Kaupunkiolosuhteissa ilman paitaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi Suomen kohdalla syyn täytyy automaattisesti olla huono itsetunto?
Suomalainen kun tuppaa ajattelemaan yleensä että mitähän se tuokin minusta ajattelee, sitten ollaan kaiken suhteen nöyrää poikaa. Tästä se lähtee.
Eikä pelkästään huono itsetunto, vaan niinkuin tredin alussa mainittiin, kateus on kansantauti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomaa, et ollaa suomes eikä jenkeis. Tääl ku löydetää joku asia, jota jotkut tykkää tehä, joka ei satuta ketään niin itketään taas. Jenkeis on onneks perustuslaissa yksilönvapaus ni ei itketä jos joku kävelee vittu ilman paitaa.

Huomaa, et ollaa suomes eikä jenkeis. Tääl ku löydetää joku asia, jota jotkut tykkää tehä, joka ei satuta ketään niin itketään taas. Jenkeis on onneks perustuslaissa yksilönvapaus ni ei itketä jos joku kävelee vittu ilman paitaa.

:rolleyes: :lol2:

Kaipa sitä jossain puistossa voi ilman paitaa olla, mutta kyllä jossain terassilla ilman paitaa olo on niin helvetin urpoa oli atleetti tai ei.

Aika huono vertauskuva ottaen huomioon sen, että juuri itsekin tuomitsin kaupoissa yms sisätiloissa paidatta hengaamisen. Ulosteesta en myöskään puhunut mitään.
Surkea vertauskuvahan se oli, mutta itse pelasit kateuskortin. Oikeastaan olisit voinut pistää vielä ankeamman klisheen "perisuomalainen" tai "perussuomalainen" kateus.

-edittiä, johan tuon näemmä Cereal sitten hoiti jo seuraavassa viestissä. Mun mielestäni kyse on enemmänkin islantilaisesta kateudesta. Tai peräti unkarilaisesta.

Jenkeissä ei saa juoda kaljaa suoraan pullosta kadulla, se pitää olla käärittynä paperipussiin ettei se näy.
Tiedän, ne jotka eivät asiasta olleet kuulleet ovat varmaan äimän käkenä.
Se on sitä kaksinaismoraalia, jota Jenkeissä on kyllä helvetin paljon enemmän.

Kun asuin 9kk jenkeissä, niin ei sielläkään ilman paitoja nähnyt kuin muutamia kunto-rullaluistinhiihtäjiä, vaikka Losissa oltiin, jossa on kuuma.

Mutta mielikuva siitä että jätkät ois ilman paitaa kesällä joka paikassa Ärkkärillä, terassilla, kaupassa on kieltämättä huvittava.
Kun kesällä niitä kikkanoita (pieniä, nuoremmille) paitoja näkee ihan tarpeeksi, tulee Turhapuron Unski mieleen, aina kun vähän karvanen maha pilkottaa paidan ja farkkujen välistä.

Ja miten se rajattais siihen että ainoastaan komeat saisivat mennä lottokuponkia täyttämään ilman paitaa, se menis siihen "Mitä miehen pitää olla" -osastolle.
Horkkamonsterit olisivat liian isoja ja uimarivartaloiset ihan kiinteitä, mutta liian vähän pihviä.

En edelleenkään tahdo nähdä löllyköitä miestissejä juustotiskillä.
Ja jos on pihviä paidan alla, niin näyttäkää kovuutenne ja menkää lavalle.
Sama neuvo kun näille baaritappelijoille, jos ootte kovia menkää kehään treenatun vastustajan kanssa.

Yhteisöissä, jollainen kaupunkitilakin on, on periaatteena, että yritetään ottaa toiset ihmiset huomioon. Jos toisia häiritsee se, että joko atleettinen tai kotleettinen mies yläkeho paljaana liikkuu julkisilla paikoilla, on sen atleetin tai kotleetin parasta laittaa joko paita päälleen tai mennä metsään yksikseen. Siellä saa sitten ihoaan esitellä vapaasti - jotkut (eläimet) saattavat jopa tulla iholle.

Tämän keskustelun perusteella suomalaiset nuoret kaupunkilaismiehet eivät ole pitkälle kaupunkilaisuudessaan päässeet eivätkä tuolla asenteella pääsekään. On parasta pysyä maalla (vaikka ei meillä Etelä-Pohjanmaalla minunkaan nuoruudessani miehet paidatta kylällä liikkuneet, oli keli miten lämmin tahansa), jos ei kiinnosta yrittää käyttäytyä ihmisiksi.

Kaupunkiolosuhteissa herrasmies käyttää myös täyspitkiä housuja. Paidattomuutta en viitsi edes kommentoida...

On parasta pysyä maalla (vaikka ei meillä Etelä-Pohjanmaalla minunkaan nuoruudessani miehet paidatta kylällä liikkuneet, oli keli miten lämmin tahansa), jos ei kiinnosta yrittää käyttäytyä ihmisiksi.

Maaseudulla kyläillessäni olen havainnut, että paikallisilla on yleisesti ottaen pukeutumiskoodi hallussa. Paidattomina ja epähuoliteltuina liikkuvat lähinnä mökkiläiset.

Yhteisöissä, jollainen kaupunkitilakin on, on periaatteena, että yritetään ottaa toiset ihmiset huomioon. Jos toisia häiritsee se, että joko atleettinen tai kotleettinen mies yläkeho paljaana liikkuu julkisilla paikoilla, on sen atleetin tai kotleetin parasta laittaa joko paita päälleen tai mennä metsään yksikseen. Siellä saa sitten ihoaan esitellä vapaasti - jotkut (eläimet) saattavat jopa tulla iholle.
.

Aivan, täytyy ottaa toiset huomioon, kyse ei ole pelkästään siitä että: "Kattokaas mun vatsapalikoita".

Mun kaverilla oli aina tapana tulla heilumaan saunasta ilman pyyhettä, sanoin sille että 'laita nyt se pyyhe päälle', johon se vastas että 'en minä häpeä vartaloani'

Sitten annoin sille sen kullanarvoisen neuvon, että vaikka olisit kuinka sinut oman kroppasi kanssa, niin ehkä joku toinen ei ole, eikä halua nähdä sun kulkusias - Sitten kaveri kyllä fiksuna ymmärsi mitä tarkoitin.

Tästä paidattomuudesta ulkomailla tulikin mieleen. Olin kesällä Maltalla ja siellä kourallinen englantilaisia kulki ilman paitaa ja huutelivat kaikkea kaikille kovassa kännissä ja keskellä päivää. Sitten porukka meni kauppaan vanilijasikarit suussa, kaljat kädessä ja omistaja ei uskaltanut sanoa mitään porukalle.:lol2:

Tästä paidattomuudesta ulkomailla tulikin mieleen. Olin kesällä Maltalla ja siellä kourallinen englantilaisia kulki ilman paitaa ja huutelivat kaikkea kaikille kovassa kännissä ja keskellä päivää. Sitten porukka meni kauppaan vanilijasikarit suussa, kaljat kädessä ja omistaja ei uskaltanut sanoa mitään porukalle.:lol2:

Aika noloa...

Niin ja Englannissa kun ei paista sonikka ja ne on punatukkaisuuteen taipuvaisia, niin ne ovat sellasia vaaleanpunaisia, hyi helvetti.

Vaniljasikari vastaa pinkeille britti-öykkäreille ilmeisesti Ison-Arskan 30 sentin kuubalaisia parruja. Heh, heh!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom