Kauppakorkeaan 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja earth
  • Aloitettu Aloitettu
Juuh isot kiitokset myös minun puolestani, oli paljon mukavampi lukea kun oli joku paikka mistä pystyi lukemaan muidenkin fiiliksiä. Ensi vuonna sitten sama aika sama paikka jos joltain jäi paikka saamatta tai haluaa tähdätä korkeammalle :)

Näin. Eipä irronnut paikkaa, tosin se nyt ei ollut yllätys. Armeijan jälkeen sitten uutta putkeen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onnea tosi paljon kaikille, ketkä pääsitte opiskelemaan! Ja suuri kiitos vertaistuesta:) Kuten jo aiemmin arvelinkin, paikkaa ei irronnut mistään tänä vuonna. (Paitsi amk:sta liiketalouteen, en aio mennä) ja ensi vuonna olisi tarkoitus vetää urakka uusiksi hieman viisaampana. Mietin jopa jossain välissä, että pitäisikö sittenkin yrittää ykkösenä aaltoon, koska tarkoitus on koko kevät pyhittää lukemiselle + mennä avoimeen vielä ennen sitä... No tässä syksy aikaa vielä miettiä mitä tekee.

Ja itse tosiaan ensi vuonna varmaan myös tänne kirjottelemassa uudelleen, kun haku alkaa olla taas ajankohtainen:)

Aalto \o/
Just ja just mut sisällä ollaan, hämmentyneet fiilikset.
Nyt vaan koitan printtailla opiskeluoikeuden peruuttamis -paperia Turun yliopistoon 8D.

/edit tosiaan 30p oli Helsingin koekiintiön raja tänä vuonna :').

Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki! Täältä näkee kaikki hyväksytyt, jotka ovat sallineet oman nimensä julkaisun: http://www.kauppatieteet.fi/tulokset
Hirrrmuisesti onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!!! :)

Hain toista kertaa Stadiin, mut en vieläkään onnistunut vaikka sain ensisijaisuuksia ja koepisteitä yhteensä 28,5. :( Luin maaliskuusta asti, valmistauduin pääsykokeeseen hyvin ja kävin valmennuskurssinkin. Varasijalla oleminen tuntuu pahalta... Harmi myös, että löysin tämän keskustelun vasta pääsykokeen jälkeen ja rekkasin itseni tänne vasta nyt.

Ottaisin vastaan mielelläni lukuvinkkejä, jos joku niitä haluaisi minulle antaa seuraavaa kevättä ajatellen. Muistelen, että muutama sivu taaksepäin ainakin Porvari oli niitä valmis antamaan. :) Aion vielä kolmannen kerran yrittää ja onnistua! :)

Mailiosoite: anschauman@yahoo.com

ensisijaisena Oulu, ensisijaisuuspisteet mukaanlukien pisteitä 28 ja näin lukemaan kansainvälistä liikentoimintaa (t. miksi hain tähän en tiedä) :D kukaan kansiksen tai laskiksen puolella kiinnostunut vaihtamaan pääainetta?

Hei mitähän vittua tämä nyt on!?

Sain 26,5 pinnaa ja Tampereen raja on 26,5 pinnaa. Kirje tuli tänään kotiin Vaasasta, et mut on hyväksytty sinne. Vittu Tampereellehan mun pitäs päästä!!!

Sain 26,5 pinnaa ja Tampereen raja on 26,5 pinnaa. Kirje tuli tänään kotiin Vaasasta, et mut on hyväksytty sinne. Vittu Tampereellehan mun pitäs päästä!!!

käsittääkseni jos saa alarajan verran pisteitä niin sisäänpääsy ei ole vielä varmaa. Tasapisteissä katsotaan joitain muita asioita ja paremmin menestynyt valitaan.

Jollain toisella enemmän oikeita vastauksia tai vähemmän vääriä, en tiedä kuinka päin noi menee. Onneks olkoon vaan Vaasasta, itehän oon ollu täällä jo 2 vuotta ja sen verran vituttaa tää pohjanmaan helmi et muutan syksyllä takas tampesteriin ja käyn kandin loppuun etänä. Koitetaan sit vaikka erillisvalinnassa päästä maisteriin tampereelle. Jos ei muuten kiinnosta muuttaa tänne, niin ensimmäinen vuosi muuten onnistuu sitten etänä ihan miten päin vaan, jotain nelosia saa tenteistä helposti.

Niinjoo, hain vähän puolivillaisesti töiden ja koulun lomassa tampereelle tänä vuonna, jolloin olisin voinut suoraan jatkaa siellä opintoja. Tuloksena 26 pinnaa, eli puoli pojoo jäi rajasta :dance:

Jollain toisella enemmän oikeita vastauksia tai vähemmän vääriä, en tiedä kuinka päin noi menee. Onneks olkoon vaan Vaasasta, itehän oon ollu täällä jo 2 vuotta ja sen verran vituttaa tää pohjanmaan helmi et muutan syksyllä takas tampesteriin ja käyn kandin loppuun etänä. Koitetaan sit vaikka erillisvalinnassa päästä maisteriin tampereelle. Jos ei muuten kiinnosta muuttaa tänne, niin ensimmäinen vuosi muuten onnistuu sitten etänä ihan miten päin vaan, jotain nelosia saa tenteistä helposti.

Niinjoo, hain vähän puolivillaisesti töiden ja koulun lomassa tampereelle tänä vuonna, jolloin olisin voinut suoraan jatkaa siellä opintoja. Tuloksena 26 pinnaa, eli puoli pojoo jäi rajasta :dance:

Just just... Ajattelin huomenna soittaa johonkin ja selvittää, mutta aika yhtä tyhjän kanssa taitaa olla, koska ei tuo minun valinta tuosta miksikään muutu.

Anyway olen aika pirun onnellinen, että johonkin pääsin. Tässäkin triidissä melko monta epäonnistujaa, tsemppiä vaan heille! Turhaa tässä omaa kohtaloa valittamaan...

Just just... Ajattelin huomenna soittaa johonkin ja selvittää, mutta aika yhtä tyhjän kanssa taitaa olla, koska ei tuo minun valinta tuosta miksikään muutu.

Anyway olen aika pirun onnellinen, että johonkin pääsin. Tässäkin triidissä melko monta epäonnistujaa, tsemppiä vaan heille! Turhaa tässä omaa kohtaloa valittamaan...

totta, ei Suomessa ole niin väliä ole missä yliopiston suorittaa, samaksi KTM:si kaikkialta valmistuu :) Lähinnä se on siinä että missä kaupungissa haluaa opiskeluaikansa viettää. Eli voi kyllä olla onnellinen että pääsi johonkin koska niin pieni prosentti hakijoista pääsee sisään.

Pyh, Vaasahan on hieno paikka! :) Itsellä alkaa nyt kolmas vuosi siellä. Tosin pieni ajatus on, että pyrin maisterivaiheeseen Turkuun. Siellä on parempi tarjonta laskentatoimen saralla. Syy tähän on, että uuden opintosuunnitelman takia laskentatoimen fokus Vaasassa siirtyi enempi tilintarkastukseen mikä tuli "mukavana" yllätyksenä fuksivuoden keväällä.

Vaasasta löytyy Suomen tasolla todella hyvätasoinen johtamisen laitos IB-linjalla sekä rahoituksen linja on kanssa arvostettu. Totta se kumminkin on, että ekana vuonna on helppo saada kasaan se 40op+ suhteellisen hyvillä arvosanoilla, jos hiukan panostaa. Mutta jos haet Aaltoon ekan vuoden jälkeen niin sinne ei hirveästi saa mun käsittääkseni hyväksiluettua Vaasan kursseja, jolloin joutuu aloittamaan miltein puhtaalta pöydältä taas kerran. Vaasassa on kanssa suhteellisen hyvä salitarjonta. Hiukan kalliimmanpuoleinen Wasa sports club löytyy heti yliopiston naapurista, mutta oma salini, Wasa Gym House, sijaitsee Olympiassa. Gym housilla on suht OK hinnat ja laitteet ovat erinomaiset ja kävijäkunta todella mukavaa! :)

Onneksi olkoon vaan kaikille joille paikka Vaasasta aukesi. Uskon, että fuksivuosi tulee olemaan todella kiva ekojen viikkojen, Kylteriäisten, Wyky-päivien ym. muodossa. Parastahan täällä on se, että 99% kauppislaisista on ulkopaikkakunnilta (näistäkin varmaan 90% on kehä3 sisäpuolelta...) joilla ei oo muodostunut vielä kaveripiiriä Vaasassa, joten pakostakin tulee törmättyä ja tutustuttua uusiin ihmisiin ekojen viikkojen aikana.

Hei vaan kaikki! Täältä näkee kaikki hyväksytyt, jotka ovat sallineet oman nimensä julkaisun: http://www.kauppatieteet.fi/tulokset
Hirrrmuisesti onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!!! :)

Hain toista kertaa Stadiin, mut en vieläkään onnistunut vaikka sain ensisijaisuuksia ja koepisteitä yhteensä 28,5. :( Luin maaliskuusta asti, valmistauduin pääsykokeeseen hyvin ja kävin valmennuskurssinkin. Varasijalla oleminen tuntuu pahalta... Harmi myös, että löysin tämän keskustelun vasta pääsykokeen jälkeen ja rekkasin itseni tänne vasta nyt.

Ottaisin vastaan mielelläni lukuvinkkejä, jos joku niitä haluaisi minulle antaa seuraavaa kevättä ajatellen. Muistelen, että muutama sivu taaksepäin ainakin Porvari oli niitä valmis antamaan. :) Aion vielä kolmannen kerran yrittää ja onnistua! :)

Mailiosoite: anschauman@yahoo.com

Ei mulla vissiin mitään maailmaa mullistavia uusia temppuja ole antaa, mutta voin tänne toki jossain välissä (1-2 viikon sisällä) kirjoittaa yksityiskohtaisesti miten itse harjoittelin kokeeseen ja mitä mieltä asioista olin. Joku saattaa jopa hyötyä siitä :wtf: Ainakin itselleni toimi erittäin hyvin :D Valmennuskurssien poppakonsteista en tiedä mitään, sillä en sellaisella ollut. Muutaman harjoituskokeen sain kuitenkin käsiini, jotka kuitenkin olivat aika paskoja, mutta kyllä niistä jonkinlaisen käsityksen sai omasta tasostaan...

Noniin, pakko postailla tänne fiiliksiä.
Koe meni ihan ok, tosin kansiksen osio oli v***n vaikea. Kokeen jälkeen en uskaltanu katsoa tuloksia tai mitään, vaikka koe ei mennyt niin huonosti.
Pisteistä ei ole mitään tietoa, mutta kirjettä ei ole tullut eli en päässyt tänä vuonna, eli ei se ilmeisesti niin hyvin menny..
AMK:n olisin kyllä päässyt melkein ilman pääsykoetta tekemättä, mutta kun ei kiinnosta.
Intti alkaa tossa maanantaina eli aivot narikkaan :D
Ensi vuonna haen uudestaan ja lukeminen alkaa jo intin jälkeen tammikuussa.
Siihen asti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom