Kaupunkiolosuhteissa ilman paitaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
KOKO JUTTU

täyttä asiaa:rock:

rafael sanoi:
lähes kaikki jutut

turhaa jauhantaa....

ja nämä perusteluthan on kerrottu tässä ketjussa lähes joka sivulla;

-paita päällä tulee hiki, joka on todella dorkan näköstä (kun selässä ja kainalossa [ja missä milloinkin] on isot hiki läiskät)

-ilman paitaa tulee mukavampi olo, aurinko lämmittää sopivasti ihoa, eikä paita ole siinä hiostamassa turhaan

ja lisäksi, jos todellakin näin mitättömän pieni asia ärsyttää jotakuta; silloin se on sen oma vika ja silloin voi katsoa peliliin ja miettiä hetkisen omaa asennetta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajoit tolppaa päin? ;)
Joku raja kyllä pitäs olla naisten pukeutumisessa, ihan yleisen turvallisuuden tähden. :lol2:
EDIT: en kans kyllä ymmärrä miks se paita pitää ottaa pois, onhan se mukavaa mutta oikealla tavalla kun pukeutuu niin on vielä mukavampi olo.

En ajanut tolppaan päin,mutta tien vieressä olevasta puskasta katkesi kyllä muutama oksa.Tuli mieleen,että voisi itsekin hankkia tollaisen viljelypalstan ja alkaa kasvattamaan siellä vaikka porkkanoita,jos kerta noilla palstoilla tollaisia naisia on.

En mäkään oikein ymmärrä miksi se paita pitää ottaa pois,yhtä vilposta se on joku vaalea t-paita päällä.Toisaalta ei se mua yhtään haittaa,jos joku kulkee ilman paitaa ja ei se mun mielestä niin junttia ole.Itsekin kulkisin varmaan ilman paitaa,mutta en kehtaa,koska kaikki katsoisivat kuitenkin sellaisella ilmeellä,että mitä vittua toikin tossa yrittää brassailla.Ja samanlailla itsekin katson sellaisia treenatun näköisiä miehiä,jotka kulkevat ilman paitaa.

Ja mitä tulee tohon rafaelin kuva-arvoitukseen,niin nykyäänhän,ainakin nuorison keskuudessa,tollainen juntti-/äijämeininki on nimenomaan muotia,vrt.Duudsonit.Jos joku kuvailisi mua ihmisenä,niin kyllä mä ainakin haluaisin sen sanovan,että musta tulee enemmän mieleen Duudsonit kuin vaikka Arvi Lind tai Sauli Niinistö.Jollain 50-vuotiailla fabuilla se voi ollakin eri juttu.Ja sitä paitsi,Duudsonit saa aika hitosti naisia.Tytöt katsos tykkää tollaisesta äijäily-/junttimeiningistä.Eikä mikään ole tärkempää kuin se mistä tytöt tykkää...

Dippi, perustelemattomat kommentit ovat yhtä tyhjän kanssa.
Kyse on siitä, että oletusarvoisesti paidattomana kulkemisessa ei ole mitään perusteltavaa. Päinvastoin perustelun paikka on teillä paitapoliiseilla ja mitään kunnon perustelua kuten terveyssyyt en ole vielä nähnyt. Esteettiset häiriöt eivät ole hyvä syy, johtuen juuri tuosta edellisessä viestissäni kuvaamastani tilanteesta. Teet niin tai näin niin joku vetää aina herneen nenään.

Mainittakoon, että itse en paidatta kulje koska olo on mukavampi niin, mutta toisaalta vähät välitän siitä kulkeeko joku muu pihalla kesällä talvitakki päällä tai alasti. Ihan turhaa metelöidä tuollaisesta.

Paskat perustelut.

Jos puhutaan siitä että on kuuma, niin se paidatta kohkaaminen ei todellakaan ole paras tapa pitää ihoa viileänä. Sopiva paita pitää viileän ilmataskun ihoa vasten, ja mahdollinen hiki haihtuu siitä nopeasti ennen kuin sitä kukaan huomaakaan. Jos ei omista muita kuin ExtremeDuudsonien hiostavia paskapaitoja, on syytä miettiä sitä junttimaisuuteen viittaavaa vaatevarastoaan uusiksi.

Jos taas tykkää auringonpalvonnasta, on sille sopivampiakin paikkoja kuin kaupunkien keskustat. Aurajoen rantaa nyt ei lasketa.

paviaani, mä en tykkää pissiksistä, joita tuossa naiskuvauksessa kuvailit.

-keke-, junttipaljastimeni piippaa punaisella.

Dippi, täsä haastellaankin siitä, onko se junttimaista, ei siitä pitäisikö paidatta kulkeminen kieltää

Voi jeesus sentään. Hyvä että muut tietää miten toisten on hyvä olla helteellä. Mulle yksi 'sopiva paita' heti jostain. Se on mulla about 5 min suihkun jälkeen niin paita on liimautunut ihoon kiinni kun ilmankosteus on sopiva ja lämpöä riittävästi. Ja se hiki ei todellakaan haihdu siitä nopeasti vaan tapahtuu juuri päivänvastainen-->lisää hikoilua. Ilman paitaa on mulla ainakin huomattavasti mukavampi olla kun ilma pääsee kiertämään ja olo ei ole hikinen, haiseva ja paskainen. Ennenkuin joku on taas tosi näppärä, niin en ole erityisen karvainen yläkropasta (eli omista ns. naturaalia villapaitaa), käytän kyllä dödöä, käyn kyllä normist suihkussa, käytän kyllä aivan normaaleja t-paitoja jotka eivät ole keinokuitua jne.
Kyllä, mä en jostain syystä hikoile ilman paitaa yhtä paljoa kuin paita päällä..
Se on mukavuuskysymys mulle, ja silloin kun en ole lähikontaktissa muiden ihmisten kanssa, tai se ei ole epähygienista niin mua vähät kiinnostaa mitä muut siitä ajattelee.

Joku raja siinäkin, mitä tekee vain sen takia että mitä muut ajattelee tai ei ajattele.

Just äskön kävin kaupassa niin joku jannu talsi ilman paitaa vastaan. Rupesi vähän hymyilyttää, kun tuli väkisinkin tämä ketju mieleen :) Omasta mielestäni ehkä hieman tyhmän näköistä, mutta huomattavasti enemmän junttimittarini piippaa kun näkee esim. vyölaukkuja. Ei niinkään häiritse minua tämä paidattomuus, mutta ehkä kuitenkin kauppaan voisi laittaa sen päälle.

-keke-, junttipaljastimeni piippaa punaisella.

noh nythän tämä keskustelu alkaa kiertää ympyrää....kun minä sanon ettei tämä haittaa minua yhtään ja hetken päästä alat huutamaan siitä etten välitä toisten mielipiteistä yhtään :lol2:
rafael sanoi:
...että luultavammin se johtuu siitä, ettei niitä järkeviä perusteluita ole.

voi hellalettas....turhaa tinkimistä nämä jutut.

Pläh pläh perusteluja, selityksiä, havainnollistamisia, rautalangasta vääntämisiä

Jottei rafaelille tule paha mieli ja orpo olo yksin [ilman tätä myönnytystäni rafael todennäköisesti itkisi nurkassa... not], niin voisin todeta olevani aikalailla samaa mieltä. Nämä selitykset eivät mielestäni ole kiihkomielisiä eivätkä kyllä erityisen innokkaita saarnauksiakaan, ainoastaan hyviä ja asiallisia, järkeviä perusteluja ja oman mielipiteen esilletuomisia.

Itse en kavahda paidattomia ihmisiä niissä omasta mielestäni epäsopivissa paikoissa, se ei maailmaani kaada mutta mieluiten asiat voisivat olla toisin. Paidattomana kaupungissa heiluvia ihmisiä kohdatessani mieleeni tulee aikalailla samoja asioita mitä rafaelillekin, mutta kun se ei minulta pois ole mitenkään niin nämä ajatukset ovat enemmänkin sellaisia ohikiitäviä hetkiä, pelkkiä huomioita muista ihmisistä.

En tuota rafaelin kirjoittelua minään vouhkaamisena näe. Jos olisin itse jaksanut ja ehtinyt olisin todennäköisesti voinut kirjoitella aika paljon samoja juttuja kuin mitä rafaelin näppikseltäkin on lähtenyt.

noh nythän tämä keskustelu alkaa kiertää ympyrää....kun minä sanon ettei tämä haittaa minua yhtään ja hetken päästä alat huutamaan siitä etten välitä toisten mielipiteistä yhtään :lol2:

En ymmärrtänyt tuota lausetta. Mutta ei kai se mitään.

Hae Inska vaikka Itiksen Wagnerista joku Jack Asshoren (...) kevyt paita, ainakin itselläni tuo valkoiten vaatteiden pitäminen auttaa suoraan paahteeseen.

Ja toisaalta jos hikoilet kuin sika, niin ei se sun paidattomuus muuta asiaa ainakaan miellyttävämmäksi.

Inska sanoi:
Joku raja siinäkin, mitä tekee vain sen takia että mitä muut ajattelee tai ei ajattele.
Joku raja siinäkin... Noh, paidan pitäminen kuulunee näihin suuriin uhrauksiin, joita joutuu tekemään.

voi voi onneksi asun pienellä paikkakunnalla missä kukaan ei pidä minua junttina jos en kuumana kesä päivänä käytä t-paitaa koska täällä kaikki on juntteja! ens vkl pitäs suunnata helsinkiin... pitää nyt tarakkaan miettiä kehtaako olla vähän vähemmissä vaatteissa jos joku pitää minua vaikka junttina!

Turhaa kai tästä on enää vääntää, kun ei Rafaelin ja kumppaneiden mielipide siitä kuitenkaan muutu. Mun mielestä nuo sun perustelut juntiksi nimittelyineen on :anssi:, joten miksi minun niitä pitäisi yrittää kumota. Vaatteiden vähentäminen on normaalia ja luonnollista, kun on kuuma, eikä sitä tarvi millään muulla tapaa todistaa. Toiset vaan haluaa keksiä sääntöjä, jotka vaikeuttavat elämää ilman mitään merkittäviä hyötyä ja näitä sääntöjä noudattamalla tuntevat itsensä sitten paremmaksi ihmiseksi.

Kyse on nyt van siitä, että mihin kukakin sen sopivuuden rajan omalla kohdallaan vetää. Luulisin, että sivistyneet aikuiset vetävät sen suurimmaksi osaksi Rafaelin kuvailemalla tavalla.

Kyllä se jokaisella varmaan jossain kohtaa alkaa tuntua, että olis varmaan sopivaa pitää paita päällä, vai meniskö joku mummonsa hautajaisiinkin ilman paitaa kun on kuuma? "jos todellakin näin mitättömän pieni asia ärsyttää jotakuta; silloin se on sen oma vika"-asenteella :lol2:

No pipo päässä sisätiloissa sellaisella kelillä kun sitä ei ulkonakaan tarvita ei varmastikaan ole yhtään sen "sopivampaa" kun paidatta käveleminen kaupungilla lämpimällä kesäsäällä. Että mielipideasioita nämä aika pitkälle on loppupeleistä.

Ilman paitaa kehtaan kulkea vain ja ainoastaan uimarannalla (ei sen takia, että häpeäisin kroppaani, vaan siksi että pidän jonkin verran sivistyneenä liikkua ulkona paita päällä). Ehkä toinen tilanne voisi olla pitkän matkan pyöräily. Vaimonhakkaaja-paitakin on sellainen varuste, jonka kanssa ei uimarantaa pidemmälle kehtaa mennä, tosin kioskille ja huoltsikalle kyllä jos tapahtuu samalla matkalla.

Mitä mieltä muut ovat tuon vaimonhakkaajan käytöstä kaupungilla/kesällä yleensä?

Itse aiheeseen vastaten mua ei voisi tippaakaan kiinnostaa kulkeeko porukka ulkona ilman paitaa vai paidan kanssa. Yleisiin sisätiloihin (kaikki ravintolat, kaupat ja muut liikkeet) jo hygieniasyistä pitäisi mun ja varmasti valtaosan mielestä laittaa paita päälle. Turha sitä on kokonaan "bannata" koska Suomessa vallitsee melko syvä "junttikulttuuri", joka antaa keski-ikäisille kaljamahoille mahdollisuuden liikkua kesäisin ilman paitaa vyölaukun kanssa.

Sinänsä mielenkiintoista kaksinaismoralismia, ettei hyväksytä ilman paitaa kulkevia miehiä, mutta puolialastomia kaupungilla liikkuvia bikinityttöjä kyllä (joiden takia vielä joku päivä kolhin autoni :nolo: ).

Sääli sinänsä että tuo vyölaukku on niin juntti ja passee, sillä kesällä kun kulkee shortseissa ja t-paidassa, niin sinne saisi niin kätevästi lompakon, kännyn, avaimet yms. Nykyään kun kaikki noi sullottu shortsien taskuun niin näyttää että mulla olisi kolkytsenttinen kakskytsenttisen sijaan ;) Tuliskohan se joskus takaisin "muotiin" ?!:rolleyes: *muistelee kaiholla 80-90 lukua. jolloin vyölaukku oli kova juttu*. jos sitä pitäisi selkäpuolella...

p.s aina paita päällä kaupunkiolosuhteissa.

Sääli sinänsä että tuo vyölaukku on niin juntti ja passee, sillä kesällä kun kulkee shortseissa ja t-paidassa, niin sinne saisi niin kätevästi lompakon, kännyn, avaimet yms.

Nyt 'sortsit' on semmoset pitkät pohkeeseen asti ulottuvat, joissa on taskutilaa reisiskin mukavasti. Ei tämmösillä sortseilla ei vyölaukkuja enää tarvii. Paitsi juntit ihan vaan brassailu mielessä :)

Kiva lukea tätä ketjua juuri kun isukki on ylpeänä esitellyt uutta, nahkaista, upeaa vyölaukkuaan :nolo:

Sääli sinänsä että tuo vyölaukku on niin juntti ja passee, sillä kesällä kun kulkee shortseissa ja t-paidassa, niin sinne saisi niin kätevästi lompakon, kännyn, avaimet yms. Nykyään kun kaikki noi sullottu shortsien taskuun niin näyttää että mulla olisi kolkytsenttinen kakskytsenttisen sijaan ;) Tuliskohan se joskus takaisin "muotiin" ?!:rolleyes: *muistelee kaiholla 80-90 lukua. jolloin vyölaukku oli kova juttu*. jos sitä pitäisi selkäpuolella...

Mun mielestäni vyölaukku oli kuitenkin maullisempi muotivillitys kuin se kamala tyyli, jostain 90-luvun lopulta, pitää reppua tilanteessa kuin tilanteessa selässä. Vieläkin niitä tyhjiä reppuja näkee, mutta onneksi vähenemään päin. Silloin oli tärkeää näyttää menevältä ("jee, reppu ja kauluspaita, vähänkö mä olen menestyvä ja urheilullinen"). Teineillä reppu oli jonkinlainen dokaussymboli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom