Kauppakorkeakouluun 2006

AM sanoi:
Eipä siellä ihmeempiä, tunnin mittanen motivointi puhe puljun "rehtorilta" eli toimitus johtajalta.
Siitä ryhmiin ja materiaalin jakoa plus pienimuotoinen kansiksen alkutesti ainakin kakkosryhmällä.

No big deal.

No niin ihmettelinkin, että johan on kun ei kukaan tunnu täältä olevan niillä kursseilla :) No mutta itekin pääsin eilen sinne ja oon (ilmeisesti 1. ryhmässä). Saas nähä mitä tulevan pitää ja minkälaista se opetus tulee olemaan. Mitäs ite pidät ton parin päivän perusteella?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
bleemus sanoi:
No niin ihmettelinkin, että johan on kun ei kukaan tunnu täältä olevan niillä kursseilla :) No mutta itekin pääsin eilen sinne ja oon (ilmeisesti 1. ryhmässä). Saas nähä mitä tulevan pitää ja minkälaista se opetus tulee olemaan. Mitäs ite pidät ton parin päivän perusteella?

Ensimmäinen varsinainen luento, laskenta toimi, oli perseestä, pääasiassa opettajan taidottomuuden takia.

Tänään ollut johtamisen luento oli paljon parempi, asiat selitettiin, eikä vaan heitetty eteen, kuten laskentatoimessa.

Olitko tänään paikalla ? Näkykö mun (jo kuuluisaa) miehekkään vaaleensinistä hupparia ?
 
AM sanoi:
Ensimmäinen varsinainen luento, laskenta toimi, oli perseestä, pääasiassa opettajan taidottomuuden takia.

Tänään ollut johtamisen luento oli paljon parempi, asiat selitettiin, eikä vaan heitetty eteen, kuten laskentatoimessa.

Olitko tänään paikalla ? Näkykö mun (jo kuuluisaa) miehekkään vaaleensinistä hupparia ?

Tota tota oot vissiinkin sitten siinä 2. ryhmässä, koska meillä ykkösessä oli vielä kansista... Ja kyllähän ainakin se meijän kansiksen "luennoitsija" (gradua vailla maisteri) on ihan jees, osaa siis opettaa. Onkos teillä muuten kanssa se koe lauantaina?
 
onkos muuallakin kuin Tampereella vähennetty sisäänottoa tuntuvasti? Jos on, niin voisi ajatella, että pääsyrajatkin tulevat nousemaan reilusti. Itse ajattelin hakea tre:lle laskentatoimeen. Osaako joku sanoa paikasta plussia/miinuksia?

Selailin vanhoja pääsykokeita ja erityisesti matematiikan osioita ja huomasin, että nimenomaan vanhemmissa (ennen yhteisvalintaa) kokeissa on paljon sanallisia tehtäviä ja uudemmissa (yhteisvalinta) lähes pelkkiä laskuja. Itse pidän laskuista enemmän kun sanallisissa kysymykset on aseteltu tod. vaikeiksi. Onko HKKK:n vanhoja pääsykokeita jossain saatavilla että voisi tehdä vähän laajempaa kartoitusta?
 
AM sanoi:
Olitko tänään paikalla ? Näkykö mun (jo kuuluisaa) miehekkään vaaleensinistä hupparia ?

No niin eilen tais näkyä, kun saavuit koululle... Vaalean sininen huppari ja takki päällä sekä pipo päässä (en nähnyt oliko mallia pakkis ;)). Pidit mulle kohteliaasti ovea auki.. Itsellä oli Polariksen musta takki päällä ja hiukset mallia siili. Olitko se siis sinä AM vai joku muu salittelijan näköinen kaveri?
 
bleemus sanoi:
No niin eilen tais näkyä, kun saavuit koululle... Vaalean sininen huppari ja takki päällä sekä pipo päässä (en nähnyt oliko mallia pakkis ;)). Pidit mulle kohteliaasti ovea auki.. Itsellä oli Polariksen musta takki päällä ja hiukset mallia siili. Olitko se siis sinä AM vai joku muu salittelijan näköinen kaveri?

Tuntomerkit täsmää. (by the way...meillä on sama hiusmalli)

Tunnustettava on, että oli ajatukset jossain muualla, joten en saa sua nyt päähäni millään. Mutta moikkaa jos törmätään uudestaan.
 
AM sanoi:
Tuntomerkit täsmää. (by the way...meillä on sama hiusmalli)

Tunnustettava on, että oli ajatukset jossain muualla, joten en saa sua nyt päähäni millään. Mutta moikkaa jos törmätään uudestaan.

Juu pitää tulla tönimään, jos vielä sälliä näkyypi :)
 
Janne22 sanoi:
Kellään kokemusta Lappeenrannan teknillisenyliopiston kauppatieteiden tarjonnasta? Sisään on melko helppo päästä verrattuna Helsinkiin ja ei tuonne niin hirveän pitkä matkakaan ole... Millainen Lappeeranta on paikkakuntana? Kestääkö stadilaisen pää sitä menoa 5 vuotta?

Älä tuu tolla asenteella pilaamaan hyvää kaupunkia:whip:
 
Hm, en nyt löytänyt tästä threadista sitä postia, mutta sanoikohan joku aikaisemmin että aineistotehtävä on tänä vuonna matikasta? Vai onko se aina laskentatoimesta?
 
Bree sanoi:
Hm, en nyt löytänyt tästä threadista sitä postia, mutta sanoikohan joku aikaisemmin että aineistotehtävä on tänä vuonna matikasta? Vai onko se aina laskentatoimesta?
Muistaakseni matikasta
 
Mites teillä sujuu toi matikka? Katselin nyt vasta kirjaa, ja en kyllä tajua yhtikäs mitään siitä.... Voiskohan tehdä jotain päätelmiä mitä kannattaa lukea, jos se aineistotehtävä on kerta matikasta? Talousmatikassa olen ihan hyvä kyllä, mutta logaritmit, potenssit ym. ei muistunut ainakaan vielä kauhean hyvin mieleen... On ollut koko illan ihan :david: olo... :)

Tiedättekös muuten saanko enää mitään lisäpisteitä yo-kokeesta, olen kirjoittanut 2003, vai menenkö suoraan kokeen perusteella, ilman mitään lisäpisteitä?

Muuten, olen lukenut sitä noin 30 tuntia viikossa, johtuen töistä ja toisesta koulusta. Asiat ymmärrän (paitsi matikka), ulkoaopettelu tökkii. Mut aikaa on, ja nyt alkaa tappotahti!! :evil: :evil: :evil:
 
Kannattaa käydä läpi vanhoja lukion matskun kirjoja ennen kuin ottaa ton talousmatematiikan kirjan käteen. Kannattaa varmasti kerrata ainakin potenssissäännöt, derivointi, lineaarinen optimointi, keskiluvut, logaritmit ja murtoluvut.

Yhteispisteillä pääset sisään, jos olet kirjotanut todella hyvin (E tai L riippuen koulusta), muuten pelkällä kokeella.
 
Bree sanoi:
Tiedättekös muuten saanko enää mitään lisäpisteitä yo-kokeesta, olen kirjoittanut 2003, vai menenkö suoraan kokeen perusteella, ilman mitään lisäpisteitä?

2006 kirjoittaneet saavat 2 lisäpistettä.
2005 kirjoittaneet saavat 1 lisäpisteen.

edit. kävin viime viikolla treella talousmatematiikan kertauskurssin ja siitä oli todella paljon hyötyä. Olin nimittäin aika lahjakkaasti unohtanut derivoinnit, lineaariset optimoinnit jne. Hyvä kurssi oli! Ajattelin tänään aloittaa matikan pääsykoekirjan lukemisen ja toivottavasti en säikähdä sitä yhtä paljon kuin ensimmäisellä kerralla! Hih!

Luen noin 5-6 tuntia päivässä.
 
Voisin mekeinpä luvata, että matikasta tulee yksi LP-ongelma. kuten viime vuosina on pruukannut tulemaan, että ei muuta kuin lineaarinen optimointi haltuun niin saa helpot pojot itellensä. Myös joustot on syytä matikasta opetella!
 
Vaihtuvatko pääsykoekirjat joka vuosi?Tuskin niissä mitään suurempia eroja on,vai?Kannattako kirjoista ostaa päivitetyt versiot vai pärjääkö edellisen vuoden kirjoilla?
Itse ajattelin hakea kauppakorkeaan vasta ensi keväänä kun intissä lukeminen on aika mahdotonta.Turkuun haluaisin,mutta pitää kai yrittää jonnekin mihin pääsee helpommin.Turku tuskin on sieltä helpoimmasta päästä.Ei nimittäin C:n papereilla hirveesti lähtöpisteitä ropise.
AUK:ista tai RUK:ista ois voinu olla myöhemmin työelämässä hyötyä,mutta eipä tullut käytyä.
Onko täällä kukaan käynyt Hentusen valmennuskurssia?Mitä mieltä?Itse ajattelin ensi vuonna sen käydä.
 
Back
Ylös Bottom