallani hain lähinnä ihmisten kokemuksia juurikin alku ajoilta ja kehityksen alku & välitaipaleilta. Jokainen meistä on erillainen ja kehittyy ja voimistuu eritavalla. Minua kiinnnostaa kuinka erillaisia tarinoita on ihmisillä:rolleyes:

Juu mulla on käyny kans penkin kanssa hieman samalla tavalla. Ennen en tehnyt penkkiä juuri ollenkaan, käsipainoilla pääasiassa. Aloin kuitenkin kaverien innoittamana tekemään penaa ja tulokset nousivat aivan sairasta tahtia... Tällä hetkellä on kehitys taas hieman pysähtynyt, mutta kait se pyrähdys sieltä taas irtoaa, kun on irrotakseen :)

erkjetter sanoi:
Tänne alunperin kirjoittamallani hain lähinnä ihmisten kokemuksia juurikin alku ajoilta ja kehityksen alku & välitaipaleilta. Jokainen meistä on erillainen ja kehittyy ja voimistuu eritavalla. Minua kiinnnostaa kuinka erillaisia tarinoita on ihmisillä:rolleyes:

Penkki 1x72 kg -> 5x110 kg
Kyykky 6x67 kg -> 8x125 kg
Kulmasoutu kp 10x15 kg -> tanko 5x105 kg

Aikaväli 10 kk ja natu olen. En ollut aiemmin nostellut puntteja. Kehitys oli alussa aika nopeaa, nyttemmin vähän rauhoittunut. Paino on noussut 82 kilosta 98 kiloon. :jahas:

Ekat 3 kuukautta palautusjuomana toimivat raa'at kanamunat. :D :urjo:

erkjetter sanoi:
menee offtopikkiin mutta tomppa85, mä en ole tuota kirjoittanut mitä sulla on tuossa quotessa.

Voi hitto. Siihen tuli joku bugi ja poistin väärän quoten. Enkä voi edes editiä laittaa. :curs: Voisiko joku mode korjata quoten? Pahoittelen.

Edit: Voi lollo, E_K_I:llä oli rikkinäinen quote, ja se sekoitti minut.

:D he hee taas pamahti 10 kiloa kuudessa viikossa lissää penaan :D nyt on sit jo 18 viikossa noussu pena 30 Kg maximi. Kyllä kova työ palkitaan:whip:

Mulla on kanssa noussut marraskuun lopusta joka viikko tulokset melkeinpä kaikissa liikkeissä. Saapa nähdä kuinka kauan nousua jatkuu, aika jännää kun seuraavalla viikolla tehtävät sarjat vaativat enemmän painoa. Olen sataprosenttisen varma että tämä johtuu hirveästä mässäämisestä, jota olen alkanut harrastamaan. Mikäs siinä syödessä, kun ei kerta lihoakaan. =)

Ronny11 sanoi:
sanokaapa samassa palio ootte saanu natuna mittaa lisää hauiksiin ja rintakehään ja reisiin

blaablaablaablaa, en kerro. taas menee natumaksimivääntöön, saat tasan niin paljon kun uhraat asian eteen.

Suositut

Back
Ylös Bottom