Kaupunkiolosuhteissa ilman paitaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
"Onneksi ne kehätiet on tehty varoittamaan meitä metsässä asuvia olentoja lähestyvästä sivistyksestä."

Net Virgin :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Virgini perkeles, nyt loppu se offtopic. Eihän tuo liittynyt aiheeseen millään tavalla. Mutta ei se mitään, jatketaan samalla linjalla.

Net Virgin sanoi:
Suomi on ollut ja tulee olemaan jeesustelijoiden luvattu maa, jossa saadaan olla kateellisia toisille ja muistetaan kytätä muitten tekemisiä, vaikkei ne oikeasti koskaan koskettaisi omaa elämää pennin vertaa. Luodaan mielipiteitä ja "pelisääntöjä" lauman mukana, kun se jonkun mielestä nyt vaan on sattunut olemaan oikein tai väärin.

Tää on muuten jännä juttu, harvemmalla on hirveämmin vertailukohtaa, mutta silti suomalaisuutta ollaan parjaamassa joka vitun käänteessä. Joku aina tempaisee tällaisen "Suomalaiset on paskoja mielenlaadultaan" tai "Tämä on taas sitä perisuomalaista kateutta" -tyylisen kommentin, jolla saadaan keskustelu vähintäänkin sekaisin.

Ulkomaalaiset sitten ovat niin ihania ja täydellisiä kaiken suhteen. Voin kertoa nyt tässä tarkasti varjellun salaisuuden: Eivät muuten ole. Tunnen aika paljon mm. saksalaisia, ruotsalaisia, marokkolaisia ja muitakin, ja ihan samanlaista se meno on näidenkin keskuudessa. Erona se, että itsekseen kyräilemisen sijaan nämä tuppaavat puhumaan enemmän paskaa selän takana. Uskomatonta mutta totta, ainoastaan suomalaiset eivät ole kateellisia toisille ihmisille, ja muissakin kulttuureissa toisten ihmisten tekemisiä kyylätään ja paljon.

Tämä nyt ei ole Virginille suunnattu suoraan, vaan yleistä juttua myös. Vaikka suomalaisten luonteenlaatu ei ole suurimmilta osin niin ihmeemmin erilainen ulkolaisiin verrattuna, on siinä yksi suuri plussa: Jenkki / brittityylinen ulkokultaisuus ja teennäinen kohteliaisuus puuttuu. Tämä on hyvä asia. Jos suomalainen ei tykkää jostain, niin sen kyllä yleensä aika nopeasti huomaa.

Ja kyllä niille kirjoittamattomille pelisäännöille on paikkansa, muuten täällä elettäisiin väärinkäsitysten ja eroavien näkemysten keskellä kuin siat pellossa.

-edit. Jaa, nyt tämä on menossa Helsinki-vs-Muu Suomi -väittelyksi. Helsinkiläisenä saan siis sanoa tähän asiaan oman mielipiteeni: Helsinki on perseestä.

Virgini perkeles, nyt loppu se offtopic. Eihän tuo liittynyt aiheeseen millään tavalla. Mutta ei se mitään, jatketaan samalla linjalla.

Ööh... otin juurikin kantaa edellä käytyyn keskusteluun. Eli ei ollut offtopikkia :D

:offtopic:
Ja en nyt jatka tässä enempää tuosta mieluisasta jeesusteluaiheesta, koska se ei tähän kuulu, mutta lukekaapa lehdet tarkkaan ja seuratkaa ihmisiä ja miettikää niitä asioita ja niiden suhteita, mistä ihmiset jatkuvasti avautuvat. Ja tuo edellä ollut lause ei nyt sitten ollut taasenkaan tarkoitettu tähän threadiin kenellekkään. :offtopic:

:piis:

En liiku ilman paitaa kaupungilla vaikka olis +50. Kyllä se hihaton paljastaa ihan tarpeeksi lihaa:)

Hmm... Aloitajahan tuntuu edustavan varsinaista eliittiä :D

Onneksi itse en ole ielä tuolla tasolla, että voisin alkaa arvostelemaan muitten tekemisiä (kun tuskin ne minun yli kävelee ilman paitaa tai kenkiä). Mutta toivottavasti jos joskus näin käy, että alan avautumaan joka helevetin kissan paskasta, mikä on sattunut jäämään tielle, ymmärrän mennä peilin eteen ja miettiä, että onkohan nyt tarpeellista. :anssi:

Väitätkö tosissaan, että et arvostele ollenkaan muiden tekemisiä? ainakaan itseksesi?

Suomi on ollut ja tulee olemaan jeesustelijoiden luvattu maa, jossa saadaan olla kateellisia toisille ja muistetaan kytätä muitten tekemisiä, vaikkei ne oikeasti koskaan koskettaisi omaa elämää pennin vertaa. Luodaan mielipiteitä ja "pelisääntöjä" lauman mukana, kun se jonkun mielestä nyt vaan on sattunut olemaan oikein tai väärin.

Tämä on hyvin kirjoitettu ja surullisen totta:)
T: Eliitti;)

Väitätkö tosissaan, että et arvostele ollenkaan muiden tekemisiä? ainakaan itseksesi?

