Kehityksen pysähtyminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen tässä treenaillu jo 6 kk ilman minkäänlaista kehitystä.
Joten nyt on aika puuttua asiaan.

Käytössäni on 2-jakoinen ohjelma ja treenaan 4 krt viikossa.
Ruokapuolikin on ollut pitkästä aikaan kunnossa,mutta kehitystä vaan ei tule.

Kannattaisiko minun kokeilla jotain uutta ohjelmaa?
HST olen ajatellut ja samalla vetää pienen dietin.Onnistuuko?

Tiedän ,että joku on heti kirjoittamassa että laitahan ruokailusi tähän niin katsotaan ,mutta ei siinä ole isompaa virhettä.

Mitä teen? :curs:

Silloin kun jokin tökkii niin kannattaa vaihtaa ohjelmaa tai ärsykettä. Tehdä ehkäpä joko pitempää tai lyhyempää sarjaa välillä tai ihan muuttaa koko reeni systeemiä.

Vaihda ohjelmaa vaikka 1 jakoiseen ja tee se 2-3 kertaa viikossa.
4 kertaa viikossa on kuitenkin aika paljon, varsinkin jos tekee liian kovaa?

Jos syöt(+2500kcal), nukut tarpeeksi(8h+), et rymyä yössä ja treenaat 4krt viikossa kunnolla on vaikea uskoa, että kehitystä ei tapahtuisi.

Mutta jos ja koska kehitystä ei kaikesta huolimatta tapahdu, tarvitaan lisää tietoa, jotta voi sanoa missä silloin vika: Ikä, pituus, paino, ravinto ja saliohjelma jossa käytetyt painot. Noista pystyn jopa minä sanomaan jo suurinpiirteinen missä mättää, ja asiantuntevammat varmasti tarkemmin mitä korjausliikkeitä on tehtävä.

Älä oleta että porukka lähtee arpomaan puutteellisin tiedoin sen tarkemmin. Se olisi turhaa jossittelua ja kaikkien ajanhukkaa.

vaikka sanoitkin että ruokailu on kunnossa niin silti mainitsen, että itsekin luulin että ruokailu on kunnossa ja niinhän se olikin mut söin liian vähän eli sen verta mitä söin 8kg pienempänä ja ei enään paino ja tulos muuttunu niin ei muuta kun lisää ruokaa naamariin ja sit taas plussan puolelle :) tietysti jos oot jo kauan samal ohjelmalla vääntäny niin vois jotain muutakin kokeilla :)

Yleensä näissä tökkimisissä on se, että treenataan liian kovaa ja tyhmästi. Jaksota treenit fiksusti, niin luulisi kehitystä tulevan. Eli vaikka jto:lta joku progressio, tai sitten kylmästi 1vk 85% sarjamaksimipainoista, 2vk 90% sarjamaksimeista, 3vk 95% sarjamaksimeista ja 4vk 100% sarjamaksimeista eli se sarjapaino millä saat ennätyssarjat, eli esim 3X8 jollain painolla. Sitten kevyt viikko ja uudestaan sama rumba hiukan isommilla painoilla.

Hst on oikeen fiksu treeni, siinä on juuri tollasta jaksotettua/progressiota kehissä.

Vaihda ohjelmaa, tai pistä nykyisen ohjelmasi liikkeet uusiksi ja muuttele vähän sarjojen ja toistojen määrää. Ja suunnittelet jonkun hyvän progression, koska jos ruokapuoli on oikeasti kunnossa, niin lihasten työkyvyn kasvaessa kasvavat myös itse lihakset.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Lihakset tosiaan tarvitsee erillaisia ärsykkeitä.

Itsellä toimii parhaiten, kun ottaa 3-4 viikon välein kestovoimaviikon. 4-6x 20-40, minuutin palautuksilla.

Mulla auttoi kuntopohjsn rakentaminen, eli 70% sarjamaksimeista. Siitä sitten nostamaan 5% per treeni. Kaksijakoista siis teen. Tämän jälkeen muokkasin vielä ohjelman oikein sopivaksi ja vaihtelen sarjojen pituuksia järjestelmällisesti.

On tosiaan tärkeää, että tietää mitä tekee ja millä raudoilla, kun salille menee. Kehitys on parempaa, kun voi helposti seurata, onko aihetta sarjapainojen nostoon.

Itsellänikin oli ongelmia parissa lihasryhmässä, esim hauiksissa. On kyllä varmaan vieläkin, vaikka välillä tuntuu että treeni puree.

Kysyn nyt vielä nopeasti, kun ei suoraan nopeasti etsittynä löytynyt:
Jos lihakset tulevat "hyvällä" tavalla kipeiksi, eikös se ole merkki, että lihas kehittyy? Eli kun treenaan ja saan lihakset kipeiksi seuraavaksi päiväksi, voin hyvillä mielin jatkaa samaan malliin :D?

Kipuilu ei ole merkki kehityksestä, eikä sitä merkkiä tarvitakaan. Kyllä lihas kehittyy treenatessa jos kaikki muut asiat kuten ruoka ja lepo on kunnossa.

Back
Ylös Bottom