Kauppakorkeakouluun 2006

On vaan vähän semmonen olo, ettei motivaatio vaan riitä lukemaan koko hommaa parissa kuukaudessa läpi. Taidan olla just tollainen 3L:n oppilas.

Ainiin, armeijaan lähtö olis tammikuussa, joten pitäis olla jossakin, että saisi sen lykkäyksen. Ajatellu myös sen niin, että jos nyt yrittää, niin sitten ei armeijan jälkeen muista enää yhtään mitään. Juuh tällä hetkellä olis ihan ok työ, joka pitäisi lopettaa, jos hakisi tuonne kauppikseen (=luku-urakka)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nousuun sanoi:
On vaan vähän semmonen olo, ettei motivaatio vaan riitä lukemaan koko hommaa parissa kuukaudessa läpi. Taidan olla just tollainen 3L:n oppilas.
Ei se lukeminen pääsykokeisiin lopu. Perusopinnot pystyy kahlaamaan aika helposti, mutta jossain vaiheessa tulee eteen se tilanne, että jotain pitäisi myös osata. Harjoitustehtäviä on myös ihan kiitettävästi, hyvää tahtia opiskeluissa etenevillä tyyliin yhdet palautettavat harkat päivässä suurimman osan vuodesta. Sulla on tietysti hyvät lähtökohdat lähteä paiskimaan duunia opiskelun eteen tuossa vaiheessa elämää.
 
Takuu5 ilta? :) Itse en edes tiedä kyseistä iltaa mutta tuli vaan mieleen, että mites on porukan lukemiset edennyt ja onko motivaatio säilynyt sekä onkos jo preppauskurssit alkaneet? Itellä on vähän motivaatio tippunut mutta onhan noi kirjat jo 3 kertaa opiskeltu läpi ja preppauskurssin ennakkotehtävät tehty... Oijoi ja sit reilun viikon päästä alkaakin jo toi kurssi, että saas nähä minkälaista opetusta siellä on tarjolla.
 
Janne22 sanoi:
Mä oon tulossa takuu5 ilta kurssille helsinkiin!

Siel nähää sit. Monta kertaa oot lukenut kirjat läpi. Suosituksena oli että kirjat olis pitänyt lukee läpi kolme kertaa ennen kurssin alkua. Ite oon just lukenut kerran, tulee kiire ton lukemisen kaa.
 
fore sanoi:
Siel nähää sit. Monta kertaa oot lukenut kirjat läpi. Suosituksena oli että kirjat olis pitänyt lukee läpi kolme kertaa ennen kurssin alkua. Ite oon just lukenut kerran, tulee kiire ton lukemisen kaa.

Olen abi, eli en ole edes vielä alottanut kunnolla. Organisaatiokäyttäytymisen perusteet olen kahlannut kerran läpi, tosin eipä paljoa jäänyt päähän. Täytynee kehittää lukutekniikkaa. Hain tänään postista vasta tuon materiaalin.
 
bleemus sanoi:
onhan noi kirjat jo 3 kertaa opiskeltu läpi ja preppauskurssin ennakkotehtävät tehty

Oot ajoittanut kuntohuipun väärin ;) Ellet sitten aio lukea kirjoja seitsemään kertaan. Kaksi kertaa riittää hyvin.
 
trebla sanoi:
Oot ajoittanut kuntohuipun väärin ;) Ellet sitten aio lukea kirjoja seitsemään kertaan. Kaksi kertaa riittää hyvin.

Jepjep, lukukertojen määrä ei kerro juurikaan sisäänpääsymahdollisuuksista..mutta silti, Valmennuskeskuksen mukaan, sisäänpäässeet ovat lukeneet kirjat 5-8 kertaa.

Itse luin 5 kertaa, poislukien matematiikka.
 
anatoli^ sanoi:
Valmennuskeskuksen mukaan, sisäänpäässeet ovat lukeneet kirjat 5-8 kertaa.

Ehkä valmennuskeskuksen kautta sisäänpäässeet, mutta kaikista opiskelijoista luku on varmasti pienempi. Ainakin oman empiirisen tutkimukseni mukaan.

Itse luin pääsykoekirjat 2 kertaa ja jokaisesta kirjasta lukiessa tekemäni muistiinpanot vielä pari kertaa. Paitsi johtamisen kirjan, joka oli meidän vuonna aivan helvetillisen vaikeaselkoinen. Siitä totesin ensimmäisen lukukerran jälkeen (jolloin piti katsoa puolet sanoista sivistyssanakirjasta :jahas: ), etten tajua asiasta yhtikäs mitään, ja vaikka lukisin kirjan 10 kertaa, en todennäköisesti siltikään tajuaisi. En sitten avannut sitä kirjaa oikeastaan sen koommin ja keskityin muihin kirjoihin. Pääsykokeessa sitten johtamisen kirjan kysymyksen olivat niin älyttömän helppoja, että sain siitä täydet pisteet, vaikka luin kirjan vain kerran enkä silloinkaan luullut tajuavani mitään :)
 
Riippuu aika paljon myös ihmisestä itsestään tuo lukukertojen määrä. Kävin mäkin ekalla kerralla Valmennuskeskuksen kurssilla räpeltämässä, kun olin silloin niin nössö, että oma tahto ei riittänyt vanhemmille sanomaan, että ei kiinnosta. En kyllä päässyt kouluunkaan, vaikka kirjat varmaan viisi kertaa luin.

Tokana vuonna sitten kiinnosti itseänikin enemmän ja luin itsenäisesti niitä kirjoja. En muista montako kertaa. Kaksi kertaa ei todellakaan kuitenkaan riittänyt, koska mulla on aivan susipaska muisti. Niin paska, että pääsykokeen jälkeen en esim. mihinkään tentteihin edes yrittänyt lukea, jos ja kun niissä vaadittiin samojen paskojen listojen ulkoa muistamista. Ei vain tulokset ole vaivaan nähden riittäviä.

Eli hyvämuistisen on helppo sanoa, että kaksi kertaa riittää. Jos asiat ei jää päähän niin sitten pitää lukea helvetisti. Mun vaimo pääsi saman vuonna kouluun ja se luki ihan vitsillä lääkiksen pääsykokeiden jälkeen, kun sillä ei ollut muutakaan tekemistä, kun itse luin pääsykokeisiin. Se sai vielä paremmat pisteet pääsykokeesta, vaikka luki paljon vähemmän.
 
Yksilöllistä on tosiaan toi lukukertojen määrä. Itse luin aikoinaan kirjat viisi kertaa läpi ja pääsin kirkkaasti sisään. Huomattavasti vähempikin olisi riittänyt (yo-todistuksesta sain tosin hyvät pisteet). Kävin myös Valmennuskeskuksen kurssilla, mikä oli ihan ok, mutta itseopiskelumateriaali olisi riittänyt mulle vallan mainioisti.
 
Juu toi meikäläisen "huippukunto" on ehkä ajotettu päin peetä mutta suunnitelma olikin et kerkeen hyvin opiskelee noi kirjat läpi ja omaksumaan mahdollisimman suuren osan niistä ennen ku meen kurssille. Toi kurssi on mulle vaan semmonen "työkalu" et näkee vähän muistakin kuin vain omasta näkökulmasta, että mitä asioita muistan ja mitä pitäis viel opetella. Eiköhän se motivaatiokin taas ala hyrrätä, kun pääsee sinne kurssille ja huomaa (jos huomaa) et osaa jotain yms. :) Ainakin täytyy toivoo...
 
Hulkki sanoi:
Soveltuu niille, joilla on matikkapää kunnossa ja englanti selkärangassa. Itse kokeisiin ei oikein voi valmistautua, paitsi ehkä opettelemalla ulkoa se joku 200 yleisimmän SAT-kokeessa kysyttävän sivistyssanan listan. Noita vanhoja SAT-kokeita tosin kannattaa pyrkiä tekemään oikean kokeen kaltaisessa tilanteessa useampikin (sekuntikellolla aikaa, jne). Itse koe on sen verran tiivistä rypistystä, että useimmat yllättyvät kuinka nopeasti siinä on työskenneltävä.
Mistähän tuon kyseisen listan ja vanhoja kokeita voisi mahdollisesti tulostella? Onko tuossa itse kokeessa jotain taukoja noiden osioiden välillä?
 
Kiipijä sanoi:
Mistähän tuon kyseisen listan ja vanhoja kokeita voisi mahdollisesti tulostella?
Vanhoja kokeita sisältäviä paksuja kirjoja myydään melko halvalla käytettynä pois mm. HKKK:n KiVassa; itse käytin tällaista. Valmennuskeskuksella on joku SAT-preppauspaketti josta pitäisi löytyä nuo sanalistat (kaiketi), ja jostain SAT-preppauskirjasta pitäisi myös löytyä.

Ilmaiseksi ei löydy oikein mitään, www.collegeboard.comista lähinnä joku harjoitus-SAT ja SAT FAQ.
Onko tuossa itse kokeessa jotain taukoja noiden osioiden välillä?
5 minuutin tauko kunkin osion välillä.
 
Hulkki sanoi:
Vanhoja kokeita sisältäviä paksuja kirjoja myydään melko halvalla käytettynä pois mm. HKKK:n KiVassa; itse käytin tällaista. Valmennuskeskuksella on joku SAT-preppauspaketti josta pitäisi löytyä nuo sanalistat (kaiketi), ja jostain SAT-preppauskirjasta pitäisi myös löytyä.

Ilmaiseksi ei löydy oikein mitään, www.collegeboard.comista lähinnä joku harjoitus-SAT ja SAT FAQ.5 minuutin tauko kunkin osion välillä.
Melko läppämielellä lähden intistä kokeilemaan koko juttuja, jos sattuisi tärppäämään, opiskelupaikka TKK:lla on jo. En siis taida mitään preppauspakettia ostaa, mutta tuommoinen vanha kirja olisi kokolailla OK, haluatko vielä ummikolle kertoa mikä on KiVa? Löytyykö mistä päin HKKK:ta ja mihin aikaan päivästä tuolla voisi asioida?

EDIT: Vähän kun jaksoi googlettaa niin löytyi, kiitoksia kuitenkin...
 
Äähh kellään muulla vaikeuksia ton markkinoinnin kirjan kanssa? Uskomattoman kapulakielinen kirja. Asiakokonaisuudetkin on jotenkin mahdollisimman vaikea hahmottaa.
 
Itsekin haen tänä vuonna kauppikseen, opiskelen samaan aikaan amk.ssa ja käyn töissä... Tulee kiva urakka, ja lisäksi olen tosi hidas lukemaan. Kellään mitään hyviä lukutekniikoita? Tiivistelmät mulla jo on, paitsi ei markkinoinnista.

Toi uusi markkinoinnin kirja on ihan kamala! Tajusin lisäksi vasta nyt, että siitä ei nyt sitten ilmeisesti tarvitse lukea kuin ne määrätyt sivut? Onhan se nyt varmasti niin? :D

Toi kirjoittajahan on ilmeisesti jokin kauppiksen proffa, ja en kyllä tajuu miten tollasta skeidaa on voitu painaa kirjaks, ihan kamalia sivun pituisia lausehirviöitä ym. Menee ihan motivaatio kun lukee tollasta kirjaa.

Mutta olisi kiva jakaa lukukokemuksia muiden hakijoiden kanssa kaikesta mahdollisesta...
 
Bree sanoi:
Itsekin haen tänä vuonna kauppikseen, opiskelen samaan aikaan amk.ssa ja käyn töissä... Tulee kiva urakka, ja lisäksi olen tosi hidas lukemaan. Kellään mitään hyviä lukutekniikoita? Tiivistelmät mulla jo on, paitsi ei markkinoinnista.

Toi uusi markkinoinnin kirja on ihan kamala! Tajusin lisäksi vasta nyt, että siitä ei nyt sitten ilmeisesti tarvitse lukea kuin ne määrätyt sivut? Onhan se nyt varmasti niin? :D

Toi kirjoittajahan on ilmeisesti jokin kauppiksen proffa, ja en kyllä tajuu miten tollasta skeidaa on voitu painaa kirjaks, ihan kamalia sivun pituisia lausehirviöitä ym. Menee ihan motivaatio kun lukee tollasta kirjaa.

Mutta olisi kiva jakaa lukukokemuksia muiden hakijoiden kanssa kaikesta mahdollisesta...
Työntäyteinen urakka tiedossa siis:thumbs:

Lukutekniikka on jokaisella erilainen, mutta itse suosisin sinuna (kun on muutakin aktiviteettia) hitaasti lukemista, muistiinpanojen tekemistä ja muistisääntöjen keksimistä.

Ja markkinoinnin kirjan sivuista olikin jo puhetta tässä threadissa; eli koko kirjaa ei käsittääkseni tule. Ja kirjanhan on kirjoittanut kauppiksen proffa Henrikki Tikkanen. Tuommoisia kirjoja tulee kyllä kauppiksessa vastaan (mitä nyt nopeasti vilkaisin tuota Tikkasen kirjaa) enemmänki, mutta kyllä ne siitä järkevöityy --> Teoriaahan täällä opiskellaankin ja se on pohja kaikelle.

Mutta lukuiloa mun puolesta sullekin!
 
Tuomas H. sanoi:
Tuommoisia kirjoja tulee kyllä kauppiksessa vastaan (mitä nyt nopeasti vilkaisin tuota Tikkasen kirjaa) enemmänki, mutta kyllä ne siitä järkevöityy --> Teoriaahan täällä opiskellaankin ja se on pohja kaikelle.

Mutta lukuiloa mun puolesta sullekin!

Kyllä ne kirjat kauppiksessa suureksi osaksi on ihan järkeviä. Joillain kursseilla on tietenkin jotain vaikeita kirjoja, mutta ei niitä yleensä tarvii lukea.
Tosta Tikkasen kirjasta en tiedä mitään. Parilla sen luennolla oon kyl ollu, vaikutti ihanlepposalta kaverilta..
 
Back
Ylös Bottom