Kauppakorkeaan 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chIa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime vuoden kokeen aikoihin sain uudenlaisen idean pyrkiä ja päästä seuraavana keväänä kauppatieteelliseen, idean hankkia täysin uuden suunnan elämälleni. Ja hetkeksikään en ole mieltäni muutanut tämän tavoitteen suhteen. Olen kyllä edennyt ja pärjännyt erittäin hyvin työelämässä, mutta KTM-tutkinto vaikuttaisi olevan minulle vaihtoehto, mikä laajentaisi mahdollisuuksiani kaikkein eniten. Eli mukana ollaan hakuprosessissa.

Yliopisto-opinnoista teknillisellä puolella on vuosien takaa kokemusta ja viime vuodet on tullut tehtyä 1-3 työtä samaan aikaan ja oppinnot ovat jääneet taakse. Nyt tulevana keväänä tulen työskentelemään 2-3 työssä yli täysipäiväisesti joista en aio tinkiä, sekä lisäksi on perhettä elätettävänä ja kasvatettavana. Tästä johtuen valmennuskurssille ei ole aikaa osallistua, eikä muutenkaan mahdollista asuinpaikkani vuoksi. Ainoastaan matematiikan kirjan (helpohko) olen kerennyt hankkia ja lukea läpi. Muut kirjat olisi siis jo viimeistään hyvä aika ostaa. Aallon ja Vaasan väliltä joudun arpomaan vielä ennen yhteishakua monesta eri tekijästä johtuen.

Ei sen kummempaa mutta ajattelinpa ilmoittaa.
 
Porukka alkanut jo tosissaan lueskelee?

Itsellä olisi tarkoituksena Tampereelle hakea kun lähistöllä asustelen. Vielä on kirjoituksetkin edessä mutta kyllä se siitä :D
 
Täällä kans ilmoittaudutaan tänne! Tässä on kerran jo kerran keritty kirjat läpi lukemaan. Huhtikuun alussa suunnataan Ekonomivalmennuksen valmennuskurssille Tampereelle, mutta kuitenkin tarkoituksena hakea Turkuun. Viime vuonna tuli käytyä vähäisellä lukemisella katselemassa pääsykoetta ja keräämässä hyvää kokemusta, nyt sitten tosimielellä haetaan.
 
Onkos kukaa supermasteri kurssilla? Jos olet niin kerro vaan yleisesti mitä ennakko postitus toi tullessaan?

Ennakkomateriaalin. Kysymyksiä jokaisesta kirjasta, johon kannattaa etsiä myöskin vastaukset. Saat heti snadin yleiskuvan kirjoista. Itse pääsin tältä kurssilta viime keväänä Aaltoon :)
 
Itse en ole vielä edes kirjoja avannut, varmaan tossa maaliskuun lopussa alan lueskelee... Onkohan liian myöhään jos tavoittelee +28pojoo kokeesta? :D Ei tuo 4 kirjaa kumminkaan näin alkuun tunnu kauhean suurelta määrältä, tosin sisällöstähän ei vielä kauheasti tietoa ole.
 
Varnaan lukutavat aika erilaisia. Meni toissapäivänä 70h rikki, aika liki ensimmäisten lukukertojen täyttymisen yhteydessä...

Joo, 3/4 kirjoista käytännössä tuttuja kun tuli jo viimevuonna pikkasen luettua ja käytyä pääsykokeessa kokeilemassa. Kuhan oon lueskellut kirjoja ja palautellut asioita mieleen. Pitäis kansiksen lukemisen jälkeen alkaa jokaisesta kirjasta työstämään kunnolliset ja täydelliset tiivistelmät, jonka jälkeen kirjoja ei tarvitsisi kuin muutaman kerran lukea läpi itse ja sitten myös mahdollisesti valmennuskurssilla.
 
Sainpa minäkin päähän piston hakea. Aalto ykkösena, Turku kakkosena. Enpä jaksa mitään stressiä ottaa, lueskelen ja käyn kokeilemassa. Tuskin pääsen sisään, mutta uskoisin tuosta olevan hyötyä, jos sitten myöhemmin hakee ja pänttää ihan tosissaan. :)
 
Ei se määrä vaan laatu, loppukeväästä sitten määrä ja laatu ;)
Eli suosittelen lukemaan kirjastossa, sulkemaan sen älykalikan ja keskittymään olennaiseen - itsensä kusettaminen on joskus vähän liiankin helppoa. Alussa varmaan kannattaa pysähtyä funtsimaan miten minä opin parhaiten? Lukemalla lukemalla ja lukemalla, vai värittelemällä kirjat 5 eri värillä, tekemällä omat tiivistelmät yms..? Ja tota matikkaa ei kannata jättää väliin, ainakin tilasto-osuus on ihan opittavissa.. kuten kaikki muukin tossa kirjassa - se voi vaatia että joku ensin avaa ne asiat sulle.

Tsemppiä :whip:
 
Sainpa minäkin päähän piston hakea. Aalto ykkösena, Turku kakkosena. Enpä jaksa mitään stressiä ottaa, lueskelen ja käyn kokeilemassa. Tuskin pääsen sisään, mutta uskoisin tuosta olevan hyötyä, jos sitten myöhemmin hakee ja pänttää ihan tosissaan. :)

Itellä ainaki tuntunu että viimevuoden selailusta ja "lukemisesta" on nyt erittäin paljon hyötyä heti alussa. Asioita muistaa pikkasen eikä jokaista asiaa tarvise opiskella kuin se olisi ihan uusi.
 
^ Näinpä. Itselleni onneksi tuo lukeminen on suht helppoa. Siis opin, ymmärrän ja muistan paremmin, kun luen itse tekstin. Kun taas luokkaopetuksessa päähän ei jää mitään.

Ja opparin lisäksi on nyt tullut viimeisen vuoden sisään luettua monta kymmentä johtamista, markkinointia ja kansantaloutta käsittelevää kirjaa, niin ehkä niistäkin jotain hyötyä on. Ehkä. Tai sitten ei. :D Huomenna käyn hakemassa pääsykoekirjat.
 
Olen nyt avoimen Aallon laskentatoimen perusteet -kurssilla. On kyllä avannut tosi hyvin tuota laskiksen pääsykoekirjaa, tai tässä vaiheessa lähinnä 1- ja 2-lukuja. Luennoitsijakin sanoi ekalla tunnilla, että kurssi käsittelee ihan samoja asioita kuin pääsykoekirja, tietty joissain kohdin vähän laajemmin. Otan tuon siis halvan valmennuskurssin kannalta. Kansiksen olen lukenut nyt kolmisen kertaa, ja alkuviikosta tein ne kaikki kirjan takaa löytyvät harjoitukset (kattelin että niistä jotkut oli aiempina vuosina ollut suoraan pääsykoekysymyksiä). Suosittelen, sillä sekin avasi kirjaa ihan uudella tavalla. Tilasin myös nämä: http://www.paasykoekirjat.fi/tuote/41/kauppakorkeaan-2013-harjoituskysymykset-ja-tiivistelmat ei oo kyllä vielä tullut ja en tiiä ovatko kovin laadukkaita, kun ne on tehty niin tiukalla aikataululla.
 
Minäkään en voi kyllä suositella noita Verkkoakatemian/Valmennusakatemian materiaaleja. Muistaakseni oli jonkun verran virheitä tiivistelmissä ja tehtävissä aika reippaastikin, esim. tehtäviä oli otettu mukaan edellisvuodelta vaikka kirja oli vaihtunut. Verkkokurssikin oli IMO turhahko poislukien markkinoinnin osio, jossa opettaja oli hyvä. Kannattaa tehdä omat tiivistelmät, vaikka työlästähän tuo on. Auttoi kuitenkin oppimisessa kovasti ainakin omalla kohdalla.
 
Ois kiva jos joku admini vois lisätä gallupin tohon yläpuolelle, että mihin kauppiksee hakee. Vois kaikki katella vähän, että mihin pakkiksen porukka haluisi ja ulkopuolisetkin voisi tulla äänestää. Toki äänet annetaan vaikka vain sellaiselle paikalle mihin haetaan ykkösvaihtoehtona.
 
11h takana, taktiikka on että melko hitaasti ja funtsien luen ensin läpi ja kertaan viel seuraavana päivänä. 100-varma en oo vielä mihin haen, riippuu miltä osaamistaso vaikuttaa ja voiko olettaa et tulee luettuu loppuvaiheessa kunnolla. Ja tosiaan noi valmennusakatemian kirjat on paskoja, sekottaa päätä kun välillä on virheitä ja joutuu sitte ruveta tarkisteleen oppikirjasta kun ei oo varma.
 
Back
Ylös Bottom