Tämä on hyvin kirjoitettu ja surullisen totta:)
T: Eliitti;)

Juurikaan en laita painoarvoa jonkun ihmisen tekemisille, koska evvk... Paitsi, jos tuo tekeminen kohdistuu minuun tahi muuten lähelle.

t. anti-eliitti :D

EDITTIVÄ: ei anneta keskustelun kääntyä minun pohtimiseeni alkuperäisestä aiheesta... pysyy mielenkiintoinen keskustelu yllä

Mä en kyllä vieläkään ymmärtäny mitä haittaa siitä paidatta kaupungilla olemisesta on muuta kuin että näyttää joidenkin mielestä juntilta.. : D

Eipä se mua ainakaan haittaa jos joku kävelee ilman paitaa pari kaveria ainakin kävelee näillä helteillä eikä se oo näyttäny ketään haittaavan
Mitä junttimaisen näköstä siinä on:confused:

Edit:Oon lukenu koko theradin enkä silti löytäny mitään syytä

Toiminta, jossa ei millään tavalla huomioida muita julkisella paikalla olevia ihmisiä osoittaa, että henkilöllä ei ole käytöstavat hallussa. Suuri osa muista ihmisistä pitää paidatta kaupungilla kulkemista vastenmielisenä ja ärsyttävänä, mutta tätä henkilöä kiinnosta ottaa muita ihmisiä huomioon. Se on junttimaista ja myös näyttää siltä. Lue uudestaan, koska sanoin tämän jo kerran.

Muiden ihmisten huomioon ottaminen = Hyvät käytöstavat. Ja toisinpäin.
Huonot käytöstavat julkisella paikalla = Junttimaisuutta.

Ja sitten vielä perustellaan sillä, ettei asia kuulu muille... Voi helvetti soikoon, nyt oli kyse julkisesta paikasta.

Hohhoijaa... jengi jaksaa provosoitua ja lietsoa itsensä oikeamieliseen raivoon joka vitun kerta noista kehä kolmosen ulko-/sisäpuolella on silleen/tälleen -jutuista. Jatkakaa silti toki, eiköhän siitä ennen pitkää päästä yksimielisyyteen.

Rafael puhuu kyllä asiaa.

Varmasti olisi mukavampi kulkea helteellä ilman paitaa vienon kesätuulen hyväillessä rintakarvoja, mutta ymmärrän kuitenkin ettei kaikkia kanssakulkijoita välttämättä kiinnosta katsella paljasta vartaloani. Olkoonkin, että keskiverto kaljamahaa/kynistä paremmassa kunnossa olenkin.

Rafael puhuu kyllä asiaa.

Varmasti olisi mukavampi kulkea helteellä ilman paitaa vienon kesätuulen hyväillessä rintakarvoja, mutta ymmärrän kuitenkin ettei kaikkia kanssakulkijoita välttämättä kiinnosta katsella paljasta vartaloani. Olkoonkin, että keskiverto kaljamahaa/kynistä paremmassa kunnossa olenkin.

Eli ulkonäön perusteella saa ihmisen tuomita juntiksi. Mielestäni läskit ja kynäniskat ovat kaikki juntteja, sillä yleensä paksukaan vaatetus ei riitä peittämään heidän rumuuttaan.

Mä en kyllä ymmärrä miten ketään saattaa jonkun paidattomuus ULKOTILOISSA nyppiä niin paljon että siitä pitää perustaa threadi tänne :zzzz:

Itse en ole lapsuusvuosien jälkeen ilman paitaa kaupungissa esiintynyt muualla kun rannalla ja urheilukentillä, mutta mua ei pätkääkään haittaa jos keskustassa tulee joku paidaton vastaan.

Suuri osa muista ihmisistä pitää paidatta kaupungilla kulkemista vastenmielisenä ja ärsyttävänä, mutta tätä henkilöä kiinnosta ottaa muita ihmisiä huomioon.

Ja sitten vielä perustellaan sillä, ettei asia kuulu muille... Voi helvetti soikoon, nyt oli kyse julkisesta paikasta.

Ja kun se on "suurimman osan" mielipide se ei jaksa kiinnostaa pätkääkään.
Vähän sama kun suurimman osan mielestä rap-musiikki olisi parasta musiikkia, mutta minusta rock musiikki olisikin parasta.Täten en kuuntelisi suurimman osan mielipidettä.;) (<----huomioi hymiö)

Ja millä tavalla asia sitten kuuluu muille julkisilla paikoilla (tästä lasketaan siis pois kaupat + muut missä ehdottomasti paita päällä) esim. kaupungilla?

itse en varmasti edes huomaisi/ kiinnittäisi huomiota paidatta kulkevaan ihmiseen koska tapana ei ole kyylätä ohi/ kanssa kulkioita

TRENT sanoi:
mutta ymmärrän kuitenkin ettei kaikkia kanssakulkijoita välttämättä kiinnosta katsella paljasta vartaloani.

en kyllä ymmärrä miksi sitä edes pitäisi katsoa, en siis nyt tarkoita TRENT:iä, mutta yleensä mikä pakko sitä paidatonta vartaloa on katsella? tuijottaminen on muutenkin töykeää ja häiritsevää

Tälläinen itkeminen paidattomuudesta on kyllä niin junttimaista ettei mikään. Kyllä taas todistetaan oikein internetin keskustelupalstalla kuinka menee ihan ruokahalu terassillakin jos ohi kävellään ilman paitaa. Täytyypä muistaa naurattaa ulkomaisia kavereita tällä.

Just.... mitäköhän seuraavaks? "Mä en käsitä miten jotain voi häiritä se kun väännään kyykkypaskat jalkakäytävälle, tollasesta itkeminen on niin junttimaista!!!111" :rolleyes:

Sen siitä Matonen saa, kun heittää tuollaisen ympäripyöreän ja klisheisen kommentin, joka sopii aiheeseen kuin aiheeseen.

-edit. Jeshe, ootko koskaan ajatellut lukea thresin ennen kuin postaat? Tuota asiaa on tässä vatvottu sivukaupalla.

Mitä ihmeellistä on jos sattuu olemaan kaupassa ilman paitaa? En itse tätä harrasta mutta ei asia minua millään tavalla häiritsisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom